***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Het gaat weer een stuk beter met Ole, hij eet alleen nog erg slecht. Hij heeft nu al 3 dagen bijna niets gegeten. Ik hoop echt dat hij morgen weer wat beter gaat eten.

Met Kaj gaat het ook goed. Hij heeft wel veel last van zijn vinger, het ging ook weer bloeden vandaag, maar hij is wel van de grootste schrik bekomen.

Beterschap Muis!

Ole slaapt nog 1 keer overdag. Meestal een uur, hooguit anderhalf uur.

Hij slaapt 's avonds om ongeveer 8 uur en is 's morgens rond half 7 / 7 uur wakker en 's nachts ook nog 1 a 2 keer.

Hij is gewoon niet zo'n slapert!
Ik heb het druk gehad vandaag, om 13.00 uur ben ik met Zahra naar het CB geweest. Alles was prima, ze weegt nu 12,4 kg bij een lengte van 83 cm. Daarna nog even een uurtje gerust en ben toen naar het zh geweest voor controle bij de gyn, alles zag er prima uit, heb nog een echo gehad en de baby groeit volgens haar curve dus dat is in orde. Ze kon niet zeggen of ze nou echt veel groter wordt, ze zit met buikomvang en hoofdje wel iets boven het gemiddelde, maar dat wil niet zeggen dat ze ook 9 pond wordt. Ik vind het in ieder geval wel prettig dat het in de gaten gehouden wordt. Volgende week mag ik weer terugkomen. Ik moest nog wel weer bloed laten prikken, dat is ivm de opname voor de bevalling, dan willen ze 'vers bloed' checken. Verder kijken ze ook mijn hb nog even na, maar dat zal wel goed zijn. Vanavond heb ik een hobbelpaard verkocht (via MP) voor 10 euro (wat ik zelf ook voor 10 euro gekocht had via MP maar Zahra vond er niks aan) en hebben we een glijbaan gekocht voor 7,50! We moeten hem nog wel goed schoonmaken want hij heeft altijd buiten gestaan, maar hij ziet er nog goed uit en het was lekker in de buurt dus dat is mooi. Misschien ga ik morgen ook ff naar de Kringloop. Wil in ieder geval morgen de ramen gaan zemen, want dat is al veel te lang niet gebeurd, en misschien de auto nog wassen, want die ziet er ook niet uit op het moment.
Fijn dat het weer beter gaat met Ole, wat naar van Kaj zijn vinger, zo'n putdeksel is echt zwaar, dus dat moet behoorlijk pijn doen. Ole slaapt inderdaad weinig zeg. Zahra heeft vandaag 2 x geslapen, vanmorgen 1,5 uur en vanmiddag 1 uur (omdat ik haar om half 5 op ging halen gingen ze haar wakker maken). Ze lag er vanavond om half 8 in en ik heb ze niet meer gehoord, dus ze was wel moe denk ik.
Fachat: fijn dat het beter gaat met de jongens!

Heeft Ole nooit doorgeslapen? Of is het weer een periode? En wat wil hij 's nachts dan?
Goed geshopt Layla !!

Wat goed dat je kindje in de buik zo goed groeit.

Hier niets nieuws onder de zon, volgende week waarschijnlijk eindtest van Nederlands. En zie er tegenop. Als ik daarvoor niet slaag kan ik mijn cursus vergeten.
Ole heeft in zijn anderhalf jaar wel 3 nachten doorgeslapen. Dat schiet dus niet op. Hij wil of dat we even bij hem blijven tot hij weer slaapt of (meestal) bij papa en mama in bed en dan zijn buikje vol drinken en weer in slaap vallen.

Haha, iedereen heeft de kringloop-vibes! Wat grappig!
Flinke meid die Zahra, ze is veel gegroeid de afgelopen maanden! Ole moet as maandag naar het cb, ben ook erg benieuwd!
Haaihaai!

Beterschap voor Ole! Hugo is ook nog niet helemaal zichzelf (en drijft zijn moeder tot wanhoop...) en ik hoop dat het morgen beter gaat.

Ben nog bij Dr. B. geweest en alles was goed. Ik moet stoppen met de aspirine en dat komt me goed uit! Ik was het al een aantal dagen vergeten en dat was dus niet erg. Ernie ligt met zijn knarretje in mijn bekken en met zijn ruggetje tegen mijn buik, dus hij ligt goed voor een natuurlijke geboorte. Mooi zo! Ik ben hoe dan ook van plan om het zelf te doen en hij werkt lekker mee! Ook kon ik zijn gezichtje goed zien en dat was erg, hoe zeg ik dat, ontroerend. Op de een of andere manier was het een heel bekend koppetje voor me en ik denk dat hij een mengeling is tussen Steijn en Hugo.

Bluuuh, ik ben nog steeds snipper dan snipverkouden en ik vind er niets aan! En mijn Griekse eten is verkeerd gevallen, maar dat is mijn eigen schuld. (op de een of andere manier vergeet ik elke keer weer dat ik altijd enorme last van mijn maag krijg van Grieks. Zei iemand hier iets over een ezel? Hihi!)
Hoi muisje... ook bij nacht en ontij wakker. Ik heb ook weer eens een ouderwets uurtje wakker liggen en kom je maar ff gedag zeggen.

Fijn dat alles goed was bij dr B. En helemaal leuk dat Ernie nog meewerkt voor een natuurlijke bevalling. Het gaat gewoon helemaal goedkomen!!

Verder beterschap voor Hugo en voor je eigen buikje natuurlijk. Grieks eten is heftig.

Fachat: Hoe houd je het vol... Knap hoor dat je de moed op kan brengen om Ole snachts nog steeds te voeden. Maar ik kan me ook nog wel herinneren van de niet doorslaapperiode dat het gemakkelijker was ff te voeden dan naar het gehuil te gaan liggen luisteren.

Tot later deze morgen.
Goedemorgen! Hebben de nachtbrakers nog geslapen?

Hier een rustig nachtje gehad (Fleur slaapt nog, maar het zowieso papadag, dus ik bemoei me er niet mee) Moet zo gaan werken, dus vind het wel best.

Ik ben ook snipverkouden, getver, de getver, Vanmiddag maar weer even goed in de weer met de citrosan en de neusspray en hopen dat het snel overgaat.

Goed gedaan met de marktplaatskoopjes Layla!!! Fleur vindt niet alle hobbelpaarden leuk. Gisteren zat ze op teigetje van little tikes op de opvang en die vindt ze super evenals de glijbaan daar. Er schijnen maar heel weinig kinderen te zijn die op de buik glijden, maar zijn krijgt er dus geen genoeg van. We waren haar samen op gaan halen en ze wilde gewoon niet met ons mee (ze was in de hal aan he spelen met de glijbaan, het huisje en allemaal hele leuke dingen) Doet me goed om te zien dat ze daar zoveel lol heeft!

Fijne dag iedereen en tot later

p.s. Witch:je gaat die Nederlandse test wel halen hoor!!!
Duurde wel ff, maar ben tegen half 5 wel weer in slaap gevallen. 7 uur is dan wel weer vroeg, maar ach....

Drop: werkse vandaag. En fijn om te zien dat die kleintjes het zo naar hun zin hebben op het kdv.
Goedemorgen!

Zahra is vannacht 1 x wakker geweest maar aan het huilen kon ik horen dat er niks aan de hand was (nephuilen noemen we dat hier) dus ik ben even blijven liggen en even later is ze weer in slaap gevallen tot half 8 vanmorgen. Dus hopelijk zet deze trend even door. Ik heb het nog op het CB besproken en de wijkverpleegkundige zei hetzelfde als dat ik nu al doe. Het schijnt rond deze leeftijd wel vaker voor te komen dat kindjes vaak wakker worden 's nachts.

Spitsmuis, fijn dat alles goed was met kleine Ernie, dus hij is al ingedaald? Onze dame ligt wel met het hoofdje naar beneden maar is nog niet ingedaald, ik ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren.
Hier ook weer een brak nachtje en dat is zeker niet goed voor mijn humeur.

Kunnen ze de kinderen niet afleveren met volgroeide darmen en dan ook maar meteen met alle tanden en kiezen.

Bij Vincent komen er nu drie kiezen tegelijk door. Om half twee sliep hij eindelijk na veel gedoe en hazeslaapjes en om vijf uur was hij al weer wakker. Hoe houdt hij dit vol????? man ligt nu bij te slapen en morgen mag ik .... Waar je al niet blij mee kan zijn.

Vincent slaapt al tijden 1 slaapje per dag. Dan maakt hij wel een tuk van een uur of twee. Maar nog steeds elke ochtend heel vroeg wakker.

Layla, wat is Zahra lekker gegroeid. Mooi gescoord op MP.

Gaat de gyn nu aan sturen op een ks?

'Witch die laatste test ga je ook halen.

Beterschap voor Ole.

Muis, wat fijn dat Ernie zo meewerkt en hij zit nog steeds lekker bij jou in de buik.

Even douchen
Muis, wat goed dat Ernie goed in de startpositie staat! Fijn gevoel lijkt me dat. Nu ook nog stoppen met de asperine, dus dat gaat ook lekker. Mooi zo. Je bent nu 34 weken toch? Die (minimaal) 3 weken komen er vast wel bij.

Fachat: jeetje Fachat, wat zwaar zeg, al anderhalf jaar zulke nachten... Had Kaj dat ook?

BM: wat een beroerde nacht. Hoe voel je je?

Swiss, hangin' in there?

Framboosje, alles goed met jullie?

Vannacht werd Puk om 4 uur wakker en toen hij zijn speen weer had was het weer goed (maar dat is eigenlijk altijd zo). Daarna om 6:40 en toen heb ik hem teruggelegd en is hij weer in slaap gevallen. Vriend heeft hem toen om 7:45 weer wakker gemaakt. Vond ik een minder goed idee in het kader van wintertijd, maarja. Ik mag niet klagen; de dagen dat ik heb gewerkt deze week heeft hij Puk uit bed gehaald en met hem ontbeten. Wat een luxe!

Zo, even aan het werk en dan boodschapjes doen. Een vriendinnetje komt de film Sex and the City kijken en we gaan kaasfonduen vanavond. Leuk!
Jeetje arme Esan! Wat irritant zeg! In tijden van slapeloze nachten wisselen wij soms ook wel eens de logeerkamer af. Het heeft weinig zin allebei helemaal stuk te zijn de volgende dag (hoe ongezellig ook). Sterkte vandaag!
Heej kletskousjes

hahaha moet wel lachen om jullie! Scoor ik een zak duplo en de kringloop is hot!

Moet zeggen dat ik hierdoor zelf ook de kringloop kriebels heb gekregen, want ik ben er gister alweer geweest

BM fisher price retro vind ik ook cool! oud fisher price is veel mooier dan het nieuwe spul...

Goede koop ook dat zitje van bobike!! en de AC!

Trouwens over goede kopen gesproken, mijn kringloop verslaafde schoonmoeder kwam met een kinderwagen op de proppen voor mijn zwangere schoonzus. Had ze vor 25euro gekocht. Wij dachten vast zo'n jaren 90 ding! Nee hoor! een heuze Maxi taxi

van een paar jaar oud!!! Met een bak erbij, grijs, en ook nog schoon allemaal!

We waren blij verrast! Die dingen staan voor 150euro op MP!

kringloop=hot!

Trouwens onze kringloop winkel staat in een vrij dure buurt...scheelt ook wel een beetje in de spulletjes denk ik...

Fachat arme ole!!Geef hem anders een beetje groeimelk?

En arme kaj! Hij heeft er denk ik wel van geleerd

Frambozeman kreeg als kind een grote steen op zijn vinger. Zijn ringvinger is hierdoor nu misvormt! Zo kan het ook nog eens!

Lieflustje, fijn dat je meisje zo goed groeit! Geeft jou ook weer wat energie of niet dan?

oja, laar, Heb je de speen niet meer vast aan het bedje geknoopt? werkte dat niet?

En misschien kan je proberen het ochtend slaapje te verlengen, (laten liggen als ie wakker wordt)en het middag slaapje te laten vervallen?

Tommy slaapt ook al tijden niet meer smiddags, en maakt dus wel lange nachten....Soms speel ik ook met die slaaptijden. Dan maak ik tommy om 7.30 wakker ipv 8.30 omdat ik ergens naartoe wil. Dan leg ik hem een uur eerder op bed...Hij trapt daar wel in, dus wie weet kan jij ook het 1enander manipuleren?

Muisje, hoest met de buik?? grieks op een hoogliggend maagje is ook niet fijn

En fijn dat het met huug beter gaat!

Swiss, hoop dat er snel een einde komt aan deze zenuwslopende tijd voor jou! irritant dat je ''lot'' zo in handen ligt van zoveel mensen waar je op moet wachten...vreselijk!

ehh ff posten lees later meer bij!
quote:framboos81 schreef op 24 oktober 2008 @ 11:32:

oja, laar, Heb je de speen niet meer vast aan het bedje geknoopt? werkte dat niet? Ja, met een hydrofiel en wel zo strak dat ik hem niet eens meer los kreeg. Puk wel... Dat ochtendslaapje rekken is lastig. Eigenlijk is hij om 9:00/ 9:30 al moe, ook als hij om 7:30 wakker wordt. Gisteren heeft hij 1 slaapje gedaan van 1 uur en 45 minuten, maar dat vind ik best kort en heeft ook geen zoden aan de dijk gezet. Helaas.
Ik ben het helemaal zat om moeder te zijn en dan komt er nog een derde aan ook!

Steijn krijgt amper aandacht van me, omdat Huug al mijn aandacht opeist. Zolang hij bij mij (!!!) op schoot zit, is hij zo'n lief en mooi jongetje. Inderdaad, alleen als hij bij mij op schoot zit. Hij krijgt een pracht van een driftbui waar je U tegen zegt als ik hem op de grond zet omdat ik naar de plee moet/Steijn aandacht wil geven/aan mijn tenen wil krabben/elke andere willekeurige futiliteit. Dit gaat nu al twee dagen zo en ik ben het echt spuugzat.

Negeren? Helpt niet. Hij gaat dan met zijn hoofdje op de grond/tafel/mijn hoofd bonken met het prachtige gevolg dat hij zichzelf gisteravond bij het "diner" een bloedneus heeft gebonkt.

Straffen? Waarvoor? Ik heb hem wel in de hoek gezet (een keertje of tien vandaag...) voor het hoofdbonken. Ik wil niet dat hij het doet, want ik vind het eng en naar. Hij heeft al een joekel van een bult op zijn voorhoofd van het bonken van gisteren en dat vind ik in combinatie met een bloedneus meer dan genoeg.

Positief benaderen? Hij gaat bij dan slaan. Slaan is weer een reden voor een minuutje in de hoek en dat is weer een reden om een driftbui te krijgen.

Verder slaat, schopt, bijt en krabt hij Steijn (Huugje is net een wijf!) en dat vind ik vreselijk. Steijn snapt er niets van en gaat alleen maar keihard huilen, wat weer een aanleiding is voor Hugo om een driftbui te krijgen.

Vanochtend zaten we met z'n drietjes huilend op de bank, want ik trok het echt niet meer. Normaliter ben ik niet een geduldig persoon, maar bij Steijn en Huug heb ik over het algemeen altijd heel veel geduld gehad. Ik merk alleen dat ik er nu zo tegen op zie dat Hugo beneden is, want het is gewoon niet gezellig. Ja, wel als hij dus bij mij op schoot zit, maar anders niet.

Ik weet het niet meer. Hebben jullie tips?

- Wat moet ik doen aan het hoofdbonken en hoe moet ik reageren?

- Hoe zorg ik ervoor dat Hugo niet elke keer een driftbui krijgt als ik Steijn wat aandacht wil geven?

- Hoe zorg ik ervoor dat de sfeer in huis gezellig blijft. Het was tot eergister doorgaans altijd zo fijn om thuisblijfwijf te zijn, maar ik vind er nu geen ene reet aan. Erger nog, ik vind het momenteel helemaal niet leuk om moeder te zijn.
ohh Muis!!!!!!

Het spijt me voor je.

Sorry geen tips, ben momenteel in een vreselijke ego bui, vandaar dat ik ook even afwezig ben.

Maar hoe dan ook weet ik zeker dat het snel weer beter gaat. Hugo begrijpt het heus wel, misschien voelt hij zichzelf alleen nog steeds niet helemaal lekker, dat hij daarom zoveel aandacht wil.

Ben even een mobiele telefoon brigade, straks meer.
het is nu echt zeker, ik ben compleet geflipt! Zo gek als een dubbeltje etc.

Werd ongeveer 2 uur geleden gebeld dat ik op 4 Nov in het ziekenhuis wordt gewacht, zodat ik 5 Nov onder het mes kom.

Ik dacht dat ik gekwerd (werd ik ook). Brak direct in tranen uit, dat ik onder hoogspanning leef en niet nog een week wil wachten (betekend dus dat ik pas over 3 weken de uitslag krijg)! Dat de leiderde arts had beloofd (zelfs gisterenavond nog) dat ik volgende week aan de beurt zou zijn.

Maar ja, hij had dat niet kunnen beloven, want er is simpelweg geen operatiezaal (ofzo).

Nu heb ik besloten om naar NL te gaan, ik vlieg morgen (naar Düsseldorf). Lekker een weekje laten vertroetelen door mijn ouders / schoonouders. Mijn ouders brengen me dan een week later wel waar naar Zürich.

Nu natuurlijk met HR aan de phone, hoe te regelen, ben ik volgende week ziek / vakantiedagen opnemen.

Huisarts gebeld, wil me niet ziek schrijven zodat ik op vakantie kan, hoezo????

Volgens mij zit ik er geestelijk helemaal doorheen.

Daarnaast koppijn, buikpijn, misselijk etc.

Hopenlijk gaat alles snel weer beter. Ga zo maar lekker met Finn uitwaaien!
Arme Swis,jij bent niet gek, die mensen in dat zh sporen niet! En hoezo wil je huisarts je niet ziek melden, hij moet toch wel snappen dat je dit niet in je eentje aankunt en de steun van je ouders nodig hebt? Dikke voor jou meid.

Spitsmuisje, ik heb met je te doen, maar ik heb geen tip, meer dan je nu doet kun je niet doen denk ik. Wat erg lijkt me dat, dat hoofdbonken. Kun je Huug niet op een stoeltje in de gang (of een andere ruimte die niet interessant is) zetten voor straf? Ik kan me voorstellen dat je het helemaal niet leuk vindt om nu thuis te zitten.
Esan, wat naar dat vincent zo'n last van doorkomende kiesjes heeft, heb je wel spul voor op zijn tandvlees? Ik heb uit Turkije een soort gel die je op het tandvlees smeert mee laten nemen en dat helpt heel goed.

De gyn stuurde nog niet aan op een ks, zoals het er nu naar uitziet is het kindje niet supergroot, waarschijnlijk gemiddeld (denken ze) dus voorlopig gaan we uit van een natuurlijke bevalling, ze gaan wel sneller ingrijpen als bijv. ontsluiting niet vordert, dus daar ben ik wel blij mee.
volgends de huisarts ben ik net ziek

Ok, geen idee wanneer je dan wel ziek bent, als je het met kanker niet eens bent! Zal wel aan mij liggen.

Dan neem ik maar vakantiedagen op hoor.
Ochoch wat een ellende hier!! een 3dubbele voor Swiss en muis!!!

Swiss, 'fijn' dat je even de rust bij je ouders pakt! heel dapper, en verstandig!

Hebben ze op je werk geen sociaal werkster? Die zou misschien kunnen zorgen doormiddel van een verklaring dat jij op dit moment even gebruik maakt van je ziektedagen.(met terugwerkende kracht dan..) Heb geen idee hoe dat bij jou in zwitserland werkt, maar bij ikea werkt dit wel zo...Sterker nog, het gaat daar zo aan de lopende band! Om over de therapeutische basis maar te zwijgen...

Nou ja, latere zorg, probeer die ellende letterlijk even achter te laten, en neem je rust!!nogmaals

Muisjemuisjemuisje toch! Ik heb ook zo'n grondliggende peuter dus kan mij het gevoel van 2+1 in de buik levendig voorstellen

Vergeet niet dat je hormonen dit gedrag nog eens versterken, dus bedenk ook dat je er na je zwangerschap weer beter tegen kunt!! Dan ben jij de allerblijste mama met 3kids!!!

Kijk ik negeer mijn grondliggende huilende peuter, en gniffel er stiekem een beetje om..

Maar ik ben fit, en kan het hebben! Echt waar, rust maakt een wereld van verschil. En jij bent echt de koningin slaaptekkort, dus daar moet wat aan veranderen!!!

Beetje makkelijke opmerking maar zeg het toch ff, maar kunnen die 2 niet een X een heel dagje naar iemand toe? Zodat jij eens even een muis bijkom dagje in bed kan houden??

Muis, pak ergens een keer wat rust, want dit kan niet langer zo!
Thanks moppies! Het gaat nu heel wat beter, aangezien Hugo vanmiddag zijn ontzettend lieve en gezellige zelfje was. Wie hem snapt mag het mij uitleggen! Framboos, een met zijn hoofdje op de grond bonkende Hugo is niet grappig, geloof mij. Ik kan altijd wel lachen als hij aan het mopperen is (hij moppert dan ook ontzettend schattig), maar het hoofdbonken is heel naar. Hij ligt dan met een totaal verkrampt lijfje hysterisch met zijn koppetje op de vloer (bijvoorbeeld) te bonken en dit doet hij dan ook echt hard. Hij is dan niet voor rede vatbaar, alleen maar als ik hem heel dicht tegen me aanhou. Het erge is dat Steijn dit gedrag over gaat nemen en daar zit ik helemaal niet op te wachten!

Swissie Swister toch! Ik heb met je te doen! Wat een oetlul van een huisarts! Ik kan echt boos worden als ik dit soort dingen hoor! Ik hoop echt voor je dat je volgende week alsnog onder het mes kan, want dit schiet niet op. Kop op wijffie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven