Herfstkids 2007

04-10-2008 13:27 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De group vind je hier.

chica alvast gefeliciteerd!!!, morgen waarschijnlijk geen tijd om te reageren. de smart trike bevalt heel goed, sturen gaat wel zwaar maar jamie vind het helemaal geweldig! wat heerlijk! 2!!! keer samen uitslapen, jammer dat je die reserves die je daarmee opgebouwd heb gelijk de volgende dag weer moest verbruiken! 2 uur aan haar bedje... dat je dat volhoud! dan had ik haar ook lekker mee naar mijn bed genomen ja. jamie heeft nu meestal rompers met lange mouwen aan en dan een shirtje erover met lange mouwen en soms een dun vestje erover (open) als we naar buiten gaan sinds deze week zijn nieuwe (op zijn verjaardag gekregen) dikke winterjas en een sjaal want ik zag iedere keer zijn nek zo bloot dat ik het er zelf koud van kreeg en soms zijn handschoentjes als we gaan fietsen dan zijn muts ook op... in de buggy heb ik geen voetenzak maar als ik die zou hebben zou ik hem denk ik wel gebruiken, jamie heeft steeds zulke koude onderbeentjes als we bv gefietst hebben! (ik heb nu lekkere kniekousen gekocht dan heeft hij toch nog wat extra aan op de fiets) ik vind het ook erg moeilijk wat ik hem nou aan moet doen want wat moet ik nu als het straks echt koud is... maar niet meer op de fiets??? ik weet het ook niet zo goed... jamie heeft verder voor zijn verjaardag lekker dikke vesten met zo'n teddyvachtje erin gehad van de h&m dus dat is wel lekker warm voor als het echt winter is en evt in het voorjaar straks als jas ofzo... echte dikke truien heeft jamie niet

o shit het is al 7.05 over 5 minuten naar werk toe ik ben nog volop aan het ontbijten en moet nog van alles doen doei!!
@Chica: Hieperdepiep Hoera!! Anniek 1 jaar........van harte gefeliciteerd met de 1ste verjaardag van je meiske.

Een hele fijne dag gewenst.
Chica: gefeliciteerd met Anniek!!! Ik hoop dat jullie een hele fijne dag hebben.

Koud vandaag niet? Moet hier echt weer aan wennen. Maar dit weer is gezond weer, beter dan die druilerige regen de hele tijd. Lucia is nog niet winterklaar als ik het zo lees...ik had nog geen sjaal, wantjes en een echt dikke winterjas voor haar gekocht! Maar heb nu ook geen geld want ik heb laatst een nieuwe autostoel gekocht

Wow Eef, wat zit jij al vroeg achter de pc. Bij ons is het 's ochtends echt spitsuur, ik zou er echt geen tijd voor hebben! Als ik alles snel doe heb ik zeker drie kwartier tot 1 uur nodig van opstaan tot de deur echt uitgaan. En als ik aan de beurt ben om Lucia naar het kdv te brengen vind ik het af en toe helemaal een gestress.

@Babymerel: leuk dat je een baan gevonden hebt! Is het leuk werk? Wat doe je eigenlijk? Lekker hoor, twee dagen per week. Ik ga over een paar maanden weer van 2,5 naar 3 dagen per week maar vond het zo eigenlijk ook wel lekker...

@Bibi: hoe is het bij jullie?

Wel grappig, ik zit hier al aan de koffie en m'n dochter ligt lekker uit te slapen Ze is de laatste tijd heeeelemaal gaar na een dagje kdv. Ze valt nu ook weer van het ene op het andere moment in slaap, net als toen ze nog veel kleiner was. Laatst in de autostoel en tijdens het wandelen. Zakt ze ineens helemaal voorover in de wandelwagen en ligt ze gewoon te maffen.

En ze gaat constant staan en vindt het helemaal geweldig. Wij prijzen haar uitbundig en dan kijkt ze zo trots...na een tijdje krijgt ze er weer genoeg van en wil ze weer gaan zitten, maar weet niet hoe dat moet. Als ik niet help laat ze zich achterover vallen
Yeahhhh ze is 1 jaar. Hieperdepiep. Raar idee hoor dat ik een jaar geleden nog midden in de weeen zat en nu is er ineens een heel jaar voorbij. Pfoe wat is er een hoop gebeurd. De hele film draaide toch nog even voor mijn ogen vannochtend en ik werd er helemaal emotioneel van.

We hebben vandaag niet zoveel bijzonders gedaan. Vannochtend gezongen natuurlijk en ze heeft de wheelybug mogen uitpakken (al wist ze niet zo goed wat ze ermee moest)

Verder werd er natuurlijk al veel gebeld vannochtend door familie die ook allemaal gingen zingen. Echt heel leuk, al weet ik niet eens of Anniek echt door had dat er iets speciaals was haha.

Vandaag gewoon werken dus Anniek bij de GO gebracht. Dat was wel leuk want ze hadden slingers opgehangen. En er was een super lief kadootje. Ze had een muziek doosje in een zelf gemaakte pop gemaakt. Dus het is nu zon slaapmuziekje. En ze hadden van bladeren een kroon/muts gemaakt (antroposofisch he ) Ik had voor het uitdelen een zakje gemaakt (geen plastic natuurlijk) met daarin een manderijntje, rozijntjes, zon 6 maanden koekje en een klein knuffeltje. Verder had ik hoedjes meegenomen om nog op te zetten. Dat was ook allemaal een groot succes.

Zaterdag wordt het echt feest dus dan komen er echt slingers, wordt de stoel versierd en is er taart en bezoek. Vandaag houden we het hier maar bij.

Ik heb ook even wat foto's en een liedje op mijn weblog gezet. het adres staat in de groep bij Linken.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
chica! gefeliciteerd! leuk hoor! en zaterdag is het dus echt feest? veel plezier!

hihi wyfke, ik was alleen zo vroeg omdat ik moest werken en ik ff mijn ontbijt achter de computer at, jamie sliep nog! en man was thuis dus ze konden lekker blijven slapen! wij hebben trouwens ook een 2e autostoel gekocht maar deze 2e hands dat scheelt echt heel veel... ik ben wel minstens een uur aan het schoonmaken van die stoel geweest (MC tobi) want er zat overal viezigheid als rozijntjes enz onder de bekleding en overal tussen, de bekleding heb ik gewassen en hij ziet er weer mooi uit!
Chica: wat een leuke site! Wat een schattig koppie heeft Anniek. Lucia is jaloers op haar volle bos haar

@Eef: welke kleur heeft jullie Tobi? Wij hebben die met roze/oranje/bruin. Vind 'm erg mooi maar bij haar schoudertjes niet zo comfortabel, dat riempje dat om de gordel heen zit vind ik nogal stram.

Zo schattig maar ik zat tussen de middag even met Lucia aan tafel. Als laatste aten we samen een rijstwafel op en toen probeerde ze me steeds te voeren, zo schattig. Mocht ik een hapje nemen van haar stuk rijstwafel en glunderde ze helemaal toen ik zat te kauwen hi hi.
wyfke, zwart en grijs is onze tobi, ik vind de priori fijner in gebruik maar dat is misschien omdat deze dus al wat ouder is... gezellig zo bij jullie aan tafel!
o en chica, wat leuk om ook een filmpje te zien van anniek!
@Wyfke: leuk zo aan tafel zitten he samen, doe ik hier ook altijd. Alleen wat lucia doet is wel herkenbaar, alleen doet evi het met haar fiepke 's avonds. Zit ik daar met een fiep in m'n mond haha ;o) En evi vindt het dan erg grappig.

@Chica: klinkt allemaal gezellig deze feestdag voor Anniek.

En leuk hoor jouw site, die mooie foto's allemaal en dat gezellige liedje ;o)

@Babymerel: fijn dat je lekker aan de slag kunt voor 2 dagen.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Hier zijn de muts/handschoentjes/sjaaltje alweer voor de dag gehaald. En voor d'r verjaardag had ze een lekker winterjasje gekregen. Ik wist dat ik vandaag nog ff op de fiets ging met Evi, dus had een maillot onder haar broekje gedaan.

En idd die katoenen shirts zijn echt niet heel warm. Het scheelt natuurlijk als je er een lange mouwen romper onder doet (had ik vandaag ook gedaan).

Maar een lekker warme trui zou niet verkeerd zijn zo voor de winter.

Zaterdag de laatste jarige van onze club hier.

@Bibi: hoe is het met je/jullie??
Hier ben ik alweer...moet over nog een lief tafereeltje vertellen!! Als ik Lucia 's avonds in haar bedje heb gelegd, doet ze "kiekeboe". Ze pakt twee knuffels en houdt die voor haar gezichtje. En plots gaan ze weer voor haar gezichtje vandaan. Die SMILE en grote pretogen! Ik kan haar dan wel opvreten!!!
Nog van harte met je kleine chica!!!

All

Ik werk in een kapsalon voor 2 dagen. Misschien ga is af en toe vrijdag avond mee draaien. Maar dat moeten we nog allemaal even zien. Verder een beetje grieperig. Ik hoop dat het voor zaterdag over is. Om zou gelijk ziek binnen te komen op je 1ste werkdag. Ik baal een beetje
@Wyfke: wat schattig zeg. Ze heeft het kiekeboe spelletje helemaal onder de knie ;o)

@Babymerel: ik hoop voor je dat je je gauw beter voelt en dat je morgen echt kan beginnen.
@Bibi: Hieperdepiep Hoera!! Britt 1 jaar......van harte gefeliciteerd met de 1ste verjaardag van jullie meiske.

Hopelijk hebben jullie een fijne en gezellige dag (gehad).

Liefs Margreet
Hoera hoera hoera Briit 1 jaaaaaaaaaaaaar. Gefeliciteerd en hopelijk maken jullie er een super leuk dagje van. Hebben jullie het gister ook gevierd????

Wij hebben gister Anniek haar verjaardag gevierd en precies gisterochtend kreeg ze ineens hoge koorts. 39,8. Nou ja, toch maar door laten gaan en Anniek een zetpil. Ze heeft het echt nog goed gedaan hoor. Ook gewoon twee slaapjes met alle visite erbij.

We hadden best veel mensen en dus kwam sochtends de fam en smiddags de vrienden. Pfoe druk druk druk vooral met al die rond rennende dreumessen, peuters en kleuters, maar wel erg gezellig.

Anniek heeft ook super veel cadeaus gehad. De wheelybug en we hebben besloten dat ze de autostoel ook voor haar verjaardag krijgt. Ik heb die van 99 eur bij babydump besteld. Verder heeft ze drie van die houten puzzels met nopjes gehad. Een heel mooi sprookjesboek, woezel en pip boekje en nog een voorleesboek. Een heel leuk nijntje kapstokje, een kookboek, een little people auto, een winnie de poe v-tech ding, speeltjes voor in het bad, een heel lief klein koffertje voor al haar haarspeldjes, nog zon kralen spiraal, een loop trek eendjes ding, de rugdrager die we al hadden, kleertjes (maat 86) zon houten stapel blokken toren en de rest ben ik even vergeten.

Vandaag lijkt ze koorts vrij maar ga er een rustig dagje van maken. Wat er nu aan de hand was gister weet ik niet, maar het was wel een beetje zielig zo op haar verjaardag.

Oh en taart vond ze maar vies. Had van die mooie hema taarten en voor haar een stukje met 1 kaarsje erop maar die taart was geen succes haha. Ik denk dat ze ook nog nooit zoiets zoet heeft gegeten. Was wel een leuk gezicht hoor.
hoera britt 1 jaar!!!! gefeliciteerd hoor!!!

chica, gelukkig is het nog goed gekomen op haar verjaardag! grappig dat ze de taart niks vond! jamie krijgt toch wel iets vaker iets zoets... slecht van ons eigenlijk maar omdat hij toch qua gewicht aan de lage kant zit zien we het door de vingers af en toe en kruidnootjes vind hij ook helemaal geweldig! de hele tijd zit hij met zijn vingertje naar de glazen pot met kruidnoten te wijzen en maakt er een grappig geluidje bij wat hij bij alles maakt als hij iets aanwijst of iets mooi vind... ik heb de pot dus maar eens wat meer uit zicht gezet!
he bibi,

wat een leuke foto's op je hyves! dat andere meisje leek wel wat op britt, familie? schattig met zijn 2en achter dat loopding aan en nijntje erin!
inderdaad hartstikke leuke foto's van Brittjes verjaardag. en inderdaad, dat andere roze meisje met staartje moet haast wel familie van Britt zijn!

@Chica: ach da's niet erg toch, dat ze nog geen taart lust? er komt nog genoeg tijd om zoetigheid te eten!

wie van jullie zit nog aan de opvolgmelk (nou ja, jullie zoon/dochter dan...) en zo ja, hoeveel per dag? en lukt het met de pot mee eten ook wat?

en hoe gaat het bij jullie met het sabbelen op en knagen aan? werkelijk alles gaat haar mond in. ze brengt haar dag grotendeels door met slab om, omdat haar shirtje anders constant doorweekt is van het kwijlen

Lucia was vannacht aan het spoken. Ze lag in haar bedje te ouwehoeren dus op een gegeven moment kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik haar tussen ons in gelegd. Even tot rust laten komen en toen ik haar weer naar haar bedje bracht ging ze wel slapen.
@Wyfke: hier geen opvolgmelk meer. Evi drinkt gewone melk en eet (meestal) gewoon met ons mee. Zeveren doet ze niet, maar sabbelt en knaagt best op dingen.

@Bibi: idd hele leuke foto's, heb ze net ook even bewonderd.

@Chica: wat een verwennerij toch weer voor Anniek.

Is ze de koorts alweer helemaal kwijt? Jammer dat het net op haar verjaardag was.

@Eef: hahaha, die jamie van jullie weet al echt wat lekker is.
wyfke, hier ook geen opvolgmelk meer, hij krijgt smorgens bambix met gewone melk en verder eet hij gewoon met ons mee en als we sla oid eten dan krijgt hij een potje

verder sabbelt jamie ook overal aan, alles gaat in zijn mond en kwijlt dan ook flink maar niet zo erg dat zijn trui doorweekt is, maar je ziet wel een hele vlek dan! jamie neemt ook vaak wat in zijn mond, bijt erop en trekt het dan zo weer uit zijn mond langs zijn tandjes (bv met zijn rits) slecht voor zijn tandjes!!!

jamie kan snachts ook zo lekker kletsen, pff of echt jammeren omdat hij dan helemaal met zijn hoofd tegen het hoofdeind ligt, dat ligt ook niet lekker natuurlijk. we moeten toch wel heel regelmatig 's nachts hiervoor uit bed... gelukkig is een speen en weer even goed leggen weer goed en gaat hij weer een poosje slapen
Ik ben nog wel aan de opvolgmelk. Maar meer omdat we de pakken willen opmaken. En er staat op het pak tot 18 maanden dus dat is volgens mij ook niet erg. Daarna over op de gewone melk. Geven jullie halfvol of volle melk? Verder krijgt ze een fles opvolgmelk met bambix in de ochtend 220 ml en savonds ook nog een fles opvolgmelk van 220. Dat is geloof ik wat teveel en mogen ze met 1 jaar max 300 ml. Maar ja, als ik haar die fles savonds niet geef wordt ze echt met honger om een uurtje of 2300 wakker, dus ach, ze is zeker niet te dik ofzo dus dat houden we er nog even in.

Met de pot mee-eten lukt soms en soms niet. Hangt er een beetje vanaf hoe laat wij eten en als ze naar het kdv of GO gaat krijgt ze daar nog een potje om een uurtje of 1630. Dat is echt te vroeg voor ons om te eten, maar dan drinkt ze wel nog de fles om 1900 voor het naar bed gaan. Heb het wel eens anders geprobeerd maar dan wordt ze wederom wakker met honger. Ik weet niet zo goed wanneer ik dat moet gaan veranderen. Misschien als ze wat beter de warme hap eet ofzo.

Ik ga even de foto's bekijken hoor. Die van Anniek komen binnenkort op mijn webiste. Ik heb er nog even geen tijd voor gehad. Anniek huptst op haar billen de hele kamer nu rond en de kamer is nog niet kind proof en er zijn nog geen traphekjes. Die moeten er dit weekend zeker komen. Nu loop ik dus continue haar achterna. Gelukkig gaat ze nog niet heel hard, maar het is wel opletten. Ik heb vriend echt met klem aangeraden om die hekjes echt te plaatsen.

Welke hebben jullie? Ik zoek niet van die hele dure eigenlijk want we hebben er 5 nodig. Nou ja nu nog niet zoveel, maar wil wel allemaal dezelfde hebben. Zijn die van de Hema een beetje goed? Of moet ik eerder bij een babydump ofzo kijken?
@Chica: traphekje hier hebben we gewoon bij een bouwmarkt gehaald, prima ding, niet overdreven duur.

Wij geven trouwens gewoon halfvolle melk aan evi, wat wij altijd al dronken. En het klopt dat kindjes aan 300cc melkproducten voldoende hebben.

Als ik ook werken ben en vriendlief moet haar ophalen van het kdv om 17:45, dan heeft evi ook al een potje op, want als hij nog thuis moet koken en evi eten geven is het veel te laat voor haar. Maar voor de rest eet ze eigenlijk wel goed met de pot mee. Maar als wij bv friet eten ofzo, dan krijgt ze ook wel een potje, want om nu al aan de friet te gaan (wat ze helemaal niet erg zal vinden ;o) vind ik nog een beetje vroeg.

En sla hoeft ze ook niet, dan maak ik vaak nog een extra groenten klaar voor ons en evi.

We merken hier dat evi eerder wakker begint te worden, was het eerst tegen 8:00 uur dat we haar hoorden, maar de afgelopen week is het toch echt nog maar 7:00 uur.
@Chica: Ik geef dus ook nog opvolgmelk, omdat ze anders zo'n honger heeft. Althans dan zeurt ze veel meer. Doe nu 's ochtends eentje van 200 ml en tussen de middag nog een. En als ze erg jengelt nog een klein flesje van 120ml. Ik doe ook maar wat

Is het met Bambix nog goed drinkbaar? Kan ze dat door de speen drinken? Is misschien wel een wat voedzamer ontbijtje voor Lucia!

We moeten maar vertrouwen op ons moederinstinct, dan komt het volgens mij altijd goed met onze kindjes!

Ik overweeg de traphekjes bij Hema te gaan kopen. Niet zo duur en ik zou niet weten waarom ze niet goed zouden zijn.

@Eef: wat grappig dat Jamie ook al zo onhandig met z'n hoofdje tegen het hoofdeinde aan ligt. Zo ligt Lucia er ook regelmatig bij. Ik weet niet waarom die kindjes altijd omhoog kruipen in hun bedje...

@Margreet: mag ik vragen wat Evi nu zoal eet en drinkt overdag? En is Evi's ritme 's avonds onveranderd gebleven? misschien toch een beetje nasleep van de wintertijd? Wij moeten Lucia 's ochtends echt wakker maken en dat is ook niet leuk. Vandaag heeft ze uitgeslapen tot maar liefst 11.00 uur, niet normaal meer! Maar wel lekker voor deze vermoeide mama!

En nu ligt ze alweer te maffen. Maar ze kan die slaap ook wel goed gebruiken denk ik, omdat ze weer snotverkouden en hoesterig is. Gelukkig eet ze wel goed verder.

Wij geven ook geen patat! En ik vind dat ze er niks aan mist want ze vindt haar eigen eten ook al zo lekker. Maar als ik muffins gebakken heb geef ik haar wel eens een halve! Vindt ze erg lekker!
@Wyfke: ik zal ff haar eetritme opschrijven.

's ochtends bij het wakker worden krijgt ze met de lepel van ons bambix 12 mnd met bijna 200 cc halfvolle melk met wat aangelengd met water (ivm anders teveel aan melkproducten).

En omdat ze dus met 200cc niet genoeg heeft.

Tussendoor fruitstukjes (2 stuks fruit) en evt wat drinken (water/ranja oid).

Rond 12 uur 1 hele boterham met bv appelstroop/smeerkaas, daarbij 100cc halfvolle melk.

Na haar middagdut krijgt ze bv een rijstewafeltje/dreumeskoekje/broodkorst (vind ze nog het lekkerst van allemaal) met daarbij wat drinken, meestal geef ik dan ook ongeveer 100cc.

Avondeten bestaat uit dus wat wij eten, met als toetje wat yoghurt zonder iets.

Voor het slapen gaan meestal nog een klein flesje sap, dit was voorheen opvolgmelk.

En dan gaat ze rond 19:00/19:15 naar bed toe.

D'r ritme 's avonds is onveranderd verder, dus waarom ze nu ineens eerder wakker wordt, geen flauw idee.

Merk wel dat ze weer ineens iets meer kan en snapt.
Wyfke door de I-II-III speen gaat de bambix heel goed. Ik moet misschien in de ochtend wat minder schepjes opvolgmelk doen en wat meer water.

Ik wil trouwens ook de hema traphekjes want de rest is zo duur. Ik vraag me alleen af waar dat mega prijs verschil vandaan komt. Moet ik maar eens een topic over openen ofzo.

Ennuh.....wakker maken is niet leuk maar mijn god 11:00???? Hoe laat gaat ze naar bed dan? Ik wou dat ik dat af en toe kon. Je moet even precies beschrijven hoe je dat bed ritueel doet hoor want ik wil dat ooooook. Hier is mevrouw elke dag om 06:00 wakker. Echt niet fijn dus.

Margreet: klinkt goed dat eetschema. Wat voor sap geef je savonds? Diksap ofzo of iets anders? Pikt ze dat in plaats van de melk savonds?

En patat??? Nee hoor hier ook zeker niet. Is nergens voor nodig vind ik. Ik merk trouwens ook dat ze af en toe weer moeilijk doet over stukjes. Brood eet ze goed maar als er weer te grote stukken in het eten zit dan spuugt ze het gewoon uit. Is dat bij jullie ook zo?

Ik merk trouwens dat ze uit een antilek beker elke keer maar kleine beetjes drinkt en uit de fles in 1x.
@Chica: dat sap is gewoon roosvicee oid. In het begin vond ze dat niet zo leuk, eerst altijd opvolgmelk en dan ineens iets anders. Maar nu doet ze het prima. Klokt heel dat flesje in een keer weg.

Hier ook, als er te grote stukken in haar warm eten zit dat duwt ze dat ook weer naar buiten. Ik prak het gewoon heel goed of snij het heel fijn.

En dan graait ze dat zo met haar handjes uit haar bakje en smullen maar. En in de d'r andere hand houdt ze dan een lepeltje vast, maar ohwee als we dat lepeltje af pakken om haar te helpen, hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven