Nespresso

01-02-2016 08:44 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een simpele vraag op deze vroege maandag ochtend. Welke Nespresso smaak is jouw favoriet? En nee, het is geen marktonderzoek ik ben een Nespresso Newbie en ben gewoon benieuwd welke smaken jullie goed bevallen.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Ik drink vooral graag de Vivalto lungo, soms de Rosabaya. Ze hadden een jaar geleden de Variation met hazelnoot. Die was ook zo lekker als tussendoortje. Helaas niet meer te koop. De andere Variations vind ik niet zo.

Qua ander merk cupjes: Die van de AH excellent hebben me al een paar keer het zweet op de bovenlip bezorgd... Zaten muurvast in de machine en het water werd er niet door geperst. Die heb ik omgeruild in de winkel voor de DE lungo intens. Deze gaan gelukkig wel goed en zijn best te drinken evenals de blauwe cups van de Lidl. Maar er gaat echt niets boven de echte Nespresso, vind ik.
De Indriya (glans achtig groen). Ik drink hem als lungo en mijn vriend als espresso. We hebben alles wel geprobeerd en deden vroege altijd een mix van de paarse, de zwarte en de donker grijze. Maar toen kwam deze uit en we gingen steeds meer hiervan erbij nemen. Hij was alijd als eerste op. Dus nu kopen we alleen nog maar die
De smaken lopen best nog uiteen per persoon zie ik. Ik heb vanavond de Rosabaya op en die vond ik echt heel lekker. Man had de Kazaar en was er direct weg van. Beiden wel een blijvertje denk ik...
quote:Stella80 schreef op 01 februari 2016 @ 17:23:

[...]

N=1 en ja hij ging stuk. We zaten even zonder. Uit nood AH cups gekocht en echt al snel deed de machine niks meer 😩 (na 3 maanden in de kelder deed hij het trouwens wel ineens weer maar toen hadden we al een nieuwe gekocht)

Klopt dat bedoelde ik! Cups van de AH blijven erg haken kin het apparaat, een x gedaan en toen dacht ik foute boel dat past niet.

Cups van de Lidl passen er daarentegen perfect in, hebben hetzelfde formaat (en smaak vind ik persoonlijk) als de originele.
Girls compete with each other, women empower one another
Ik vind het verhaal over Nespresso en het niet mogen gebruiken van andere merken trouwens heel raar.

Nog onlangs, geen Nederlandse zender, een soort Kassa programma gezien waarbij de Nespresso en de verschillende cups getest werden. Daarbij zijn 8 verschillende merken getest (nogmaals Lidl kwam als de beste uit de bus).

Is toch vreemd dat er nu wordt geschreven dat er geen ander merk gebruikt mag worden terwijl Nespresso zelf claimt dat er verschillende merken in kunnen?
quote:nini28 schreef op 01 februari 2016 @ 21:24:

Ik vind het verhaal over Nespresso en het niet mogen gebruiken van andere merken trouwens heel raar.

Nog onlangs, geen Nederlandse zender, een soort Kassa programma gezien waarbij de Nespresso en de verschillende cups getest werden. Daarbij zijn 8 verschillende merken getest (nogmaals Lidl kwam als de beste uit de bus).

Is toch vreemd dat er nu wordt geschreven dat er geen ander merk gebruikt mag worden terwijl Nespresso zelf claimt dat er verschillende merken in kunnen?In de net wat oudere apparaten schijnt het geen enkel punt te zijn. Alleen een beetje jammer dat ze dat dan nu aangepast hebben. Vanuit hun standpunt logisch natuurlijk, maar wel jammer voor de klant. Het ging ons echt om de Nespresso koffie dus voor ons geen punt en geen reden om het dan maar niet te doen, maar voor mensen die wel graag andere merken erin hadden willen doen, is het lullig. Misschien als ze merken dat het klanten kost (dat kan ik me namelijk best voorstellen), dat ze het ooit weer aanpassen?
quote:nini28 schreef op 01 februari 2016 @ 21:24:

Is toch vreemd dat er nu wordt geschreven dat er geen ander merk gebruikt mag worden terwijl Nespresso zelf claimt dat er verschillende merken in kunnen?Nespresso zegt zelf dat je net zo goed concurrerende producten kunt gebruiken? Dat kan ik me toch nauwelijks voorstellen.....
Oh dear, how sad, never mind.
Dat vind ik eigenlijk ook wel bizar Nini. Mag je wel dusdanig je competitie uitschakelen door je apparaat dusdanig te bouwen dat het concurrerende product niet werkt? Ik vind het maar stom, eigenlijk. Dan hadden ze beter na moeten denken over de verpakking van hun cups. Die hebben een patent op losse cups in die doosjes, de concurrent doet ze in die zakjes. Je kunt niet verwachten dat je alleenrecht hebt op je product.

Wij hebben gelukkig een ouder model, we hebben die nu twee jaar, of drie. En gebruiken de cups van Lidl, DE of Jumbo. Wij wonen niet bij een verkooppunt van Nespresso, ik moet ze gewoon met het boodschappen doen kunnen halen. Punt. Maar gelukkig dusver nog niets aan het apparaat.
Ik koop ook wel eens losse cups in doosjes van een ander merk..Nespresso had patent op de cups, maar dat is nu afgelopen, vandaar dat je ze nu overal kunt kooen. Ze liggen zelfs bij de Action.
quote:Hayek schreef op 02 februari 2016 @ 09:03:

[...]

Nespresso zegt zelf dat je net zo goed concurrerende producten kunt gebruiken? .

Is dat zo?

Voor zover is weet is het patent op de echte cups verlopen en nu zie je ze inderdaad steeds meer van andere merken verschijnen.

Ik heb tot nu toe twee andere soorten gebruikt (Lidl en Robert Roberts) en die zijn prima, maar dat fijne cremelaagje krijg ik alleen maar met de echte cups.
Ik heb meestal de blauwe en groene cups van Nespresso.

Ook de lungo 6 en lungo 8 van DE. Vind ik ook goed, en geen problemen met het apparaat.
quote:ainne schreef op 02 februari 2016 @ 10:30:

[...]

Is dat zo?

Voor zover is weet is het patent op de echte cups verlopen en nu zie je ze inderdaad steeds meer van andere merken verschijnen.

Ik heb tot nu toe twee andere soorten gebruikt (Lidl en Robert Roberts) en die zijn prima, maar dat fijne cremelaagje krijg ik alleen maar met de echte cups.Dat "is dat zo?" was dus ook mijn vraag. Kan het me haast niet voorstellen.
Oh dear, how sad, never mind.
Ik ook niet. Ze will toch juist de exclusiviteit behouden lijkt me. Kijk maar naar hun winkels, superdeluxe (nou ja, hier in Dublin in ieder geval). Dus lijkt me niet dat ze dan "ja hoor, je kunt gewoon Lidl-cupjes gebruiken" zeggen.
Ik denk ook wel dat je de andere cups kunt gebruiken, maar dat nespresso dan zegt dat dat voor eigen risico is, en dat de garantietermijn alleen gegarandeerd is als je originele nespressocups gebruikt.

Dus als je binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar iets aan je apparaat hebt, en niet alleen nespresso cups gebruikt, de garantie dan komt te vervallen.

Dus theoretisch gezien zou het na die 2 jaar sowieso niet meer uitmaken welke cups je er in doet (er vanuit gaande dat het apparaat niet stuk gaat door gebruik van andere cups dan nespressocups)
Een Duits programma, soort Kassa, had eens een uitzending aan gewijdt waarbij er een Nespresso hostess de verschillende cups uitprobeerde.

Dus welk merk gast er goed in, welk merk het best uitkomt en de snelheid ervan etc etc

Daarbij dus ook proefpersonen die de smaak uitprobeerde.

Vandaar mijn verbazing, kaar goed ik kan het ook mis hebben. Sowieso gebruik ik de Vanille smaak van Nespresso dagelijks, die kon ik nog bij geen ander merk vinden!
Ik zit te twijfelen over een Nespresso. Ik drink mijn koffie alleen verkeerd en de Lattissima Touch lijkt me ideaal. Maar is dat ook echt zo? Of is een andere makkelijker/fijner/beter?
Ik vind de variations het lekkerste. De cups van de plusmarkt zijn best lekker. In ieder geval beter dan die van AH en DE. Bij mij doen ze het zonder problemen. Het lijkt wel of het langer duurt voordat het kopje vol is.

Die van de lidle gaan ik ook eens proberen.

Bij de plusmarkt verkopen ze ook de echte Nespresso.
Heb vanmiddag een doosje L'Or lungo fragrante meegenomen bij de appie. Lag in de afprijsbak. Lekkere koffie, geen enge geluiden uit het apparaat en ook geen klemzittende cups.
Bij de jumbo verkopen ze ook de originele nespresso cups, maar tegen een iets minder aantrekkelijke prijs.
quote:Moiren_ schreef op 02 februari 2016 @ 15:07:

Ik zit te twijfelen over een Nespresso. Ik drink mijn koffie alleen verkeerd en de Lattissima Touch lijkt me ideaal. Maar is dat ook echt zo? Of is een andere makkelijker/fijner/beter?Blijft je dan niet aan het schoonmaken? Ik heb een losse melkschuimer, vind ik makkelijker.
quote:erizo schreef op 02 februari 2016 @ 22:00:

[...]

Blijft je dan niet aan het schoonmaken? Ik heb een losse melkschuimer, vind ik makkelijker.Geen idee, dat vraag ik me dus af. Volgens de Nespresso is het natuurlijk een wereldapparaat
quote:Saraatje schreef op 02 februari 2016 @ 21:47:

Bij de jumbo verkopen ze ook de originele nespresso cups, maar tegen een iets minder aantrekkelijke prijs.Bij de Plus ook, maar dan zijn ze per cupje wel 10 cent duurder dan bij Nespresso zelf.
Ik heb er een met losse aeroccino, ik vind het ideaal .

Lekkerste smaken zover vind ik Arpeggio en Fortissimo Lungo.
quote:Sorcha_ schreef op 02 februari 2016 @ 22:13:

Ik heb er een met losse aeroccino, ik vind het ideaal .

Lekkerste smaken zover vind ik Arpeggio en Fortissimo Lungo.Hoe werkt dat?
Je doet er melk in tot het streepje en druk op een knopje .

Er zitten twee verschillende soorten kloppertjes bij.

Schoonmaken gaat best snel als je hem direct omspoelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven