Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
vrijdag 5 februari 2016 om 22:04
Nu ben ik geen expert in boedelscheidingen (scheiding wel meegemaakt maar niet wettelijk verbonden), maar als jij weet wat je wilt en dat is uit elkaar gaan dan ben je het jezelf verplicht om dat goed te regelen vrouw.
Jij hoeft niet te bedelen maar laat iemand anders voor je rechten opkomen.
Zet je trots opzij, des een te leuker leven heb je straks.
Ik vind het lastig om een voorstelling te maken van de sfeer bij jullie in huis. Hij weet dat je weg wilt maar jullie praten niet, beter gezegd, hij doet alsof er geen vuiltje aan de lucht is?
Jij hoeft niet te bedelen maar laat iemand anders voor je rechten opkomen.
Zet je trots opzij, des een te leuker leven heb je straks.
Ik vind het lastig om een voorstelling te maken van de sfeer bij jullie in huis. Hij weet dat je weg wilt maar jullie praten niet, beter gezegd, hij doet alsof er geen vuiltje aan de lucht is?
Hatsjikideee...

vrijdag 5 februari 2016 om 22:29
Klote situatie nieuwsbrief... Moeilijk ook dat je niet snel weg kunt.
Bij mij toen was het ook zo shit, alleen had hij geen poot om uit te draaien maar dat wilde ik ook niet. Ik wilde alleen maar weg wat gelukkig na 2 maanden al lukte. Die 2 maanden waren vreselijk. Hij deed vaak poeslief en aardig en schotelde me denk ik wel drie keer per week gebak voor. Wat ik dan weer niet af durfde te slaan. En praten ho maar....
En wat betreft dat praten, dat is nog steeds zo. Vanavond voel ik me alweer ellendig vanwege hem. Maar ik denk wel dat ik zo langzaamaan steeds verder verwijderd raak van hem. Ondanks m'n gevoel, of misschien juist daarom, vanavond thee gedronken.
Nieuwsbrief, zorg goed voor jezelf, lucht je hart als het kan en zorg dat je jezelf recht in de spiegel aan kan blijven kijken. Dat je straks op je eigen veilige plekje zit is belangrijker dan hem een poot uitdraaien toch? Probeer rust te krijgen
Bij mij toen was het ook zo shit, alleen had hij geen poot om uit te draaien maar dat wilde ik ook niet. Ik wilde alleen maar weg wat gelukkig na 2 maanden al lukte. Die 2 maanden waren vreselijk. Hij deed vaak poeslief en aardig en schotelde me denk ik wel drie keer per week gebak voor. Wat ik dan weer niet af durfde te slaan. En praten ho maar....
En wat betreft dat praten, dat is nog steeds zo. Vanavond voel ik me alweer ellendig vanwege hem. Maar ik denk wel dat ik zo langzaamaan steeds verder verwijderd raak van hem. Ondanks m'n gevoel, of misschien juist daarom, vanavond thee gedronken.
Nieuwsbrief, zorg goed voor jezelf, lucht je hart als het kan en zorg dat je jezelf recht in de spiegel aan kan blijven kijken. Dat je straks op je eigen veilige plekje zit is belangrijker dan hem een poot uitdraaien toch? Probeer rust te krijgen

vrijdag 5 februari 2016 om 22:42
Dora m'n huid is minder rood en zachter geworden.
Tzippa moeten we dit topic minderen of stoppen met mannen noemen
Nieuwsbrief fluiten neurien en Andere vage geluiden zijn NOT done. Is dan gewoon reactie uitlokken he. Irritant
Niks superieurs aan die ex van jou nieuwsbrief. Zak hooi is t. Beetje vreemd te gaan. Blegh. Maar wil Ff zeggen, ik heb erg bewondering voor je dat je niet gaat drinken. .
Lekker Betty t huis alleen
Tzippa moeten we dit topic minderen of stoppen met mannen noemen
Nieuwsbrief fluiten neurien en Andere vage geluiden zijn NOT done. Is dan gewoon reactie uitlokken he. Irritant
Niks superieurs aan die ex van jou nieuwsbrief. Zak hooi is t. Beetje vreemd te gaan. Blegh. Maar wil Ff zeggen, ik heb erg bewondering voor je dat je niet gaat drinken. .
Lekker Betty t huis alleen

vrijdag 5 februari 2016 om 23:39
Ik vraag me af of jullie kinderen hebben, en waarom je denkt dat hij zo huiverig doet over geld. Rot voor je, dat iemand van wie je gehouden hebt en nog steeds om geeft zo over geld doet. En waar je woont, is het zo moeilijk een woning te krijgen? Ik vind het wel goed dat je soms ineens heel strijdbaar overkomt, ik denk echt dat je goed voor jezelf moet blijven zorgen. Je weet zelf ws als allerbeste dat die verslaving ergens vandaan komt, en daar ben je al zo ver mee.

vrijdag 5 februari 2016 om 23:48
He Dora-wee. Woon in Noord-Holland. Geen kinderen samen. Geld......tja, blijkt ineens op zijn geld te zitten. Maar heb wat troeven achter de hand. Helaas voor hem, dit gaat hij niet winnen.
Ben net gebeld door een vriendin die notaris is en volgens haar kan alimentatie vragen. Was ik niet van plan, nu wel, gek he.
Gek om van mezelf te zeggen, maar heb veel meegemaakt en weet dat ik sterk ben.
Ben net gebeld door een vriendin die notaris is en volgens haar kan alimentatie vragen. Was ik niet van plan, nu wel, gek he.
Gek om van mezelf te zeggen, maar heb veel meegemaakt en weet dat ik sterk ben.

zaterdag 6 februari 2016 om 09:27

zaterdag 6 februari 2016 om 21:51
Heb goede hulp gehad. Echt fijn.
Ik ben nu m'n huis aan t bijwerken wassen draaien en schoonmaken enz.
Maar nu Ff Netflix en toastjes filet amercain sweet onion. Lekker!
Wou ook wel dat ik zo af en toe kon drinken Betty lekker hoor.
Dat zou mooi zijn nieuwsbrief als dat kan. Dat weet je zelf t beste.
Waarom zou t nu niet kunnen dan? Krijg je dan commentaar van je a.s ex-man
Ik ben nu m'n huis aan t bijwerken wassen draaien en schoonmaken enz.
Maar nu Ff Netflix en toastjes filet amercain sweet onion. Lekker!
Wou ook wel dat ik zo af en toe kon drinken Betty lekker hoor.
Dat zou mooi zijn nieuwsbrief als dat kan. Dat weet je zelf t beste.
Waarom zou t nu niet kunnen dan? Krijg je dan commentaar van je a.s ex-man

zaterdag 6 februari 2016 om 21:54
Ik heb drie wijntjes op, ga nu maar thee zetten.
Niks gehoord van ex, gisteren ook niet. Denk er veel over na, denk dat ik er echt maar eens klaar mee moet zijn. Juist de avonden, de weekenden..... en dat weet hij, en wederom.... niks.
Heb een vent ontmoet, kriebels in m'n buik kreeg ik ervan, heerlijk!
Kan niks worden, wil niet eens dat het wat wordt, kan niet, punt.
Maar wel lekker even afleiding (alleen in gedachten, maar toch!)
Dus het bestaat, er is leven na ex!! Dat geeft moed zeg maar.
Niks gehoord van ex, gisteren ook niet. Denk er veel over na, denk dat ik er echt maar eens klaar mee moet zijn. Juist de avonden, de weekenden..... en dat weet hij, en wederom.... niks.
Heb een vent ontmoet, kriebels in m'n buik kreeg ik ervan, heerlijk!
Kan niks worden, wil niet eens dat het wat wordt, kan niet, punt.
Maar wel lekker even afleiding (alleen in gedachten, maar toch!)
Dus het bestaat, er is leven na ex!! Dat geeft moed zeg maar.
zaterdag 6 februari 2016 om 21:57
Hoi dames,
Bonuh, ik heb vandaag mn eerste alcoholvrije dag. Ik was er nog niet klaar voor. Nu voel ik me heel relaxed. Heb spelletjes avond met mensen die allemaal niet drinken. Lekker kneuterig met thee en boterkoekjes en het bevalt me prima. Het geeft me altijd rust dat ik het idee heb dat ik niet 'hoef' te drinken. Want voor mij voelt het eigenlijk altijd alsof het MOET van mezelf. Gek hè? Herkent iemand dit? Enjoy betty!
Ik hoop dat de verveling voorbij is bonuh.
En nieuwsbrief, proberen is de enige manier hoe je erachter komt of je het kan. Als je maar pas gaat drinken als je je helemaal goed voelt. iets met associaties zei mn begeleider. Zit iets in.
Bonuh, ik heb vandaag mn eerste alcoholvrije dag. Ik was er nog niet klaar voor. Nu voel ik me heel relaxed. Heb spelletjes avond met mensen die allemaal niet drinken. Lekker kneuterig met thee en boterkoekjes en het bevalt me prima. Het geeft me altijd rust dat ik het idee heb dat ik niet 'hoef' te drinken. Want voor mij voelt het eigenlijk altijd alsof het MOET van mezelf. Gek hè? Herkent iemand dit? Enjoy betty!
Ik hoop dat de verveling voorbij is bonuh.
En nieuwsbrief, proberen is de enige manier hoe je erachter komt of je het kan. Als je maar pas gaat drinken als je je helemaal goed voelt. iets met associaties zei mn begeleider. Zit iets in.

zaterdag 6 februari 2016 om 22:03
Bijna ex mag en kan hier niets over zeggen. Zou nu gaan drinken om de foute reden, dempen. En dat wil ik niet.
Bella, lekker zwijmelen hoor! Ahum ik kreeg een appje van een man die ik vaag ken en die gehoord had dat ik weer op de markt ben. Was toch wel gestreeld hoor, maar voor nu doe ik er niks mee.
Bella, lekker zwijmelen hoor! Ahum ik kreeg een appje van een man die ik vaag ken en die gehoord had dat ik weer op de markt ben. Was toch wel gestreeld hoor, maar voor nu doe ik er niks mee.

zaterdag 6 februari 2016 om 22:46
Haha ik heb een man en wil ook dat soort appjes! Hebben we dat niet allemaal af en toe nodig? Beetje aandacht?
Ik kreeg toevallig laatst zo'n appje van een man, niet op gereageerd. Vind ik ook niet nodig, maar stiekem kan het toch beetje leuk voelen!
Nieuwsbrief, als ik jou was zou ik het niet doen, maar ik zou ook snappen dat je het wel zou doen.
Poes, wat goed van je! En ja, ik snap dat "moeten drinken" wel, terwijl het gewoon eigenlijk vanuit jezelf komt. Gek he, hoe het werkt.
Ik kreeg toevallig laatst zo'n appje van een man, niet op gereageerd. Vind ik ook niet nodig, maar stiekem kan het toch beetje leuk voelen!
Nieuwsbrief, als ik jou was zou ik het niet doen, maar ik zou ook snappen dat je het wel zou doen.
Poes, wat goed van je! En ja, ik snap dat "moeten drinken" wel, terwijl het gewoon eigenlijk vanuit jezelf komt. Gek he, hoe het werkt.