Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
@Tweezer: makkelijk bereikbaar vanaf ekkamai i s met de bts naar sapan taksin en daar bij de pier een bootje regelen. Veel plezier!
quote:poldervrouw schreef op 16 februari 2016 @ 23:53:

O en die Karen mensen zou ik overslaan. Lees overal dat het soort van Volendam gedoe is. Niets authentieks aan en die vrouwen zitten daar niet geheel vrijwilligDat gaat volgens mij alleen over de Langnekken. Er zijn veel meer Karenstammen in Thailand. Daar slaap je, niet bij de Langnekken. Althans, toen ik een rafttocht maakte sliep ik onderweg in een gewoon Karen dorpje. Langnekken heb ik overgeslagen. Rafttocht heb ik ter plekke in Thaton geregeld.
Ja langnekken. Welke zijn wel aan te raden dan ? Wat authentiek is ?
De andere Karen dorpjes, de Hmong, de Lahu en niet te vergeten de Mlabri. Dat was geweldig om die te ontmoeten, maar die zitten in Nan en daar hebben we 2 dagen voor gelopen voor we ze gevonden hadden.
Dank jullie wel, Dolfje en Ketsara!
Mayou dank. Ik ga even Googlen
Wij zitten op Don Muang Airport voor de vlucht naar Krabi. BKK weer achter ons gelaten.
Yas, bereid je voor: het is heet op Lanta en in Krabi. Krijg veel berichtjes van mijn vrienden op Lanta dat het veel warmer is dan normaal in februari. Veel plezier!
Het is snikheet en erg raar weer. Een paar dagen storm en dan koelt het lekker af en dan wordt het weer superwarm en dan weer storm...
quote:Kris33 schreef op 19 februari 2016 @ 09:07:

Yas, bereid je voor: het is heet op Lanta en in Krabi. Krijg veel berichtjes van mijn vrienden op Lanta dat het veel warmer is dan normaal in februari. Veel plezier!Dat klopt. Wij hapten naar adem toen we vanmiddag waren geland op Krabi! Veel heter dan in BKK! En dat was al een schok
Wij hebben in een Karen dorpje geslapen en had helemaal geen Volendam-idee. Geen langnekken, minimale traditionele kleding, wel prachtig uitzicht over een valei. Dit was met riksja travel, 2 dagen met gids en bamboe rafting, zonder de olifanten. Al kwamen we tijdens de tocht paar x olifanten tegen die in de rivier aan het badderen waren
Veel plezier Yasmijn op koh lanta. Welk plekje is het uiteindelijk geworden?

Ben jaloers hoor, zou zo graag terug willen 😌
Shadow dat zoeken wij

Oooo nog Zo lang wachten :(
Hoi allemaal,

er zitten hier een hoop Thailand kenners, dus misschien hebben jullie een advies voor me...

Ben een alleenstaande moeder van twee kinderen, zeven jaar en twee jaar oud, en ben aan het kijken waar naar toe te gaan deze zomer. Misschien wel Thailand? Ik lees dat het erg kindvriendelijk is. Zal met m'n kinderen zeker niet tempels gaan bezoeken of Bangkok gaan uitpluizen, maar een leuk huisje/hotel aan een mooi kindvriendelijk strand lijkt me helemaal geweldig.

Iemand tips? Of raden jullie het mij af?
Levensgenieter ;)
Als je alleen maar in een huisje gaat zitten en op strand dan kan je net zo goed naar Spanje gaan Stuk goedkoper

Juist met kinderen kan je daar heel veel doen

Ook

Bangkok bekijken en zeker tempels. Heb je almeens gekeken naar kindvriendelijke rondreizen ter inspiratie ?
quote:shadowfaxx schreef op 19 februari 2016 @ 16:38:

Veel plezier Yasmijn op koh lanta. Welk plekje is het uiteindelijk geworden?

Ben jaloers hoor, zou zo graag terug willen 😌

Wij hadden dus geboekt op jouw aanraden Coconut. Half uur geleden gearriveerd en we gaan NU weer weg....niet ons ding. Totaal niet.

Op naar Relax Bay.
Ik ben nog nooit fout gegaan in dit land. Was de eerste keer.

Inmiddels van de schok bekomen en zit in een heerlijk oord.

Mijn man zei: wat heb je nou toch gedaan?

Foutje bedankt.

De eigenaar van Coconut bood ons gratis tuk tuk naar Relax aan. Hij snapte het wel. Aardige vent.
Wat was er mis mee dan?
Ben ik ook benieuwd naar. Vervelend! Hoop dat Relax alles weer goed kan maken!

Nog paar restaurant tips:

Krua Kritsana, heerlijk Thais. Je moet soms wel lang wachten, ze maken tafel voor tafel alles klaar op klein fornuis. Water staat in kannen op tafel, gratis en veilig. Meeste gerechten ca 60-80 bht. Als je vanuit Relax Bay ri Saladan rijdt is het aan de linkerkant langs de weg bij Long Beach, net na Prae Ae, nog voor Mr. Green en het Box stadium.

Mae's kitchen: naast (links) Irish Embassy (prae ae). Ook weer heerlijk thais, eigenaren zijn Mae en haar Engelse man Graham.

Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel!?
O daar gaan we zeker eten! Thanks!

Wat er mis mee was... ik denk dat mijn zoon het daar wel cool zou hebben gevonden, alhoewel....een bamboehutje met een matras op de grond en geen ruimte voor je bagage voor 30 euro is buitenproportioneel. Dat mag niet meer kosten dan 10 euro in dit land. Zelfs 2 jonge backpackers gingen weg. We wilden upgraden (in eerste instantie) naar een grotere bungalow en daar werd meer geld voor gevraagd dan op Relax Bay. @- (Ongelooflijk.Schimmige barmedewerkers zo stoned als wat zonder shirt achter de bar. Dat kan echt niet. Savonds allerlei parties. Op een bord werd voor gisteravond een "halfmoon paddo party" aangekondigd. Strand vies en lelijk. Zwembad klein.

In een van de recensies las ik dat ze alleen "oog" hebben voor gasten tussen 18 en 25 jaar.

Als je je dan richt op jonge backpackers, dan moet je daar ook je prijzen op aanpassen.

Ontbijt ook veel te duur.
Een misser.
Kris, het klopt wat je vrienden zeggen. Het is zinderend heet.

Even een wandelingetje naar de 7/11 en het zweet druipt van je af en je hebt een liter water nodig.

Nu heerlijk onder een palmboom.
Vanochtend om 10 uur was het 39 gr. Wel een bries aan het strand. Op het stand lopen zonder slippers kan niet
Oh wat jammer Yas! Klinkt echt vreselijk. Fijn dat jullie nu op een beter plekje zitten. Alleen dat het in februari zo heet is, normaal is het de fijnste maand van het jaar om er te zijn. sterkte....!
Ik kan heel goed tegen de hitte. Geen probleem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven