Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Haha Bella! Goed van je zeg!

En Prrrrt goed zo!

Nieuwsbrief hoe gaat het met jou? Gaat de scheiding echt gebeuren of kan het nog goedkomen?
Dat heb je goed onthouden Bettyboef, vooralsnog is ook dat niet het geval maar kan morgen veranderen als ik bezoek krijg

Dat stomme roken moet eind van de week weer afgelopen zijn, kan écht geen maat houden pff...

Haha Bella, opgeruimd staat netjes!

Heb ook wel eens teut 's avonds de ramen gezeemd verspilde moeite.
Hatsjikideee...
Ik kan wel het topic hilarische huishoudelijke blunders herhalen (en nog veel gênantere topics) wat ik allemaal met wijn heb gedaan.

Scheiden, ja denk het wel. Soms denk ik van niet en dan komt er weer iets dat ik denk Run Forest Run.
Dat lijkt me helemaal moeilijk dat je nog in twijfel bent.

Ik durf hier mijn missers niet neer te zetten hoor.
Hatsjikideee...
Bezoek pausini??? Vertel Haha.

Ik heb voornamelijk dat ik met teveel drank op teveel zei. Of over ellende begon dat ik de volgende dag dacht. Jeeeeetje waarom zei ik dat tegen diegene. Alsof die erop zit te wachten. Nu ik niet meer drink zit ik ook niet meer zo met t verleden. Dat verdwijnt op de achtergrond. Beter!!

Drukke zware dag hier. Blij dat ik niet meer drink of hoef te drinken of mij er druk om hoef te maken.
Eigenlijk word ik alleen maar naar van drinken. Zo lang met dingen gezeten wat we gebeurt was. Wat m'n ouders flikten. Scheiding van vader van de kinderen. En nog een nietnadertenoemendrama. Nu is t dragelijk. Of raakt t op de achtergrond.

Vind ik fijn. Ik dacht wel eens wordt t nou nooit leuk. Of beter. Is dit nou m'n leven? Ik ga (met vallen en opstaan) alleen maar vooruit de laatste tijd.
Héérlijk Bonus, je eigen verdienste. Eerst het zuur dan het zoet.

Neuh, is een vriendin maar die wil wel graag borrelen geloof ik en muziek draaien en práaaaaaaaaaten... Zo'n ongelooflijke kletskous heb ik nog nooit meegemaakt. Het is een grote lieverd maar heb geloof ik meer geduld als ik idd een wijntje op heb.
Hatsjikideee...
quote:-Bella- schreef op 26 januari 2016 @ 03:57:

Prrt dat is echt heel knap, zo het gevoel hebben dat je het nodig hebt en het toch niet doen! Wil je vertellen waarom je het zo nodig dacht te hebben?

Vlinders in mijn buik en niets er mee durven doen door onzinnige grote angst / sociale remmingen. En vervolgens niet kunnen slapen, want mijn hoofd en buik gaan als een razende tekeer.

Pausini, dit was een perfect voorbeeld van iets dat ik beschamend vond, juist zonder alcohol, maar helaas te herkenbaar om op te schrijven. En alcohol is geen medicijn, ik moet het zelf doen.

Maar god wat leek alles beter te gaan na twee drankjes (en daarna, hop, bergafwaarts, dat moet ik niet vergeten)
Prrt, hoop niet dat het een onbereikbare liefde is en misschien is het wederzijds?
Hatsjikideee...
Hatsjikideee...
Hatsjikideee...
Bella, geniet van de wijn vanavond
Hatsjikideee...
Hi meiden hier weer een sportavond gepland met een vriendin...heel goed want ff een issue op het werk waardoor ik normaal naar de fles grijp maar nu kan dat dus niet helemaal prima timing dus !!! Geniet van de avond bella maak het niet te bont Hi Hi
Moet toch wel lachen om die huishoudelijke karweitjes met drank hoor. Ik zie de gezeemde ramen al voor me!

Nieuwsbrief, wat een lastige situatie als je soms nog twijfelt. Goed dat je zo volhoudt zonder drank. Maar het zou ook niks helpen natuurlijk, integendeel.

Hier vooralsnog weer een avond zonder wijn. Ik merk wel verschil in slapen maar val niet echt af tot mijn grote woede. Ik zou zo graag wat meer positieve effecten merken.
Pfff, drukke dag op het werk gehad, een conferentie buitenshuis, van daaruit naar vergadering op kantoor, vanmiddag wel flink gesport, de namiddag allerlei dingen geregeld, afgewerkt, voorbereid. Morgen nog zo'n dag met verplaatsingen en drukte van hier naar daar. Net nog een werkdingetje afgewerkt dat er anders niet van komt. Zou nog moeten douchen vandaag en een outfit uitkiezen voor morgen, mag er ietwat deftiger bijlopen.

Gisteren en eergisteren wel gedronken, maar niet veel (één dag één glas, één dag twee glazen). Veel is nooit echt mijn probleem geweest, wel dat het gewoon alle dagen gebeurt met amper of geen pauzedag ertussen. De fles is nu wel leeg. Heb vandaag wel weer trek in zo één glas, maar wil het niet doen. Er is een nieuwe thee in huis, ik kan water drinken, heb ook weer noten en chipjes in huis gehaald, er is nog kaas, leuke tv, eigenlijk genoeg om me af te leiden. Vooruit, laat het afleiden beginnen dan. :-)
Nou, mijn ex gezien vandaag, was mega frustrerend (alweer) en vraag me alweer af wat ik in godshemelsnaam nog wil van die vent. Inmiddels 4 glazen wijn op en omdat ik niet heel veel meer drink kan ik daar natuurlijk ook helemaal niet meer tegen. Dus nu voel ik me ellendig, nog veel meer eenzaam dan ik me normaal al voel en als ik schrijf wat ik denk zijn jullie een hoop woorden rijker.
Kop op bella een virtuele knuffel van mij je bent niet alleen! ga lekker vroeg naar bed morgen weer een dag ....
Bella! Wat rot voor je. Kan je ex niet ontwijken? Als je van je af wil schrijven, gewoon doen hoor. Sterkte.
Charlotte, geniet van je nootjes en kaas, lekker hoor. Ik beloon mezelf ook steeds met lekkere dingen, gek he, dat ik niet afval?
Ja, ik lig al in bed, met een fles spa citroen.

Ik hou nog steeds van mijn ex maar ben er wel klaar mee en heb hem dat ook laten weten. Of hij laat me voelen dat de liefde er nog zit of ik hou er echt mee op. We zullen zien.

Wat een kutdag...
Shit Bella, wat rot! Jullie zijn al best lang uit elkaar toch? Weet hij niet of hij het nog wel wil of geeft hij je dubbele signalen?

Soms is helemaal afscheid nemen van iemand uitendelijk minder pijnlijk dan steeds net niet krijgen waar je naar verlangt. Hoop dat je lekker slaapt. En vier wijn, dat valt reuze mee voor een eenzame kutdag!

Ik val ook niet af zonder wijn. Sterker nog. Ik kom bij. Maar maakt bij mij niet zoveel uit want ben al erg slank.
Bella vrouw, kom hier

Ben er zelf ook niet goed in maar hak een knoop door. Kom op, we laten ons toch niet kisten? Morgen een mooie nieuwe dag.
Hatsjikideee...
quote:bettyboef schreef op 26 januari 2016 @ 22:55:

Shit Bella, wat rot! Jullie zijn al best lang uit elkaar toch? Weet hij niet of hij het nog wel wil of geeft hij je dubbele signalen?

Soms is helemaal afscheid nemen van iemand uitendelijk minder pijnlijk dan steeds net niet krijgen waar je naar verlangt. Hoop dat je lekker slaapt. En vier wijn, dat valt reuze mee voor een eenzame kutdag!

Ik val ook niet af zonder wijn. Sterker nog. Ik kom bij. Maar maakt bij mij niet zoveel uit want ben al erg slank.

Dit, die ga ik onthouden.

Twee jaar alweer ja.
quote:pausini schreef op 26 januari 2016 @ 22:55:

Bella vrouw, kom hier

Ben er zelf ook niet goed in maar hak een knoop door. Kom op, we laten ons toch niet kisten? Morgen een mooie nieuwe dag.

Jullie allemaal, lieve mede schrijvers hier.
We hebben het er nog over. Weltrusten van mij.
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven