Het stamcafé III
maandag 1 februari 2016 om 07:19
Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.
Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.
Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.
Zuigen: alleen stof.
Fitties uitvechten: graag elders.
Kom er in en geniet van good old forumpret!
woensdag 3 februari 2016 om 11:50
quote:Gatti schreef op 03 februari 2016 @ 11:38:
Let goed op Leo. Het heeft mij destijds veel eigen risico gekost ( ik weet niet hoe dat bij kinderen werkt). Ik kreeg ineens de eigen bijdrage die er twee jaarloon nog net was, en ik was helaas net in december gestart, en twee jaar eigen risico ineens omdat ze alles optelden bij 't afsluiten van de behandeling.
Ik had daar helemaal niet over nagedacht en werd er aardig door overvallen.
Ook niet slim van mij natuurlijk.
Maar misschien hebben jullie wel helemaal geen last van eigen risico's omdat 't over een kind gaat en dan slaat bovenstaande verhaal nergens op.
Ik ben juist daar dus bang voor. Voor dat soort poepelegein, plus dat de indicatie van die bijzonder aardige 'jeugdgroepen' mevrouw, die verder geen arts of psycholoog is of zo, gewoon klopt omdat ze met een 'uitgeklede zorg' lijst werkt en ik het verder op eigen kosten uit mag zoeken met mijn kind met Asperger en grote moeite met van alles.
Dan sta ik dus écht alleen voor met alles betreffende mijn dochter.
Daar ben ik bang voor.
Let goed op Leo. Het heeft mij destijds veel eigen risico gekost ( ik weet niet hoe dat bij kinderen werkt). Ik kreeg ineens de eigen bijdrage die er twee jaarloon nog net was, en ik was helaas net in december gestart, en twee jaar eigen risico ineens omdat ze alles optelden bij 't afsluiten van de behandeling.
Ik had daar helemaal niet over nagedacht en werd er aardig door overvallen.
Ook niet slim van mij natuurlijk.
Maar misschien hebben jullie wel helemaal geen last van eigen risico's omdat 't over een kind gaat en dan slaat bovenstaande verhaal nergens op.
Ik ben juist daar dus bang voor. Voor dat soort poepelegein, plus dat de indicatie van die bijzonder aardige 'jeugdgroepen' mevrouw, die verder geen arts of psycholoog is of zo, gewoon klopt omdat ze met een 'uitgeklede zorg' lijst werkt en ik het verder op eigen kosten uit mag zoeken met mijn kind met Asperger en grote moeite met van alles.
Daar ben ik bang voor.
woensdag 3 februari 2016 om 11:53
Volgens mij vallen kinderen niet onder het eigen risico.
Opgezocht:Het eigen risico geldt voor zorg uit de basisverzekering. Bijvoorbeeld: medicijnen, ambulancevervoer, ziekenhuisopnamens, ziekenhuisoperaties, bloedprikken en fysiotherapie (bij een chronische aandoening vanaf de 21e behandeling). Het eigen risico geldt niet voor kinderen onder de 18, huisartskosten, kosten voor verloskundige zorg en kraamzorg, vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering, tandartskosten voor verzekerden jonger dan 18 jaar, hulpmiddelen in bruikleen van thuiszorg, nacontrole levende orgaandonor (nier- of levertransplantatie), ketenzorg en wijkverpleging.
Opgezocht:Het eigen risico geldt voor zorg uit de basisverzekering. Bijvoorbeeld: medicijnen, ambulancevervoer, ziekenhuisopnamens, ziekenhuisoperaties, bloedprikken en fysiotherapie (bij een chronische aandoening vanaf de 21e behandeling). Het eigen risico geldt niet voor kinderen onder de 18, huisartskosten, kosten voor verloskundige zorg en kraamzorg, vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering, tandartskosten voor verzekerden jonger dan 18 jaar, hulpmiddelen in bruikleen van thuiszorg, nacontrole levende orgaandonor (nier- of levertransplantatie), ketenzorg en wijkverpleging.
I like being a mess. It's who I am.
woensdag 3 februari 2016 om 11:53
quote:Eleonora-1 schreef op 03 februari 2016 @ 11:50:
[...]
Daar ben ik bang voor.Zou je MEE in kunnen schakelen om dit soort zaken uit te zoeken? Zij weten iig wat er allemaal mogelijk is aan indicatieaanvragen enzo. Hoef je het iig niet in je eentje te doen.
[...]
Daar ben ik bang voor.Zou je MEE in kunnen schakelen om dit soort zaken uit te zoeken? Zij weten iig wat er allemaal mogelijk is aan indicatieaanvragen enzo. Hoef je het iig niet in je eentje te doen.
woensdag 3 februari 2016 om 11:58
woensdag 3 februari 2016 om 12:00
quote:Moiren_ schreef op 03 februari 2016 @ 11:54:
[...]
Nee.
Maar zonder indicatie vergoed de verzekering gewoon niet.
Dit soort behandelingen worden niet meer door de verzekering vergoed, maar vanuit de Jeugdwet, door de gemeente dus.
En dat werkt in iedere gemeente anders en echt niemand weet hoe of wat.
[...]
Nee.
Maar zonder indicatie vergoed de verzekering gewoon niet.
Dit soort behandelingen worden niet meer door de verzekering vergoed, maar vanuit de Jeugdwet, door de gemeente dus.
En dat werkt in iedere gemeente anders en echt niemand weet hoe of wat.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 3 februari 2016 om 12:01
quote:Solomio schreef op 03 februari 2016 @ 12:00:
[...]
En dat werkt in iedere gemeente anders en echt niemand weet hoe of wat.Kan MEE daar niets in doen of zijn die daar niet voor? Dit soort dingen is toch niet in je eentje uit te zoeken?
[...]
En dat werkt in iedere gemeente anders en echt niemand weet hoe of wat.Kan MEE daar niets in doen of zijn die daar niet voor? Dit soort dingen is toch niet in je eentje uit te zoeken?
woensdag 3 februari 2016 om 12:03
quote:Solomio schreef op 03 februari 2016 @ 12:00:
[...]
En dat werkt in iedere gemeente anders en echt niemand weet hoe of wat.Nog onoverzichtelijker dan 't al was.
[...]
En dat werkt in iedere gemeente anders en echt niemand weet hoe of wat.Nog onoverzichtelijker dan 't al was.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
woensdag 3 februari 2016 om 12:04
quote:Eleonora-1 schreef op 03 februari 2016 @ 11:58:
[...]
Dat.
En volgens haar vader heeft ze geen Asperger/hoeft er niks aan gedaan te worden, dus hij gaat het ook niet betalen en ik kan het niet.
Dus ik hoop, hoop, hoop op een typfout.Wat vervelend voor jou, maar zeker voor je dochter, dat hij daar zo instaat en haar dus niet serieus neemt.
[...]
Dat.
En volgens haar vader heeft ze geen Asperger/hoeft er niks aan gedaan te worden, dus hij gaat het ook niet betalen en ik kan het niet.
Dus ik hoop, hoop, hoop op een typfout.Wat vervelend voor jou, maar zeker voor je dochter, dat hij daar zo instaat en haar dus niet serieus neemt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
woensdag 3 februari 2016 om 12:05
quote:Moiren_ schreef op 03 februari 2016 @ 12:01:
[...]
Kan MEE daar niets in doen of zijn die daar niet voor? Dit soort dingen is toch niet in je eentje uit te zoeken?
MEE zou kunnen helpen, maar ook daar zijn per regio enorme veranderingen in gekomen.
Hier in Haarlem moet je naar het CJG, maar geen idee hoe dat bij Leo geregeld is.
[...]
Kan MEE daar niets in doen of zijn die daar niet voor? Dit soort dingen is toch niet in je eentje uit te zoeken?
MEE zou kunnen helpen, maar ook daar zijn per regio enorme veranderingen in gekomen.
Hier in Haarlem moet je naar het CJG, maar geen idee hoe dat bij Leo geregeld is.
woensdag 3 februari 2016 om 12:07
quote:Eleonora-1 schreef op 03 februari 2016 @ 12:07:
BREKEND NIEUWS
Ik kreeg net een sms van de 'jeugdteams' dame.
Het was een typfout.
Moest zijn 31-12-2016......
Kreeg een excuus en dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Pfffffff, gelukkig!Ow, wat fijn.
BREKEND NIEUWS
Ik kreeg net een sms van de 'jeugdteams' dame.
Het was een typfout.
Moest zijn 31-12-2016......
Kreeg een excuus en dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Pfffffff, gelukkig!Ow, wat fijn.
woensdag 3 februari 2016 om 12:10
woensdag 3 februari 2016 om 12:11
woensdag 3 februari 2016 om 12:15
Oh, dat is fijn nieuws Leo! Gelukkig had de mevrouw een foutje gemaakt, bezorgt je alleen wel weer de nodige stress.
Echt, ik ben blij dat ons kind uitgetherapie-t is(al weet je natuurlijk nooit hoe het loopt). Het was toen al lastig om je weg te zoeken en vinden in hulpverleningsland, maar nu is het helemaal om te janken.
Echt, ik ben blij dat ons kind uitgetherapie-t is(al weet je natuurlijk nooit hoe het loopt). Het was toen al lastig om je weg te zoeken en vinden in hulpverleningsland, maar nu is het helemaal om te janken.