Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Alle reacties Link kopieren
INFJ: moet lukken volgende week onder de 80 toch? Goed joh!

PP: Oei chinees is wel een ding ja. Ik vind het allemaal niet zo lekker, maar om nou alleen groente daarvan te eten is ook zo niksig

MM: Ik kan me er ook niet toe zetten hoor, om na 19.00 uur nog naar buiten te gaan om te wandelen. Op naar het mooie weer dan maar

Kwejeebo, overload? Haha.. het is maar goed dat je er bij vermelde dat het ook gebeurt als je alleen je voet erop zet

Lauwie, dat is zeker stom

Schorpioen, dat is echt geen grap. En dat blijf je dan toch altijd onthouden
Goedemorgen, zo weten jullie wat ik gisteravond gedaan heb? Naar de bibliotheek geweest en ik dacht laat ik eens op zoek gaan naar het boek van Mieke Kosters. Daarna een stuk uit het boek gelezen ( wel inspirerend boek) en daarna bij de koffie 2 kleine blokjes ( van de grote reep!!! want die was in de aanbieding en kon hem echt niet laten liggen..) Tony's zeezout chocolade gegeten. 2 blokjes! En lekker dat het was! Haha.. misschien een beetje triest, maar dit was echt een dingetje voor mij
Vorige keer: 94,2.

Deze keer: 91,9.

Afgevallen : - 2,3 kilo.

Totaal afgevallen: - 3,1 kilo.

Zo eerst naar de sportschool.

Iedereen die is afgevallen : gefeliciteerd!!!

Iedereen die stil staat, of is aangekomen: niet opgeven, je kan het!
@kweejebo

Ik ben op dit moment zo moe dat ik geen zin heb om te eten en dat is ontzettend dom. Heb gister avond ook geen avond eten gehad.

@MM

Ik hoop dat het sporten gaat helpen! hoe gaat het bij jou?

@schorpioen

Ik hoop dat je gelijk hebt! Gelukkig heb ik vandaag een normale dag dus niks geen geregel. Alleen vanavond veel carnavallers in de winkel dus veel uitzettingen en onder controle houden!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
vannochtend 1 uur gefietst uit nood omdat auto kapot was en dochter moest weg brengen naar scouting waar carnaval gevierd werd. Dus met tegenwind en alles zo snel mogelijk gefietst. Gelukkig geen last van draaiduizelingen gehad. Nu dus die auto regelen dat ie het gaat doen. Zo fijn op zaterdag. Gelukkig is er nog een garage open waar ik heen kan als ik de accu aan de praat krijg

Vandaag qua eten nog goed. Gister weer smokkeldag gehad en vandaag weer niet snoepen. Had nog iets gezonder willen doen maar kon geen boodschappen doen net door de auto. Begonnen met rijstwafels met kaas , als lunch 2 broodjes met hagelslag en 1 blikje cola. Straks nog stuk lopen als auto niet gemaakt kan worden want dan moet hij daar blijven en morgen ook weer fietsen. Ik ben blij dat ik mogelijkheid heb tot thuis werken anders had ik probleem gehad van OV is bijna geen optie.

giliath: dat gaat de goede kant op

Naatie: die aanbieding heb ik ook gezien ;)

ontherun: succes vandaag. Hopelijk valt het mee!
Hier zoals verwacht niks eraf (maar ook niet erbij).

Start: 87

Huidig: 85

Deze week: 0

Afgevallen totaal: -2

Het is ok, gewoon nét niet genoeg mijn best gedaan deze week. Na carnaval weer een beetje strenger!
@ schorpioen: er hangt iets in de lucht of zo...Ik had de auto ook stuk. Afgelopen donderdag. Nou ja.... Accu was stuk. Natuurlijk net voor afspraak in ziekenhuis (zucht).

Maar alles goed gekomen! Pa is automonteur, dus opgevoed met kunnen sleutelen aan de auto. En connecties bij garages die een nieuwe accu snel willen brengen, dus was nog op tijd.

De volgende keer wil ik er een 8 voor hebben. Denk dat ik dan serieus ga huilen ook nog (muts) .
Giliath, hoe was het in de sportschool?

Sombrerito, veel plezier met carnaval

Schorpioen, goed je best gedaan met fietsen dus!

Hier wel een oké dag. Moet wel zeggen dat ik nu wel trek heb. Ga straks zelfgemaakte pompoensoep eten met salade met een zalmtompouce ( recept van de kerst nog) Ik heb er nu al trek in
Hoera veel kilo's zijn er weer af. INFJ jij gaat echt als een speer zeg! Wat at je dan allemaal hiervoor want je eet nog steeds leker en goed aan je eetlijstjes te zien!

Het slechte nieuws bij mij: na de eerste 2 kilo sta ik nu voor de 3e week stil!

Het goede nieuws: ik heb me aangemeld voor een intake bij de diëtiste om een eetplan op te stellen waarbij ik verantwoord kan afvallen en bv blijven geven.

Daarnaast ben ik trots omdat vriend donuts had gekocht en toen de hele dag weg ging voor werk. Dus die donuts staarden me aan. "Eentje kan geen kwaad.." "wel Lillah, er zit gigaveel suiker in" "nou en. Je valt nu ook niet af" "ik hou niet eens echt van donuts. Zeker niet met glazuur ipv suiker.." dit ging er ongeveer in mijn hoofd om. Toen heb ik 1 hapje genomen en het pak weer teruggelegd. En een havermoutkoek gepakt.

Voor vanavond ben ik zoete aardappelpastinaakpuree aan het maken met een side salad van rucola tomaatjes en geitenkaas en ik heb nog een linzenburger liggen.

Bij een goede Chinees zijn dat eiergerecht in saus en de tjap tjow echt prima te eten! (Weet niet precies wie dat vroeg)

Over het sporten. Ik geloof ook echt wel dat het goed is voor je. Ik sport zelf ook. Eerst 2 keer nu nog 1 keer. Wil weer naar 2 keer toe op den duur. Maar ik vond het ook wel beetje geruststellend want je hebt ook weer van die sportfanaten die dan beweren dat je minimaal 3 keer per week anderhalf uur moet sporten om af te vallen...
@naatie: sportschool was heerlijk. Ik was er helemaal alleen haha. Uurtje cardio en dik half uur krachttraining gedaan.

De andere 2 dagen doe ik mee aan groepsles.

@lillah: goed van je dat je geen donut hebt gehad! Ik hoop dat je snel terecht kan bij de diëtiste. Aan de andere kant: stil staan is geen aankomen, dus je gaat goed hoor!

Ik weet niet meer van wie het kwam, maar heb vandaag ook rijstvellen gebruikt voor eten maken. Maar dat is lekker zeg! Dus bedankt voor de tip! Kan je ook goed mee variëren. Zoontje moest er even aan wennen, maar ging grotendeels wel op.
@lillah: wat goed van je, wat een zelfbeheersing bij de donuts.

Hier vanavond wel blijven eten met Chinees, maar heb maar heel klein beetje gehad, bij thuskomst nog grote schaal yoghurt genomen.

Mijn etenslijstje vandaag

O: 2 gebakken eieren, 2 casselerrib, tomaat en half glas tomatensap met tabasco

L: rauwkostsalade met gerookte makreel en klein beetje Hoummous

D: klein bordje Chinees

T: kom Biogarde/kokosyoghurt

Eventueel nog een Speltbeschuit met notenpasta of hoummos
@Giliath: Goed bezig!

@Schorpioen: Balen van de auto! Gelukt om hem te laten maken?

@Naatie: Zelfgemaakte pompoensoep? Klinkt lekker!

@Liliah: Goed dat je hulp heb gezocht!

Gister ruim 1,5 uur getraind in de danszaal, maar had het idee dat het lang niet zo effectief was al ik hoopte. Vanochtend wel wakker met spierpijn, dus toch een stuk efficiënter getraind dan ik had verwacht. Vanavond weer 1,5 uur les, dus hoop dat ik met het sporten nu de knop om kan zetten en elke dag wat aan sport kan gaan doen.
Lauwie: heb net even goed bijgelezen door de tabel. Hoe kan dat nu joh? Je was goed bezig toch tijdens de vakantie? Balen!! Maar niet opgeven hè. Is even rottig nu maar ik probeer steeds te denken aan het eind van het jaar hoe we dan kunnen zeggen dat we dit jaar gewoon ongeveer 15 kilo zijn afgevallen. En welke kleding we dan weer aankunnen.

Hebben jullie ook beloningen voor jezelf? In april gaat 1 van mijn beste vriendinnen trouwen. Dan wil ik toch wel minimaal de 1e 5 kilo eraf hebben en een mooie flatterende jurk kopen.

Misschien dat ik dat van mezelf bij elke 5 kilo mag. Een mooie jurk aanschaffen

Ik ben wel echt onder de indruk van iedereen die nu al ongeveer 5 kilo kwijt is. Knap hoor!! Maar ook bij wie het wat langzamer gaat: elke (halve) kilo telt! Stel je voor: elke week een halve kilo is 2 kilo per maand. Is zo'n 25 kilo in een jaar!

Sombrerito gaan ze bij jullie ook verkleed met carnaval? Hoe ben jij dan verkleed? Gaan er nog dames in nl carnaval vieren?

Ik had gister koffie verkeerd gemaakt en was vergeten er suiker in te doen. Vond het zowaar lekker. Dus ik drink mijn koffie nu met veel melk en geen suiker. Net zolang tot ik ook zwarte koffie zonder suiker lust!

als er nog schrijfsters in de tabel willen zet dan even je gegevens dikgedrukt in een bericht dan pas ik hem aan!
Lillah

Ik wil wel graag in de tabel, maar het lukt mij niet om het dikgedrukt te doen.

Ik zie het symbool wel staan maar toch lukt het mij niet, is op een iPad en ben hier niet altijd handig mee

Zal later kijken of het op gewone computer wel lukt.

Mijn etenslijstje vandaag

O: gebakken ei met gebakken tomaat

L: kom zelfgemaakte kippensoep

D: kipshorma met rauwkost en Hoummous

T: Biogarde/kokosyoghurt en eventueel Speltbeschuit met notenpasta of hoummous
Liliah, balen dat je dan alweer zo lang stil staat. Wel goed dat je advies gaat vragen ivm bv. Je moet dan inderdaad nog genoeg voedingsstoffen binnen krijgen

Giliath, fijn dat het sporten zo lekker was!

Lauwie, wat goed 1.5 uur dansen!

Ik heb nog niet echt beloningen bedacht. Ik heb wel voor het eerst van het weekend chocolade gekocht en vrijdag en zaterdag avond een stukje genomen omdat ik 5 kilo was afgevallen. Maar eetbeloningen zijn niet zo handig, dus moet voor de volgende 5 wat anders verzinnen
@Giliath: ja zwemmen zou zeker goed zijn, maar er is hier geen zwembad in de buurt . Met de trampoline zak je niet heel ver door je knieën en de bodem veert mee (in tegenstelling tot de harde grond bij bijvoorbeeld touwtje springen), dus dat gaat wel.

Mooi afvalresultaat, die 8 komt al in zicht!

@schorpioen36: ontzettend irritant zeg, die draaiingen! Nog een keer naar de huisarts? Lijkt me niet normaal! Misschien last van een schommelende suikerspiegel door je dieet. Een uur fietsen, mooie workout!

@ontherun: je collega's zullen ook moeten wennen aan jou. Zo te lezen ben je goed bezig met aangeven hoe jij het wil! Je bloed, zweet en tranen zullen z'n vruchten gaan afwerpen.

@bjtje: jaaaaa mooier weer , heel graag! Ik fiets overal naartoe en regen de laatste tijd regelmatig helemaal nat tot op het bot . Gelukkig is het maar water, zeg ik altijd maar .

@naatie: hoe is het met je spierpijn? En nee, jouw overwinning op jezelf is zeker niet triest! Elke overwinning is er één, hoe klein ie ook mag zijn! Met recht trots!

@ilonadenise: woohoo, over de -2kg-grens, super goed! Naar beneden, is naar beneden!

@Pielepallepoentje: heerlijk, Chinees. Van genoten?

@Malafidemoppie: flinke avondmaaltijden lijken mij prima! Beter een extra bord avondeten dan een zak chips, toch?

@Kwejeebo: ja, echt KAA-UU-TEE van mijn knieën. Ik doe eigenlijk altijd alsof er niets aan de hand is, ik ben er ook nog nooit mee naar een dokter geweest, want ja, wat gaat die eraan doen. Ik begin nu helaas ook last te krijgen van mijn heupen . Ik weet uit ervaring wat gezonde voeding met je gezondheid kan doen, dus ik doe wat ik kan met voeding.

@Lauwie101: ahh Lauwie, dat is balen! Laat je niet uit het veld slaan, het is maar een getal, gewoon doorgaan! Wat dans je veel, heerlijk!

@ontherun: hoe is het gegaan met eten?

@sombrerito: gewoon doorgaan!

@lillah: ja ik ga goed, alles of niks hier he . In een (geestelijk) mindere periode kan ik het niet altijd opbrengen om alles zelf te maken en dan komt de klad er in en eet ik steeds meer ongezonde dingen die makkelijk en snel klaar zijn (een pak koek openrukken bijvoorbeeld) en bijna geen enkel gezond ding meer. En dan kom ik weer aan natuurlijk . Zonde. Gelukkig krijg ik er steeds meer handigheid in en kost het me steeds minder tijd.

Balen dat je even stil staat, ben benieuwd wat de diëtiste je allemaal leert. Hoe gaat het met je baby?

___

Ik ben gisteren ongesteld geworden en heb dat niet eens zien voelen aankomen. Ik heb doorgaans eigenlijk ook meer last van een aankomende eisprong dan van menstruatie. Chagrijnig, opgeblazen, rugpijn, vocht vasthouden, etc. Hoe is dat bij jullie?

Ik heb niet echt een beloning voor ogen, de beloning is meer dat ik me veel gezonder voel en de pijntjes en ongemakken verdwijnen als ik lichter ben. Ik heb wel een heel leuke lente-zomerjas die ik graag aan wil over een tijdje.
gister heb ik qua eten gefaald..

Ik kreeg gister na meer dan een half jaar weer een bericht van "hem" de jongen/man waar ik altijd een zwak voor heb gehad en altijd zal blijven houden. Ik had gehoopt hem nooit meer te spreken. Ik werd er gewoon echt verdrietig van. Ik heb dat niet laten blijken omdat ik niet wil dat hij weet hoe ik me voel. Toen ik een beetje van de schrik was bekomen en het app gesprek had beëindigd werd ik door een collega geroepen wat een klant onwel was geworden.

De man had last van hartkloppingen , steken, immense hoofdpijn en had moeite met ademen. Heb 112 gebeld en alle info gegeven die nodig was. De man van 112 gaf aan dat de kans aanwezig was dat de man een hartaanval zou krijgen en wat ik dan moest gaan doen. Gelukkig is de man bij bewustzijn gebleven en heb ik niet hoeven reanimeren. Tijdens het "behandelen" van de man was ik kalm maar toen de ambulance wegreed stortte ik een beetje in. Ik ben naar achteren gelopen en redbull gepakt en een sigaret gerookt.. daarna had ik nergens meer zin in en hebben mn collegas me een pizza gegeven omdat ik dat het liefste at voor de jaarwisseling.

ik neem het mezelf niet kwalijk dat ik pizza heb gegeten maar ik wilde even m'n verhaal kwijt. Dit is niet de eerste keer dat ik hulp heb moeten verlenen aan iemand waarvan ik niet wist of hij het zou gaan halen..

Ik heb tot nu toe de hele dag op de bank gelegen om scandal te kijken en heb 2 broodjes gegeten en een stuk chocolade wat mn ouders hebben gebracht en een bak fruit.

Sorry voor mn zwaar deprimerende bericht!

Vrijdag ga ik me weer wegen
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
@ontherun: Ik vind het geen zwaar deprimerend bericht, maar een heldhaftig bericht! Wat ik lees, is dat je heel veel voor iemand hebt betekend tijdens je werk, fantastisch! Ik heb echt bewondering voor je .
@ ontherun: . Goed gedaan hoor!
Ontherun, had hij jouw telefoonnummer nog dan? Balen dat je daardoor zo van slag kan zijn he?

Goed gehandeld hoor enne.. pizza is ook gewoon eten hoor. Niks ernstigs aan

INFJ: hier geen last van ongesteldheid, ik heb spiraaltje.

Vanavond lasagne meegegeten met de rest van het gezin, maar wat een calorieen zijn dat toch, ondanks dat ik het zelf gemaakt heb.

Morgen alweer maandag, pfff.. wat gaat dat weekend toch altijd weer snel voorbij
Oeps de rest vergeten....

@infj: jammer dat er geen zwembad in de buurt is!

Hier ook spiraaltje, en geen last van ongesteldheid. Zonder spiraal oid word ik niet ongesteld. Kan er niet echt over meepraten...

@lillah: ik heb geen beloningen voor mijzelf in gedachten. Een nieuwe garderobe zou leuk zijn, maar dat lijkt mij meer noodzaak omdat alle kleren dan toch te groot zijn. Hopelijk... Haha.
Ontherun: Sigaret,red bull en pizza is niet gezond idd maar als je zoiets meemaakt kan ik me voorstellen dat je dat even nodig hebt. Vooral die sigaret😆

Inf: Ik slik pil maar ondanks dat word ik paar dagen voor strip eindigt al uit Me hum en licht ontvlambaar. Erg snel geïrriteerd. Ben ook moe. Depressieve neigingen. En dan ongeveer op dag 2 van ongesteldheid word het humeur weer beter en is het alleen moe.

Draaiingen zijn opeens weer weg. Heel af en toe raar gevoel in hoofd .Vrijdag thuis gewerkt en snachts een koppijn en toen zaterdag bijna geen last en vandaag verwaarloosbaar. Ga morgen alleen maar niet zwemmen. Eerst oordoppen halen.

Lilah: Nog geen echte beloning verzonnen. Ik probeer nu geen kleding te halen dus tegen die tijd als ik ooit 15 kilo lichter ben ga ik mezelf wel trakteren op kleding. Ooit eerder had ik mezelf mac Donalds beloofd😆 Nu maar eens geen eten als beloning kiezen😁
Goedemorgen allemaal! Ik hoop dat jullie weer met positieve energie beginnen aan de nieuwe week!

Heb vrij slecht geslapen vannacht, denk door het weer (ik slaap op zolder en dat maakt nogal lawaai) en omdat ik ongesteld ben geworden. @INFJ Ik heb de mirena en ik ben amper nog ongesteld. Ik heb geen maandverband of tampons nodig ofzo. Ook geen buikpijn of stemmingswisselingen. Ik heb inderdaad ook bij mijn eisprong klachten! Wat toevallig dat jij dat ook hebt. Als ik dit met vriendinnen bespreek is het meestal zo van "huh, voel jij je eisprong? Kan dat?" Het nadeel van mirena is wel dat mijn volledige cyclus overhoop ligt. Ik was ervan overtuigd dat ik donderdag mijn eisprong had gehad en ben nu dus ongesteld. Snap er niks van.

Ik heb uiteindelijk dit weekend niet meer gewogen, net even op de weegschaal gestaan en ben anderhalve kilo zwaarder! Nu weet ik zéker dat ik bij mijn menstruatie vocht vasthoud. Zal eens in de gaten houden of ik rond mijn eisprong ook zwaarder ben.

@ontherun Jeetje, wat heftig zeg. En wat een held ben je! Dit is hét moment om lief te zijn voor jezelf. En neem de tijd om tot rust te komen, dat heb je verdient.

PS. Het is goed je te beseffen dat je een zwak hebt voor het plaatje dat je van hem in je hoofd hebt, niet van hem hoe hij nu is. En het beste is om gewoon echt 0,0 contact te hebben, anders kwel je jezelf alleen maar. Als hij dan een bericht stuurt is dat super rot... maar wees dan hard en reageer niet op het bericht en blokkeer zijn nummer. Ook dát is lief zijn voor jezelf! Ik spreek helaas uit ervaring. Heb zelf ook te lang een zwak gehad voor een man. Dan verbrak ik het contact en een paar maanden later stuurde hij weer een berichtje over iets onbenulligs en na een beetje over en weer chatten was ik weer helemaal all over him. In het verleden behaalde resultaten bieden soms wél garantie voor de toekomst... doe dat jezelf niet aan ;) even een off-topic advies

Nog even een motivational quote voor iedereen:)

Oh... bedenk me nu dat ik geen plakrecht heb Dacht al waarom lukt het niet. Direct maar aangevraagd dan.
Goedemiddag iedereen

Mijn etenslijstje van vandaag

O: kom zelfgemaakte kippensoep

L: 4 muffins van ei en groente

T: salade met Hoummous

D: sperziebonen, tartaartje, prutje van ui, paprika, champignons en knoflook

T: kom Biogarde/kokosyoghurt en Skyr

Jullie vandaag allemaal veel succes gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven