Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:Lotte35 schreef op 24 januari 2016 @ 17:54:

Ik vind het nummer 'Hello' van Adele drie keer niks.

Ben ik de enige in Nederland?

Dat is mijn gekke vraag Nee, je bent niet de enige.
Baggernummer hè?
quote:Lotte35 schreef op 25 januari 2016 @ 11:01:

Baggernummer hè?

Niet veel aan. Ik houd niet zo van haar ballads.

Geef mij maar "rolling in the deep".
Hoe kan het, dat je 's avonds denk: ja, morgenmiddag wil ik kaas op mijn brood! En je maakt je brood vast klaar, en de volgende middag heb je inderdaad zin in kaas. Is dat omdat je je daar op ingesteld hebt? (heel soms denk ik de volgende dag: hm, had ik maar iets anders op mn brood gedaan). Of kun je echt zolang van tevoren ergens enorm zin in hebben? (en dan heb ik het niet over frikandellen in de magnetron). (wisten jullie trouwens dat je kaassouflees ook prima in een pannetje kan bakken ipv in de frituur?).
Leuke vraag! Bij mij werkt het denk ik inderdaad zo dat ik me ergens op instel, kan me er dan ook echt op verheugen. En chagrijnig dat ik dan ben als ik ipv mijn boterham met kaas per ongeluk de boterham met ham van vriend heb meegenomen. Dat heb ik ook wel een beetje in algemene zin hoor, dat ik kribbig word als ik ergens op ingesteld ben en dat ineens verandert, maar als het om eten gaat...
Wat ook raar is...

Stel ik ben op mijn werk (of ergens anders ) en heb brood bij me. Op de ene heb ik kaas, op de andere vleesbeleg.

Heel soms denk ik dat ik bv de boterham met kaas ga eten, terwijl ik dan toevallig die met vleesbeleg heb (andersom kan ook)

Dan smaakt de eerste hap toch ineens anders.

Je stelt je toch in op de smaak die je verwacht blijkbaar
Oh ja, en dat is dan helemaal niet lekker!
quote:amarna schreef op 25 januari 2016 @ 12:00:

[...]

Niet veel aan. Ik houd niet zo van haar ballads.

Geef mij maar "rolling in the deep".
Ik vind hier dingen van.
Haha, ja, smaak heeft ook zeker te maken met wat je denkt/ziet. Weleens gehad: druivensap en broodjes met witte chocopasta met een donker korreltje er doorheen. Bedoeling (en dat lukte goed) dat het eruit zag als wijn en een stokbroodje kruidenboter. Smerig als het eerst smaakt! Maar zodra je een broodje had gegeten en begreep dat je gefopt was, was je bedacht op die 'wijn' en andersom.

Probeer maar eens karnemelk te drinken als je denkt dat je melk ingeschonken hebt

En ik heb ooit een heel consequent neefje gehad: die lustte geen kaas, maar dan ook echt niet, en die was zelfs niet bereidt om een hapje marsepeinen kaas te eten
quote:Sabeltandcavia schreef op 25 januari 2016 @ 18:40:

[...]

[afbeelding]
quote:Lotte35 schreef op 25 januari 2016 @ 08:57:

[...]

Het lijkt me ook zo'n gedoe.

Bij elke afspraak moeten vragen: 'Is het goed als mijn moeder meekomt?'.
quote:Sabeltandcavia schreef op 25 januari 2016 @ 18:40:

[...]

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 13225c.jpg[/img] pas na je tweede post snapte ik deze...
quote:Corona67 schreef op 25 januari 2016 @ 18:13:

Wat ook raar is...

Stel ik ben op mijn werk (of ergens anders ) en heb brood bij me. Op de ene heb ik kaas, op de andere vleesbeleg.

Heel soms denk ik dat ik bv de boterham met kaas ga eten, terwijl ik dan toevallig die met vleesbeleg heb (andersom kan ook)

Dan smaakt de eerste hap toch ineens anders.

Je stelt je toch in op de smaak die je verwacht blijkbaar

Ja, herkenbaar!

En dan neem je een hap, wat je ziet en verwacht klopt niet met wat je proeft, dat is dan even 'in gevecht' met elkaar, tot het tot je doordringt WAT je eet, dan klopt het weer en komt ineens de goede smaak langzaam weer terug.
Wat hierop lijkt: je zit te eten, hebt dorst, neemt een grote slok water en komt er achter dat je het verkeerde glas hebt gepakt, met wijn
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 25 januari 2016 @ 20:32:

Wat hierop lijkt: je zit te eten, hebt dorst, neemt een grote slok water en komt er achter dat je het verkeerde glas hebt gepakt, met wijn Jaaaaaaaja, zuipschuit....! ZO ging dat...EIGENLIJK wilde je water pakken!
En voor je het weet loop je zwalkend over straat

Ik kon er ècht niks aan doen!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 25 januari 2016 @ 20:32:

Wat hierop lijkt: je zit te eten, hebt dorst, neemt een grote slok water en komt er achter dat je het verkeerde glas hebt gepakt, met wijn

Ik dacht idd ooit een enorme slok cola te drinken !!

Pffff
Een vriendin van me heeft een oude licht incontinente hond. Bestaat er eigenlijk incontinentiemateriaal voor honden? Een Tenateef?
Ik vind hier dingen van.
quote:Sabeltandcavia schreef op 25 januari 2016 @ 21:27:

Een vriendin van me heeft een oude licht incontinente hond. Bestaat er eigenlijk incontinentiemateriaal voor honden? Een Tenateef?Ja dat bestaat.
Over dat ergens op ingesteld zijn: hoe komt het dat als je een pak sap optilt waarvan je verwacht dat het vol is, maar leeg blijkt te zijn, dat dat pak dan met volle vaart de lucht in vliegt?

Of dat je als automobilist altijd een vaste route van A naar B rijdt, maar als je een keer als passagier diezelfde route met iemand anders meerijdt en diegene slaat onverwachts linksaf waar jij normaal gesproken altijd rechtsaf slaat, dat je dan zo'n raar gevoel in je buik krijgt?
waarom helpt soda tegen ontstoken vingers/nagelriemen?
quote:Viva_Fiona schreef op 25 januari 2016 @ 21:49:

Over dat ergens op ingesteld zijn: hoe komt het dat als je een pak sap optilt waarvan je verwacht dat het vol is, maar leeg blijkt te zijn, dat dat pak dan met volle vaart de lucht in vliegt?

Of dat je als automobilist altijd een vaste route van A naar B rijdt, maar als je een keer als passagier diezelfde route met iemand anders meerijdt en diegene slaat onverwachts linksaf waar jij normaal gesproken altijd rechtsaf slaat, dat je dan zo'n raar gevoel in je buik krijgt? Je hersenen zijn raar.(mijne ook ;) )
quote:newimprovedkitty schreef op 25 januari 2016 @ 22:31:

waarom helpt soda tegen ontstoken vingers/nagelriemen?Bacteriën houden niet van soda
quote:Viva_Fiona schreef op 25 januari 2016 @ 21:49:

Of dat je als automobilist altijd een vaste route van A naar B rijdt, maar als je een keer als passagier diezelfde route met iemand anders meerijdt en diegene slaat onverwachts linksaf waar jij normaal gesproken altijd rechtsaf slaat, dat je dan zo'n raar gevoel in je buik krijgt?

Omdat jij je al ingesteld hebt op een gewicht van een kilo (voor een liter sap) als er dan nog maar een kwart in zit, zo ongeveer een half pond dus, heb jij meer energie ingezet dan nodig is om dat pak op te tillen, die energie wil toch gebruikt worden, dus je schiet door met je beweging (zal vast ook iets met hefboomwerking te maken hebben, maar dat wordt te moeilijk voor mij)

Misschien heet het officieel tegengestelde krachten. De kracht van het pak dat op de tafel drukt, tegen de kracht die jij gebruikt om het op te tillen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven