Napraattopic deel 54

27-01-2016 13:14 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Star schreef op 04 februari 2016 @ 20:32:

[...]

Nope. Volgens mij is er een onderzoek over snoepen geweest, kan het even niet zo snel vinden. Maar zelfde strekking als dit stuk over drank:

‘Jongeren iets verbieden werkt juist averechts’ : het is een wijdverbreide aanname onder ouders. Ach, laat ze maar een avondje extra stappen. Of dat glaasje alcohol drinken, terwijl ze de drink gerechtigde leeftijd nog niet bereikt hebben – ze doen het namelijk toch wel. Uit promotie-onderzoek van Ina Koning van de Universiteit van Utrecht blijkt het tegenoverstelde: ouders hun kinderen onder de zestien laten verbieden om te drinken, wérkt. Kinderen zullen pas op latere leeftijd alcohol gaan drinken. “En ze zullen minder drinken”, licht Koning toe. “Dat het remmen van jongeren averechts werkt, klopt dus niet.”

Het zal ook wel afhankelijk zijn van het kind. Ik zelf mocht altijd drinken en mijn moeder stond er zelfs voor open als we een keertje drugs uit wilden proberen thuis. Alcohol drink ik heel matig en drugs heb ik nog nooit geprobeerd...

Maar ik weet ook wel dat er ook kinderen zijn die je niet te vrij moet laten.
quote:Moiren_ schreef op 04 februari 2016 @ 20:35:

[...]

Echt al die jongens die hier komen eten zo veel en het lijkt ook niet uit te maken wat.Ben benieuwd of mijn dames dat later ook hebben, ik zelf at niet veel toen.
quote:Ttass28 schreef op 04 februari 2016 @ 20:35:

[...]

Wat een flut onderzoek klopt voor geen meter. Alles wat niet mag is leuk, en ga je toch proberen de grenzen op te zoeken. Of je nou peuter, kleuter, puber, volwassen bent geldt voor allemaal.Jezus Christus te paard.
quote:Goede-Fee schreef op 04 februari 2016 @ 20:37:

[...]

Bij wel in ieder geval. Ik gok dat die onderzoeker er best wel voor gestudeerd heeft, maar misschien is dat een verkeerde aanname.
quote:BridgetteDubois schreef op 04 februari 2016 @ 20:35:

[...]

Zucht. Ik héb het niet over elke dag. Hier krijgen ze ook niet iedere dag chips/koek/snoep. Ik vind het krampachtig als het nóóit mag. Alles met mate.Ik heb het bij dochter geprobeerd, toen ik nog een jonge naïeve idealistische moeder was. Gaf ik haar van die biologisch verantwoorde stukjes hardboard die voor gezonde babykoekjes door moesten gaan, en ze vond er geen reet aan. Op een goede dag gaf opa haar in een onbewaakt ogenblik een speculaasje, en je zag gewoon een wereld open gaan voor het kind. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven. En het grappige is, ze is nu veertien en helemaal zo'n zoetekauw niet meer.
quote:Star schreef op 04 februari 2016 @ 20:39:

[...]

Jezus Christus te paard.'k Denk eerder te ezel.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

[...]

Jezus Christus te paard.Wat heeft jezus er mee te maken?
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 februari 2016 @ 20:35:

[...]

Mijn zoon is juist dol op konijnenvoer. Niks waar hij zo blij van wordt als van een bord met rauwe worteltjes, komkommer, kerstomaatjes en een paar blokjes kaas. Zelfs spruiten eet hij rauw. Maar hij houdt ook erg van snoep hoor, en van chips. Alleen fruit krijg ik er niet in. Twee keer per jaar eet hij vrijwillig een peer, en soms een paar druiven. Maar daarmee houdt het wel op.Ik heb ook 2 dames die gek zijn op zulke schaaltjes. Maar ook op chips en snoep. Maar als ik die niet neer zet eten ze met smaak de bakjes op met komkommer,tomaatjes, kaas, fruit enz. Maar die spruiten niet, zeker niet rauw, hahaha

[...]

Jezus Christus te paard.
quote:Ttass28 schreef op 04 februari 2016 @ 20:41:

[...]

Wat heeft jezus er mee te maken?Hij kan je misschien nog redden.
quote:Ttass28 schreef op 04 februari 2016 @ 20:41:

[...]

Wat heeft jezus er mee te maken?Het gaat om dat paard.
quote:Moiren_ schreef op 04 februari 2016 @ 20:39:

[...]

Ik gok dat die onderzoeker er best wel voor gestudeerd heeft, maar misschien is dat een verkeerde aanname.Ik gok dat met je mee. En het werkte bij mij wel, ik mocht niet drinken en deed dat ook amper. Maar ben daarna ook dus ook niet bij het huis uit gaan, me rot gaan zuipen.
quote:Goede-Fee schreef op 04 februari 2016 @ 20:41:

[...]

Ik heb ook 2 dames die gek zijn op zulke schaaltjes. Maar ook op chips en snoep. Maar als ik die niet neer zet eten ze met smaak de bakjes op met komkommer,tomaatjes, kaas, fruit enz. Maar die spruiten niet, zeker niet rauw, hahahaNou, en zo gaat het hier dus ook. Ze eten graag chocola en chips. Maar als ik ze appel en komkommer geef is het binnen no time op, en ze vragen echt nergens anders om.
quote:BridgetteDubois schreef op 04 februari 2016 @ 20:38:

[...]

Het zal ook wel afhankelijk zijn van het kind. Ik zelf mocht altijd drinken en mijn moeder stond er zelfs voor open als we een keertje drugs uit wilden proberen thuis. Alcohol drink ik heel matig en drugs heb ik nog nooit geprobeerd...

Maar ik weet ook wel dat er ook kinderen zijn die je niet te vrij moet laten.Uiteraard
quote:Goede-Fee schreef op 04 februari 2016 @ 20:42:

[...]

Ik gok dat met je mee. En het werkte bij mij wel, ik mocht niet drinken en deed dat ook amper. Maar ben daarna ook niet uit huis gegaan en me rot gaan zuipen.Idem, meer dan een paar slokken heb ik voor mijn 22ste niet genomen.
Dochter eet ook graag een bakje rauwkost. Komkommer, wortel en paprika meestal. Kunnen later de pannenkoeken in de magnetron.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Moiren_ schreef op 04 februari 2016 @ 20:36:

[...]

Nee hoor, dat onderzoek klopt wel.Het gaat alleen niet op voor álle kinderen. Dat vergeten mensen wel eens. Onderzoeksresultaten zijn gebaseerd op gemiddelden, en honderd procent gemiddelde mensen bestaan nou eenmaal niet. Dus uiteindelijk moet je het als ouder toch hebben van een beetje gezond verstand en de kennis van je eigen kind.

[...]

Ik gok dat met je mee. En het werkte bij mij wel, ik mocht niet drinken en deed dat ook amper. Maar ben daarna ook niet uit huis gegaan en me rot gaan zuipen.

Ik had vroeger een vriendinnetje. Die mocht werkelijk niks. Hele strenge ouders en moest op 4 verschillende sporten.

Toen dat kind 12 werd "logeerde" ze elke zaterdag bij een andere vriendin. Dronk zich werkelijk helemaal klem en had op haar 14e al een stuk of 10 bedpartners gehad.

Ik geloof echt dat het per kind verschillend is.

En grenzen zijn goed, maar te strakke grenzen.. daar geloof ik zelf niet zo in.
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 februari 2016 @ 20:44:

[...]

Het gaat alleen niet op voor álle kinderen. Dat vergeten mensen wel eens. Onderzoeksresultaten zijn gebaseerd op gemiddelden, en honderd procent gemiddelde mensen bestaan nou eenmaal niet. Dus uiteindelijk moet je het als ouder toch hebben van een beetje gezond verstand en de kennis van je eigen kind.Dat lijkt me vrij logisch. Maar voor het merendeel dus wel.

[...]

Ik gok dat met je mee. En het werkte bij mij wel, ik mocht niet drinken en deed dat ook amper. Maar ben daarna ook dus ook niet bij het huis uit gaan, me rot gaan zuipen.

Ook eens.

Dus wat nou flutonderzoek?
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 februari 2016 @ 20:44:

[...]

Het gaat alleen niet op voor álle kinderen. Dat vergeten mensen wel eens. Onderzoeksresultaten zijn gebaseerd op gemiddelden, en honderd procent gemiddelde mensen bestaan nou eenmaal niet. Dus uiteindelijk moet je het als ouder toch hebben van een beetje gezond verstand en de kennis van je eigen kind.Dit dus
quote:simbalabimba schreef op 04 februari 2016 @ 20:29:

[...]

Maar waarom zou je achterdochtig zijn?

Waar ben je bang voor?Omdat ik eerder bij een soortgelijke nick vriendelijk welkom ging heten en reageren en een dag later gestaft, verguisd en privé pb's met nare strekking ontving.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

[...]

Jezus Christus te paard.Was het niet krijsend op een tractor?
I like being a mess. It's who I am.
quote:BridgetteDubois schreef op 04 februari 2016 @ 20:45:

[...]

Ik had vroeger een vriendinnetje. Die mocht werkelijk niks. Hele strenge ouders en moest op 4 verschillende sporten.

Toen dat kind 12 werd "logeerde" ze elke zaterdag bij een andere vriendin. Dronk zich werkelijk helemaal klem en had op haar 14e al een stuk of 10 bedpartners gehad.

Ik geloof echt dat het per kind verschillend is.

En grenzen zijn goed, maar te strakke grenzen.. daar geloof ik zelf niet zo in.

Ja ach, ik had die strakke grenzen op sommige vlakken wel. Drank en drugs waren uit den boze en ik denk dat ik de enige 17 jarige was die voor 12 uur thuis moest zijn.

Ik mocht wel weer los wat kleding en haarkleur e.d.

Het enige wat ik wel deed was roken. Helaas nog steeds

Maar drinken heb ik dus echt heel lang niet gedaan en het is nog steeds niet iets wat in mijn systeem zit.
quote:AllyMcBeal schreef op 04 februari 2016 @ 20:47:

[...]

Was het niet krijsend op een tractor?O ja van wie was die ook alweer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven