Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik had de ovulatietest van CB en deze gaf een lachend gezichtje aan. Ik heb maandag een test gedaan en durf nu niet nog 1 te doen, bang voor de teleurstelling. Ik heb ook geen symptomen, behalve gevoelige borsten maar dat kan natuurlijk ook door een naderende menstruatie komen. Maar als ik dit weekend nog niet ongesteld ben zal ik nog een test doen.

Sinds ik gestopt ben met de pil (sinds 3 maanden) varieert mijn cyclus van 30 tot 40 dagen.
Als je dus op 1 januari de positieve ovulatietest had, zou je ei op 2 of 3 januari wel gesprongen moeten zijn. Dan zat je afgelopen maandag op minstens 14 dagen na je eisprong en zou je bij een zwangerschap wel een positieve test verwachten. Begrijpelijk als je nog een test gaat doen dit weekend. Als die niet positief is en je ook niet ongesteld bent geworden, zou ik er vanuit gaan dat je eisprong op zich heeft laten wachten en die dus niet op 2 januari al is gesprongen. Ik had na het stoppen met de pil ook een keer een cyclus van 68 dagen, dus misschien dat er zoiets aan de hand is. Wel heel vervelend natuurlijk.
Vanochtend weer een test gedaan en tot mijn verbazing verscheen er een 2e streepje!! Zwanger!!!!! Maandag was blijkbaar nog te vroeg voor een test. Het is nog heel onwerkelijk maar we zijn er heeeel erg blij mee!!!
Gefeliciteerd juultje! Geniet ervan
Hallo allemaal. Ik zit met een paar vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben ong 1 jaar gestopt geweest met de pil omdat wij erg graag een kindje wilde. Helaas is het na 1 jaar niet gelukt en heb ik het advies gekregen om voor 3 maanden terug aan de pil te gaan om mijn hormonen te reseten

Inmiddels ben ik al weer 3 weken aan de pil maar heb ik sinds 1 week erg pijnlijke borsten heel erg moe en het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Zou dit te maken hebben met de pil of zou er toch een wonder gebeurd zijn en kan ik zwanger zijn?
Je hormonen resetten? Wie heeft je dat advies gegeven?

Je klachten klinken alsof ze bij de pil horen.
quote:nola28 schreef op 28 januari 2016 @ 23:20:

Hallo allemaal. Ik zit met een paar vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben ong 1 jaar gestopt geweest met de pil omdat wij erg graag een kindje wilde. Helaas is het na 1 jaar niet gelukt en heb ik het advies gekregen om voor 3 maanden terug aan de pil te gaan om mijn hormonen te reseten

Inmiddels ben ik al weer 3 weken aan de pil maar heb ik sinds 1 week erg pijnlijke borsten heel erg moe en het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Zou dit te maken hebben met de pil of zou er toch een wonder gebeurd zijn en kan ik zwanger zijn?

Het kan ook goed met de pil te maken hebben, je lichaam moet opnieuw wennen aan de hormonen daardoor kan er van alles met het gevoel in je borsten, onderbuik etc. gebeuren.

Maar het klinkt ook als vroege zwangerschaps symptomen. .. ik zeg testje doen!
Be your best self.

Inmiddels ben ik al weer 3 weken aan de pil maar heb ik sinds 1 week erg pijnlijke borsten heel erg moe en het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Zou dit te maken hebben met de pil of zou er toch een wonder gebeurd zijn en kan ik zwanger zijn?Wat een raar advies

Inmiddels ben ik al weer 3 weken aan de pil maar heb ik sinds 1 week erg pijnlijke borsten heel erg moe en het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Zou dit te maken hebben met de pil of zou er toch een wonder gebeurd zijn en kan ik zwanger zijn?Dit slaat echt nergens op.
Wat een raar advies. Heb je geen regelmatige cyclus ofzo? Ik hoop dat het wek een professional was die dat advies heeft gegeven?
Klinkt trouwens als bijwerkingen van de pil
Ik heb gisteren een test gedaan, omdat ik dacht dat ik zwanger was/ben. Stom want ik moet pas over 2/3 dagen pas ongesteld worden, maar ik kon door mijn nieuwsgierigheid niet langer wachten.

Gisteren had ik een heel vaag streepje ( echt heel vaag) dus ik dacht dan doe ik het morgen (vandaag dus) nog eens en dan is het vast duidelijker.

Maar nu is het streepje nog steeds heel vaag en je moet heel goed kijken. Dit hoort toch veel meer zichtbaar te zijn de volgende dag?

Ik heb helaas wel veel kramp, dus misschien dat het sowieso niet goed gaat.

Wanneer werd bij jullie de test duidelijker? Elke dag of na een paar dagen pas?

Ik heb twee testen gebruikt de kruidvat geeft een heel licht streepje steeds en de sensitest die beweerd dat je heel vroeg kan testen is negatief.
quote:Lotslove schreef op 31 januari 2016 @ 12:53:

Ik heb gisteren een test gedaan, omdat ik dacht dat ik zwanger was/ben. Stom want ik moet pas over 2/3 dagen pas ongesteld worden, maar ik kon door mijn nieuwsgierigheid niet langer wachten.

Gisteren had ik een heel vaag streepje ( echt heel vaag) dus ik dacht dan doe ik het morgen (vandaag dus) nog eens en dan is het vast duidelijker.

Maar nu is het streepje nog steeds heel vaag en je moet heel goed kijken. Dit hoort toch veel meer zichtbaar te zijn de volgende dag?

Ik heb helaas wel veel kramp, dus misschien dat het sowieso niet goed gaat.

Wanneer werd bij jullie de test duidelijker? Elke dag of na een paar dagen pas?

Ik heb twee testen gebruikt de kruidvat geeft een heel licht streepje steeds en de sensitest die beweerd dat je heel vroeg kan testen is negatief.Ik heb in je vorige topic geantwoord.
Ja ik zag het,bedankt!

Ik twijfel dus omdat dit de tweede dag is dat het zo licht is.

Ik heb over 3 dagen een afspraak staan bij de gynaecoloog, dus ik wil het graag weten dan kan ik op tijs afbellen. Ik vind het vervelend om dat op de dag zelf te doen.
quote:Lotslove schreef op 31 januari 2016 @ 12:57:

Ja ik zag het,bedankt!

Ik twijfel dus omdat dit de tweede dag is dat het zo licht is.

Ik heb over 3 dagen een afspraak staan bij de gynaecoloog, dus ik wil het graag weten dan kan ik op tijs afbellen. Ik vind het vervelend om dat op de dag zelf te doen.

Mijn 2e dag was net zo licht. Soms loopt het hcg hormoon gewoon heel langzaam op.

Je bent ook erg vroeg met testen.

Niet teveel stressen hoor
quote:ana_isabel schreef op 31 januari 2016 @ 12:59:

[...]

Mijn 2e dag was net zo licht. Soms loopt het hcg hormoon gewoon heel langzaam op.

Je bent ook erg vroeg met testen.

Niet teveel stressen hoor

Ik hoop het wel heel erg, het zou echt een cadeautje zijn.

Er staat al een afspraak bij de gynaecoloog om met hormonen te beginnen.
Er verschijnt echt niet zomaar een streep (hoe licht ook)

vals negatief kan wel, vals positief niet. De test reageert immers op hcg.

Waarschijnlijk kan je het gewoon nog steeds niet geloven, omdat je het zo graag wilt. Herkenbaar hoor.

Neem de dagen gewoon zoals ze komen.
Gewoon nog een testje doen morgen.

Maar bij mij was de sensitest woendags wit en vrijdags de kruidvat test duidelijk positief (3 dagen na nod). Voor mij geen sensitest meer dus
Ik wacht het nog wel even af en doe morgen nog een test. En hoop het beste.

Sensitest is dus niet zo geweldig? Ik heb 3 gratis gekregen bij mijn ovulatietesten. Daar was ik ook niet zo tevreden over. Tijdens mijn piek was hij heel licht, terwijl de clearblue heel positief was.
Als je morgen een nieuwe test doet, zou je in theorie een verschil moeten zien met de test van gister!

Hoop heel hard met je mee dat je zwanger bent. Vast een voorzichtig gefeliciteerd!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Hoihoi, zojuist heb ik een zwangerschapstest gedaan (kruidvat/trekpleister) en 2 streepjes!! Ik durf het haast niet te geloven.. klopt dit dan ook echt of moet ik nog een test doen? En wie weet hoe ik kan berekenen hoever ik dan ben want mijn cyclus was echt onregelmatig..

(Sorry; veel te bang om voor niets zo blij te zijn)
Gefeliciteerd! Twee streepjes is hartstikke zwanger hoor; je hoeft niet nog een test te doen behalve als je dat zelf nodig hebt om het te geloven.

Normaal bereken je de zwangerschapsduur vanaf de laatste menstruatie of vanaf de ovulatie, maar als je die beiden niet weet door een zeer onregelmatige cyclus is het moeilijk te berekenen. Er zijn zwangerschapstesten die de duur vertellen, dat is gebaseerd op de hoeveelheid zwangerschapshormoon. Omdat de toename van dat hormoon niet bijj iedereen precies gelijk loopt is het niet helemaal betrouwbaar, maar kan wel een indicatie geven. Let wel op dat die altijd rekenen vanaf bevruchting; dus als daar staat 1-2 weken ben je eigenlijk 3-4 weken in de normale telling. Die twee weken vóór ovulatie en bevruchting krijg je er dus gratis en voor niets bij .

En daarna even een verloskundige bellen. Bij onregelmatige cyclus en daardoor onbekende zwangerschapsduur mag je vaak een extra vroege echo .
Hier vanochtend helaas geen tweede streepje meer volgende maand hopelijk beter
quote:Lotslove schreef op 01 februari 2016 @ 11:29:

Hier vanochtend helaas geen tweede streepje meer volgende maand hopelijk beter succes!
Hallo dames,

De 19e van januari, vorige maand, was mijn eisprong. Dagen dat we hebben geklust waren: 17, 19 en 20 januari, vorige maand.

In de eerste week na mijn eisprong heb ik steken gevoeld in mijn onderbuik. In diezelfde week kreeg ik ook grotere borsten. En 5 dagen na mijn eisprong zat ineens mijn onderbroek volmet afscheiding, beetje melkachtig (sorry, hoor!).

En nu ik op mijn werk zit. Dus 15 dagen na mijn eisprong, terwijl ik gister ongesteld moest worden, krijg ik roze afscheiding!

We willen zo graag een kindje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven