Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Starshine schreef op 31 januari 2016 @ 12:40:

edit: of tenminste: in de sinterklaastijd staat het bij bakken en de rest van het jaar bij de kruiden, het is dus ook nog seizoensgebonden. Onnavolgbaar.

Niet te doen inderdaad.

Hoe kunnen we zo nou behoorlijk functioneren, boodschappentechnisch gezien.
quote:Lotte35 schreef op 31 januari 2016 @ 12:56:

[...]

Niet te doen inderdaad.

Hoe kunnen we zo nou behoorlijk functioneren, boodschappentechnisch gezien.Ik heb het opgelost door boodschappen online te bestellen. Nadeel is dat als ik eens in een supermarkt kom, ik helemaal verloren rondloop...
quote:nerdopviva schreef op 31 januari 2016 @ 12:58:

Ik heb het opgelost door boodschappen online te bestellen. Nadeel is dat als ik eens in een supermarkt kom, ik helemaal verloren rondloop... Ja, je verleert het hè?
quote:Fleecedekentje schreef op 19 januari 2016 @ 20:56:

Ik erger me dood aan cassieres die niet terug tellen maar gewoonweg al het briefgeld en muntgeld in je hand proppen. " met 36 euro en 65 cent". Uhh.. oké.

( toen ik er ooit werkte was terugtellen een MUST. Nu lijkt t alsof ze niet kunnen rekenen..)Ja, en dan leggen ze ook nog de munten bovenop het briefgeld zodat je loopt te goochelen om dat netjes in je portemonnee te krijgen.
quote:Lotte35 schreef op 31 januari 2016 @ 12:02:

[...]

Ook irritant: je houdt je hand op om het geld in te ontvangen, maar in plaats daarvan knallen ze de munten en/of briefjes zo voor je op dat plateau.

Nu zal dat plateau er heus voor bedoeld zijn, maar ik sta daar ook niet met mijn hand open om te voelen of het regent.

Eén keer heb ik er iets van gezegd. Het zweet brak me meteen aan alle kanten uit, want ik denk altijd 'laat maar ook'.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Starshine schreef op 31 januari 2016 @ 12:28:

ik erger me aan de vaak onlogische plaatsing van producten.

Zoals dat cacao niet bij de bakproducten staat, maar bij de koffie/thee en/of het chocolademelk poeder. Wat de logica daarvan is, volg ik echt niet.
quote:Stokstaartjenl schreef op 31 januari 2016 @ 14:27:

[...]

Zoals dat cacao niet bij de bakproducten staat, maar bij de koffie/thee en/of het chocolademelk poeder. Wat de logica daarvan is, volg ik echt niet.

Meestal gebruik je cacao voor het maken van chocolademelk.

Speculaas en koekkruiden staan het hele jaar bij de andere kruiden.
Ja, ongezoete cacaopoeder zou ik ook bij de koffie en thee zoeken.

Schenkstroop is ook altijd zo'n gedoe. Bij de ene AH staat dat bij het broodbeleg, bij de andere bij de suiker en bij weer een andere bij de bakartikelen want daar staat ook de pannenkoekenmix. Dus zelfs supermarkten van hetzelfde concern hanteren hun eigen inrichting.

Ik snap best dat het lastig kan zijn producten zo te plaatsen dat het voor de klant logisch is, want je kan alle oliën bij elkaar zetten, maar het kan ook logisch zijn om een italiaans schap te maken met pasta's tomatensaus en olijfolie. Maar bij het blikvoer mis je dan weer de gepelde tomaten.

Gelukkig weet ik van mijn belangrijkste supermarkt waar alles zo'n beetje staat.
Erg herkenbaar al die zoektochten...... vooral bij niet - AH winkels zoek ik mij vaak een ongeluk, heeft vast met gewenning te maken.

Nog een ergernis in de categorie loslopende (eigenlijk rennende ) kinders: afgelopen zaterdag werd ik opgeschrikt door een steppende jongen in race- modus. Gelukkig hoorde ik zijn moeder hem roepen, vanaf de andere kant van de winkel welliswaar, het was echter niet om hem tot orde te roepen maar of hij boontjes mee wilde nemen ... Zoeff.... en daar ging hij weer het winkel publiek net niet aanrijdend
quote:Starshine schreef op 31 januari 2016 @ 15:13:

Ja, ongezoete cacaopoeder zou ik ook bij de koffie en thee zoeken.

Schenkstroop is ook altijd zo'n gedoe. Bij de ene AH staat dat bij het broodbeleg, bij de andere bij de suiker en bij weer een andere bij de bakartikelen want daar staat ook de pannenkoekenmix. Dus zelfs supermarkten van hetzelfde concern hanteren hun eigen inrichting.

Ik snap best dat het lastig kan zijn producten zo te plaatsen dat het voor de klant logisch is, want je kan alle oliën bij elkaar zetten, maar het kan ook logisch zijn om een italiaans schap te maken met pasta's tomatensaus en olijfolie. Maar bij het blikvoer mis je dan weer de gepelde tomaten.Zouden ze in de AH hier ook eens moeten doen, alle macaroni/spaghetti/lasagnemixen bij elkaar en dan de lasagnebladen weer in een ander schap. Ik koop altijd maar een paar pakken tegelijk want anders vergeet ik ze weer mee te nemen als ik lasagne wil maken.
Eens in de zoveel tijd krijg ik een persoonlijke bonusaanbieding dat je een gratis product kan krijgen, geldig op vrijdag en zaterdag.

Nou, vrijdagmiddag naar de ene AH maar daar hadden ze het helemaal niet en bij de andere was het op. Ja mevrouw maandag komt het weer binnen, ja dan geldt de aanbieding niet meer
quote:paper-clip schreef op 08 februari 2016 @ 19:59:

[...]

Zouden ze in de AH hier ook eens moeten doen, alle macaroni/spaghetti/lasagnemixen bij elkaar en dan de lasagnebladen weer in een ander schap. Ik koop altijd maar een paar pakken tegelijk want anders vergeet ik ze weer mee te nemen als ik lasagne wil maken.

mijn AH heeft dus wel een italiaans pad met pastasaus, pasta's, pesto enzo. De olijfolie staat dan wel in een ander pad bij de oliën.

Maar ik blijf het onnavolgbaar vinden, want in het aziatische pad staat wel weer wokolie (en die staat dan dubbel bij de andere olie).
Bij mijn AH veranderen ze bijna elke maand wel waar dingen liggen. Zo irritant, dan moet je elke keer weer zoeken waar de dingen die je nodig hebt liggen.

En ik grijp echt vaak mis. Vorige week moest ik komijnzaadjes hebben. Van verschillende merken (op verschillende plekken in de winkel) tientallen potjes gemalen komijn, maar niet één potje zaadjes.

En dat is dan een AH XL.
quote:Gekki schreef op 08 februari 2016 @ 17:19:

Erg herkenbaar al die zoektochten...... vooral bij niet - AH winkels zoek ik mij vaak een ongeluk, heeft vast met gewenning te maken.

Nog een ergernis in de categorie loslopende (eigenlijk rennende ) kinders: afgelopen zaterdag werd ik opgeschrikt door een steppende jongen in race- modus. Gelukkig hoorde ik zijn moeder hem roepen, vanaf de andere kant van de winkel welliswaar, het was echter niet om hem tot orde te roepen maar of hij boontjes mee wilde nemen ... Zoeff.... en daar ging hij weer het winkel publiek net niet aanrijdend

loslopende kinderen, aaaargh.

Vandaag in het winkelcentrum wilde ik met de roltrap een verdieping lager en een gezinnetje stond een beetje in de weg bij de roltrap. Geen probleem, ik kon er wel langs, maar op het moment dat ik erop stap schiet een peutertje vlak voor me, zodat ik bijna struikel (lekker de diepte in.... ) en haar meegesleurd zou hebben.

Kon haar nog net bij de arm grijpen en mezelf bij de leuning.

Was wel fijn dat moeder niet boos op me werd voor het bepotelen van haar wondertje
quote:dolfje schreef op 31 januari 2016 @ 12:20:

[...]

Bij onze ah is het "heeft u alles kunnen vinden?"Hier hadden ze dat een tijd geleden ook ingevoerd. Nu alweer maandenlang niet gehoord. Gelukkig, want ik vond het totaal nutteloos.

Nog een ergernis in de categorie loslopende (eigenlijk rennende ) kinders: afgelopen zaterdag werd ik opgeschrikt door een steppende jongen in race- modus. Gelukkig hoorde ik zijn moeder hem roepen, vanaf de andere kant van de winkel welliswaar, het was echter niet om hem tot orde te roepen maar of hij boontjes mee wilde nemen ... Zoeff.... en daar ging hij weer het winkel publiek net niet aanrijdendVorige week botste een kind tegen me op met van die schoenen met wieltjes onder de hak. In volle vaart. Ze viel op de grond. Janken. Broertje was iets handiger en kon me net ontwijken. Moeder was boos en vond dat ik beter uit had moeten kijken . Ja hoor, houd jij je kinderen beter in toom in een vol winkelcentrum.
quote:Stokstaartjenl schreef op 31 januari 2016 @ 14:27:

[...]

Zoals dat cacao niet bij de bakproducten staat, maar bij de koffie/thee en/of het chocolademelk poeder. Wat de logica daarvan is, volg ik echt niet.Chocolademelk wordt vaak van cacaopoeder gemaakt. Is veel lekkerder dan van die mierzoete chocolademelkpoeder.
Vanmorgen bij de Lidl zat er niemand achter de kassa. De man voor me had alles op de band liggen toen de cassiëre aan kwam lopen met de opmerking: "Meneer u staat bij de verkeerde kassa, deze is stuk". Toen ik een opmerking maakte dat het nergens te zien was dat de kassa buiten gebruik was ,wees ze op het nummer boven de kassa wat rood gekleurd was. Deze bordjes zijn zeer klein en vallen dus amper op.
quote:Lotte35 schreef op 31 januari 2016 @ 12:02:

[...]

Ook irritant: je houdt je hand op om het geld in te ontvangen, maar in plaats daarvan knallen ze de munten en/of briefjes zo voor je op dat plateau.

Nu zal dat plateau er heus voor bedoeld zijn, maar ik sta daar ook niet met mijn hand open om te voelen of het regent.

Eén keer heb ik er iets van gezegd. Het zweet brak me meteen aan alle kanten uit, want ik denk altijd 'laat maar ook'.Ik krijg het muntgeld juist liever niet in mijn hand uitgeteld. Ik griezel van lange (kunst)nagels. Ik wil niet aangeraakt worden door van die dolken.

Er lijken veel ouders te zijn die al lang blij zijn dat hun kinderen zichzelf even tien minuten vermaken.....

Zo liep ik vorige week bij onze plaatselijke supermarkt toen er opeens een kind tegen me aanrende. Nou sta ik gelukkig stevig op m'n benen, maar de gemiddelde bejaarde (en heel wat niet-bejaarden) gaat gewoon op z'n plaat als zo'n kind onverwacht achterop je benen klapt. En het ergste was: ik kon nog niet boos worden ook, want het was wel weer een schattig meisje dat ook nog netjes sorry zei. Ik kan het een kind niet kwalijk nemen dat ze achterom kijkt tijdens het rennen. Maar de ouders....die neem ik het wel kwalijk. Het was namelijk echt niet zo dat het kind nét even wegliep, ze liep al de hele tijd met d'r kleine zusje door de hele supermarkt te keten. Opvoeden is duidelijk een stuk moeilijker dan kindjes maken.....
Oh dear, how sad, never mind.
Ik was net bij de Action en wilde iets van decoratiespul kopen, bleven de touwtjes in elkaar haken en viel er een vogeltje op de grond en natuurlijk een stuk eraf. Bij de kassa netjes op de band gelegd en gezegd dat ik het gesloopt had dus ging betalen. Ik was heel verbaasd dat het niet hoefde en dat ze het heel netjes van mij vond dat ik het gemeld had en niet zo hup terug in het schap had gelegd. Er stond een oudere mevrouw achter mij die mij nog even ging vertellen dat ik keurig opgevoed ben en dat je dat niet vaak meer ziet bij "de jeugd". Dank u mevrouw, ik ben 40+ dus mijn dag is weer goed
@ paperclip; dat zijn dus 2 complimenten in 1!!

Je ziet er dus ook jong uit!
Nou inderdaad, van de week vroeg iemand mij de weg in een vreemde stad waar ik ook toerist was. Ik zei ik denk dat u daarheen moet maar ik weet het niet zeker want ik kom hier niet vandaan. Ah geeft niks mevrouw maar u zag er zo betrouwbaar uit

Ik heb écht een goede week
quote:paper-clip schreef op 09 februari 2016 @ 11:49:

Nou inderdaad, van de week vroeg iemand mij de weg in een vreemde stad waar ik ook toerist was. Ik zei ik denk dat u daarheen moet maar ik weet het niet zeker want ik kom hier niet vandaan. Ah geeft niks mevrouw maar u zag er zo betrouwbaar uit

Ik heb écht een goede week Terzij ze met betrouwbaar = oud bedoelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik was net bij de supermarkt waar je als je de zoveelste in de rij bent je spullen gratis krijgt.

Iemand achter mij was de vierde en kreeg haar boodschappen gratis. Toen ze dat hoorde werd ze inhalig "oh dat komt goed uit ik wilde ook sigaretten kopen. Die krijg ik dan ook gratis" Over hebberigheid gesproken

Gelukkig ging die vlieger niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven