0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Dat vind ik het nadeel van dat we geen nso hebben, die vakanties. Maar het eerste probleem is pas volgend jaar in de voorjaarsvakantie. En mijn moeder gaf vandaag aan dat ze ook weleens een dagje vrij wil nemen in een vakantie om tijd met Schorrie door te brengen. Dus dat is alweer fijn om te weten. Mijn schoonzusje wil hem ook best een dagje zei ze laatst. Back up genoeg. Maar dat wordt dan wel een heel geregel en heen en weer gebreng. Nou ja, voorjaarsvakantie is pas ergens in februari, dus das van later zorg .

Studiedagen zijn hier gelukkig altijd op vrijdag en dan is Harrie sowieso al thuis.

Schorrie heeft vanaf morgen voor het eerst vakantie. Hij snapt het principe niet en toen ik het probeerde uit te leggen vond hij het niet leuk: hij wilde gewoon naar school!

De juf zei vandaag nog dat hij zich goed staande gehouden heeft deze eerste tijd. Fijn om te horen, al merk ik er zelf thuis weinig van.

Ben wel vandaag heel rustig tegen hem gaan doen, en dat scheelt. Ik merk ook dat het handiger is dat óf ik óf Harrie hem corrigeert. Niet allebei. Is ook logisch maar soms in het heetst van de strijd ga je samen proberen hem zo ver te krijgen dat hij doet wat hij moet doen en dat is denk ik vervelend voor hem. Dan lijkt het net of we hem allebei niet meer lief vinden ofzo.
Wij hebben gisteren ook afgesproken om te proberen om altijd kalm te blijven en vanaf nu veel meer te negeren, nu afwachten of het ook effect heeft..

Lien, ik weet niet of je vandaag al weg gaat, maar ik wens jullie in ieder geval een heel fijne vakantie!

Biscuit is superverkouden, ziekig en heel slecht gehumeurd. Vannacht heeft ze heel veel gespookt, dus vanochtend was ze extra brak en zielig (en ik ookm gelukkig is het vandaag mijn vrije dag). Nu slaapt ze gelukkig, dus ik ga ook maar even in de bank hangen, denk ik.
Ach arm biscuitje. Kan ze wel wat eten en drinken vandaag?

Hier gaat het best goed met rustig blijven, al heb ik toch al twee keer tot 3 moeten tellen vanochtend. Maar dat doe ik dan ook rustig. Rustig uitleggen dat als hij nu niet zijn onderbroek aandoet cq zijn gympen cq zijn rotzooi opruimt ik tot 3 tel en hij dan eventjes op de gang moet nadenken. En vervolgens dus ook rustig en zachtjes tot 3 tellen, ipv hard en bozig. Het had effect......
Koeka, hoe is het? Je schreef over een hectische week?

Schorrie doet het goed zo in de vakantie. Het is echt zo, vakantie is nodig. Al was hij vanavond wel even vervelend maar dat kwam door vriendinnetje dat was wezen spelen. Van haar wordt hij altijd erg druk, die hebben een bepaalde uitwerking op elkaar. En dagje dierentuin gisteren had hem ook wel weer moe gemaakt. Ik merk aan Schorrie echt dat hij veel rust nodig heeft. Dierentuin is leuk, maar eigenlijk is het te druk voor hem.

Ben benieuwd hoe Lien het heeft!
Is de vakantie goed verlopen, Morrie?

Hier is het deze week herfstvakantie, en het gaat tot op heden wonderwel goed.

Lien inmiddels terug en Ely vertrokken? Waar ging ze eigenlijk naartoe?
Lien terug en het was heerlijk. Ook vast iets voor jullie! Ely ging volgens mij in elk geval naar Disney land, of nee, daar is ze net geweest?

Kinderen hier doodop, hadden hele dag NSO, school hadstudiedag ofzo. Had ze al extra vroeg gehaald, maar nog eerder was beter geweest. Nou ja, als ik had gewerkt was ik nog veel later geweest.

Koeka, last van herfstdip en alle perikelen van inmiddels drie jaar terug (wat gaat dat snel voor mijn gevoel)?
Vakantie is erg goed verlopen. Schorrie sliep op een gegeven moment tot half 9 uit 's ochtends!

Vrijdag op zaterdag logeerde hij bij opa en oma, daar was hij gelijk weer moe van. En gisteren hadden we een kinderverjaardag tot 19 uur waar hij ook druk gespeeld had. Dus of hij nou weer uitgerust aan school begint weet ik niet .

Ik heb toch wel echt geconstateerd dat Schorrie erg moe wordt van 'indrukken'. Als hij dan met mijn ouders met de bus naar Schiphol is geweest bijvoorbeeld, dan is hij echt doodop. Hij zit dan doodstil in die bus en zuigt alles in zich op. Daarna gaat hij vragen vragen vragen. Hij wil alles weten.

Hij gedijt eigenlijk het beste als hij niet teveel indrukken opdoet maar jee, dan moet je elke dag thuis zitten met hem en dat is nou ook niet echt boeiend. Daarnaast is het allemaal wel heel leerzaam voor hem.

We gaan nog maar even door met maximaal 1 keer per week ergens spelen enzo. Ik zie soms kinderen op school die elke middag bij een ander gaan spelen. Schorrie zou dat niet trekken volgens mij!

Ely is naar Hof van Saksen volgens mij.
Ik heb een hoop nieuwe foto's op MSN geplaatst en wil jullie graag aanmoedigen om hetzelfde te doen . Ik ben nl heul benieuwd naar jullie kroost... (Morrie, volgens mij heb ik zelfs nog nooit een foto van Knorrie gezien!)
Ik kom straks waarschijnlijk nog wel terug om een wat uitgebreider bericht te plaatsen.
Done . Niet zoveel als jij en ook niet van afgelopen vakantie, maar nog van de zomer. Echt geweldige krullen heeft Koekie zeg en Biscuitje is al bijna een bastonjekoek, wat een lieve meid is het aan het worden zeg. Ze ziet er ook lekker stout uit trouwens .

Ga nu naar boven, Linoleum is aan het werk en ik ga lekker in bed tv kijken.
Ga ik doen. Moet ik eerst even wat foto's verwijderen van de Vrolijke groep.

Trouwens, we moeten onze groep verhuizen voor februari, anders zijn we hem kwijt. Niet vergeten!
Ja, heb wel een mailtje gezien, maar begreep het niet zo snel (of je zelf iets moest doen of dat dat automatisch gaat). Laten we maar bijtijds verhuizen dan.
Foto's worden geupload.

En jee, die Koekies, wat een mooie kindjes zeg. Ik moet gewoon elke keer iets van de krullen van Koekie zeggen, ze zijn schitterend. Is ook mijn frustratie omdat Harrie en ik allebei krullebollen zijn en onze kinderen geen enkele krul hebben!!

Ga me nu eerst maar even snel aankleden, voordat Knorrie wakker wordt.
Je moet wel zelf iets doen om alles mee te nemen begreep ik.
Gatver, heel bericht getypt: weg

In het kort:

Steil kan ook mooi zijn, dat zie je maar weer bij Schorrie. En misschien krijgt hij alsnog wel krullen, dat weet je niet. Koekpa kreeg ook pas op de lagere school krullen, en dat werd uiteindelijk wel een megakrullenkop (nu zijn de -resterende!- haren zo kort geknipt, dat je niet meer ziet dat hij ooit zulke prachtige krullen had..)

Heel leuk om jullie kids weer eens te "zien" en geweldig om Knorrie nu eindelijk te kunnen bewonderen. Hij lijkt volgens mij erg op Schorrie, maar dat kan ik natuurlijk moeilijk beoordelen vanaf hier. Hij is natuurlijk wel veel groter dan pasgeboren Schorrietje destijds, en dat is natuurlijk wel een groot verschil.

BNJMN lijkt volgens mij ook op KK, klopt dat Lien?

Van wanneer dateren die laatste foto's van hem ongeveer?
Ik heb trouwens mijn update over die "hectische week" (herfstdip vind ik eigenlijk ook wel een lieve omschrijving :-)), maar even op msn gezet. Is geen geheim ofzo, maar ik voelde me wat bezwaard om het hier ineens temidden van de kinder ditjes en datjes te droppen. Is eigenlijk nogal onzinnig, maar ik voel me toch een beetje ongemakkelijk, merk ik.
Laatste foto's zijn van de zomervakantie, eind juli dus. Ik heb msn gelezen en daar mijn reactie gezet.

Is inderdaad geen ditje en datje nieuws.
Dochter hier had krullen. Onlangs naar de kapper geweest en nu schouderlengte, maar doordat het lang is nauwelijks meer slag. Kiloknaller duidelijk niet en BNJMN heeft gewoon geen haar .

Kiloknaller en BNJMN zijn look-a-likes inderdaad, exact hun papa. Sterke genen . Overigens morgen naar consultatie bureau. Ben benieuwd. BNJMN is echt veel slanker dan Kiloknaller volgens mij. Wel even lang, dat dan weer wel. Hoe zal dat worden, later met 3 kinderen die ruim boven de 1.80 zijn? Dochter is geschat op 1.85, dat is 15 (!) cm langer dan ik ben en die jongens zullen helemaal wel lang worden....
Je hebt wel ineens internet-tijd he. Gezellig hoor .
Inderdaad tijd genoeg, Lien!

Koekpa houdt het volledige huishouden draaiende, terwijl ik wat lig te lezen en te internetten. Ik krijg 3 keer per dag een verse maaltijd op de bank geserveerd, ik krijg langzamerhand echt een sanatoriumgevoel..

Voor koekpa is het wel zwaar: vorige week waren beide kinderen ziek, en moest hij er elke nacht wel een paar keer uit, terwijl hij overdag dus ook de volledige zorg voor iedereen heeft. Nu is koekie thuis (herfstvakantie), maar gaat biscuit noodgedwongen wel de hele week naar de creche. Eén kind thuis is toch een stuk beter te behappen dan 2 druktemakers, zo komt koekpa af en toe nog een klein beetje aan werken toe. Koekie heeft sinds eind vorige week gelukkig verrassend weinig kliergedrag vertoont. Heerlijk hoor, dat het ook nog eens gewoon leuk kan zijn om hem een dag thuis te hebben. Zodra biscuit thuis komt, loopt het trouwens vaak wel weer uit de hand, maar goed, dan is de dag al weer bijna ten einde, en kunnen ze al bijna naar bed ;-)!
anoniem_15275 wijzigde dit bericht op 28-10-2008 21:15
Reden: koekpa houdt het huishouden dus draaiende, niet koekie :-0!
% gewijzigd
Dankjewel trouwens voor jullie lieve reacties. Ik ben nog steeds niet helemaal gerust over het verdere verloop, maar ik merk dat het rust houden me wel echt goed doet, op alle fronten. Kennelijk vormde de werkperikelen toch een grotere stressfactor, dan ik zelf wilde geloven.
Koeka, ik ben in ieder geval wel helemaal blij van je nieuws, moest er gisteravond de hele tijd aan denken.

En Koekpa is een man waar je je handjes mee dicht mag knijpen als ik het zo lees!
Morrie,

veel succes morgen!

Ik heb volgens mij een virus op mijn laptop, want ik krijg hem niet meer opgestart. Ontzettend balen, vooral aangezien ik recent geen backups meer had gemaakt én internetten momenteel zo'n beetje het enige is waarmee ik vermaak. Nou ja, morgenochtend dat ding maar eens wegbrengen (koekpa dan) en hopen dat het allemaal meevalt.
Ben er gewoon weer. Laptop was dezelfde dag al gemaakt, dus heb gelukkig geen weekend zonder pc moeten doorbrengen. Afgelopen vrijdag wel weer naar het ziekenhuis gemoeten, wegens 2e keer schrikken, maar alle ok. Moet wel nog een week extra rust houden van de arts, tot alles weer rustig is. Nog een weekje thuis dus, maar nu hoef ik gelukkig niet meer per se in bed te blijven.
Wanneer komt Ely trouwens terug van huwelijksreis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven