52 Weeks Money Challenge
zondag 20 december 2015 om 16:54
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.
Het principe is simpel.
Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.
Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...
Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!
Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje
Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!
Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Het principe is simpel.
Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.
Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...
Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!
Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje
Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!
Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
dinsdag 16 februari 2016 om 19:49
Wauw! Wat gaat het allemaal lekker zeg!
Na een paar flinke meevallers heb ik ook weer opnieuw een hoog bedrag weg kunnen strepen en zit nu op 298 euro. Geld dat normaal gesproken zomaar zou kunnen verdwijnen aan onnodige dingen. Doordat ik wekelijks overmaak word ik er telkens aan herinnerd.
Het is ook niet erg om te moeten shoppen wanneer je daar even financiële ruimte voor hebt HappyOwl. Zorg in elk geval dat je van je nieuwe tas en kleding kunt genieten
Na een paar flinke meevallers heb ik ook weer opnieuw een hoog bedrag weg kunnen strepen en zit nu op 298 euro. Geld dat normaal gesproken zomaar zou kunnen verdwijnen aan onnodige dingen. Doordat ik wekelijks overmaak word ik er telkens aan herinnerd.
Het is ook niet erg om te moeten shoppen wanneer je daar even financiële ruimte voor hebt HappyOwl. Zorg in elk geval dat je van je nieuwe tas en kleding kunt genieten
dinsdag 16 februari 2016 om 19:51
quote:fientje1982 schreef op 15 februari 2016 @ 21:52:
Deze week 10 euro gedaan. Zit nu op ¤569,54.
Echt een leuk topic, zo word ik steeds herinnert om te gaan sparen.
Met zo'n bedrag lijkt mij, dat je beter gewoon elke maand een (groter) vast bedrag opzij kan zetten ipv die challenge te doen?
En dan die challenge er nog naast?
Want wat is de lol van de challenge als je in week 7 al meer dan 1/3e van het eindbedrag bij elkaar hebt?
Deze week 10 euro gedaan. Zit nu op ¤569,54.
Echt een leuk topic, zo word ik steeds herinnert om te gaan sparen.
Met zo'n bedrag lijkt mij, dat je beter gewoon elke maand een (groter) vast bedrag opzij kan zetten ipv die challenge te doen?
En dan die challenge er nog naast?
Want wat is de lol van de challenge als je in week 7 al meer dan 1/3e van het eindbedrag bij elkaar hebt?
dinsdag 16 februari 2016 om 21:36
dinsdag 16 februari 2016 om 22:24
quote:fientje1982 schreef op 16 februari 2016 @ 22:20:
@Runningmonster wat een leuk doel!
@Soleil wie zegt dat ik dat niet al doe? Ernaast sparen en daarnaast deze challenge. Maar ieder doet het gewoon op zijn eigen manier toch, zoals eerder is gezegd. Ik doe het ongeveer net zoals Darida.
Ik zeg niet dat je dat niet doet, ik vroeg me af waarom je dat bedrag dan niet ophoogt en wat voor jou de lol van deze challenge is, als je in 7 weken al zoveel hebt ingelegd?
Is een normale vraag hoor, je zult daar toch een idee van hebben? Want het schiet natuurlijk het doel, het oorspronkelijke idee achter deze challenge, voorbij.
@Runningmonster wat een leuk doel!
@Soleil wie zegt dat ik dat niet al doe? Ernaast sparen en daarnaast deze challenge. Maar ieder doet het gewoon op zijn eigen manier toch, zoals eerder is gezegd. Ik doe het ongeveer net zoals Darida.
Ik zeg niet dat je dat niet doet, ik vroeg me af waarom je dat bedrag dan niet ophoogt en wat voor jou de lol van deze challenge is, als je in 7 weken al zoveel hebt ingelegd?
Is een normale vraag hoor, je zult daar toch een idee van hebben? Want het schiet natuurlijk het doel, het oorspronkelijke idee achter deze challenge, voorbij.
donderdag 18 februari 2016 om 12:02
Ik heb het deze maand best lastig. Dat sparen is er bij ingeschoten. Kom denk ik zelfs geld tekort straks.. Hopelijk is het nog op te vangen. De money challenge hou ik even voor gezien deze maand.
Heb wel als laatste getal in januari de 48 euro overgemaakt. Dus de 5 grootste zijn er in ieder geval uit. Even kijken of ik het straks weer een x kan inhalen!
Heb wel als laatste getal in januari de 48 euro overgemaakt. Dus de 5 grootste zijn er in ieder geval uit. Even kijken of ik het straks weer een x kan inhalen!
donderdag 18 februari 2016 om 21:16
quote:september1 schreef op 18 februari 2016 @ 11:54:
Heb ik toch een rekening gekregen van 2800! Grr.. Dit voor een auto aanpassing.
Oeh, dat is een hoop geld.
Hoop wel dat je er veel plezier van gaat hebben! Je kunt het ws voor een deel wel bij de belasting terugvragen? Dat kon ik destijds wel maar dat was 2007... geen idee wat ze allemaal al wegbezuinigd hebben..
Ik geniet nog elke dag van mijn rolstoellift in de auto.
Heb ik toch een rekening gekregen van 2800! Grr.. Dit voor een auto aanpassing.
Oeh, dat is een hoop geld.
Hoop wel dat je er veel plezier van gaat hebben! Je kunt het ws voor een deel wel bij de belasting terugvragen? Dat kon ik destijds wel maar dat was 2007... geen idee wat ze allemaal al wegbezuinigd hebben..
Ik geniet nog elke dag van mijn rolstoellift in de auto.
zaterdag 20 februari 2016 om 23:25
Ik heb net weer ¤4,- in mijn spaarpot kunnen doen. En nog wat kleingeld (5,10,20 en 50 cent) in een ander spaarpot kunnen stoppen.
Ik zit nu op ¤102,-
Er zijn nu 11 weken afgestreept. Ik loop dus voor maar omdat ik het op een aangepaste manier doe vind ik het niet erg. Op deze manier hoop ik toch meer dan de ¤702,- gespaard te hebben aan het eind van het jaar.
Ik spaar op de bingo manier en spaar van ¤1,- tot ¤26,- en dan weer ¤1,- tot ¤26,-.
Als dit afgestreept is zie ik wel weer verder .
Groetjes,
Ladenkastje
Ik zit nu op ¤102,-
Er zijn nu 11 weken afgestreept. Ik loop dus voor maar omdat ik het op een aangepaste manier doe vind ik het niet erg. Op deze manier hoop ik toch meer dan de ¤702,- gespaard te hebben aan het eind van het jaar.
Ik spaar op de bingo manier en spaar van ¤1,- tot ¤26,- en dan weer ¤1,- tot ¤26,-.
Als dit afgestreept is zie ik wel weer verder .
Groetjes,
Ladenkastje
zondag 21 februari 2016 om 08:31
Deze maand moest ik een aardig bedrag betalen bij de belastingdienst, dus het was even passen en meten deze week om niet mijn spaartegoed aan te spreken. Betekent wel dat ik niet nog extra geld kon opnemen. Mijn geld is op (voor deze maand). Naast de wasmachine heb ik altijd een potje staan waar ik geld instop dat ik in de wasmachine vind. Er zat ¤2,00 en een beetje in. Deze week gaat er dus ¤ 2,00 in de spaarpot.
Ik heb deze week een boek verkocht bij de bol.com. Ik krijg in maart ongeveer ¤ 40,00. Dat betekent dat ik dan een paar hoge weken kan afstrepen
Ik heb deze week een boek verkocht bij de bol.com. Ik krijg in maart ongeveer ¤ 40,00. Dat betekent dat ik dan een paar hoge weken kan afstrepen
zondag 21 februari 2016 om 09:46