Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:Lotte35 schreef op 24 januari 2016 @ 19:25:

[...]

Mijn advies?

Probeer dat zo te houden.

Ik wo anders wel nieuwsgierig van die commentaren hier

(Maar te lui om dat nummer op te zoeken nu)
Sol, je kunt proberen de bolletjes binnen in bloei te krijgen. Staat leuk op de salontafel. Na de bloei plant je ze in de tuin. Wel het loof laten zitten.
Ik vind hier dingen van.
Ze zitten al onder de grond Caaf. Ik zie wel wat er gebeurt. Ik heb binnen al genoeg zooi. Tussen het gereedschap, nog wat dozen en half-affe projecten, staat al een stek van een fuchsia, een stek van een hortensia, wat orchideeën die ik weer probeer in bloei te krijgen en wat buitenplanten die ik laatst met die kou naar binnen heb gehaald. Ik vind het wel best zo Er komen in de tuin al allemaal bollen op, dus het is straks sowieso een verrassing, want ik heb zelf maar een ding geplant (nou ja, 2 nu dan).
Oh ik vind dus niet alleen vliegen doodmeppen zielig, maar afgebroken takjes van planten krijgen hier ook een tweede leven
@ikbenik

En, is het omschakelen gelukt? Dit is géén gekke vraag, meer een soort van belangstelling.

Het genoemde liedje ken ik ook niet, weet genees de naam niet meer, maar ik hoef mij dus geen zorgen te maken?

Verder heb ik voor dit moment geen rare vraag. Het meeste is dan ook al behandeld. Hier een greep uit de onderwerpen die mij het meest zijn bij gebleven in dit topic;

Mannetjes kippen krijgen geen kippevel, en vogels eten steentjes. Deze vraag is tot de bodem uitgezocht.

Tijdreizen is mogelijk zolang je maar tegen de tijd in vlieg. logies

Frikandellen hebben een zwaar leven in de magnetron.

Streepjessokken zijn onverwoestbaar. Sorry, geintje

En de meest recente;

Sneeuwpoppen kan je dus planten met "sneeuwvlok-bollen"

@note;

Alle antwoorden in dit topic zijn gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Voor klachten kunt U zich melden bij.....?
iedereen leest mee
quote:streepjessokken schreef op 17 januari 2016 @ 22:34:

Nieuwe.

De oplader van bv. vriend z'n dinges, haartrimmer? Scheerapparaat voor z'n haar? piept. Hoe komt dat? Heb het bij meer opladers gehoord, een irritante hoge piep die niet iedereen hoort (de frequentie die je kunt horen neemt af met de leeftijd, dus op een zeker moment zal ik er geen last meer van hebben).Er zijn nog onbeantwoorde vragen hoor. ..
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
.
iedereen leest mee
quote:streepjessokken schreef op 24 januari 2016 @ 20:42:

[...]

Er zijn nog onbeantwoorde vragen hoor. ..

Oh, die had ik gemist. Ik weet niet precies hoe het zit, maar het heeft iets te maken met spoelen die in een adapter zitten. Die geven een magnetische resonantie en die kun je soms horen. De frequentie is heel hoog, daarom hoor je een piep. En daarom horen sommige mensen niks. Mannen zijn minder gevoelig voor hoge frequenties dan vrouwen en hoe ouder je wordt, hoe slechter je het kunt waarnemen.

Het schijnt dat de piep beter te horen is naarmate de adapter ouder wordt. Dan hebben de spoelen meer speling, dus meer resonantie.

Ofzo. Ik ben niet heel technisch, dus pin me er niet op vast.
quote:landylover schreef op 24 januari 2016 @ 20:30:

@ikbenik

En, is het omschakelen gelukt? Dit is géén gekke vraag, meer een soort van belangstelling.

Het genoemde liedje ken ik ook niet, weet genees de naam niet meer, maar ik hoef mij dus geen zorgen te maken?

Verder heb ik voor dit moment geen rare vraag. Het meeste is dan ook al behandeld. Hier een greep uit de onderwerpen die mij het meest zijn bij gebleven in dit topic;

Mannetjes kippen krijgen geen kippevel, en vogels eten steentjes. Deze vraag is tot de bodem uitgezocht.

Tijdreizen is mogelijk zolang je maar tegen de tijd in vlieg. logies

Frikandellen hebben een zwaar leven in de magnetron.

Streepjessokken zijn onverwoestbaar. Sorry, geintje

En de meest recente;

Sneeuwpoppen kan je dus planten met "sneeuwvlok-bollen"

@note;

Alle antwoorden in dit topic zijn gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Voor klachten kunt U zich melden bij.....? Ik heb een klacht: Mannetjeskippen krijgen in het ei hun kippenvel en houden dat hun hele leven. Punt.
Ik vind hier dingen van.
quote:S0LEIL schreef op 24 januari 2016 @ 21:10:

[...]

Oh, die had ik gemist. Ik weet niet precies hoe het zit, maar het heeft iets te maken met spoelen die in een adapter zitten. Die geven een magnetische resonantie en die kun je soms horen. De frequentie is heel hoog, daarom hoor je een piep. En daarom horen sommige mensen niks. Mannen zijn minder gevoelig voor hoge frequenties dan vrouwen en hoe ouder je wordt, hoe slechter je het kunt waarnemen.

Het schijnt dat de piep beter te horen is naarmate de adapter ouder wordt. Dan hebben de spoelen meer speling, dus meer resonantie.

Ofzo. Ik ben niet heel technisch, dus pin me er niet op vast. Ik vind dit anders heul technisch klinken en zou het niet kunnen navertellen.
Ik vind hier dingen van.
quote:Sabeltandcavia schreef op 24 januari 2016 @ 21:32:

[...]

Ik vind dit anders heul technisch klinken en zou het niet kunnen navertellen.

+1

Ik ga m nog een paar keer doorlezen denk ik. Bedankt voor je antwoord Soleil!
In memoriam AnnA_C
quote:S0LEIL schreef op 24 januari 2016 @ 21:10:

[...] Mannen zijn minder gevoelig voor hoge frequenties dan vrouwen en hoe ouder je wordt, hoe slechter je het kunt waarnemen.Van dat verschil tussen mannen en vrouwen had ik nog nooit gehoord (maar herken het wel, ik hoor in de zomer de muizen piepen in de tuin en vriend hoort niks), wel van die achteruitgang met ouder worden. Ik hoor ook vleermuizen piepen (al zou dat alleen wellicht alleen hun waarschuwingspiep kunnen zijn en niet de sonar die ze gebruiken om insecten te vangen).
In memoriam AnnA_C
Wat grappig, ik hoor ook vleermuizen en iedereen verklaart me altijd voor gek. Het is een heel typisch geluid, als een soort krekel, maar dan anders.
quote:Sabeltandcavia schreef op 24 januari 2016 @ 21:32:

[...]

Ik vind dit anders heul technisch klinken en zou het niet kunnen navertellen.Tuurlijk wel. Spoelen, resonantie = geluid.
Ik ben te lui om het hele topic na te lezen, dus ik weet niet of deze vraag al gesteld is.

Stel dat ik mezelf weer op mijn moeder wil aansluiten, via mijn navel, zou dat mogelijk zijn(met wat chirurgisch gepulk uiteraard)? Zou het kunnen? En dan wel zo dat ik niet meer hoef te eten, dat alles dus gewoon werkt.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 24 januari 2016 @ 22:15:

Ik ben te lui om het hele topic na te lezen, dus ik weet niet of deze vraag al gesteld is.

Stel dat ik mezelf weer op mijn moeder wil aansluiten, via mijn navel, zou dat mogelijk zijn(met wat chirurgisch gepulk uiteraard)? Zou het kunnen? En dan wel zo dat ik niet meer hoef te eten, dat alles dus gewoon werkt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
He @ikbenik, waar blijf je nu? "t loopt totaal uit de hand hier. Zit de gele stekker al op z'n plaats?
iedereen leest mee
nou heb ik ECHT een hele gekke vraag.

we hadden van de week een discussie over Keulen en die discussie ging langzaam richting vrouwen en ongesteld zijn. Geen fijne gedachte als je daar liep en in al je lichaamsopeningen gevingerd werd. Toen kwam de discussie over ongesteld zijn terwijl dit gebeurde. Vandaar mijn vraag:

wat gebeurt er nou eigenlijk als een man een vrouw gaat verkrachten die op dat moment een tampon draagt?

ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan. Ik heb niet zoveel verstand er van maar als je bijvoorbeeld naar films kijkt waar een vrouw verkracht wordt, is het knokken, broek uit of rok omhoog en die leuter schuift er zo in. maar wat nou als je een tampon draagt?

ik zelf vind het een gruwelijke gedachte maar ergens wil ik toch weten wat er dan gebeurt. Ik wil het verder niet hebben over pijn of leed want de gedachte eraan alleen al is om misselijk van te worden. Maar ik zeg dat penetratie dan niet mogelijk is. Een vriendin van mij zegt van wel. Wat is jullie gedachte hierover?
Ieuw.

Moet zo nog slapen hè.

Maar goed. Zo'n leuter past er normaal in zijn geheel in. Een tampon is, wat zal het zijn, hooguit 5cm (zo'n gewone, niet zo'n rare lange met inbrenghuls). Er blijft dus wel ruimte over zou ik zeggen, met wat doordouwen.
In memoriam AnnA_C
quote:DidiRidi schreef op 24 januari 2016 @ 22:15:

Waarom???

Achter je navel ligt nog wel een bindweefselstreng dacht ik, maar van de vaten zal niks overgebleven zijn. Je moeders placenta is natuurlijk helemaal niet meer inzetbaar.

Verder zal een volwassen lichaam wel een baby'tje kunnen voeden, een andere volwassene lijkt me godsonmogelijk qua hoeveelheid voedingsstoffen.

Wat nog het dichtst in de buurt zal komen als je niks meer wil eten, is sondevoeding. Maar dat werkt dan nog steeds via je eigen maag en darmstelsel, niet via je bloed.
In memoriam AnnA_C
Ben er nog hoor!

Blijkbaar nu ziggo.

Maar het kan nog mis gaan. Iets met vaste lijn en beloofd nummerbehoud wat ze niet hebben gedaan, nu weer bellen morgen enz (Lang saai verhaal verder )

Maareh. ...ieuw, weer...vast met navelstreng aan je moeder..?

Eh nee, beetje vies idee, dankjewel maar nee bedankt.

En als gedachte experiment?

Zodra je nageboorte eruit is ben je helemaal los. Je zat nl in je vruchtzak, en via die vliezen en binnenkant v haar baarmoeder werd je gevoed. Dus zodra de nageboorte en de hele reutemeteut eruit is, is het (gelukkig) Mission impossible om de boel weer vast te zetten.
En over dat tampon en verkrachtingsverhaal

Sluit me aan bij streepje.

(*je moet m sowieso maar overeind zien te houden zeg. Eerst de stress v het iemand moeten overmeesteren, dan dat gevecht en geworstel, gedoe om alle riemen, spijkerstof, pantys, wollen thermo ondergoed uit te krijgen, DAN blijkt ze verdmme ook nog ongesteld te zijn, maandverband weg, blijkt er ook nog n tampon in te zitten..Pfff. ..en dan nog steeds opgewonden genoeg zijn om hem dusdanig overeind te houden om hem overal doorheen te..dingesen? Gruwelijk beeld!*)

Wat een vragen, zo op de late zondagnacht. ..
quote:streepjessokken schreef op 24 januari 2016 @ 23:25:

Ieuw.

Moet zo nog slapen hè.

Maar goed. Zo'n leuter past er normaal in zijn geheel in. Een tampon is, wat zal het zijn, hooguit 5cm zo'n gewone, niet zo'n rare lange met inbrenghuls). Er blijft dus wel ruimte over zou ik zeggen, met wat doordouwen.

Dat was ook mijn eerste reactie, ieuw.

Captain Janeway, ik ben ook bang dat verkrachting van een vrouw, die een tampon in heeft, mogelijk is.
quote:ikbenik schreef op 25 januari 2016 @ 00:22:

Ben er nog hoor!

Blijkbaar nu ziggo.

Maar het kan nog mis gaan. Iets met vaste lijn en beloofd nummerbehoud wat ze niet hebben gedaan, nu weer bellen morgen enz (Lang saai verhaal verder )

Maareh. ...ieuw, weer...vast met navelstreng aan je moeder..?

Eh nee, beetje vies idee, dankjewel maar nee bedankt.

En als gedachte experiment?

Zodra je nageboorte eruit is ben je helemaal los. Je zat nl in je vruchtzak, en via die vliezen en binnenkant v haar baarmoeder werd je gevoed. Dus zodra de nageboorte en de hele reutemeteut eruit is, is het (gelukkig) Mission impossible om de boel weer vast te zetten.Ik zou het niet willen hoor. ik vroeg me gewoon af wat er nog allemaal was achtergebleven bij de navel en of het nog 'aansluitbaar' was.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 25 januari 2016 @ 02:36:

Ik zou het niet willen hoor.

Het lijkt me ook zo'n gedoe.

Bij elke afspraak moeten vragen: 'Is het goed als mijn moeder meekomt?'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven