Gezondheid alle pijlers

Endometriose?

08-12-2015 16:27 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik ben nog redelijk nieuw hier dus excuus als het fout geplaatst is! Ik zit een beetje met iets en ik ben ten einde raad. Heb al erg lang klachten rond mn menstruatie (pijn in benen, rugpijn, kramp), en enorm veel pijn tijdens seks in mijn buik. Huisarts dacht aan ontsteking of endometriose omdat het toucheren ontzettend pijnlijk was. Maar goed, vandaag bij de gynaecoloog geweest en stond binnen 10 minuten inc. onderzoek weer buiten, met de mededeling dat ik te jong ben voor endo en dat er op de echo niks te zien is. Ben ik nou gek?! Voor wat ik weet is daar geen leeftijd voor en kan je idd niks zien met een echo. (Ik ben 21). Er werd alleen gezegd dat bloedverlies na het vrijen door ectropion kan komen, begrijpelijk! Maar de pijn die ik ervaar werd overheen gepraat. Ik voel me totaal niet serieus genomen :( Wat kan ik nu doen?
Dankjewel dance. Bloedprikken op C125 ofzo heeft niet veel zin he?
WTF, zei die gyn dat zomaar? Bij mij werd op mijn 19e endometriose geconstateerd, tijdens een liesbreukoperatie. Ik had toen al een aantal cysten links van mijn eierstok.

Ik liep al 3 jaar met deze liesbreuk rond, maar na palpatie kreeg ik links ook steeds meer pijn. De chirurg die mijn liesbreukoperatie deed, middels een laparoscopie, vroeg ik om meteen even links te kijken (rechts zat liesbreuk).

Ik had al last van hevige menstruaties en ben na mijn operatie meteen nonstop op de anticonceptiepil gezet. Dit verminderde de klachten en ik ben 3 maal zonder problemen of tussenkomst van het ZH zwanger geraakt.

Gestopt met de pil, 1x ongesteld en HOPPA zwanger.

Laat je niet zomaar afschepen hoor!
quote:xRoo94 schreef op 09 december 2015 @ 13:09:

Dankjewel dance. Bloedprikken op C125 ofzo heeft niet veel zin he?Voor mij is het nog heel nieuw! Er is vorige week onderzoek gedaan om te kijken of ik het heb! C125 zegt me niks?
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
-
-
Ja zoiets had ik gelezen idd. Laparoscopie geeft de meeste duidelijkheid. CA125 hoeft namelijk niet verhoogd te zijn. Ik ben gewoon nog steeds flabbergasted van die leeftijds opmerking haha. Ben benieuwd wat mn huisarts er van zegt!
Na 11 jaar etiketje "spastische darmen" is er vandaag bij mij ook endometriose geconstateerd. Twee cysten gevonden van bijna 10cm doorsnee.
quote:Belle32 schreef op 22 februari 2016 @ 18:23:

Na 11 jaar etiketje "spastische darmen" is er vandaag bij mij ook endometriose geconstateerd. Twee cysten gevonden van bijna 10cm doorsnee.

😕

Heel fijn dat je een diagnose hebt, maar wat zuur dat het bij jou ook zo lang heeft moeten duren.

Weet je welke gevolgen het verder heeft? Is er een plan van aanpak om cystes te voorkomen?

Sterkte in ieder geval. Dat spastische darm verhaal is echt herkenbaar en vermoeiend.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Die artsen altijd met dat je er te jong voor bent. Ik ben 31 en op mijn 23 is er endoscopie geconstateerd en op mijn 27 de ziekte van parkinson. Ben 1.5 jaar bezig geweest om voor dat laatste een bevestiging te krijgen. Werd bij mij ook gezegd dat het door de leeftijd onmogelijk was. Ik zou ook volhouden en gaan staan voor wat jij voelt en wat jij wilt. Het gaat uiteindelijk om jou lichaam en niemand voelt wat jij ervaart.
Endometriose bedoel ik natuurlijk 😊
Een update! Ik ben terug naar mijn HA gegaan, die heeft overlegd met zijn HA in opleiding die gynaecologie heeft gestudeerd. Gesprek met haar gehad en doorverwijzing naar een ander ziekenhuis. Wat een fantastische gynaecoloog daarzo! Ontzettend aardige vrouw, erg meedenkend en voelde me serieus genomen. Nu heb ik afgelopen maandag een MRI scan gehad, omdat het vermoeden er is dat het op een moeilijke plek zit die ook met kijkoperatie lastig te bereiken is. 18 april uitslag en sowieso verder kijken met haar. Wat een wereld van verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven