Jouw ochtendritueel

02-03-2016 22:59 195 berichten
In het topic over ochtendritueel met 2 kinderen veel mensen die om 6h of eerder klaar zijn. Weg kinderwens

Dat topic is niet de juiste plek voor deze vraag. Ik vraag me af:

1. Hoe laat sta je op

2. Wat is je gezinssamenstelling

3. Wat is je ochtendritueel

4. Hoe laat ga je van huis en wat is je reistijd?

TO trapt af:

1. 6.45h

2 Man en ik

3. Douchen, aankleden, opmaken/haar, ontbijten of ontbijt maken om op het werk te eten.

4. Ik ga meestal om 7.30/7.45 van huis en begin dan om 8/8.15 met werken.
Alle reacties Link kopieren
7.15 (maar meestal ben ik eerder wakker doordat kinderen wakker worden).

Samenwonend, twee kinderen.

Douchen, kinderen helpen met ontbijten, aankleden, tassen inpakken, wassen. Zelf douchen, opmaken, koffie drinken.

8.10 weg. Reistijd zonder files 40 minuten na wegbrengen kinderen. Ik ontbijt in de auto. Ik begin dan 9.15/9.30 met werken.
Nu vakantie. Ik sta om half 9 op, kleuter om 9.00 uur of daarna. We eten en hangen tot half 1 in de pyjama.

Echte leven: 6.45 op, kind wekken, brood smeren, fruit snijden en drinken in beker gooien. Kind weer wekken. Ontbijt maken en thee zetten. Kind wekken. Met kleren in hand kind smeken om uit bed te komen. Kind kleedt zich dan aan terwijl ik adem en iets naar binnen prop, yoghurt ofzo.

Haren kind in een staart maken, tanden poetsen, helpen bij jas en schoenen en dan bonjour ik man en kind de deur uit. Dan zelf ontbijten, douchen aankleden en aan het werk.
Hallo?!
6:00 wekker

6:10 uur wekker en er uit ;)

Douchen en aankleden.

Brood klaarmaken en eten voor 's avonds eruit halen.

Haar en make-up.

Evt nog een beetje opruimen of juist opschieten als ik te lang heb gedoucht *kouddd*

Om 7:15 uur weg op de fiets of met openbaar vervoer als het regent of als ik lui ben ;)

Tegen 8 uur op het werk.

Ow en ik ben alleen...
1. op dagen dat we beiden werken moet dat om 6.05, maar op andere dagen is de rest van het gezin bijna altijd ook voor 7 uur wakker. Ik niet, maar ik onderga het lijdzaam.

2. echtpaar met twee kinderen (onderbouw basisschool)

3. uitgebreid ontbijten (minimaal 25 minuten), brood smeren, fruit snijden, bekers klaarzetten, kinderen wassen/douchen (oudste doet dat zelf), zelf douchen, aankleden, kinderen naar bso of man of ik is die dag thuis. Of samen natuurlijk

4. Ik ga meestal voor 7.30 weg. Reistijd is 20 minuten. Geen files, want die zijn hier niet.
1. 5.50u

2. Samenwonend

3. Plassen, ontbijten (en bijlezen op tablet), douchen, aankleden, haar/ make-up, brood klaarmaken voor mee naar het werk.

4. 6.45u deur uit, fietsen, 7.09u trein, tegen 8.00u op kantoor
Ik geloof niet meer in sprookjes.
1. Hoe laat sta je op

Rond 7.10

2. Wat is je gezinssamenstelling

Vriend en ik

3. Wat is je ochtendritueel

plassen, aankleden, dieren voeren, ontbijten/facebooken, gezicht wassen, tandenpoetsen, haren kammen, mascara op

8uur van huis, 8.15 op het werk.
Wij zouden trouwens echt veel beter functioneren bij een schooldag van 10 tot 16.00 uur. Maar ja
Hallo?!
7.30 gaat de wekker, 8.00 ga ik eruit

Ik woon met man en 2 kleine furry ladies die dan enorm veel honger hebben, dus ik ga dan naar beneden om ze eten te geven en dan douchen, zo rond half 9 ben ik beneden en dan drink ik koffie, eet ik een broodje en maak ik me ondertussen op. Tussen 8.45-8.55 zit ik op de fiets en om half 10 kom ik op werk aan.
Overigens ken ik genoeg mensen met een baby/dreumes/peuter die gewoon laat beginnen met werken en waarbij de baby dus ook wat later wakker is. Die ligt er namelijk niet al om half 7 in
6:45 opstaan.

Douchen

Kids wakker maken 1 van 14 en 1 van 9.

Ontbijt klaarmaken en hun tassen ondertussen zijn hun aan het wassen en aankleden.

Ontbijten.

Ik even een sigaret kids tanden poetsen.

Dan ik tanden poetsen en make up doen.

8:20 jongste naar school brengen is aan de overkant en daarna fiets ik door na mijn werk zit om de hoek van school :-)
6.25 op staan

Wc bezoek

Ontbijt en lunch klaarmaken voor de kids

Daarna kinderen wakker maken en samen met partner kinderen aankleden en laten ontbijten.

Dan de kinderen uitzwaaien en zelf naar werk/ stage gaan. Dit is rond 7.45 en dan ben ik er om 8.15 op mijn werk /stage en de kinderen zijn om 8.00 ongeveer op school

Tussendoor gooi ik de deur open zodat se honden buiten even hun behoeften kunnen doen
Wij zijn met zijn tweeën, zoon van net 7 en ik.

6.45 gaat de wekken en sta ik op. Koffie zetten en ondertussen kledig klaarleggen, kat verzorgen en ontbijt voor zoon maken. Dan rustig koffie drinken en wakker worden terwijl zoon ontbijt.

7.15 douchen, aankleden, etc.

7.35 lunchtrommels maken, fruit snijden, eigen ontbijt maken en tassen inpakken.

7.50 zelf ontbijten.

8.00 tanden poetsen, schoenen aan, etc.

8.10 stappen we op de fiets. Eerst zoon naar school brengen en dan door naar mijn werk. Hier ben ik rond 8.40. Tijd voor nog een kop koffie en dan om 9.00 aan de slag!
-
1. Ma+di om 6.15, wo+do+vrij 6.30

2. Vriend, ik, 3 kindjes (4,1 en 5 maanden)

3. Douchen, aankleden, haar/make-up, borstvoeding, dochters wakker maken (chagrijntjes), ontbijten met kinderen als dat lukt qua tijd en eigen lunch klaar maken. Vriend maakt de rest af.

4. Ma+di: 7.15 ga ik de deur uit en ben dan 8.30 op mijn werk. Wo+do: 7.30 deur uit en om 8.00 aan het werk.
1. Op werkdagen rond half zeven. Op vrije dagen als dochter (2) wakker wordt, dat is ergens tussen 8 en 9 uur.

2. Man, ik, dochter (2) en baby op komst.

3. Gezicht wassen, tanden poetsen, aankleden, make-up, ontbijt. Op kdv-dagen: man helpen die dochter uit bed haalt. Dan ontbijten.

4. Vertrek tussen 7 en kwart voor 8, reistijd drie kwartier.
quote:lux. schreef op 02 maart 2016 @ 23:13:

Overigens ken ik genoeg mensen met een baby/dreumes/peuter die gewoon laat beginnen met werken en waarbij de baby dus ook wat later wakker is. Die ligt er namelijk niet al om half 7 in

Wij moeten onze kinderen echt wakker maken om naar school en kdv te gaan. In het weekend slapen ze gewoon tot 9u uit, soms nog langer zelfs.

We vinden de tijden doordeweeks alle 5 vreselijk.
1. Hoe laat sta je op - 6.15u

2. Wat is je gezinssamenstelling - man/vrouw & 3 kinderen

3. Wat is je ochtendritueel - douchen, dreumes mee onder de douche met mij of man. Aankleden/opmaken/bed opmaken. 2 oudere kinderen wakker maken, die doen alles zelf. Ontbijt maken, tassen inpakken. Hond wordt door ouder kind of man uitgelaten en verzorgd.

7.45 u Dreumes naar kdv en in 20 min door naar werk.
6.30 wekker 6.45 opstaan

Douchen aankleden opmaken spullen pakken

Ontbijten

7.15/7.30 vertrek

8.00 aan het werk
Wekker gaat om 04:15 uur

Opstaan om 04:30 uur

Douchen, deo, crèmmetje, haar doen, parfum, aankleden

Om 05:00 uur van huis, plm. 45 minuten onderweg naar werk met de auto.

Op m'n werk schuif ik een bammetje naar binnen.
anoniem_104572 wijzigde dit bericht op 02-03-2016 23:49
Reden: Ontbijt
% gewijzigd
Oh, ik ben géén ochtendmens en ren daardoor 's morgens iedere dag als een kip zonder kop rond. Samenstelling: samenwonend, geen kinderen.

Opsta-ritme:

7.00 Wekker. Actie: op de uitknop meppen.

7.15. 2e Wekker. Actie: grommend het licht aandoen en even mails lezen

7.25. Actie: opstaan, Nespresso aanzetten, kleren kiezen en aantrekken

7.35. Actie: wassen, make-up, tandenpoetsen etc

7.50. Actie: koffie naar binnen gieten en tas inpakken

8.00. Actie: huis verlaten. 20 minuten lopen naar werk.

Ontbijten doe ik op het werk voor de computer. Ondanks dit catastrophale ritme dat chaos en haast veroorzaakt, ben ik altijd op tijd en zelfs nog redelijk toonbaar

(Ik ben een avondmens en douche dus ook in de avond).
Selbst der längste Weg beginnt mit dem ersten Schritt.
Gezinssamenstelling: man en ik en zoon van 7

05:00 wekker, man staat op en gaat meteen de badkamer in en daarna joggen

05:15 wekker, snooze

05:30 echt opstaan, plassen, tandenpoetsen, deur open voor de hondjes en zoon wakker maken

05:45 schooltas inpakken en ontbijt maken.

06:00 natte lap langs de belangrijkste plekjes, aankleden, koffie

06:30 sigarettje, hondjes eten geven en mijn zooi bij elkaar rapen.

06:45 zoon naar school brengen

07:45 terug thuis, samen met mr khe nog een bakkie doen dan gaat hij naar zijn werk en ik een uurtje sporten.

09:00 douchen, aankleden, make-up en afhankelijk wat voor afspraken ik heb naar de zaak. Ligt helemaal aan mijn haar hoe laat ik daar ben maar dat is het voordeel van de baas zijn.
1 Op werkdagen sta ik om 6.00 uur op en ben ik om half zeven de deur uit. Reistijd 1 uur.

Op andere dagen sta ik om 7.30 op en gaan we om 8.15 de deur uit. Reistijd 10 minuten

2. Man, ik en zoon van 6

3. Op werkdagen, douchen aankleden enz en dan deur uit. Ontbijt op mijn werk. Zoon is vroeg wakker en krijgt een knuffel. Man doet op die dagen de rest. Andere dagen: douchen, aankleden enz, ontbijten en trommeltjes vullen. Haar zoon+ zijn tandenpoetsen. De rest doet hij zelf en is een vroege vogel zonder ochtendhumeur.
Mijn god wat een tijden. Het is wel weer duidelijk dat ik nog niet toe ben aan het grote mensen leven.

Ik moet morgen uiterlijk om 10 uur weg, zet de 'goeie gedrag'-wekker op 8 uur en de back-up op half 10.

Ohja, ik ben student op kamers. ;)
Silence is golden. Duct tape is silver.
We hoeven niets meer als pensionado's, we mogen. De wekker gaat om 07.00, vroeger om 06.00 dus dit is uitslapen, eerst koffie, boterhammetje of kwark met vers fruit, nog een kop koffie, helaas ook een peuk. Man eerst douchen, hij gaat daarna met hond uit en dat duurt 's ochtends wel even, zo'n drie kwartier, dan heb ik de ruimte en tijd voor mijn eigen ochtendritueel, douchen, aankleden, schilderen, intussen WNL kijken. We zitten de rest van de dag niet achter de pelargonia oftewel geraniums.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven