Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Alle reacties Link kopieren
Zo, even een weekje afwezig geweest vanwege wat persoonlijke probleempjes.

De gehele week niet gesport, maar tot vrijdag wel op het eten gelet. TOT vrijdag idd.

Vrijdag borrel gehad met de bijbehorende hapjes.

Zaterdag broodjes, pannenkoeken, voetbal dus pils en chips en hapjes.

Zondag ook weer vergrepen aan chocolade (is nu wel op ;) ) goed gegeten en weer 5 flesjes bier.

Ondanks alles toch iets afgevallen van 94,1 naar 93,9. En daar ben ik dan best gelukkig mee.

Vanaf morgen weer de sportschool in en dan hopelijk de komende tijd geen terugslagen meer.

Streven voor de komende zeven weken:

Eind maart gaan we op vakantie. Wil dan in ieder geval 88 wegen. Dat woog ik ook december 2014.
@Pilsje: Mooi doel! Waar gaan jullie heen?

Hier ook weer braaf aan de slag. Kh-arm, en m'n buik is er weer aardig door van slag. Deze week streng en dan van het weekend wat losser. Meer dan m'n best kan ik ook niet doen, maar ik hoop dat er komende 2 weken wat van af gaat, want wil dan een nieuwe jurk gaan bestellen die op maat wordt gemaakt...

O: optimel yoghurt

T: plakjes gelderse worst, blokjes oude kaas, tomaatjes

L: salade van knoflook garnalen, kaas, eikenblad sla, kh-arme mayo, paprika, tomaat, komkommer.

T: 1 rolletje zalm + geitenkaas.

Avondeten waarschijnlijk andijvie met shoarmavlees.
Tot nu goed kunnen inhouden maar is gelukt om de dag door te komen zonder teveel gekkigheid

O: 3 rijstewafels met pindakaas

T: Banaan en druiven

L: 6 rijsteblaadjes met groente en garnaal en

T: 2 boterhammen met chocopasta, paar druiven, rolletje mini pepermuntjes.

D: Aardappelpuree, schouderkarbonade en gebakken paprika (ik weet niet wat mijn man dacht want normaal eten we dat alleen ergens doorheen.)

T:paar hapjes peer en halve aardbei😆

En nu niks meer hopelijk.

Nu de kardashians aan het kijken.
Thanks allemaal! Heb hem laten blokkeren.

De man die onwel is geworden heeft me vanmiddag gebeld en het gaat naar omstandigheden goed. Hij weet niet meer wat er is gebeurd en mag binnen nu en 2 dagen weer naar huis. Ze zijn nog vanalles aan het onderzoeken.

Qua eten vandaag ging het prima!

Oh en Beyoncé komt naar Nederland en ik moet kaartjes hebben anders word ik gek!

Nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Ontherun: Beyonce moet goed zijn de concerten..vind helaas de laatste nummers die ze heeft uitgebracht niet zo leuk. Ik wilde naar flying dutch maar helaas uitverkocht. Dus volgend jaar maar. Zal voor je duimen
Fijn zo @ontherun! En jaaa beyoncé is gaaf!
Goed gedaan @ontherun!

Ik weet dat het alleen maar vocht is, maar ik ben toch blij dat ik 0.7kg lichter ben dan gisteren. Het is toch stom dat het zo'n relatief makkelijke oplossing is, weinig kh eten, maar dat ik het toch steeds niet volhoud.. Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan. Maargoed, nog ruim 16kg te gaan, dus moet het nog wel even leren vol te gaan houden. Mijn vriend wil 25kg afvallen, dus we hebben een goed doel met z'n 2-en.

Ik ben in ieder geval weer 0.7kg dichterbij mijn nieuwe jurk. :-)
Mijn eetlijstje van vandaag:

O: 2 gepocheerde eieren, scheut olijfolie, zout

T: snackschaaltje (pitten, noten, blokje 92% choco, 1 vijg, rozijnen), 1 cappuccino, plak leverworst

L: (zit ik nu te eten) salade van koolrabi, komkommer, wortel, zwarte olijven, gestoomde sperziebonen en bloemkool, stukjes gerookte zalm (dressing van appelazijn, olijfolie, zout, dille)

T: banaan, 1 cappuccino (of warme chocomelk)

A: courghetti (spaghetti van courgette) met tomatensaus, uien, gehakt, knoflook, bladspinazie en wortel

T: 1 cappuccino of warme chocomelk, stuk kaas, plak leverworst

Mooi resultaat Lauwie! Ik hou het koolhydraatarm eten vol door echt heel ruim alle andere dingen te eten. Mijn tip is dan ook: zorg dat je veel eet en steeds een verzadigd gevoel hebt (ik zit hier met een enorme schaal salade voor m'n neus as we speak ) . Veel groenten op vele verschillende manieren zijn voor mij dé sleutel tot succes en bij alles wat ik eet neem ik iets van eiwit (ei, kaas, vlees, kip, vis, noten, peulvruchten, etc.) om langer een verzadigd gevoel te hebben.
Dag dames en heer!

Ik heb dit weekend vrij stevig gezondigd, spellendag met allemaal lekkere dingen en op zondag hadden we familiebrunch. Nou heb ik me bij die laatste vrij netjes ingehouden, om vervolgens maandagavond weer aan de patat te zitten.

Goed, nu dat schransfestijn over is, de boel weer goed oppakken deze week.

O: Twee volkoren beschuitjes met kaas, komkommer en tomaat, kop thee.

T: Plakje ontbijtkoek met halvarine, kop thee.

L: Twee boterhammen met gebakken ei, glas optimel.

T: Kiwi, rijstwafel met halvajam, kop thee.

D: Zelfgemaakte groentensoep met een volkorenpistolet, glas water.

T: Peer, kop thee.

@INFJ: Mooi lijstje weer!

@Lauwie: Goed bezig! En fijn dat je vriend ook mee doet, is altijd fijn als je niet de enige in het huis bent die op dieet is.

@Ontherun: Zo, heftig zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je daar even goed last van hebt. Heldhaftig optreden en dan ook nog goede keuzes gemaakt met eten en ex blokkeren. Goed gedaan hoor!

@Pilsje: Ook lekker uit de band gesprongen dit weekend, zie ik. Goed dat je het weer oppakt. Waar gaan jullie heen op vakantie?
Ppoentje: ik zal je er in zetten. Ben heel erg benieuwd naar je salade met hoemoes. Hoe moet ik me dat voor me zien?

En die muffins klinken goed!

Ik merk dat ik echt moeite heb om vol te houden nu er geen kilo's van afgaan. Gister bakje chips zitten eten. Meteen spijt want ik vind chips zeker die rode echt niet lekker...

Gelukkig was het maar 1 bakje.

Nieuwe motivatie door een rokje hm maat 42 ipv 40 dat knelde en lelijk stond. Meteen gebeld met de diëtiste en volgende week staat mijn intake. Tot die tijd ga ik maar door met zo gezond mogelijk en zo min mogelijk suiker eten.

Net boodschappen gedaan voor vanavond en aankomende 3 dagen:

Vanavond eten met kabeljauwfilet met krokant korstje en krieltjes en cherrytomaatjes uit de oven met salade van erwtjes verse spinazie en feta.

Voor morgen en overmorgen heb ik volkoren boterhammen gekocht die ik ga beleggen voor de lunch met humus/avocado en pesto/mozerella en bij beide wat cherrytomaatjes erover heen. Vrijdag heb ik avonddienst en neem ik een fritata met paddestoelen gorgonzola spinazie en zalm mee. Heb er nu al zin in, al heb ik geen idee of het echt lekker is haha.

Oh ja ik heb een minitony zeezout gekocht voor vanavond bij de koffie. Niet omdat ik het verdiend heb maar omdat ik zo'n zin heb in iets lekkers en zo'n minireepje nog wel te overzien is.

Sporten gaat hier niet zo goed. Vrijdag moest ik overwerken en redde ik mijn training niet. Dus nu wilde ik vandaag gaan maat moet vriend overwerken dus kan ik niet weg en vrijdag heb ik dus avonddienst dus kan ik pas volgende week op dinsdag weer een uurtje zwemmen. Handig

Oh ja thanks meiden voor de motiverende quotes en smileys. Helpt me er toch aan herinneren dat we in hetzelfde schuitje zitten en het gewoon kunnen!
Lillah: ik maak een rauwkostsalade met wat ik maar in huis heb,

momenteel gebruik ik vaak rauwe rode kool, rauwe prei, rauwe courgette, paprika, soms wat kip of hamreepjes en daar roer ik daar een flinke lepel Hoummous doorheen en een scheutje appelazijn voor het roeren. Erg lekker en verzadigt erg goed.

Mijn etenslijstje vandaag

O: kom havermoutpap met amandelmelk

L: 2 gebakken eieren, 2 plakjes casselerrib, glas tomatensap met tabasco

T: rauwkostsalade, stukje avocado, biefstukworst en Hoummous

L: grote kom zelfgemaakte kippensoep

T: kom magere kwark/Skyr

Eventueel nog een Speltbeschuit
Pp: Rauwe rode kool en prei. Kan me niet voorstellen dat ik dat lekker ga.vinden. Had vandaag meer boontjes opgeschept voor extra vulling en ik lust boontjes. Heb het opgegeten maar vond het op eind niet meer lekker. En dat kwam niet doordat io vol zat. De schnitzel ging er nog prima in😆

Lilah: Ik heb ook niet kunnen sporten door die duizelingen. Die lijken over te zijn maar ben bang om te gaan zwemmen. Ga eerst ff oordoppen halen. Thuis sporten wil nog niet lukken ook. Leef met je mee.

Eten gaat niet zo goed. Overdag wel maar in de avond. Deze keer is het extra eierkoek en mars. Gisteravond toch nog Griekse yoghurt met beschuit en schep suiker en paar dropjes. Kan erger maar wil eigenlijk niks meer eten in de avond en al helemaal niet snoepen. Morgen weer een poging. Misschien toch eens kijken of aantal kcal van avondeten kan verminderen zodat ik daarna toch nog wat kan eten. Is alleen moeilijk omdat ik met pot wil mee-eten en dat is meestal niet calorie arm.

Inf: Ik zag dat je salade met groente en zalm hebt gegeten. Hoe groot is die bak? En hoeveel zalm? Als ik namelijk salade maak met alleen sla,komkommer en tomaat en kip of ei erbij krijg ik toch smiddags trek. Het voldoet niet. Niet zozeer qua vulling maar krijg er geen voldaan gevoel van.

Had die loempiaatje van rijstbladen gemaakt met garnalen. Had ze opgewarmd dus zat me te bedenken om groente met garnalen te roerbakken morgen en dan naar werk mee te nemen maar om echt te vullen moeten er toch wel 200 gram garnalen min in en dan echt wel berg groente zodat ik vol ga zitten. En rode saus😆 of ook maar weer eens speltbrood te gaan eten. Daar ben ik.vorig jaar mee afgevallen.

Iemand trouwens koopverslaafd gezien? Ben ik niet (misschien beetje maar doe het niet want wil financieel niet in probleem raken😆)maar als ze de spullen van die vrouwen lijken weg te willen doen dan begrijp ik wel dat ze lichtelijk in paniek raken. Ik kan ook moeilijk afstand doen van spullen. En die van vandaag had echt alles op kleur en soort spul en kreeg toen ff 5 sec het gevoel oh wat leuk.

Sorry voor lange reactie maar anders had ik waarschijnlijk weer de kast ingedoken. Nu engste wegen van de wereld kijken. Erg grappig😂
quote:Lauwie101 schreef op 08 februari 2016 @ 16:16:

@Pilsje: Mooi doel! Waar gaan jullie heen?

Hier ook weer braaf aan de slag. Kh-arm, en m'n buik is er weer aardig door van slag. Deze week streng en dan van het weekend wat losser. Meer dan m'n best kan ik ook niet doen, maar ik hoop dat er komende 2 weken wat van af gaat, want wil dan een nieuwe jurk gaan bestellen die op maat wordt gemaakt...

O: optimel yoghurt

T: plakjes gelderse worst, blokjes oude kaas, tomaatjes

L: salade van knoflook garnalen, kaas, eikenblad sla, kh-arme mayo, paprika, tomaat, komkommer.

T: 1 rolletje zalm + geitenkaas.

Avondeten waarschijnlijk andijvie met shoarmavlees.

Je liet me even schrikken met je lijstje, maar ik zag het avondeten even over het hoofd.

Die salade klinkt overigens prima. Ook maar eens op het lijstje zetten hier.

We gaan naar Hongarije. Prachtland.
@schorpioen36: ik eet als lunch ongeveer 300-400 gram aan gevulde salade. Gewone sla zit daar zelden in, dat vult inderdaad niet erg. Ik probeer wel andere donkergroene bladsoorten toe te voegen, voor de voedingswaarde, maar meestal vergeet ik dat. Mijn salades hebben altijd één of twee gestoomde groentesoorten, zoals sperziebonen, bloemkool, broccoli, etc. Die vullen een stuk meer dan sla. Ik stoom deze voor 2-3 dagen vooruit zodat ik het gewoon uit de koelkast kan pakken. Bijna altijd heb ik er in ieder geval komkommer door en wortel. En dan in ieder geval zo'n 100 gram aan eiwitproduct (ei, vlees, kip, vis, peulvruchten, noten, pitten, combinaties daarvan, etc.) er door en lekker olijfolie (vet geeft veel smaak én een voldaan gevoel!). Ik zit altijd flink vol na de lunch! Als ik nog trek zou hebben, dan zou ik extra maken, of ik eet een stuk kaas, een extra gekookt ei, leverworst. Honger lijden is nooit de bedoeling.

Vandaag eet ik bijvoorbeeld een salade van linzen (zo'n vijf eetlepels), geitenkaas (geen idee hoeveel, gewoon hoe het lekker lijkt ), geraspte rauwe biet en geraspte wortel, stukjes bladspinazie, dressing van honing, appelazijn, anijszaadjes, olijfolie en zout. Totaal: 365 gram.

Ik pak 's morgens alle ingrediënten uit de (koel)kast bij elkaar op het aanrecht, snij en/of rasp eventueel nog wat (komkommer en wortel bijvoorbeeld, dat vind ik vers gesneden lekkerder), en meng vervolgens alles in een grote schaal die ik op een keukenweegschaal heb staan tot ik zo tussen de 300-400 gram uit kom. Ik weeg mijn salade, niet omdat ik anders te veel zou eten, maar omdat ik niet te weinig wil eten!

Ik heb overigens wel gemerkt dat mijn maag is gekrompen in de afgelopen weken! Dat merk ik in het weekend, als ik de teugels wat meer laat vieren. Afgelopen zaterdag (zaterdag is mijn snackdag) kreeg ik mijn patatje oorlog met een kaassoufflé bij de plaatselijke snackbar niet op!
INFJ: jou salades lijken me ook altijd erg lekker!

Ik wissel vaak af met wat ik in mijn salades stop, dan gaat het niet vervelen.

Etenslijstje voor vandaag

O: 2 muffins van ei en groenten

T: 2 muffins van ei en groenten

L: kom zelfgemaakte kippensoep

D: boerenkoolstampot met hamreepjes

T: kom kwark/Skyr

Eventueel nog een Speltbeschuit
Lijstje van vandaag:

O: Boterham met kaas, boterham met appelstroop, kop thee.

T: Appel, kop thee.

L: Volkoren pistolet met kruidenkaas light, kipfilet en paprikamix, knäckebröd met honing, glas optimel.

T: Plakje ontbijtkoek met boter, glas optimel.

D: Tagliatelle met tonijn en groentensaus, sperziebonen, glas water.

T: Sinaasappel, kop thee.
@INFJ Wat lijkt me dat heerlijk, als je merkt dat je minder op kan! Ik ga morgenavond all-you-can-eat sushi doen, en normaal prop ik mezelf dan helemaal vol... ben benieuwd of ik ook minder op kan dan normaal.

Ik had net m'n eerste geluksmomentje. Ging me even omkleden en viel me ineens op dat mijn bh losser zit (hij zat de laatste tijd te strak) en m'n buik lijkt ook slanker. Ik weet niet of het tussen m'n oren zit, want ik dacht altijd dat je eerste bij andere delen van je lijf afviel en dan pas bij je buik... maar het lijkt toch echt zo!

De afgelopen dagen heb ik mezelf ten doel gesteld om stress te verminderen en ik heb gemerkt dat ik hierdoor veel gezonder eet. Stress = zin in slecht voedsel.
Ging even niet zo lekker hier qua eten de afgelopen dagen, maar vanmorgen ontzettend hard gesport en ik heb er gelijk weer 'zin' in.

Ik lees vanavond even bij, moet nu wat aan het eten gaan doen, want zoon moet zo trainen
Ik heb m'n kaartjes en daarmee ook meteen de griep te pakken!

Met het eten gaat het wel prima. Ik duik nu lekker m'n bed in. Fijne avond allemaal!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Kwejeebo, fijn he zo'n geluksmomentje. Dan weet je ook waarvoor je het doet!

Ontherun, super tof dat je de kaartjes hebt, beterschap!

INFJ en PP, wat eten jullie toch gezond! Is echt niks voor mij al die salades. Nee doe mij dan maar toch die koolhydraten

Schorpioen, ik wilde ook naar the flying dutch, maar toen ik de prijs zag, wilde ik iets minder graag. Jeetje wat een geld toch weer!

Haha alles op kleur, dan blijft er bij mij weinig over met al mn zwart

Lilah, balen he als je stil staat! Volhouden hoor, voor je het weet is er ineens weer een kilo vanaf

Lauwie, gaat je vriend er nu ook voor? Fijn als het dan samen lukt. Ook makkelijker boodschappen doen

Pilsje, wel goed dat je ben afgevallen ondanks dat eten. Dan doe je toch ergens wat goed

Ik ga zo naar de bios. Premiere van How to be single. Volgens mij is het echt een foute film. We zullen zien
Zo te lezen is iedereen goed bezig! Top!

@ontherun: gefeliciteerd met je kaartjes en beterschap!

@naatie: veel plezier bij de film! Die lijkt mij ook leuk. Laat je even weten hoe het was?

Hier nog geen griep in huis gehad . Wel een ander tegenslag, en daar heb ik nu heel veel werk van om dat weer in goede banen te krijgen. Dus alle vrije tijd 'poef' weg voor deze week.

Wel gewoon gesport en rustig aan met voeding, dus verder alles in orde en tevreden!
Ontherun: Gefeliciteerd met je kaarten

Naatie: Ik moest ook wel slikken over prijzen helemaal omdat ik maal 2 moet neerleggen. Maarja als je iets wil dan moet je het gewoon doen. Doet maar even zeer😆

Kwejebo: Zou toch best kunnen. Merk dat mijn buik ook dunner lijkt omdat ik minder eet dan normaal.

O: 3 beschuiten met muisjes

T: 3 beschuiten met muisjes

L: Eierkoek, 2 stukjes chocolade en Japanse mix

T: Boterham met gebakken ei

D: Pasta met gehak, groente en rode saus.

Inf: Wat ik het moeilijke.vind is dat ik wel groente lust maar lekker tja. Tot bepaalde hoogte. Niet teveel tegelijkertijd. Ga volgende keer als ik salade maak eens kijken hoeveel het weegt.
Zo, ik kom weer even boven water. Heb me heel goed gedragen qua eten, ben nu al 4 dagen chocolade-vrij, cold-turkey aan het afkicken. Jammere ervan is dat veel issues die ik weg at, nu dus aan de oppervlakte drijven en ik het niet meer kan verdoven met een giga reep. Ook wel goed, om eens helder te zien dat ik het echt gebruikte om emoties weg te eten.

Maar oei.. nu moet ik dus nog steeds met de dingen gaan dealen waar ik echt mee zit en ik weet bij god niet hoe...

Blahh sorry voor dit ego-stukje.

@Kwejeebo: wat heb jij gedaan om je stress te verminderen?
MM: wel knap van je! Wel goed dat je nu mogelijk de basis van het 'te zwaar zijn' probleem aanpakt.

Gister weer een uur training gehad. Ging best lekker. Ook weer wat afgevallen. :-) Vanochtend 91.2kg, terwijl er maandag 92.5kg op stond, dus dat is erg fijn. Ik doe m'n best om morgen onder de 91kg te komen. Ik mag van mezelf in ieder geval nooit meer boven die 92kg komen. Dat is verleden tijd en daar doe ik niet meer aan. Lekker puh.
Zo ben benieuwd of ik morgen wat kwijt ben in gewicht, heb vandaag stiekem gekeken, maar niks.

Maar ik merk wel dat mijn broeken losser zitten en bh moet ook strakker. Dus dan neem ik maar aan dat het sporten goed gaat en dat ik spieren heb gekweekt. ( ik sport 5 dagen p/w)

Mijn etenslijstje van vandaag

O: ei/groentenmuffins

T: ei/groentenmuffins

L: zelfgemaakte kippensoep

D: courghettie met vis/roomsaus

T: kom amandelyoghurt

Eventueel een Speltbeschuit met Hoummous of notenpasta

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven