Ok en nu?

20-10-2008 16:05 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het volgende berichtje kwam op mijn man zijn email binnen;

* verwijderd *

Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken hoor, kijk vaak mijn man zijn email na omdat hij zijn werk niet op zijn email kan kijken en hij is bezig met sollicitaties vandaar.

Dit is toch niet zo maar een email van een vriendin toch???

Ik word hier een beetje misselijk van en weet het ff niet meer.

Kunnen jullie even jullie ongezouten mening geven?

Wat moet ik hier mee??
Ik herken het Zusenzo. Maar weet je, als jezelf opofferen niet helpt, als dat al geen steek helpt (niet dat je dat moet doen uberhaupt maar ik begrijp dat je het zo opgepakt hebt), kun je er maar beter mee ophouden hm?

Het heeft geen effect en het is slecht voor jou. Jij moet gelukkig mogen zijn met jezelf, met je leven, met hoe je het wil leven. Dat hij je die ruimte niet geeft door zijn wrok is vervelend maar je laat je die ruimte afpakken. Hou daar mee op, kies voor jezelf daarin. Dat recht heb je, daar hoort je partner je juist in te stimuleren naar mijn idee, niet beknotten.

Dat kun je voor jezelf opeisen. Dat heb ik toen zelf ook gedaan. En dat botst soms maar dat doet het toch wel. Dan kun je maar beter zorgen dat je iig met jezelf door 1 deur kunt.

Wie weet als hij minder ruimte krijgt, eindelijk 's de consequenties voor zijn kiezen krijgt ipv dat het hem zo gemakkelijk gemaakt wordt zich zo te gedragen, dat hij dan bijtrekt. Dat is ook weer een proces dus het kost tijd en gaat niet blij en vredig. Maar misschien moet je dit samen een beetje uitworstelen, ieder van zijn of haar kant en wie weet vind je elkaar dan weer in het midden.
Hoi Zusenzo,

Ik vind het heel rot voor je dat naar aanleiding van een e-mailbericht de beerput (opnieuw) is geopend.

Het is duidelijk dat hij het onderwerp van het probleem is en dat jou niets te verwijten valt. Wanneer iemand niet lekker in zijn vel zit is alles negatief en daar komt bij dat hij uit het buitenland komt. Vaak kunnen cultuurverschillen (relatie met familie, etc) in het begin geen probleem zijn, maar in de loop van de tijd worden ze meestal wel een probleem.

Heeft hij wel regelmatig contact met zijn familie? En bezoeken zij jullie wel of andersom?

Ik denk dat jij in deze het initiatief moet nemen. Hem duidelijk maken wat de situatie is en wat hij kan worden. En probeer hem uit die negatieve spiraal te halen zonder jezelf weg te cijferen. Wanneer je ziet dat hij geen energie meer heeft of in de relatie wil steken, dan lijkt mij dat jij voor jezelf en de kinderen moet kiezen.

Heel veel sterkte, maar overhaast niets!
Lucifer, hij heeft zeer regelmatig conact met zijn familie, tel.rek. van 300,- zijn dan ook niet ongewoon en dat terwijl we skype/voipbuster hebben.

Ik ga ook zeker niks overhaasten, maar ben er wel redelijk klaar mee op dit moment.

Feliciaatje, ik herken in jouw post ook de herkenning, bedankt daar voor, doet me goed en maakt me zekerder.

Vandaag lekker met de kinderen weg geweest, maar zie weer tegen de avond op.
Hoi Zusenzo,

Wat een nare situtatie, als je man er het bijltje bij neer wil gooien heeft het weinig zin meer om daar tegen te vechten, zoals ik uit jouw postings begrijp heb je daar ook geen energie meer voor. Misschien is een time-out voor nu inderdaad wel even beter. Misschien komt hij wel tot bezinning als er wat meer afstand is tussen jullie, misschien ook niet. Hoe dan ook lijkt het me voor jou het beste dat je probeert je zelfstandigheid terug te vinden, dus weer gaan werken is dan wel een goede optie. Het is wel fijn dat hij jullie in ieder geval in jullie huis wil laten blijven wonen, zodat jullie leven zo min mogelijk verstoord wordt. Vooral voor de kinderen is dat fijn. Ik hoop dat jullie goed met elkaar om kunnen blijven gaan, zeker voor de kinderen is dat nu het belangrijkste lijkt me.

Heel veel sterkte!
Jeetje zusenzo, heb net ff alles doorgelezen maar wat een drama zeg meis

Laat je alsjeblieft NIET wijsmaken dat het jouw schuld is hoor.

Als hij dan zo ongelukkig was/is dan had hij verdorie aan de bel moeten trekken...

En nu legt hij het hele uit elkaar gaan verhaal ook nog eens bij jou neer.

Neem geen overhaaste beslissingen hoor meiske

Zijn jullie wel nog samen in 1 huis nu?

Trek je dat een beetje?

Dikke knuffel,Sum
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Danke je SD, lang leve het negeren ( iets wat ik dus echt niet kan maar hij des te beter), ben er klaar mee, ik wacht wel even af wat komen gaat. Ik heb nu geen energie om na tedenken, bij dingen stil te staan en dingen te regelen.
Pffffffff...gespannen sfeertje zal dat geven zeg thuis

Als jij slecht bent in het negeren (wat ik ook ben) wil je dan niet steeds op zoek naar antwoorden, praten horen, enz enz...

Ik zou gillend gek worden denk ik

Dikke knuffel
SD, Ja, zo ben ik maar, ik hoe me nu idd erg in erg vermoeiend, maar minder vermoeiend dan blijven proberen te praten tegen iemad die je blijft negeren en vervolgens boos wordt omdat je maar door blijft zagen.

IK denk dat ik vanavond gewoon boven TV ga kijken en hem in zijn sop laat gaar koken.
Dat lijkt me ook het beste
Vind het knap als het je gelukt is

Aan de andere kant...dit lijkt toch een gevecht wat je niet kan winnen

Meis ik vind het zo ontzettend klote voor je!
Hoest nu met je, Zusenzo?

Heb je hele topic gelezen, wat een ontzettende nare situatie.

Hoe is het nu?
Peas on earth!
Het gaat weer , man is een beetje bij getrokken en ik ook maar echt lekker zit het niet natuurlijk.

Maar lief van je bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven