Ons Stamcafé deel V!

16-02-2016 12:00 3004 berichten
Deel 5 alweer! Een lustrum!

We gaan vrolijk verder met aan de toog hangen en in de banken loungen.

Regels: Alleen stofzuigen, andere vormen van zuigen stellen we niet op prijs, voor je fitties zet je je PB lekker open of open een ander topic.

Veel kroegplezier weer!

Met de groeten van Leo, LV, Star en ondergetekende.

.
quote:Oudblond schreef op 17 februari 2016 @ 15:04:

Dank je Save. Poeh dat lucht op! Fijn zo'n kroeg waar je op elk moment even binnen kunt vallen. Hoppa een vodcaatje in ad fundum en ik ben weer klaar voor mijn volgende 'patiënt'. Go get them Tiger
Heeft er hier iemand toevallig verstand van dromen? Ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet denken, maar ik heb nu al een paar maanden elke week zo'n 3 keer dezelfde droom. En het is geen fijne droom, dus ik zou graag willen dat hij weggaat
Alle reacties Link kopieren
quote:BridgetteDubois schreef op 17 februari 2016 @ 15:13:

Heeft er hier iemand toevallig verstand van dromen? Ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet denken, maar ik heb nu al een paar maanden elke week zo'n 3 keer dezelfde droom. En het is geen fijne droom, dus ik zou graag willen dat hij weggaat ik heb helemaal geen verstand van dromen. maar waar ging ie over?
very metal
quote:BridgetteDubois schreef op 17 februari 2016 @ 15:13:

Heeft er hier iemand toevallig verstand van dromen? Ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet denken, maar ik heb nu al een paar maanden elke week zo'n 3 keer dezelfde droom. En het is geen fijne droom, dus ik zou graag willen dat hij weggaat Je kan bewust dromen en de droom sturen naar een ander einde. Google maar eens.
Het is ook het verwerken van iets hè, je hikt ergens tegenaan? Wil niet lukken, maakt je zorgen?
quote:-KING- schreef op 17 februari 2016 @ 15:17:

[...]

ik heb helemaal geen verstand van dromen. maar waar ging ie over?

Het is elke keer hetzelfde, met een iets andere strekking/omgeving. Ik heb weer een slotjesbeugel die losgaat en die ik er zelf uithaal. Dan zie ik dat de slotjes helemaal verroest zijn en alles brokkelt in mijn mond af. Ik blijf mijn mond maar spoelen met water maar de brokjes blijven komen.

De volgende keer trek ik zelf een kies uit mijn mond en begint ook alles te brokkelen.

Ik word hier elke keer heel erg misselijk van als ik wakker word. Ik heb gegoogeld, maar krijg dan eigenlijk alleen uitleg over tanden in dromen. Terwijl dit niet specifiek over tanden gaat maar meer over zandbrokken in mijn mond.
Wij hebben een dromenboek. Ik zal straks eens kijken voor je.
Lucide dromen, bedoelde ik te googlen.

Ik droom soms dat ik naar de wc moet maar nergens een schone wc of afgeschermde wc kan vinden. Meestal heb ik dat een issue irl waar ik mee probeer te dealen.
quote:SaveTheDay schreef op 17 februari 2016 @ 15:26:

Lucide dromen, bedoelde ik te googlen.

Ik droom soms dat ik naar de wc moet maar nergens een schone wc of afgeschermde wc kan vinden. Meestal heb ik dat een issue irl waar ik mee probeer te dealen.Die droom ken ik ook ja. Dat je dan naar de wc gaat terwijl iedereen kan kijken. Bijzonder.
quote:BridgetteDubois schreef op 17 februari 2016 @ 15:22:

[...]

Het is elke keer hetzelfde, met een iets andere strekking/omgeving. Ik heb weer een slotjesbeugel die losgaat en die ik er zelf uithaal. Dan zie ik dat de slotjes helemaal verroest zijn en alles brokkelt in mijn mond af. Ik blijf mijn mond maar spoelen met water maar de brokjes blijven komen.

De volgende keer trek ik zelf een kies uit mijn mond en begint ook alles te brokkelen.

Ik word hier elke keer heel erg misselijk van als ik wakker word. Ik heb gegoogeld, maar krijg dan eigenlijk alleen uitleg over tanden in dromen. Terwijl dit niet specifiek over tanden gaat maar meer over zandbrokken in mijn mond. o dat is kut.
very metal
quote:Amaqanda schreef op 17 februari 2016 @ 15:24:

Wij hebben een dromenboek. Ik zal straks eens kijken voor je.O, lief!
Mond

Om te zien een mond in je droom, betekent uw behoefte om jezelf te uiten of te praten over een probleem dat de last van hebt. Aan de andere kant, misschien heb je te veel gezegd en je nodig hebt om je mond dicht.

Zand

Om te zien zand in je droom, betekent een verschuiving in perspectief of een verandering inuw houding. Denk ook aan de bekende zin “het zand van de tijd” in waarvan kan worden suggereren dat je je tijd verdoen of laat de tijd aan je voorbij gaan.Om te zien nat zand in je droom, geeft aan dat je een gevoel van evenwicht ontbreekt in je leven.
quote:ainne schreef op 17 februari 2016 @ 14:25:

hahaha Peacy, kwam jij wel door de ballotagecommissie hier, of had je een fake ID?Sssh, ik had toch gezegd niks over m'n id te zeggen?

Braaf door de commissie heen gekomen
Mag ik effe stoom afblazen over mijn buren?

Komtie:

Ik kom net thuis uit mijn werk, jas uit, effe naar de wc. Jongens komen precies ook thuis, dus ik maak thee en we kletsen wat. Steek een was in de machine en dan haal ik de brievenbus leeg en er ligt een bonnetje dat er een pakje van Bol.com is bezorgd, twee huizen verderop. Dan gaat de bel, boze buurman dat het pakje dat vanmorgen bezorgd is, nog steeds niet is opgehaald en dat buurman het weer moet komen brengen. Ik zeg dat we net een half uur thuis zijn, weet buurman te vertellen dat ik al meer dan 35 minuten thuis ben, want hij zag me aankomen. Ik hoop toch dat als ik gepensioneerd ben dat ik mijn dagen zinniger kan vullen.
Allereerst heel veel sterkte voor Hats

En beterschap en sterkte voor wie dat hier verder nodig heeft, als ik vandaag de laptop nog aanslinger zal ik eens zoeken naar passend beeldmateriaal.

Bridgette ik voelde ongeveer dit bij het lezen van jouw dromen maar ik heb dan ook al eens letterlijk een kies uit mijn mond geplukt wegens afgebroken. Er zit nu een prachtige brug maar dat was qua gebitstoestanden wel een dieptepuntje.

WD, ik stond vandaag voor 16 kinderen, maar die waren zo druk als 200 kinderen kunnen zijn . Was geen topdag moet ik zeggen. De periode van citotoetsen + griepgolf eist hun tol denk ik. Nog een week en dan is het vakantie

Qua leeftijd val ik in de juiste categorie met mijn 48. Doe dan weer niet aan jongere lover, man is ruim een decennium ouder.

Ik ga eens kijken of ik zin kan maken in een rondje hardlopen ipv bankhangen.
quote:fietsie schreef op 17 februari 2016 @ 16:25:

Komtie:

Ik kom net thuis uit mijn werk, jas uit, effe naar de wc. Jongens komen precies ook thuis, dus ik maak thee en we kletsen wat. Steek een was in de machine en dan haal ik de brievenbus leeg en er ligt een bonnetje dat er een pakje van Bol.com is bezorgd, twee huizen verderop. Dan gaat de bel, boze buurman dat het pakje dat vanmorgen bezorgd is, nog steeds niet is opgehaald en dat buurman het weer moet komen brengen. Ik zeg dat we net een half uur thuis zijn, weet buurman te vertellen dat ik al meer dan 35 minuten thuis ben, want hij zag me aankomen. Ik hoop toch dat als ik gepensioneerd ben dat ik mijn dagen zinniger kan vullen.

Ik had van dat soort overburen, maar ze zijn gelukkig verhuisd. En met pensioen
quote:Talkinghead schreef op 17 februari 2016 @ 16:29:

[...]

Ik had van dat soort overburen, maar ze zijn gelukkig verhuisd. En met pensioen Als het nou een enorm pak was, dat het in de weg staat, dan snap ik het nog. (Ik heb wel eens een tuinset aangepakt voor een buur) maar dit ging om een boek!
quote:fietsie schreef op 17 februari 2016 @ 16:38:

[...]

Als het nou een enorm pak was, dat het in de weg staat, dan snap ik het nog. (Ik heb wel eens een tuinset aangepakt voor een buur) maar dit ging om een boek!

Ik heb de halve bijkeuken eens vol gehad met onderdelen voor allerlei houtbewerkingsmachines...voor de startende buurjongen die gewoon thuis was maar met een muziekje op achter de computer zat. Hebben samen, al pratend over zijn plannen, alle spullen een deurtje verder gezet. Hij wel met ietwat rood op de kaken wegens niet horen van de bel
quote:Talkinghead schreef op 17 februari 2016 @ 16:50:

[...]

Ik heb de halve bijkeuken eens vol gehad met onderdelen voor allerlei houtbewerkingsmachines...voor de startende buurjongen die gewoon thuis was maar met een muziekje op achter de computer zat. Hebben samen, al pratend over zijn plannen, alle spullen een deurtje verder gezet. Hij wel met ietwat rood op de kaken wegens niet horen van de bel Die tuinset heb ik met mijn zoons ook even naar de buren helpen dragen. En ik breng ook wel eens een pakje naar de buren, maar dan ben ik niet boos. Dan zeg ik dat ik het even kom brengen omdat ik straks nog weg moet oid.
quote:fietsie schreef op 17 februari 2016 @ 17:00:

[...]

Die tuinset heb ik met mijn zoons ook even naar de buren helpen dragen. En ik breng ook wel eens een pakje naar de buren, maar dan ben ik niet boos. Dan zeg ik dat ik het even kom brengen omdat ik straks nog weg moet oid.Precies, even meedenken met elkaar. Wij zouden geloof ik wel naast elkaar kunnen wonen

Komtie:

quote:Talkinghead schreef op 17 februari 2016 @ 17:02:

[...]

Precies, even meedenken met elkaar. Wij zouden geloof ik wel naast elkaar kunnen wonen Je bent van harte welkom! Verder ook heel leuke buren hier hoor, een straat vol gelukkig. Alleen de buren rechts (voor de kijkers links) en die daarnaast zijn van die zeikerds. Meerdere andere buren hebben dat gelukkig ook, anders zou ik nog denken dat het alleen aan mij ligt.

Komtie:

Ik kom net thuis uit mijn werk, jas uit, effe naar de wc. Jongens komen precies ook thuis, dus ik maak thee en we kletsen wat. Steek een was in de machine en dan haal ik de brievenbus leeg en er ligt een bonnetje dat er een pakje van Bol.com is bezorgd, twee huizen verderop. Dan gaat de bel, boze buurman dat het pakje dat vanmorgen bezorgd is, nog steeds niet is opgehaald en dat buurman het weer moet komen brengen. Ik zeg dat we net een half uur thuis zijn, weet buurman te vertellen dat ik al meer dan 35 minuten thuis ben, want hij zag me aankomen. Ik hoop toch dat als ik gepensioneerd ben dat ik mijn dagen zinniger kan vullen. heheh
very metal
quote:Solomio schreef op 17 februari 2016 @ 06:15:

[...]

Mss moet je de rest van de zin er even bij zetten, maar zoals ik het lees is verplichtte hier verleden tijd en krijgt dan dus 2 t's.Dank Solo, het is inderdaad verplichtte in deze zin.

Komtie:

Ik kom net thuis uit mijn werk, jas uit, effe naar de wc. Jongens komen precies ook thuis, dus ik maak thee en we kletsen wat. Steek een was in de machine en dan haal ik de brievenbus leeg en er ligt een bonnetje dat er een pakje van Bol.com is bezorgd, twee huizen verderop. Dan gaat de bel, boze buurman dat het pakje dat vanmorgen bezorgd is, nog steeds niet is opgehaald en dat buurman het weer moet komen brengen. Ik zeg dat we net een half uur thuis zijn, weet buurman te vertellen dat ik al meer dan 35 minuten thuis ben, want hij zag me aankomen. Ik hoop toch dat als ik gepensioneerd ben dat ik mijn dagen zinniger kan vullen. Ach laat buurman toch. Dit was het hoogtepunt van zijn dag: een wandelingetje én nog een praatje op de koop toe. Dat dat praatje een beetje ongezellig uitviel is niks meer dan de kift.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven