Werk & Studie alle pijlers

Webshop beginnen

19-02-2016 10:26 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al een tijdje na te denken over het beginnen van een webshop voor makeup die je in Nederland of Europa moeilijk of niet kunt vinden.

Ik merk dat er een heleboel makeup merken zijn die sowieso in Nederland niet te krijgen zijn. Wel via internet te bestellen, maar dan met verzendkosten en invoerkosten van +21%.

Mijn vriend is ICT ingenieur dus hij zou een webshop voor me kunnen maken, maar mijn vraag is: denken jullie dat hier een markt voor is? Of hebben jullie tips voor mij die ik goed zou kunnen gebruiken? Of ervaringen?
Don't stop when you're tired, stop when you're done.
Paar vragen die meteen al op komen: wíllen die merken wel in Europa verkrijgbaar zijn (oftewel: kun je uberhaupt inkopen), en voldoen ze aan de Europese eisen (die anders zijn dan in de VS)?

En hou je er rekening mee dat jij ook invoerrechten zal moeten betalen als je inkoopt? Je kunt het niet gewoon doorverkopen voor de Amerikaanse prijs plus een euro of zo. Daarnaast heb je voorraad nodig, maak jij ook verzendkosten, zijn er mensen met klachten, retourenboek etc. Dat moet je allemaal heel goed berekenen om te kijken of jij hier uberhaupt winst op kan maken tov de grote Amerikaanse verzenders.
Je moet je afvragen waarom mensen wel bij jou zouden kopen en niet via internet in het buitenland. Die kosten die je noemt in je OP moet jij namelijk ook betalen en dan moet jij er ook nog wat aan verdienen.
mag je die spullen wel verkopen in NL? zijn ze wel goedgekeurd?

En is er niet genoeg make-up te koop in Nederland? We gaan echt niet meer gebruiken, dus het moet een alternatief zijn voor wat je hier al kan kopen. Dus waarom zou je dan make-up gaan bestellen bij jouw online shop?

En zoals hierboven al gezegd is, vergeet niet dat je fors moet investeren om een voorraad aan te leggen en dat je ook verzendkosten en BTW moet verrekenen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Er zijn meerdere topics over het beginnen van een webshop. Daar worden (net als hierboven) hele goede punten aangehaald waar je rekening mee moet houden. Dus lees daar nog even voor je begint.
Het technische deel is het minst spannende deel, maar als je het in eigen beheer gaat doen wel goed bedenken dat ook daar wel wat eisen aan te stellen zijn. Denk aan zaken als toegankelijkheid, vindbaarheid, beveiliging, etc.

Maar begin eens met de hoofdvraag: waarom wil je dit? Wat motiveert je, wat denk je dat je er mee gaat bereiken, welke doelen wil je realiseren?
heb je al een analyse gedaan naar de vraag? het feit dat iets niet te krijgen is kan ook komen omdat niemand het wil.

daarnaast is een ict enigeer geen webdesigner en zal hij technisch vast een site kunnen maken, maar een webshop die goed in elkaar zit en klopt qua usabillity en een goede UX heeft is geen kwestie van een beetje leuk kunnen htmllen of een geniaal programmeur zijn maar een vak apart.
En doooooor!
dus: begin hier maar mee. als je antwoord hebt op alle vlakken en je bent nog steeds positief dan kun je verder

En doooooor!
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb het allemaal gelezen en ik ga kijken of ik er inderdaad ook winst op kan maken/of ze het willen verkopen, enz.

Nog meer tips/punten waar ik op kan letten zijn nog steeds heel erg welkom trouwens!
Don't stop when you're tired, stop when you're done.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven