Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Sinds gisteren had ik al pijn bij mijn middenrif, juist voorovergebogen zitten doet pijn. Vanmorgen bemerkte ik dat de baby nu veel hoger schopt, normaal in mijn liezen, nu boven mijn navel. Volgens mij is de baby gedraaid. Hij lag echt al die tijd in mijn liezen te trappen, en idd op mijn blaas. Dus ook ik holde van wc naar wc. Maar dat ik hem nu hoger voel kan ook komen doordat mijn placenta aan de voorkant ligt en de baby nu zo hard kan schoppen dat ik hem door de placenta heen voel.

Ben vandaag naar intratuin geweest en heb een aantal mooie kamerplanten en felgekleurde potten gekocht. Ook een aantal planten voor buiten maar dat poten was toch niet zo'n goed idee. Nu hoofdpijn en doodmoe. Mmm, dat soort dingen zou ik echt moeten laten maar ja manlief werkt 40 uur, is druk met de babykamer en momenteel erg verkouden en koortsig dus die kon ik ook niet vragen. vanavond maar weer heel vroeg naar bed. En dan 5 dagen werken, dus als jullie me missen...
HIhi, Frans, ik zie die trampoline al voor me!

En dat rijden: ik hoef niet per se om 8 uur ergens te zijn, dus ik kan gelukkig Neeltje op tijd wegbrengen en zo. Maar inderdaad, het is niet handig allemaal. Ik ga het volgende week maar eens uitproberen.

Rianne, welkom! en wat heerlijk geregeld zeg, met je baan. Ik zou dat ook wel willen *jaloerse blik* Hoe gaat het nu met je buikpijn? Gelukkig voor mij maar helaas voor jou heb ik geen tips, anderen dat bel je verloskundige! Maar misschien heeft je pretecho ook wat opgeleverd?

Barrel, dat er mensen zijn die zich zomaar ziekmelden ben ik helemaal met je eens. Maar verdorie, ik heb mijn vorige zwangerschap op de laatste dag nog met dozen lopen zeulen. En dat was 4 weken voor de uitgerekende datum. Dus ik heb toch echt wel bewezen dat ik geen pieperd ben. Maar goed, zo bedoel jij het ook niet. Maar ik vind wel dat arbo-artsen daar doorheen moeten kunnen kijken hoor. Dat is hun vak.

Bewegen: ik voel hem nog steeds alleen maar onderin mijn buik. Mijn baarmoeder is juist kleiner dan de vorige keer, nog maar net bij mijn navel. Maar voor mijn gevoel (en uiterlijk!) ligt deze baby veel hoger. Sommige dagen is mijn maag dikker dan mijn onderbuik Gek hoor.

Hebben jullie ook al dat je bekken steeds stijver wordt? Ik kon gisteravond bijna niet meer de trap op zeg! En dat duurt nog 15 weken.....
goedemorgen!

@origineel, m'n bekken wordt niet stijver, maar juist slapper (voor mijn gevoel dan) maar idd ook met moeite de trap op kunnen en met het opstaan van een stoel de spieren in m'n bovenbenen zich extreem voelen aanspannen (bijna tot spierpijn toe) probeer wel op m'n houding te letten met behulp van de adviezen van de cesartherapeut me heeft gegeven, maar echt van harte gaat het niet momenteel. (en moet nog 13 1/2 week)

ga nu maar ff douchen, Lief heeft meisje naar de oppas gebracht en ik ben ff lekker een paar uurtjes alleen thuis. Wel lekker, even de tijd aan mezelf.
Moet jij nog maar 13,5 week Ringel? Kijk ik in het schema, o, ja ik ook, hihi. Wat lijkt het soms lang en soms kort zeg!

Ik leef ook in een beetje rare weken omdat ik momenteel voornl in het weekend werk en ik net weekend (vrij) gehad had voor mijn gevoel maar de halve week is al voorbij!

Nu dus 5 dagen werken. Ik ben blij dat ik weer mag, als ik niet werk voel ik me soms alsof ik alleen maar aan het lanterfanten ben. Gisteren lekker rustig aangedaan na het planten en voel me nu wel weer redelijk oke. Beetje last van mijn onderrug en bilspieren. Bij het uit bed gaan en trap lopen idd. Heel herkenbaar dames. Lief van je man dat je lekker een paar uur voor jezelf hebt.

Ik heb gisteren de zwangerkadoos gekregen met speen, flesje en billendoekjes. Reclame heb ik niet gelezen, wel de ouders van nu. Ben tevreden met de opbrengst en het is mooi thuisbezorgd!

Gisteravond begonnen de trapjes weer in mijn liezen. Hmm of weer gedraaid of gewoon iets anders, hihi. We wachten wel af, volgende week weer naar de verloskundige toe.
Floortje, die zwangerkadoos was goed dit jaar he? jij kent hem natuurlijk niet anders, maar vorig jaar zat er echt alleen dat proefpak luiers in en wat oude tijdschriften! Ik heb hem gisteren ook opgehaald en was blij verrast Dat dat thuisbezorgd wordt wist ik trouwens niet, ik moest hem ophalen bij de Etos. Geluksvogel!
O ja, Ringel, je bekken wordt juist slapper, dat weet ik ook wel. maar ik kan me juist amper bewegen, het voelt zo stijf, alsof ik een oud wijf ben Vorig jaar had ik aan het eind inderdaad dat ik door mijn benen zakte en zo, dat voelt als slapte. Gek hoor.
Hey allemaal

Nou de buikpijn is overgegaan, misschien dat mijn meisje draaide of dat het mijn banden zijn!?!? Ik had de dag ervoor ook eigenlijk teveel gedaan, dus daar moet ik ook gewoon op letten.

En ja dat je niet gelijk moet roepen dat je niet meer kan werken, dat is ook niet handig. Maar ik ben geen aansteller, maar als ik niet meer zelfstandig bed in en uit kan, houdt het verhaal wel ergens op. Mijn werkgever heeft een verzekering voor zwangere medewerkers, dus ik krijg fulltime loon uitbetaald van het UWV, ik krijg gewoon een ziektewetuitkering. Kost mijn baas, op de verzekering na, niks. Ik wilde wel meer blijven werken, maar P&O besloot dat ze geen risico's wilde nemen met mijn bekken en mijn kind, dus daarin hebben ze het wel heel netjes naar mij gebracht. En ja boven alles blijft mijn kind voorgaan! De arbo arts had namelijk ook wel voorspelt dat als ik door zou blijven werken, ik na mijn bevalling veel verder van huis zou zijn en misschien wel helemaal niet meer mocht werken. De keus is dan snel gemaakt...

Pretecho was super! Ik krijg een juffrouwtje hoor, steekt achter elkaar 1, 2 ,3 vingertjes op, net of ze aan het tellen was En als ik dan lach zie ik de spiertjes op haar gezicht ook tot een grijnsje trekken, is toch schattig hoor! Heb de dvd al 3 keer gezien, maar blijf genieten Het is ook een modelletje, de vrouw zei al, wat is ze mooi en ze ligt zo mooi kan wel plaatjes blijven schieten. Ging naar huis met 84 foto's en een dvd van een half uur Nu gaan we nog de mooiste echo uitzoeken en die in kristal laten laseren in een sleutelhanger, dan hebben mijn man en ik er allebei een. Super hoor!!!! Echt een aanrader

groetjes rianne
herken dat stijve ook wel idd (god ben nog maar 31 maar voel me momenteel een jaar of 80) man o man o man wat doen onszelf in hemelsnaam aan! hahahahaha. ach het gaat ook allemaal wel weer voorbij. Ik hou mezelf maar steeds voor dat het volgend jaar rond deze tijd een stuk beterder is allemaal, frummeltje is dan alweer ruim een half jaar, de bv is afgebouwd en MIJN LIJF IS DAN WEER VAN MIJ!!!!!!!!!! en dan gaan we sonja bakkeren want wil minimaal in maat 38 passen qua trouwjurk. Want ook dat mnoet straks begonnen worden met regelen.....(zucht waarom? waarom.........maak ik mezelf zo druk)

zag net dat er van hier ook al een heleboel hebben gereageerd op het topic van gen energie hebben met zwangerschap van 2e kindje......een aantal van jullie hebben je 2e kleintje echt snel op elkaar he.....respect.
he niet allemaal persoonlijk nemen he van wat ik zei over de arbo. Het was puur om aan te geven dat het altijd een moeilijke situatie blijft. En trouwens van de gemiddelde arboarts heb ik helemaal geen hoge pet op!

Wel prettig geregeld bij jou Rianne. Het risico ook voor je werkgever! is vele malen groter als ze je doorlaten werken met werkelijke bekkenklachten. Dan kunnen ze je maanden lang kwijt zijn. Lijkt me ook niet de bedoeling voor iedereen!!!

Hier gaat het k*t (sorry voor mijn taal). Mijn lijf werkt echt niet mee, bah. Ik heb gewoon de hele dag door pijn in rug/billen/benen. Dus er zit niets anders op dan gewoon heel rustig aan doen. Gelukkig ben ik zelfstandig en kan ik zelf bepalen wat ik doe en wanneer. pffff

Zo'n pretecho heb ik nou eigenlijk nooit wat gevonden. Mss omdat ik zo onwijs veel echo's heb gehad bij Hidde en nu eigenlijk ook weer (ok bij lange na niet zoveel als bij Hidde)

Dus ja ook dit keer doen we het niet. maar wel een leuk idee van die sleutelhanger.
Rianne, wat gaaf zeg, van die pretecho!!! Nu heerlijk nagenieten. Toch nog fijn dat je thuis bent

Ringel, heerlijk is dat vooruitzicht he? Ik roep dat ook al weken: 1 januari 2010 is een mijlpaal. Dan is mijn lijf zeker te weten voor de rest van mijn leven alleen van MIJ!! O, het vooruitzicht dat het alleen maar de goede kant op kan gaan, dat ik weer alles kan, dat mijn hersens weer doen wat ik wil...... Nog een jaartje aanploeteren en dan JOEPIE!!

Wanneer ga jij trouwen Ringel?

Barrel, ik nam het ook niet persoonlijk op hoor. Ik snap wel dat jij ook even de andere kant wilde laten zien. Maar wel balen dat het met jou ook niet jofel gaat zeg.

Pretecho: vorig jaar hebben we dat wel laten doen. Vooral omdat de 20 weken echo een kwestie was van 10 minuten en 1 hele slechte foto. Dan is anderhalf uur, een uur dvd en een cd vol foto's inderdaad een stuk leuker. Dit jaar hebben we direct bij dat bureau de 20 weken echo laten doen. We hebben dus al die dvd en cd. Alleen is bij 20 weken de kleine eigenlijk nog te klein, als je begrijpt wat ik bedoel. Bij 27 weken is de echo het mooist. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Daar hebben we dan weer geen 100 euri voor over
o ik neem het ook niet persoonlijk, maar snap ook die kant van het verhaal wel.

@Rianne, idd een leuk idee van die sleutelhanger maar voor mezelf vindt ik dat net wat te tacky......

wij hebben eind volgende maand de pret echo ben dan bijna 31 weken zwanger. (dat is pas een raar idee,dat 6 weken daarna de baby gewoon thuis mag worden geboren!!!

maar kreeg net buurmeisje in de armen geduwd, ga m'n eigen meisje ook maar even wakker maken!
Oe Ringel, 31 weken. Loop je dan niet het risico dat de kleine al ingedaald is? Dan zie je niets meer! Kun je niet eerder komen? Want er is dan geen mogelijkheid meer om het over te doen! Bij ons werd afgeraden na de 30 weken nog te komen, dan zijn ze echt te groot.

Rianne, ik doe dat ook niet, de sleutelhanger. Maar mooie bureaubladen geeft het wel!
Origineel, tweede en latere kindjes dalen vaak pas in tijdens de geboorte. Dat ze met 32 weken al startklaar liggen is typisch iets voor eerste kindjes.

Ik ben net bij de vk geweest. Bloeddruk weer netjes 120/65 en m'n baarmoeder kwam tot drie vingers boven de navel. Ze lag ook helemaal bovenin, maar ze had een zee van ruimte beneden. Mijn buik zit ook best hoog. De volgende keer dat ik naar de vk moet is op 18 november . Dan heb ik weer een intakegesprek want ik ga dus vanaf nu in mijn nieuwe woonplaats naar de vlos.
Barrel, vervelend dat het nu helemaal niet fijn gaat en je het echt rustig aan moet gaan doen. Komt dit met vlagen of heb je eigenlijk continu last?

Oh, ik heb dat helemaal niet dat ik uitkijk naar het moment dat mijn lichaam de zwangerschap en de bevalling helemaal te boven is. Mijn lichaam is al zo lang van mij geweest en ik vind het super bijzonder dat ik het nu mag delen met dit wondertje. Kan wat mij betreft niet lang genoeg duren (zeg ik nu hoor:))
Wat is er weer veel geschreven hier!!

Heb alles een beetje doorgelezen maar kan niet alles goed onthouden.

Barrel wat vervelend dat jou lijf niet mee werkt, ken het gevoel en vindt het zelf ook irritand.

Bluester weet jij al weer iets meer of moet je echt wachten totdat je 32 weken bent?

Ibbeltje fijn dat alles goed was bij de verloskundige.

Rianne fijn dat je zon leuke pretecho hebt gehad.

Wat vervelend dat sommigen last hebben met de arboarts.

Vooral als je lichaam wat anders aan geeft dan een arts die je een keer ziet en mischien ook nog een man is.

Tijd gaat wel snel ben nu al wel een beetje aan het af tellen.

Moet nog iets langer dan 16 weken en heb het zwanger zijn al een heel klein beetje gehad.

Dat komt vooral omdat ik lang niet alles kan doen wat ik eerder wel kan doen.

Maar het hoort erbij en is voor een goed doel.

Ik blijf ook veel last houden van mijn bekken heb sinds een week het gevoel dat iemand me tussen mijn benen heeft geschopt.

Heb elke keer pijnscheuten in mijn schaambeen.

Volgens de fysio is er naast rust heel erg weinig aan te doen.

En merk ook dat ik toch wel een beetje ga opzien tegen de bevalling.

Heb geen idee waardoor dat komt maar droom er ook elke keer over.

En dat zijn alles behalve fijne bevallingen waar ik over droom.

En helaas voel ik nog steeds heel erg weinig van de baby.

Volgens de gyn wel normaal omdat de placenta aan de voorkant ligt.

Maar blijf het jammer vinden.

Begint nu heel soms een beetje te borrelen en hoop dat dat alleen maar sterker gaat worden.
Hey allemaal

Leuk he, dat iedereen zo'n eigen verhaal heeft bij de pretecho, sleutelhanger, arbo ;) Vind het alleen maar leuk om het zo te lezen

En ik lees dat er hier een aantal gaan trouwen en wat ik zo begrijp na de bevalling?!? Ik wilde niet in mijn trouwjurk met een dikke buik, en nu hebben mijn vriend en ik besloten om voor het geregistreerd partnerschap te gaan. 12 januari is de dag ;) Ik heb dan een lichtblauwe jurk op maat gemaakt, een zwangerschapsjurk. En hij in pak. We hebben een toespraak op het stadhuis en we doen ringen maar dan zilveren. We willen over een jaar of 2,3 wel echt trouwen maar dit is voor ons een soort hele officiele tussenstap. Zijn er mensen die dit ook doen of hebben gedaan en wat is je ervaring hiermee? Ik vond het wel prettig dat gelijk de voogdij hiermee is geregeld en dat ik gelijk dezelfde achternaam heb als man en dochter. (kreeg daar toch een soort raar gevoel bij, dat ik een andere achternaam zou hebben dan mijn dochter) (we hebben haar naam natuurlijk zelf gekozen met het erkennen, maar goed, we wilde toch ooit nog trouwen)

*En ondertussen wordt ik hier gebruikt als bokskussen van binnenuit ;)*

groetjes rianne
Hai Rianne, lief en ik gaan pas in 2010 trouwen, wil eerst weer een beetje in shape komen. en we moetne heeeeeeel erg gaan sparen (en dat wordt een beetje lastig met 2 kleintjes)

ach voor nu is het allemala wel pima en heb ik niet echt de neiging en de behoefte om dingen helemal officieel op papier te zetten, mede ook omdat we toch gaan trouwen en dan komt alles wel weer op z'n pootjes terecht.

wbt pretecho, we hebben met Mayte eerst een afspraka gehad met 28 weken, maar de kleine troel wilde haar gezicht niet uit de moederkoek halen. dus konden we 2 weken later (dus met 30 weken) opnieuw langs komen. prachtige foto's en een dvd (voor een foto van Mayte IN de buik check hyves en zoeken op boontje)
Haii,

Ik heb wel een andere achternaam dan mijn man. Wij zijn ook pas een jaar getrouwd en toen ook in het geheim. Meer om alles geregeld te hebben (erfenis enz) dan uit romantische overwegingen. Ik vind mijn eigen naam mooier dan die van hem en dus heb ik die gehouden. Wat soms wel lastig is, omdat ik bij sommige istanties ineens geregistreerd sta als Frans *achternaamvent*. Raar hoor. Mileen heeft dus een andere achternaam dan ik. Maakt me niet echt uit eigenlijk, je sziet toch echt wel dat het mijn dochter is

Balen dat sommigen zich zo slecht voelen. Ik ben juist zo blij dat ik weer een beetje blij ben met deze zwangerschap. Niet dat ik nou de hele dag met een gelukzalige glimlach mijn buik lig te aaien, maar ik kan toch wel warm worden van het idee van dat wezentje in mijn buik. Zelfs als ie van blaas naar maag poinkt . Dat stijve gevoel heb ik, manman voordat ik van lig naar zit of sta ben. Haha dan lijk ik wel 80 .

Bij Milena hadden we wel een pretecho met 20 weken, maar toen was er nog geen medische echo met 20 weken. Dus was het leuk om nog even extra te kijken. Nu doen we die pretecho niet. We hebben hem goed kunnen zien tijdens de 20 weken echo en nu wil ik hem de volgende keer in het echt zien . Ik zie nog niet echt op tegen de bevalling, hoop gewoon dat het wat sneller gaat dan de vorige keer. Verder zie ik het allemaal wel.

Ik vind deze zwangerschap zeker zwaarder dan de vorige. Omdat er weinig rustmomenten zijn. Ook al werk ik n u minder er loopt wel altijd een kindje rond wat aandacht wil en ook verdient. Verder zijn er nogal wat dingen gebeurt, ben ik tot 18 weken misselijk geweest en is het overgeven al weer begonnen nu (aiai mijn arme tanden). Vreemd genoeg ben ik het nog niet zat. Ik ben me er wel van bewust dat dit de laatste keer is dat ik zwanger ben waarschijnlijk. Eigenlijk moet ik dus extra genieten. En dat probeer ik ook echt wel te doen
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
quote:ringelding schreef op 30 oktober 2008 @ 20:23:

maar de kleine troel wilde haar gezicht niet uit de moederkoek halen.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
kheb zo m'n momenten :-)
ik wordt echt helemaal moe van het lezen en horen van al die zeur verhalen van zwangeren die niet meer kunnen werken en minder willen werken. Kijk tuurlijk als je echt niet meer kan dan houdt het op, de gezondheid van het kindje gaat voor alles... Maar ik ben zelf leidinggevende van een team van 10 man bij een groot bedrijf. En ik geloof niet dat er tegenwoordig in deze tijd nog iemand echt verantwoordelijkheidsgvoel kent!! Het minimale is als goed genoeg, bij het minste of geringste melden we ons maar ziek. Ik ben nu 26 weken zwanger, werk 50 uur in de week en soms meer als het nodig is, ben daarnaast mama van een zoontje van 2,5 waar ik heel veel plezier mee heb. omdat ik eigen baas ben kan ik heel veel savonds werken en in het weekend (avond en tijdens zijn middag slaap) zodat ik er ook heel veel tijd voor hem ben! Ik kan dit prima combineren en barst van de energie, omdat ik weet dat ik het maximale uit mij zelf haal. Ik wordt echt niet goed van middelmatigheid, kom op dames laat nu eens een keer zien wat jullie echt waard zijn!! Zo bevestigen jullie steeds weer alle vooroordelen
Suzanmama volgens mij mag in dit topic verteld worden hoe iemand zich voelt.

En kun jij niet bepalen of iemand zeurt of niet.

Dat jij 50 uur werken vol kunt houden en daarnaast ook nog een zoontje hebt oke maar dat zegt niet dat iedere vrouw dat kan.

Daarnaast vind ik het knap dat jij kunt bepalen dat iemand zich middelmatig gedraagt.

En dan ook nog oordeelt zonder dat je iemand van deze vrouwen in het echt kent.

Ben blij dat jij mijn leidinggevende niet bent!
Goeiemorgen!!!

Tjee, suzanmama. Dat jij dat allemaal trekt vind ik heel knap van je. En eerlijk; ik doe het je echt niet na. Maar laat mensen in hun waarde zeg! Je kunt toch op afstand niet beoordelen hoe erg mensen hun klachten zijn en hoe ze zich voelen???!!!! Ik doe even jou na en neem voor het gemak aan dat je geen helderziende gaven hebt. Dus probeer dan ook niet te doen alsof je weet wat er in een ander haar hoofd en lichaam om gaat! ( tssssss, zeurverhalen...... )

Frans, wij hebben precies hetzelfde gedaan. We zijn snel getrouwd. Ik vond mijn naam ook leuker. ( en bovendien had ik dus al een naam ) en die gebruik ik ook nog steeds. Behalve de belalstingdienst en andere overheidsinstanties. Die schrijven me ook aan met de achternaam van manlief. Ik vind het er nog steeds heel onwerkelijk uitzien.

Hier ook de placenta aan de voorkant, maar erg veel beweging te voelen. Ook voor manlief aan de buitenkant. Hopelijk voor jou ook snel B12!!

Verder doen wij ook geen pretecho meer. Hebben we vorige keer ook niet gedaan. ( al heb ik af en toe wel stiekem de neiging om het toch te doen )

Ik vind deze zwangerschap trouwens ook zwaarder dan de vorige. Maar dat komt denk ik doordat ik mijn rust niet kan pakken wanneer ik dat nodig heb. Met een rondrennende peuter is dat lastig, maar goed. Het gaat aardig en ik ben het nog niet zat. Bevallen zie ik ook niet tegenop, dus laat maar komen over een paar maanden!!

Dames, fijne dag verder in deze tolerante wereld!!
Ringel, dan wens ik je een hele mooie echo toe

Ik heb ook een andere achternaam dan mijn man. Ik heb mijn naam al zolang, ik wil hem niet kwijt Het is zoveel gemakkelijker gewoon je eigen naam te houden, vind ik.

Suzanmama, geen oordelen svp. Laat elkaar in haar/zijn waarde. Zoals ik al schreef, ik ga heel snel heel ver over mijn grenzen heen. Perfectionist in hart en nieren. En aangezien dat 16 jaar geleden me bijna mijn leven heeft gekost, en ik nu ook de verantwoordelijkheid heb voor 1 baby buiten en 1 in mijn buik, wil ik echt voor mezelf kiezen. Dan moet mijn baas dat maar egoïstisch noemen. Dat halve jaar kan hij best missen. Kost hem geen cent, uwv betaalt. Echt, je moet eerst naar de mens kijken voor je oordeelt!

En trouwens, een forum is er om je gevoelens te delen. Het is echt niet zo dat ik de hele dag "zeurend" rondloop hoor! Het is mijn omgeving die "zeurt" dat ik veel te veel doe. Dus nogmaals: ga op een andere planeet zitten svp.

Bevallen: helaas moest ik vorige keer in het ziekenhuis, maar ik hoop deze keer op thuis. En ja, het viel niet mee, maar als de kleine er is, is echt letterlijk al het leed geleden. Een paar dagen rust voor je lijf (heerlijk zo'n kraamhulp ) en je gaat de opwaartse kant op. Dus B12, het gaat echt meestal goed en redelijk snel. En het resultaat mag er wezen

En dan nu maar eens kijken wat ik vandaag allemaal kan doen. Morgen ben ik jarig, dus er moet nogal wat werk verzet worden. Helaas heb ik verjaardag moeten splitsen. Morgen komen 8 man, zondag een stuk of 16. Dus volle bak!
Goh Suzanmama, fijn dat het bij jou allemaal zo lekker gaat. Je wordt er alleen helaas niet gezelliger op. Weet je, je kan nooit inzien hoe een ander zich voelt. Als ik bv bij de vk of huisarts kom, ben ik altijd zo weg, terwijl ik wel aaaaaaaaltijd heel lang zit te wachten tot ik aan de beurt ben. GIsteren moest ik bloed prikken en hoewel er maar 7 wachtenden voor me zaten, moest ik toch een uur wachten. IK zat me enorm op te winden, al die trage mensen en daar zat ik dan al weer een uur. Eindelijk was ik aan de beurt en stond ik al weer binnen 3 minuten buiten. Nog even doorgemoppert hoe dat toch kan: iedereen zo lang binnen en ik maar weer 3 minuten. Maar toen bedacht ik me dat het juist fijn is dat ik niet meer tijd nodig had. Die naald zat zo in mijn arm en 2 buisjes waren zo vol. Geen problemen en die andere mensen die waren misschien juist wel lang binnen omdat het bij hun veel lastiger ging. En eigenlijk kan ik dan ipv mopperen dat het bij iedereen zo lang duurt, beter blij zijn dat het bij mij blijkbaar zo ongecompliceerd gaat dat ik maar heel weinig tijd nodig heb.

En dat zou ook voor jou kunnen gelden. In plaats van mopperen op mensen wie de zwangerschap wel zwaar valt, kun je beter blij ijn dat het bij jou wel lekker gaat.

*einde van de preek*

Biaha, jij zegt even kort wat ik bedoel. Toen ik zwanger was van Milena werkte ik 5 dagen en deed ik een studie, maar als ik thuis was, was het lekker rustig. Nu ben ik dan net afgestudeerd en werk ik sinds september (nieuwe schooljaar) 2 dagen, maar als ik dan thuis ben, rent er een kindje van 2,5 rond, waardoor het moeilijk is om uit te rusten. Maar ach, het gaat allemaal prima, ik ben het ook nog niet zat en die bevalling zie ik wel komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven