Gezondheid alle pijlers

Wiet test

13-02-2016 22:21 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe betrouwbaar de wiet testen voor thuis gebruik zijn van testjezelf?

Wij gebruiken die momenteel om te checken of man geen sporen van wiet in zijn urine heeft.

Hij wil nl graag bewijzen dat hij gestopt is met blowen. Ik weet dat de verleiding groot is voor hem en we lang moeten wachten op de gevraagde behandeling. Zo kunnen we zelf iets doen.
quote:Ttass28 schreef op 13 februari 2016 @ 22:52:

[...]

Hij vindt morfine niet helpen. Hij wil lachen, hij gebruikt wiet om de pijn te vergeten maar ik vindt het verschrikkelijk omdat hij de wiet gebruikt zodat hij de pijn vergeet. En niet aansprakelijk is. Het doet mij pijn want drugs is niet de oplossing.Heb je enig idee hoeveel pijn kanker doet? Nee hè, ik hoop echt dat je dit nooit hoeft te ervaren. Maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het zoveel pijn doet dat ik ook wiet overwogen heb. Want morfine helpt niet altijd voldoende...
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Hij krijgt hulp vanuit de verslavingszorg gericht op zijn manier van denken en omgaan met emoties. Veel gesprekken dus.
De test is dus omdat ik hem niet geloof als hij zegt dat hij niet gebruikt heeft. Zodat hij er niet onderuit kan met: ze is er nu niet en merkt het niet.
quote:Floortje_7 schreef op 13 februari 2016 @ 23:02:

Jep! Ik weet het. Helaas.

Ik zeg ook niet dat ik eeuwig blijf. Ik blijf voor nu omdat ik denk dat de kinderen in de toekomst meer aan hem hebben als hij goed is afgekickt.

Sorry, dit gaat je misschien raken, maar ik vind je een heel onverantwoordelijke moeder. Je doet je kinderen nú schade aan die hij later misschien wel, misschien niet kan goedmaken. Kom op zeg. Denk eens na!

En even heel eerlijk. Als jij niet meer bij hem wilde zijn, dan was je al weg. Je blijft niet om de kinderen, maar om jezelf. Als het om de kinderen ging kon je je huidige emoties veel makkelijker aan de kant zetten. Zou je je wantrouwen kunnen vertalen naar; Ik ga en doe wat in mijn macht ligt om mijn kinderen te ondersteunen maar moet loslaten omwille van de kinderen zolang hij ze geen schade doet. (in een omgangsregeling dus).

Ik weet alle redenen om weg te gaan. Dat was mijn vraag ook niet. Die was: zijn de testen betrouwbaar.

Ik vind het ook niet vervelend dat jullie me hiervoor waarschuwen, het is geheel terecht.

Mijn vader en moeder zijn gescheiden omdat mijn vader alcohol niet kon laten staan. Hij geeft zelf aan dat hij zonder mijn moeder en de kinderen nog aan veel lager wal geraakt is. Hij is al 33 jaar verslaafd en heeft inmiddels ook gevorderde korsakov. Ik weet niet of weg gaan altijd goed is. Net zo min als blijven..

Dus zelfs scheiden hielp niet. Waarom zou blijven wel helpen. Hij gaat het voor jou niet laten, hij laat het niet voor jullie kinderen. Anders deed hij dat al veel veel eerder.

Je draait jezelf een rad voor ogen, beliegt hem. Hij moet bewijzen je vertrouwen waard te zijn maar je gaat toch wel weg én je berokkent jullie kinderen schade door ze te leren om bij een onbetrouwbare verslaafde partner te blijven ondanks dat het voor kinderen beter is om weg te gaan.
quote:Floortje_7 schreef op 13 februari 2016 @ 23:06:

De test is dus omdat ik hem niet geloof als hij zegt dat hij niet gebruikt heeft. Zodat hij er niet onderuit kan met: ze is er nu niet en merkt het niet.Van wie kwam dit idee? Om te testen bedoel ik dan.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Korsikov? Dat krijgen mensen van alcohol, of is dat je vader waar je het over hebt?
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Maackii schreef op 13 februari 2016 @ 22:46:

[...]

Het is al vaker tegen je gezegd en ik zeg het nu weer: laat die man!! Hij heeft het nodig!Nee, is niet nodig ik vindt het verschrikkelijk.
Ik ben nog steeds benieuwd of hij zo'n verschrikkelijk persoon is als hij een jointje heeft gerookt? TO?

Persoonlijk heb ik liever iemand om me heen die rustig word van een jointje dan opgefokt van een biertje dat hij dagelijks nodig heeft..
quote:Ttass28 schreef op 13 februari 2016 @ 23:13:

[...]

Nee, is niet nodig ik vindt het verschrikkelijk.

Jammer voor je, maar je bent je vaders moeder niet!

Open een iegen topic, dit is genant, hoe je probeert te rellen in andermans topic.
Nee, hij wordt niet vervelend. Wel trager en vergeet meer anders hij dagelijks blowt.
quote:Ttass28 schreef op 13 februari 2016 @ 22:52:

[...]

Hij vindt morfine niet helpen. Hij wil lachen, hij gebruikt wiet om de pijn te vergeten maar ik vindt het verschrikkelijk omdat hij de wiet gebruikt zodat hij de pijn vergeet. En niet aansprakelijk is. Het doet mij pijn want drugs is niet de oplossing.Wat een vreselijk domme en bekrompen opmerking, Hoop niet dat je je vader hiermee lastig valt en hem naast de pijn en angst ook nog eens een schuldgevoel aanpraat of aan zijn kop gaat zeuren. Nee de wiet zal hem niet genezen. Maar het maakt zijn ziekte wel dragelijker. Geestelijk en lichamelijk. Het is dus zeker wél een oplossing voor zijn probleem.
.
quote:My-nick-is_Dick schreef op 13 februari 2016 @ 23:15:

[...]

Jammer voor je, maar je bent je vaders moeder niet!

Open een iegen topic, dit is genant, hoe je probeert te rellen in andermans topic. Ik ben niet aan het rellen, er speelt heel veel emoties sorry.
Kia oro van hem zelf
Ze hebben mij altijd geleerd (familielid met verslaving en zo doende bijeenkomst in kliniek gehad ) dat je niet op de stoel van de zorgverlener moet gaan zitten. Komt enkel rottigheid van. Pas daar voor op!

Heb geen ervaring met deze testen en kan ook niet zeggen of ze betrouwbaar zijn. Zou verwachten dat ze alleen positief testen bij t vinden van n bepaalde stof (vergelijk t met zwangerschapstest). Betrouwbaar naar mijn idee dus.

Wat de test betreft: hangt er ook een ook consequentie aan een positieve test? Als t positief is zal hij wrs hoe dan ook ontkennen. Meester leugenaars zijn t. Dus mijn vraag is met name wat wil je er mee bereiken? Verslaafden zijn per definitie niet te vertrouwen....helaas
quote:Floortje_7 schreef op 13 februari 2016 @ 23:17:

Nee, hij wordt niet vervelend. Wel trager en vergeet meer anders hij dagelijks blowt.

Een tevreden blowerT word idd nooit vervelend

Daarom is het nog maar de vraag of jullie gezin er gezelliger of beter op wordt als hij aan andere middelen gaat.

Bedenk goed wat een laatste joint met je kerel doet..!

[bedenker;Rolo]
Wat die test betreft; als hij een ander over dat ding laat pissen is het niet betrouwbaar.

Als je hem niet vertrouwt zonder test, kun je hem ook niet vertrouwen met test. Hij kan vanalles regelen om onder het betrapt worden uit te komen.

Dus waar doe je het nog voor? Kun je net zo goed zelf over zo'n staafje gaan pissen.
quote:impala schreef op 13 februari 2016 @ 23:17:

[...]

Wat een vreselijk domme en bekrompen opmerking, Hoop niet dat je je vader hiermee lastig valt en hem naast de pijn en angst ook nog eens een schuldgevoel aanpraat of aan zijn kop gaat zeuren. Nee de wiet zal hem niet genezen. Maar het maakt zijn ziekte wel dragelijker. Geestelijk en lichamelijk. Het is dus zeker wél een oplossing voor zijn probleem.Sorry impala dat begrijp ik niet ik heb geen kanker ik weet niet hoe dat voelt. Misschien dat ik het daarom zo jammer vindt. Ik wil verder dit topic ook niet vervuilen.
quote:Floortje_7 schreef op 13 februari 2016 @ 23:18:

Kia oro van hem zelf

Wat lief dat hij jou dit voor je wil doen. Maar wil jij het wel dat hij het op deze manier doet?

En weet je wanneer hij voor een behandeling in aanmerking gaat komen? Daar kun je ook afspreken om geregeld UC's te laten uitvoeren .
Zelf een test gaan doen is nog niet zo'n gek idee. Dan weet je zeker of de testen betrouwbaar zijn als de jouwe negatief is en de zijne positief.
Mijn man wil daarmee laten zien dat hij niet meer gebruikt. Als hij wel weer gebruikt moet hij dat ook aangeven bij de verslavingszorg.

Het lijkt een verliezende zaak voor jullie maar hij is een hele normale vader en partner voor ons. We hebben het heel goed samen. Hij heeft hulp nodig, ja, dat gaat gebeuren.

Over het verder verloop hoeven jullie niet te oordelen. De vraag is door 1 of 2 mensen beantwoord, dank daarvoor.
quote:Bloemetje2016 schreef op 13 februari 2016 @ 23:24:

Zelf een test gaan doen is nog niet zo'n gek idee. Dan weet je zeker of de testen betrouwbaar zijn als de jouwe negatief is en de zijne positief.Bij afkick-instanties gebruiken ze echt wel beter spul dan dat men op internet kan kopen voor een prikkie.
We hebben nu samen getest en blijven dat voorlopig ook samen doen ev. Met hulpverlener. De wachttijd is tot vier weken.
quote:Floortje_7 schreef op 13 februari 2016 @ 23:27:

We hebben nu samen getest en blijven dat voorlopig ook samen doen ev. Met hulpverlener. De wachttijd is tot vier weken.

Succes meid. Het ging dus om je eigen verslaving voorop anders had je jezelf niet getest.

Goed bezig *kuch*

Over liegende 'verslaafden' gesproken..ironisch.

Gelukkig kwamen er geen linken tot het makkelijk kunnen manipuleren van een drugstest.
quote:Floortje_7 schreef op 13 februari 2016 @ 23:27:

We hebben nu samen getest en blijven dat voorlopig ook samen doen ev. Met hulpverlener. De wachttijd is tot vier weken.Ik vind het goed, dat je op deze manier een stok achter de deur hebt gezet. Het zal zeker helpen. Succes! Je zou ook nog om medicatie kunnen vragen ter ondersteuning. Als je vriend ook een autistische stoornis heeft, kan hij misschien baat hebben bij Wellbutrin. Dat maakt stoppen met roken en blowen ook makkelijker (is onder de naam Zyban bekend als stoppen-met-roken pil) en kan ook een positief effect hebben op ass-klachten. Je zou het eens kunnen bespreken met je behandelaar.
.
Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wel iets dat bij me opkwam toen ik je vraag las. Weet je dat je ook contact met je zorgverzekeraar op kunt nemen om te vragen of ze aan wachtlijstbemiddeling doen? Wachttijd kan daardoor soms flink verkort worden. Dan wel aangeven of ze landelijk of alleen met bepaalde instelling in jouw buurt aan wachtlijstbemiddeling mogen doen. En check of ze contract hebben met betreffende instelling zodat je later niet zelf veel geld moet betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven