Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
woensdag 3 februari 2016 om 14:52

woensdag 3 februari 2016 om 19:01
Lieve Poes, het was al zo stil rond jou. Nooit vergeten dat wij je niet veroordelen en dat je hier anoniem je verhaal kwijt kan. Wij begrijpen je als geen ander. Ook al kennen we de oorzaak niet, we kennen zeker wel de neiging tot drinken als een oplossing zien.
Sterkte met werken vannacht, dat zal wel even een zware dobber worden. Maar hopelijk ben je daarna zo moe dat je kan slapen. Een dikke knuffel voor jou!
Sterkte met werken vannacht, dat zal wel even een zware dobber worden. Maar hopelijk ben je daarna zo moe dat je kan slapen. Een dikke knuffel voor jou!
woensdag 3 februari 2016 om 19:56
Hoi allemaal. Wat een lieve berichten!
Het ging opzich goed. Moest een evaluatie formulier invullen. Dezelfde als 5 maanden geleden bij mn intake. Deze naast elkaar gelegd en zo kon ik zien dat ik niet helemaal terug ben gevallen en niet zo ver heen ben als ik dacht. Dat was absoluut een geruststelling om te zien.
Ik ga het roer omgooien. 3 maanden niet drinken. Heb net die appelazijn gekocht en geprobeerd. Ik moest wel lachen want het smaakt gemengd met water naar goedkope zure wijn. Haha.
Ik ga vannacht eerst een temazepam pikken op mn werk (sssjt) en daarna idd melatonine proberen. Ik doe eerst die temazepam omdat ik vrijdag weer een dagdienst heb en ik MOET slapen. Moet moet moet.
Heel erg bedankt voor jullie berichten. Doet me echt goed en geeft me kracht. Dikke kus
Het ging opzich goed. Moest een evaluatie formulier invullen. Dezelfde als 5 maanden geleden bij mn intake. Deze naast elkaar gelegd en zo kon ik zien dat ik niet helemaal terug ben gevallen en niet zo ver heen ben als ik dacht. Dat was absoluut een geruststelling om te zien.
Ik ga het roer omgooien. 3 maanden niet drinken. Heb net die appelazijn gekocht en geprobeerd. Ik moest wel lachen want het smaakt gemengd met water naar goedkope zure wijn. Haha.
Ik ga vannacht eerst een temazepam pikken op mn werk (sssjt) en daarna idd melatonine proberen. Ik doe eerst die temazepam omdat ik vrijdag weer een dagdienst heb en ik MOET slapen. Moet moet moet.
Heel erg bedankt voor jullie berichten. Doet me echt goed en geeft me kracht. Dikke kus
woensdag 3 februari 2016 om 20:09

woensdag 3 februari 2016 om 23:29
Vandaag dacht ik aan pausini toen ik voelde dat ik het een mooie tijd vond om de fles open te trekken. In plaats daarvan heb ik de fiets gepakt en wat dingen door de regen gedaan die niet noodzakelijk vandaag hoefde te gebeuren. Daarna is de fles wel open gegaan maar zo rondom het eten, drie glazen, vond ik het genoeg.
Toen plotseling wilde ik eigenlijk wel toch wel nog weer een glas (heel vreemd?!) Maar besloot dat ik me daar maar overheen moest zetten, wat ik ook gedaan heb.
Het is, hoe je het ook wendt of keert, wel vooruitgang.
Ik ben gewoon niet zo'n snelle denk ik
Poes, sterkte!
Nieuwsbrief, je kunt altijd je post nog wijzigen of verwijderen. Moeten we zeker in dit topic de ruimte voor hebben.
Toen plotseling wilde ik eigenlijk wel toch wel nog weer een glas (heel vreemd?!) Maar besloot dat ik me daar maar overheen moest zetten, wat ik ook gedaan heb.
Het is, hoe je het ook wendt of keert, wel vooruitgang.
Ik ben gewoon niet zo'n snelle denk ik
Poes, sterkte!
Nieuwsbrief, je kunt altijd je post nog wijzigen of verwijderen. Moeten we zeker in dit topic de ruimte voor hebben.

donderdag 4 februari 2016 om 09:10
Poes; wat shit , maar ongelooflijk knap dat je eraan werkt. Gelukkig heb je nu gezien dat je niet helemaal terug bij af bent, dus dat moet wel hoop geven voor de toekomst. Als je elke keer een stukje minder terugvalt, ga je ook vooruit! Veel succes met niet drinken!
Ik ben er achter gekomen dat iemand die ik vertrouwde me keihard bedrogen heeft en het voelt alsof m'n hart uit m'n lijf is gerukt en er keihard op gestampt is. Ik ben nog steeds in shock. Nog nooit meegemaakt dat iemand zo is en nooit verwacht dat iemand zo kan zijn, dus alle emoties gieren door m'n lijf. Normaal had ik een fles opengetrokken en nog 1 en de rest van de week blijven zuipen. Maar nu moet ik er doorheen zonder drank. En het helpt dat ik nu weet dat de drank het alleen maar erger zou maken. Alsnog zou ik graag deze pijn niet voelen. Ik ga het vandaag proberen fysiek eruit te gooien.
Ik ben er achter gekomen dat iemand die ik vertrouwde me keihard bedrogen heeft en het voelt alsof m'n hart uit m'n lijf is gerukt en er keihard op gestampt is. Ik ben nog steeds in shock. Nog nooit meegemaakt dat iemand zo is en nooit verwacht dat iemand zo kan zijn, dus alle emoties gieren door m'n lijf. Normaal had ik een fles opengetrokken en nog 1 en de rest van de week blijven zuipen. Maar nu moet ik er doorheen zonder drank. En het helpt dat ik nu weet dat de drank het alleen maar erger zou maken. Alsnog zou ik graag deze pijn niet voelen. Ik ga het vandaag proberen fysiek eruit te gooien.
donderdag 4 februari 2016 om 09:29
donderdag 4 februari 2016 om 09:32
Toevallig zat ik net nog aan een vriend te denken waar ik jaar en dag mee opgetrokken ben en hij heeft me ook zo vreselijk genaaid.
Ik realiseerde me dat als je eenmaal afstand kunt nemen je een verrassende andere kijk krijgt dan wanneer je in de situatie blijft zitten.
Maar dat heeft tijd nodig.
Ik realiseerde me dat als je eenmaal afstand kunt nemen je een verrassende andere kijk krijgt dan wanneer je in de situatie blijft zitten.
Maar dat heeft tijd nodig.
Hatsjikideee...

donderdag 4 februari 2016 om 17:34
Tzippa hoe gaat het?
Hier mindere dag. Maar ga zo even baar de kapper. Knippen. Uitgroei. Mezelf beetje verzorgen. Laatste tijd druk en daardoor moe en prikkelbaar. Lastig om rust te vinden bij vlagen.
Marjolein komt de trek bij jou eind VD middag? Probeer als je trek krijgt wat anders te nemen. Glas 7up neemt ook trek weg. Suikersssss. Ook fout. Haha Maarja. Beter als drank.
Hier mindere dag. Maar ga zo even baar de kapper. Knippen. Uitgroei. Mezelf beetje verzorgen. Laatste tijd druk en daardoor moe en prikkelbaar. Lastig om rust te vinden bij vlagen.
Marjolein komt de trek bij jou eind VD middag? Probeer als je trek krijgt wat anders te nemen. Glas 7up neemt ook trek weg. Suikersssss. Ook fout. Haha Maarja. Beter als drank.
donderdag 4 februari 2016 om 17:54
Hi iedereen, gaat het tzippa? bedankt voor de tip bonuhbakkie 7up Light dan misschien maar ff halen hoop dat de kapper je lekker opvrolijkt. marjolein goed dat je mindert! Het is al echt een stap! Hier gaat het goed tot nu toe niks gedronken vanaf zondag en net een erge trek overleefd door vroeg te gaan eten dat hielp enorm! Morgen weer vrijdag dat wordt lastig want ik wil geen alcohol drinken van het weekend ... Ik hoop dat het gaat lukken!