Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
veertje, misschien is het bandenpijn, had ik bij de eerste ook al snel last van
Sorry, heb even te weinig energie om op iedereen te reageren, het zijn er ook al zoveel!

Ik heb me gisteren ziekgemeld en het toch maar aan mijn baas verteld. Die reageerde heel begripvol, en met haar heb ik afgesproken om in ieder geval deze week thuis te blijven.

Ik baal er wel van, heel de planning loopt in de war en de leerlingen gaan zo snel achterlopen. Maar ja, kokhalzend voor de klas is natuurlijk geen optie. Bij een ander soort ban kan je snel naar de wc als je iets voelt opkomen, maar ik kan dat niet. Erg lastig allemaal.

Daarbij had ik ook nog eens een vervelende pijn onder in mijn rug vanochtend.

Bah, wat ben ik weer aan het klagen haha.

Vanavond maar vroeg naar bed. Ik ben altijd blij als er weer een dag voorbij is, des te eerder zal ook de misselijkheid voorbij zijn.

Oja, dit weekend willen we het onze ouders gaan vertellen, ik ben dan 8 weken.
Hee Kosmic, ik zie dat jij ook op 9 juni bent uitgerekend. Leuk!
Jobje, de vk heeft inderdaad aan de hand van een echo kunnen zien wanneer het hartje gestopt is met kloppen, wat indian ook schreef.

En inderdaad, het zwangerschapshormoon is dan ook niet meteen uit je lichaam, ik testte zelfs nog een paar weken na de curettage positief.

Niet teveel zorgen maken hoor Jobje, zo'n eenmalige bloeding kan ook heel goed een gesprongen vaatje zijn, de baarmoedermond is nl ook meer doorbloed.

Wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent Phillippa, ik hoopte eigenlijk voor je dat het misschien stiekem toch een griepje was ofzo.
Wat is er veel geschreven de afgelopen dagen, herkenbaar de

verhalen. Leuk om te lezen.

Anoniem gelukkig ben je na vandaag weer wat gerust gesteld.

Voor degenen die misselijk zijn, veel succes. Ik voel me eigenlijk nog steeds wel goed, omdat ik nog in het begin van de zwangerschap zit, voelt het nog wel een beetje onwerkelijk allemaal. Maak me nu meer zorgen of alles goed gaat dan de 1e keer. Zal ook wat meer gerustgesteld worden als je een hartje hoort kloppen.

Ik ben ook minder bezig met het zwanger zijn dan de 1e keer. Moet echt weer even nadenken wat je allemaal moet regelen. Kraamzorg etc.

Voor het lijstje ik ben 32 jr. en heb 20 november een echo.

Bij ons doet de huisarts nog bevallingen en de controle's.
Balen philippa dat je niet kunt werken, wordt je klas niet overgenomen? Hopelijk wordt het snel wat beter, was je nu al langs de huisarts geweest voor medicijnen tegen de misselijkheid?

Ppff Tja Kraamzorg, is het te laat om te wachten tot een goede echo? Lijkt nu al zo snel.

Gezellig zo´n huisarts die bevallingen doet.
Nee, Ilta, je bent echt niet de enige!!!

Tja, ik weet het ben eigenlijk veel te vroeg met het regelen van die dingen, maar weet wel dat het hier vorig jaar in de regio best een probleem was qua kraamzorg. (of het uiteindelijk ook zo geweest is weet ik niet, maar van te voren wel veel heisa over) En zit er echt niet op te wachten om zonder hulp te zitten.

En ach, je kan het maar geregeld hebben. (sorrie ben een beetje erg in die dingen) Dus maak je echt niet druk, hoeft nu echt nog niet!!! (ben ook een beetje te perfectionistisch, dat heb ik heel goed los kunnen laten, behalve in dit soort dingen, errug lastig voor mijzelf en voor anderen)

Hey Anoniem, dan nogmaals proficiat!!!!

Philippa, echt balen dat je niet kunt werken. Hoop niet dat ik echt moet gaan kotsen ofzo, da's ook niet handig in mijn werk, kan ook neit zomaar weg rennen. Veel sterkte ermee, en goed dat je het al verteld hebt, heeft je "baas" er ook wat meer begrip voor.

Corien, wat leuk (of neit misschien) dat je HA de bevallingen en de controles doet. Wist niet dat dit nog was. Welk deel van NL woon je dan als ik vragen mag?

Leuk, leuk, leuk, morgen komen 2 goede vrienden, die we ook als peetouders willen vragen, maar goed die komen dus morgen en dan gana we het in ieder geval al tegen hun zeggen. Nog wel tegen man gezegd of we het niet beter eerst tegen de ouders kunnen doen, maar dan kunnen we het net zo goed in de krant zetten. Dan weet in 1 a 2 dagen iedereen het, dus zo ie zo even wachten tot na de verjaardag van schoonmama.

Voelt aan de ene kant wel vreemd hoor, om het hen eerst te vertellen.

Wel grappig dat we veel mama's hebben voor de 2de (of ene volgende keer) Ook wel erg fijn dat jullie allemaal net zo voelen als ik. Maak mij nu echt veel meer zorgen, ben er aan de ene kant minder mee bezig. Zit nog niet erg vast op mijn rose wolk. Maar dat zal maandag wel veranderen, als de echo tenminste goed is!!! Maar daar moeten we maar vanuit gaan.

Oh zit mijzelf helemaal bang te maken.

Nou ik praat weer veel te veel, dus ga stoppen.

Welterusten allemaal
Wat fijn dat er zoveel mensen zijn die dat rare 'is-het-allemaal-wel-echt-waar?' gevoel herkennen! Het voelde zo vreemd...maar dat ik niet de enige ben is fijn. (Wat heerlijk dat er een forum is...!)

We hebben het gisteravond aan mijn schoonouders verteld. Die reageerden nóg minder enthousiast dan ik verwacht had. (Ze tonen nooit veel emoties, je emoties laten zien wordt daar als teken van zwakte beschouwd ofzo...) Na wat 'Tja', 'Nou', en 'Het is nog wel heel vroeg he, laten we eerst maar eens even afwachten' ging het gesprek weer over op een ander onderwerp. Ik had toch op z'n minst felicitaties verwacht! Ze zullen er vast blij mee zijn, maar ze laten het in ieder geval niet zien. Misschien dat ze later wat enthousiaster worden.

We hebben het nu aan mijn ouders en zusjes, mijn schoonouders, mijn leidinggevende en een buurvrouw waar ik veel mee om ga verteld. De rest mag het pas na de echo weten! Dus vanaf nu weer mijn mond houden....
Hoi,

Ik zat even te twijfelen of ik mee zou gaan schrijven omdat ik ook nog steeds met een groepje schrijf van februari '07 (de maand waarin mijn dochter is geboren) maar als ik zo meelees heb ik toch wel veel zin om mee te praten over het wel en wee van de juni-zwangeren!

Ik ben 31 jaar, heb dus een dochter van 20 maanden en weet sinds een week dat ik weer zwanger ben. We zijn er ontzettend blij mee maar ik ben zo onzeker; is het ons weer gegund om een gezond kind te krijgen, zal het hartje wel kloppen bij de echo etc etc. Ik vind het nu bij een tweede veel spannender en kan niet wachten tot de echo, die ik helaas pas over een maand heb. Tot die tijd zal het wel allemaal onwerkelijk blijven. Oh ja, ben 25 juni uitgerekend.

En natuurlijk gefelicteerd aan alle andere zwangeren!
Phillipa, balen dat je er zo ziek bij bent. Misschien inderdaad een griepje, en niet alleen zwangerschapsklachten...

Dat onwerkelijke herken ik absoluut (ondanks die misselijkheidsklachten die ik heb). Ik weet nog bij de eerste dat ik pas écht het échte gevoel had toen ik de baby voor het eerst zelf voelde. Dat was met 17 weken, en er ging toen echt een golf van een soort verliefdheid door me heen en die is niet meer weggegaan! Maar daarvoor voelde ik me er echt wel schuldig om, dat er een kindje in m'n buik aan het groeien was waar ik niks voor voelde.
Om een kort verhaal lang te maken...
En de hormonen die door m'n lijf gieren, laat ik die als zwangerschapsklacht niet vergeten!! Hihi... ik gebruik jullie trouwens als flinke uitlaatklep, want er weten nog maar weinig mensen dat ik zwanger ben, dus moet me op m'n werk en zo behoorlijk inhouden. Dus ik spui alles waar ik last van heb hier. Lucht lekker op
Welkom en gefeliciteerd Blyce!

Ilta, wat naar dat je schoonouders zo koeltjes reageren. Een felicitatie had er toch wel vanaf gekund. Wat vind je man hiervan?

Ik had de eerste weken heel erg honger en heb toen echt gigantisch zitten eten en ben toen 2 kilo aangekomen. Vanochtend op de weegschaal gaan staan en ik ben afgelopen week een kilo afgevallen. Nou kan ik dat wel hebben, zo dun ben ik niet maar ik moet toch zorgen dat ik weer goed ga eten.

Pff, heb er helemaal geen trek in..

Hee, is het geen idee als wij elkaar allemaal toevoegen als vrienden hier op het forum? Lijkt me wel leuk.
Weatherwax, nee het is geen griepje. Het is echt pure misselijkheid en slapheid. Kan jij dat een beetje combineren met je werk?

Dat verliefde gevoel had ik trouwens ook toen ik mijn zoontje voor het eerst voelde
Ilta, wat een rare reactie van je schoonouders. Zelfs als je het verwacht is het een teleurstelling. Is er een reden dat ze zo 'koud' reageren?
Phillipa, ik werk in de zorg, en kan over het algemeen vrij snel een wc bereiken, die zijn er genoeg op verpleegafdelingen Gelukkig tot nu toe op m'n werk weinig last, omdat ik vooral tot een uur of elf last heb, en toevallig nu alleen avonddiensten draai. Komt me erg goed uit dus.

Gebruik je ook vitamines? Soms kan het helpen om op andere over te gaan, ik had tijdens de eerste zwangerschap vitamines waar ik me dus gewoon ziek van voelde. Toen ik overstapte op vitamines van een andere fabrikant (waar sec bekeken precies hetzelfde in zat) fleurde ik helemaal op. Behalve de misselijkheid dan.. maargoed, die slapheid was een stuk minder. Wel goed blijven eten, hoor, je hebt het nu juist zo hard nodig.
Welkom en gefeliciteerd Blyce.

Er zijn er hier vast meerdere die op meerdere topics mee schrijven ,is geen probleem toch!!

Dit is idd een goede uitlaatklep, oh zo fijn dat je hier mag schreeuwen dat je zwanger bent, en wel of geen klachten hebt!!

Ilta, wat vervelend dat je schoonouders zo reageerden. Is niet leuk!!

Oh morgen etentje met het team, als dat maar goed gaat!! Ben vooral vanaf de middag weeig/misselijk en we gaan pas om 20u eten, nou voordat je dan iets op je bord hebt liggen.....

Tot straks, ga even verder lunchen met zoontje en dan effe samen een dutje doen. Ben zoooo moe. En zoon heeft vannacht ook erg slecht geslapen en uiteindelijk bij ons in bed. Ben dus dubbel moe!!
Indian, wij hebben ook een horrornacht met zoontje achter de rug! Hij werd om kwart over 5 wakker, alleen maar huilen schreeuwen dat hij naar beneden wilde om tv te kijken. Uiteindelijk maar bij ons in bed genomen, en daarna heeft hij nog wel eventjes geslapen. Maar ik dus niet haha. Ik kreeg steeds een voet of een arm in mijn gezicht geduwd.

Zometeen breng ik hem naar het kdv, dus dan kan ik nog even lekker op bed gaan liggen.

Ik zit nu trouwens aan de paprikachips..gezond eten lukt niet, ik heb steeds zin in dingen die ik normaal nooit eet. Maar die paprikachips die helpen nu wel even tegen de misselijkheid. Dan maar even niet gezond.
Ilta wat vervelend dat je schoonouders zo reageerden, dat zal hun aard dan wel zijn om niet enthousiat te reageren.

Wij gaan het pas na de echo vertellen, als we het tenminste zo lang stil kunnen houden en het er niet uitflappen
Zou het in de kucht gehangen hebben Phillippa, op "mijn" ander topic ook al slechte slapers vannacht.

Net wel even heerlijk een uurtje geslapen, maar ben nog steeds zo moe dat ik bijna niet op mijn benen kan staan. En ben bang dat het niet lang meer duurt voordat ik moet gaan spugen, zit me behoorlijk in de weg. hopelijk zakt het dadelijk!! Gan weer effe bank hangen en als zoon dadelijk wakker is maar even naar buiten voor een frisse neus!
bedoelde Lucht!
Op welk topic schrijf je nog meer mee dan Indian?
Werkt iedereen hier trouwens of zijn er ook die fulltime thuis zijn met hun kind(eren)?

Zomaar nieuwsgierig..
Ik heb mijn afspraak gehad bij de vk! Eeeeeeeeeeeeeen, het hartje was nog niet te horen met de doptone.

Nu blijkt dat volledig normaal te zijn voor 8 weken en hij (jaaaa, het is een mannetje) wilde het eerst ook niet doen, maar ik heb m het mes op de keel gezet en toen mocht ik toch gaan liggen

Na tien keer gewaarschuwd te zijn dat de kans erg klein was dat er iets te horen viel begon ie met dat ding met gelletje over mijn onderbuik te glijen. Maar helaas. De echo heb ik nu op 4 nov.

Verder beetje gebabbeld. Ik had bij de vorige bevalling een onverwachte stuitligging en wil nu ABSOLUUT een liggingsecho hebben. Was namelijk geen pretje en dat begreep de vriendelijke man wel.

Nog geen kloppend hartje dus!

Blyce, gefeliciteerd!

Ilta, wat een vreselijke reactie. Ook al weet je dat ze hun gevoelens in hun grote teen stoppen, het zou toch leuk zijn als ze jullie in ieder geval zouden feliciteren! Ook vervelend voor je vriend zeg!
Blyce, welkom en gefeliciteerd!

Cabouwter, wat jammer dat je nog geen hartje kon horen. Komt bij de echo vast helemaal goed.

Ilta, vervelend zeg dat je schoonouders zo lauw reageerden. Het is toch echt wat bijzonders!

Succes met alle horrornachten . Ik slaap tot nu toe prima, word alleen heel vroeg wakker. Is dat een zwangerschapskwaaltje???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven