Uitgerekend eind augustus / begin september 2016
zondag 20 december 2015 om 15:40
| Naam | Kindje | Geboren | Geslacht | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| Eenhoornn | Derde | 1 augustus 2016 | Jongen! | Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden |
| Meme86 | Eerste | 23 augustus 2016 | Meisje! | |
| Suze27 | Eerste | 27 augustus 2016 | Meisje! | |
| Zjuulz84 | Eerste | 27 augustus 2016 | Meisje! | Baby 2 is onderweg! |
| Deadpool | Eerste | 29 augustus 2016 | Meisje! | |
| Cillr | Tweede | 31 augustus 2016 | Meisje! | |
| Thisisit | Eerste | .. augustus 2016 | Baby 2 is onderweg! |
|
| Bubje | Eerste | 6 september 2016 | Meisje! | |
| Fitzgerald | Eerste | 7 september 2016 | Jongen! | |
| Dootje2 | Tweede | Jongen! | ||
| Crazycatlady | Eerste | Jongen! |
Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
zaterdag 23 januari 2016 om 18:20
Lastig... Een bevriend stel van ons is bezig met een 2e kindje. Oktober vorige jaar hebben ze een ingrijpende miskraam gehad. Aangezien ze daar nog steeds erg verdrietig over zijn, wisten we nog niet hoe we het hen moeten vertellen.
Vriend belde van de week om te zeggen dat ze weer een miskraam had gehad.
Nu vind ik het nog moeilijker om het hen te vertellen.
Iemand tips?
Vriend belde van de week om te zeggen dat ze weer een miskraam had gehad.
Nu vind ik het nog moeilijker om het hen te vertellen.
Iemand tips?
zaterdag 23 januari 2016 om 21:32
Zus wat ik zelf prettig vind is face to face en persoonlijk. Dus langsgaan en het ze vertellen en zeggen dat alle emoties er mogen zijn.
Ik hoorde zelf paar weken na mijn miskraam op een feest dat vrienden van ons net zo lang zwanger zijn als wij waren en ik zat toen ook nog zo vol hormonen en verdriet dat ik daar in de tuin in huilen uit ben gebarsten. Maar kon het niet remmen Heel gênant en onprettig; heb ik ze later ook verteld.
Makkelijker kan je het niet maken, maar door even samen te zitten en aan te geven dat je begrijpt dat dit bericht ze raakt is in mijn ogen het beste. Je kan daarna ook opener praten over wat wel en niet te doen/vertellen tijdens je zwangerschap. Bijv dat als zij iets wil weten ze het vraagt, dat soort dingen.
Het scheelt gelukkig wel dat ze al een kindje hebben (denk ik?), maar het blijft een lastig gesprek, succes!
Ik hoorde zelf paar weken na mijn miskraam op een feest dat vrienden van ons net zo lang zwanger zijn als wij waren en ik zat toen ook nog zo vol hormonen en verdriet dat ik daar in de tuin in huilen uit ben gebarsten. Maar kon het niet remmen Heel gênant en onprettig; heb ik ze later ook verteld.
Makkelijker kan je het niet maken, maar door even samen te zitten en aan te geven dat je begrijpt dat dit bericht ze raakt is in mijn ogen het beste. Je kan daarna ook opener praten over wat wel en niet te doen/vertellen tijdens je zwangerschap. Bijv dat als zij iets wil weten ze het vraagt, dat soort dingen.
Het scheelt gelukkig wel dat ze al een kindje hebben (denk ik?), maar het blijft een lastig gesprek, succes!
zaterdag 23 januari 2016 om 21:38
Suze bij mij gaat het nog redelijk hetzelfde. Vandaag alleen gekleurd slijm dus dat vind ik positief. Hopelijk gaat en blijft het helemaal weg. Al moet ik zeggen dat ik vooral de echo over anderhalve week belangrijk vind. Dat
Het hartje het nog doet en de bloeding hopelijk weg is. Vandaag ben ik 7+5 en kreeg ik bij m'n vorige zwangerschap te horen dat het hartje niet meer klopte dus het is wel een speciale dag. Zeker nu zou ik eigenlijk willen weten hoe het van binnen gaat, om te zien of ik nu officieel verder ben dan eerst. Maar ik moet maar zoveel mogelijk proberen te vertrouwen op m'n lijf!
Het hartje het nog doet en de bloeding hopelijk weg is. Vandaag ben ik 7+5 en kreeg ik bij m'n vorige zwangerschap te horen dat het hartje niet meer klopte dus het is wel een speciale dag. Zeker nu zou ik eigenlijk willen weten hoe het van binnen gaat, om te zien of ik nu officieel verder ben dan eerst. Maar ik moet maar zoveel mogelijk proberen te vertrouwen op m'n lijf!
zaterdag 23 januari 2016 om 22:23
@zus.. Dat lijkt me idd moeilijk om te vertellen en ik denk dat je aan bloempje de juiste manier hebt. Heel veel succes ermee!!!
@bloempje, knap dat je zolang kan wachten.. Ik red het geen week zonder al zou ik toch na mijn termijn echo moeten wachten.
Ik ben trouwens benieuwd, wie gaat er allemaal geslachtsbepaling doen? En hoe? Met 20 weken echo of eerder bij een pretecho.. Daar kan je al met 14 weken las ik.. Niet normaal!!
@bloempje, knap dat je zolang kan wachten.. Ik red het geen week zonder al zou ik toch na mijn termijn echo moeten wachten.
Ik ben trouwens benieuwd, wie gaat er allemaal geslachtsbepaling doen? En hoe? Met 20 weken echo of eerder bij een pretecho.. Daar kan je al met 14 weken las ik.. Niet normaal!!
zaterdag 23 januari 2016 om 22:37
Thanks. Ik vond het zelf altijd heel lastig om te horen (bij ons heeft het bijna 1,5 jaar geduurd) en ik wilde juist liever niet face to face.
We gaan het waarschijnlijk wel face to face vertellen. Het zijn wel echt goede vrienden en ze kunnen natuurlijk ook bij ons hun verdriet uiten.
@marie, wij willen rond 16-17 weken een pretecho doen om het geslacht te bepalen.
We willen het bij de Prenatal in Amersfoort doen en daarna gelijk shoppen. Het is niet vlakbij ons (ook niet ver weg) maar ik heb er goede verhalen over gehoord.
We gaan het waarschijnlijk wel face to face vertellen. Het zijn wel echt goede vrienden en ze kunnen natuurlijk ook bij ons hun verdriet uiten.
@marie, wij willen rond 16-17 weken een pretecho doen om het geslacht te bepalen.
We willen het bij de Prenatal in Amersfoort doen en daarna gelijk shoppen. Het is niet vlakbij ons (ook niet ver weg) maar ik heb er goede verhalen over gehoord.
zaterdag 23 januari 2016 om 22:48
@zus, dat blijft lastig om te vertellen en ik denk dat de manier van bloempje het beste werkt. Je kan moeilijk verwachten dat ze heel blij zijn, dus begrip tonen voor hun reactie (welke dat ook moge zijn) is denk ik heel belangrijk). Weten ze wel dat jullie ook probeerden zwanger te worden?
@geslachtsbepaling. Wij willen het wel doen en met een pretecho. Die kunnen we iets meer zelf plannen zodat manlief er ook een keer bij kan zijn. Voor hem ook wel leuk, al is hij er heilig van overtuigd dat het een meisje wordt
Vanavond m'n schoonouders verteld en die waren erg verrast en blij! We hadden zon schattig kartonnen koffertje waar ik ehbo op had gemaakt. Er in zat een rompertje, speentje, slabbetje in. En ik had bij de Primera in het voorbij gaan een leuk Nijntje boekje gezien met als titel oma pluis (oid). Ik dacht dát is nou leuk voor in het koffertje voor de oma's. Verder niet echt doorgebladerd, wat voor schokkends kan er nou eenmaal in Nijntje staan?! Oma het boekje uitgepakt en bladert het door, gaat dat boekje erover dat oma doodgaat! oeps zo was het niet bedoeld hahaha. Nou ja oma to be kon er wel om lachen gelukkkig
@geslachtsbepaling. Wij willen het wel doen en met een pretecho. Die kunnen we iets meer zelf plannen zodat manlief er ook een keer bij kan zijn. Voor hem ook wel leuk, al is hij er heilig van overtuigd dat het een meisje wordt
Vanavond m'n schoonouders verteld en die waren erg verrast en blij! We hadden zon schattig kartonnen koffertje waar ik ehbo op had gemaakt. Er in zat een rompertje, speentje, slabbetje in. En ik had bij de Primera in het voorbij gaan een leuk Nijntje boekje gezien met als titel oma pluis (oid). Ik dacht dát is nou leuk voor in het koffertje voor de oma's. Verder niet echt doorgebladerd, wat voor schokkends kan er nou eenmaal in Nijntje staan?! Oma het boekje uitgepakt en bladert het door, gaat dat boekje erover dat oma doodgaat! oeps zo was het niet bedoeld hahaha. Nou ja oma to be kon er wel om lachen gelukkkig
zondag 24 januari 2016 om 09:49
@zus: Ik denk dat het beste advies al gegeven is: het face to face vertellen en aangeven dat je begrijpt dat het moeilijk voor ze is. Wel goed van je dat je erover nadenkt.
Qua geslachtsbepaling... Ik ben er nog niet over uit en m'n man ook niet. Ik denk dat ik het wel wil weten, maar ik twijfel meer of ik het dan ook anderen wil laten weten. En waarschijnlijk verklap ik het dan toch een keer per ongeluk.
Wij wonen erg dichtbij de Prenatal in Amersfoort, ik wist niet dat je daar ook echo's kan laten maken!
Qua geslachtsbepaling... Ik ben er nog niet over uit en m'n man ook niet. Ik denk dat ik het wel wil weten, maar ik twijfel meer of ik het dan ook anderen wil laten weten. En waarschijnlijk verklap ik het dan toch een keer per ongeluk.
Wij wonen erg dichtbij de Prenatal in Amersfoort, ik wist niet dat je daar ook echo's kan laten maken!
zondag 24 januari 2016 om 14:36
Zus wat lastig! Ik vind dat Bloempje het mooi opschrijft. Ik zou het zelf denk ook het liefst face to face willen horen. Succes met vertellen!
Meme, ik moest ook wel lachen om je berichtje. Ook gek he, voor een kinderboekje. Beetje zielig verhaal, haha.
Wel leuk hoor hoe je het hebt verteld met het EHBO koffertje!
Bloempje, ik kan me voorstellen dat je even zou willen spieken, zeker op het moment dat het de vorige keer fout ging. Kon het maar he!
Blije dozen aanvragen heb ik op het advies van een aantal meiden hier nog niet gedaan. Ik wil eerst de termijnecho (2 feb) afwachten en daarna durf ik het misschien wel aan. Ik vind het nog erg spannend allemaal.
Geslachtsbepaling, Ik weet het nog niet zo goed. Ik merk dat ik nog niet zover in de toekomst kijk (of durf te kijken) Eerst de eerstvolgende echo, en daarna ga ik verder denken. Voor nu wil ik het wel graag weten. Man wilde het eerst niet weten, maar nu het eenmaal zo ver is, is hij toch nieuwsgierig. Hoe & wanneer we het willen weten: geen idee. Ik weet niet of wij extra echo's gaan doen. Ik denk het wel, omdat mijn zusje graag een keer mee zou willen. Al die keuzes.. haha!
Ben gister en vandaag weer erg beroerd, blegh! Die kleine houdt ons al flink bezig Ik heb zo weinig fut en als ik iets actiefs doen (bijvoorbeeld een wasje draaien of wat schoonmaken) lig ik daarna weer een uur misselijk op de bank. Man is flink voor me aan het zorgen, hij doet het super. Kan hij vast oefenen
Meme, ik moest ook wel lachen om je berichtje. Ook gek he, voor een kinderboekje. Beetje zielig verhaal, haha.
Wel leuk hoor hoe je het hebt verteld met het EHBO koffertje!
Bloempje, ik kan me voorstellen dat je even zou willen spieken, zeker op het moment dat het de vorige keer fout ging. Kon het maar he!
Blije dozen aanvragen heb ik op het advies van een aantal meiden hier nog niet gedaan. Ik wil eerst de termijnecho (2 feb) afwachten en daarna durf ik het misschien wel aan. Ik vind het nog erg spannend allemaal.
Geslachtsbepaling, Ik weet het nog niet zo goed. Ik merk dat ik nog niet zover in de toekomst kijk (of durf te kijken) Eerst de eerstvolgende echo, en daarna ga ik verder denken. Voor nu wil ik het wel graag weten. Man wilde het eerst niet weten, maar nu het eenmaal zo ver is, is hij toch nieuwsgierig. Hoe & wanneer we het willen weten: geen idee. Ik weet niet of wij extra echo's gaan doen. Ik denk het wel, omdat mijn zusje graag een keer mee zou willen. Al die keuzes.. haha!
Ben gister en vandaag weer erg beroerd, blegh! Die kleine houdt ons al flink bezig Ik heb zo weinig fut en als ik iets actiefs doen (bijvoorbeeld een wasje draaien of wat schoonmaken) lig ik daarna weer een uur misselijk op de bank. Man is flink voor me aan het zorgen, hij doet het super. Kan hij vast oefenen
zondag 24 januari 2016 om 14:49
Ja wij laten ook ng een keer een pretecho maken bij de prenatal in Amersfoort. Zit boven ee winkels. Prijs is niet verkeerd en ik heb gehoord dat ze het allemaal wel mooi voor elkaar hebben. Het is voor ons goed te doen en dan kan manlief ook nog een keer mee.
Nou we hebben het m'n ouders vanmiddag ook verteld. M'n moeder had het meteen door, maar m'n vader snapte er niks van. Wat moeten wij nou met al die babyspullen? Nou wat denk je? Het is niet voor de honden
En maar meteen verontschuldigd voor hetboekje haha.
Hier gaat het wel aardig. Ben moe maar gelukkig is manlief er ook dit weekend. Scheelt weer ietsjes
Nou we hebben het m'n ouders vanmiddag ook verteld. M'n moeder had het meteen door, maar m'n vader snapte er niks van. Wat moeten wij nou met al die babyspullen? Nou wat denk je? Het is niet voor de honden
Hier gaat het wel aardig. Ben moe maar gelukkig is manlief er ook dit weekend. Scheelt weer ietsjes
zondag 24 januari 2016 om 20:17
Hier weer een update. Ik kom net uit het ziekenhuis nadat ik bijna een halve liter bloed heb verloren. Had mij toch weer wat meer ingespannen vandaag en om half zes begon het en het stroomde er echt uit alsof de kraan open stond. De echo liet zien dat het hartje nog mooi regelmatig klopt en passend bij termijn. De hematoom (bloeding in bm) zit er ook nog steeds en is wel iets geslonken. We zijn dus nog steeds in de race! Emotioneel trek ik het slecht, ik vind het echt heel zwaar. Positieve is dat ik nu officieel verder ben dan bij mn miskraam, dat is fijn. Het is dus weer afwachten geblazen. Hoop zo dat het bloeden snel stopt en wegblijft!
zondag 24 januari 2016 om 20:46
zondag 24 januari 2016 om 20:46
Las het in je andere topic wat een schrik steeds!
Hier weinig nieuws. Ik ben de laatste paar dagen super moe bij vlagen en super energiek bij vlagen er valt geen pijl op te trekken. Vandaag met de schoonouders nieuwe matrassen uitgezocht die komen over een maand en kan niet wachten. Hopelijk slaap ik dan weer een beetje normaal want de huidige zakken helemaal door. Echt heel lief van ze! Ze zouden eerst onze tickets betalen vanwege een familie reünie in augustus maar aangezien ik dan niet meer mag vliegen en waarschijnlijk lig te bevallen hebben ze nu besloten om er wat anders mee te doen en dus lig ik straks op een M line ~kwijlt~
Morgen echo bij eerste deel van de combinatietest en mijn schoonmoeder gaat mee omdat mijn man onverwacht niet kan en daarna broodje eten samen in de stad dus we gaan er een gezellige dag van maken.
Hier weinig nieuws. Ik ben de laatste paar dagen super moe bij vlagen en super energiek bij vlagen er valt geen pijl op te trekken. Vandaag met de schoonouders nieuwe matrassen uitgezocht die komen over een maand en kan niet wachten. Hopelijk slaap ik dan weer een beetje normaal want de huidige zakken helemaal door. Echt heel lief van ze! Ze zouden eerst onze tickets betalen vanwege een familie reünie in augustus maar aangezien ik dan niet meer mag vliegen en waarschijnlijk lig te bevallen hebben ze nu besloten om er wat anders mee te doen en dus lig ik straks op een M line ~kwijlt~
Morgen echo bij eerste deel van de combinatietest en mijn schoonmoeder gaat mee omdat mijn man onverwacht niet kan en daarna broodje eten samen in de stad dus we gaan er een gezellige dag van maken.
zondag 24 januari 2016 om 20:50
Overigens durf ik nog niks voor de baby te kopen daar wil ik toch echt mee wachten tot na de combinatietest. Al ben ik wel geschrokken van die blog hier op viva , mensen die niet in aanmerking kwamen voor de NIPT op basis van een te lage kans op Down, de nipt zelf betaald hebben a 600 euro en alsnog down. Nu ben ik dus helemaal van mijn apropos dat die combinatietest dus nog geen hol zegt.
http://www.viva.nl/mama/z ... -down-kindje-niet-zitten/
zouden jullie alsnog een NIPT doen en zelf betalen als de kans buiten de gevarenzone zit aldus combinatie?
http://www.viva.nl/mama/z ... -down-kindje-niet-zitten/
zouden jullie alsnog een NIPT doen en zelf betalen als de kans buiten de gevarenzone zit aldus combinatie?
zondag 24 januari 2016 om 21:18
nou het ding is als uit de combinatietest een verhoogd risico komt, wordt de NIPT dus wél vergoed en dan bespaar je geld. Ik twijfel nog maar man wil het absoluut niet houden bij down en ik heb altijd geroepen dat ik dat ook niet wil maar kan nu niet helder denken door de hormonen en bewegende handjes en voetjes. Verstandelijk gezien moet ik me gewoon aan het standpunt houden waar ik stond voor de hormonen bezit van mij namen. Ik snap dat het controversieel is maar ik hoor te vaak ernstige dingen over down en ze zijn echt niet allemaal zo leuk als Down with Johnny. Tuurlijk een kind kan nog tig andere dingen mankeren na de geboorte maar als je dit kan uitsluiten is dat wel prettig. Als dit ons eerste kind zou worden was het ook weer anders. Dat is het technisch ook maar ik reken mijn mans 3 zoons ook mee en vanaf binnenkort gaat het co ouderschap in dus hebben we straks de helft van de tijd 4 kinderen en daar baseren we onze beslissing ook op.
zondag 24 januari 2016 om 21:27
Ik zie het zo: Heb nooit een ouder van ren kind met Down horen zeggen dat hij/zij spijt heeft. Wel heb ik mensen spijt zien hebben van een abortus op basis van een kansberekening. Vandaar dat ik het het niet waard vind. Heb daarbij geen slecht beeld van Down. Dit lijkt me juist het minst erge van alle afwijkingen die het kind kan hebben bij die combinatietest.
zondag 24 januari 2016 om 21:28
Ik snap het wel hoor chuck. En ik respecteer een ieder zijn standpunt daarin. Ik denk dat ik, met jullie standpunt, het zou laten afhangen van de kans. Voor mezelf een grens stellen waaronder je het wel middels een nipt (en op eigen kosten) zou willen checken en waarboven niet. Helemaal als je man het kindje niet wil houden als het down blijkt te hebben. Uiteraard kan ik niet in jullie portemonnee kijken en beslissen of ¤600 voor jullie veel is.
Ik heb zelf een familielid met down dus ik weet dat het niet allemaal zo leuk is als bij Johnny
Ik heb zelf een familielid met down dus ik weet dat het niet allemaal zo leuk is als bij Johnny