Jouw ochtendritueel

02-03-2016 22:59 195 berichten
In het topic over ochtendritueel met 2 kinderen veel mensen die om 6h of eerder klaar zijn. Weg kinderwens

Dat topic is niet de juiste plek voor deze vraag. Ik vraag me af:

1. Hoe laat sta je op

2. Wat is je gezinssamenstelling

3. Wat is je ochtendritueel

4. Hoe laat ga je van huis en wat is je reistijd?

TO trapt af:

1. 6.45h

2 Man en ik

3. Douchen, aankleden, opmaken/haar, ontbijten of ontbijt maken om op het werk te eten.

4. Ik ga meestal om 7.30/7.45 van huis en begin dan om 8/8.15 met werken.
quote:Hayek schreef op 04 maart 2016 @ 16:25:

Ik krijg m'n werk regelmatig in 8 uur al niet af..........Dat heb ik echt nog nooit gehad. Ik bedoel, werk is nooit af, er is altijd nog wel wat te verzinnen, maar ik ben nooit in tijdnood ofzo. En heb genoeg tijd om te fb'en / forummen tussendoor. Dus zou makkelijk 4x6 kunnen werken volgens mij, maar m'n baas wil per se dat ik 40 werk. Zijn geld.
En ik bedoel het is niet alsof ik niet vooruit werk, want ik heb de eerste basis gelegd voor een project dat eind september af moet zijn afgelopen week, terwijl het ruimschoots vroeg genoeg was geweest als ik er in juli mee begonnen was.
quote:lux. schreef op 04 maart 2016 @ 17:32:

[...]

Dat heb ik echt nog nooit gehad. Ik bedoel, werk is nooit af, er is altijd nog wel wat te verzinnen, maar ik ben nooit in tijdnood ofzo. En heb genoeg tijd om te fb'en / forummen tussendoor. Dus zou makkelijk 4x6 kunnen werken volgens mij, maar m'n baas wil per se dat ik 40 werk. Zijn geld.Ik vind het prima om naar een 6uur durende werkdag te gaan, maar dan moeten de kinderen of studenten dus ook eerder uit zijn. Ik heb regelmatig dagen van 8.30 tot 19.00. En nee tijd om te fb'en of forummen heb ik nog nooit gehad, bij geen enkele baan.
Ik sta ongeveer op wanneer het licht wordt. 's Winters later dan 's Zomers.

Plassen

Theedrinken, ontbijten, forum of krant lezen

Man thee brengen als hij nog slaapt. Of als hij wakker is: vragen waarom koffie al op is.

Mediteren

Douchen, aankleden

Koffiedrinken

Buienradar checken

10 minuten zoeken naar bril en/of huissleutels

Op fiets naar werk, 15 min fietsen

Daar ben ik dan om een uur of 10

Huishouden met partner, zonder kinderen.
quote:JulienClerc schreef op 04 maart 2016 @ 17:56:

[...]

Ik vind het prima om naar een 6uur durende werkdag te gaan, maar dan moeten de kinderen of studenten dus ook eerder uit zijn. Ik heb regelmatig dagen van 8.30 tot 19.00. En nee tijd om te fb'en of forummen heb ik nog nooit gehad, bij geen enkele baan.

Waarom? Da's juist niet handig, want dan zit je nog met een opvangprobleem.

Ik heb nog nooit een baan gehad waarbij ik geen tijd over had om te fb'en of te forummen, behalve achter de kassa of in de schoonmaak als tiener. Maar zoals ik al zei: het is niet of ik te beroerd ben om vooruit te werken ofzo.
quote:lux. schreef op 04 maart 2016 @ 20:32:

[...]

Ik heb nog nooit een baan gehad waarbij ik geen tijd over had om te fb'en of te forummen, behalve achter de kassa of in de schoonmaak als tiener. Maar zoals ik al zei: het is niet of ik te beroerd ben om vooruit te werken ofzo.

Ik sta zelf voor de klas (basisonderwijs en hbo). Als ik maar 6 uur werk op een dag is dat prima, maar dan moet er OF iemand mijn lesdag afmaken of de kinderen en studenten moeten eerder uit zijn.

Ik heb nog nooit een kantoorbaan gehad, wellicht is dat het. Al mijn banen, op oppassen na, waren gewoon druk. Even een smsje lezen was iets dat je in je pauze deed.
quote:JulienClerc schreef op 04 maart 2016 @ 20:34:

[...]

Ik sta zelf voor de klas (basisonderwijs en hbo). Als ik maar 6 uur werk op een dag is dat prima, maar dan moet er OF iemand mijn lesdag afmaken of de kinderen en studenten moeten eerder uit zijn.

Ik heb nog nooit een kantoorbaan gehad, wellicht is dat het. Al mijn banen, op oppassen na, waren gewoon druk. Even een smsje lezen was iets dat je in je pauze deed.Ah dan snap ik het ja en nee als je voor de klas staat kun je natuurlijk niet sms'en
quote:lux. schreef op 04 maart 2016 @ 20:32:

[...]

Ik heb nog nooit een baan gehad waarbij ik geen tijd over had om te fb'en of te forummen, behalve achter de kassa of in de schoonmaak als tiener. Maar zoals ik al zei: het is niet of ik te beroerd ben om vooruit te werken ofzo.Sinds ik die nieuwe baan heb heb ik dus echt geen tijd voor Facebook, laat staan forum. Ik Facebook alleen soms ff als ik op iemand moet wachten ofzo.
Een zesurige werkdag klinkt mij veel gezonder in de oren (voor de werkende dan dus) al begrijp ik best dat het voor veel soorten werk/banen gewoon niet haalbaar is. Maar ergens vind ik dat idee van 's morgens na het ontbijt de deur uit moeten voor je werk - werken - en dan thuiskomen tegen de tijd dat je moet gaan koken (en dat veertig jaar of langer) eigenlijk heel bizar. Zelfs als je toch echt heel erg leuk werk hebt.
quote:matroesjka_ schreef op 04 maart 2016 @ 20:48:

[...]

Sinds ik die nieuwe baan heb heb ik dus echt geen tijd voor Facebook, laat staan forum. Ik Facebook alleen soms ff als ik op iemand moet wachten ofzo.Hm heb ik echt nog nooit last van gehad. En 't is nou niet alsof ik enorm onder m'n niveau werk ofzo. Of te beroerd ben om wat extra's te doen. Kennelijk gewoon relaxte werkgevers ofzo?
quote:NYC schreef op 04 maart 2016 @ 20:53:

Een zesurige werkdag klinkt mij veel gezonder in de oren (voor de werkende dan dus) al begrijp ik best dat het voor veel soorten werk/banen gewoon niet haalbaar is. Maar ergens vind ik dat idee van 's morgens na het ontbijt de deur uit moeten voor je werk - werken - en dan thuiskomen tegen de tijd dat je moet gaan koken (en dat veertig jaar of langer) eigenlijk heel bizar. Zelfs als je toch echt heel erg leuk werk hebt.Ik ook!!! Daarom was ik ook absoluut niet van plan om dat dat 40 jaar te gaan doen
quote:lux. schreef op 04 maart 2016 @ 20:57:

[...]

Hm heb ik echt nog nooit last van gehad. En 't is nou niet alsof ik enorm onder m'n niveau werk ofzo. Of te beroerd ben om wat extra's te doen. Kennelijk gewoon relaxte werkgevers ofzo?Of betere verhouding personeel vs. hoeveelheid werk ;)
En ik trek ook veel werk naar me toe.
quote:matroesjka_ schreef op 04 maart 2016 @ 20:59:

En ik trek ook veel werk naar me toe.Ja dat kan bij mij niet echt, nog meer naar me toe trekken. Daarvoor zijn de werkzaamheden te verschillend per collega. Ik share gewoon met 1 iemand en we redden het prima samen en de rest van het bedrijf doet echt totaal andere dingen, dus kan hooguit eens een kast opruimen ofzo, maar we hebben er maar 5 dus dat heb ik al gedaan inmiddels
Ik vind het juist heerlijk, vroeg beginnen. Hoe vroeger hoe beter, dan heb je het maar weer gehad ook . Toen ik nog scholen schoonmaakte deed ik de scholen waar ik in mijn eentje liep altijd om vier uur 's morgens in plaats van om vijf uur 's middags. Was wel

even doorbijten als om kwart over drie de wekker ging, maar ik was dan ruim op tijd terug om de kinderen naar school te helpen en ik zat er tenminste niet de hele dag tegenaan te hikken dat ik tegen de avond (als het thuis gezellig dreigde te worden) nog weer aan het werk moest.

En nog steeds begin ik bij voorkeur vroeg. Wij werken standaard van acht tot vijf maar meestal begin ik om half zeven al om de boel op te starten en ik vind het heerlijk. Lekker rustig nog, geen gestress van collega's, illegaal bakkie leut op de mangel en gaan met die banaan. En met een beetje mazzel kan ik nog lekker om vier uur naar huis ook.
1. 6.35u

2. Gezin met 2 kinderen

3. Wekker gaat om 6.30u, een keer snoozen en dan sta ik op. Douchen en aankleden, daarna man douchen. Kinderen om 7.00u wakker, aankleden etc. Man maakt ontbijt en ik doe de fruit- en lunchboxen. Ontbijten (voor mij meestal alleen koffie, en dan ontbijt ik op m´n werk). Haar, make up en tanden poetsen en om 7.45u gaan we met z´n allen de deur uit.

4. 7.45u. Reistijd zo´n 20 minuten maar als ik de kinderen naar school breng (doen we om en om) een half uur langer. Begin dus tussen 8.00 en 8.30u met werken.
Oh en voor degenen met kinderwens: minder slapen went echt....
quote:Kirikou schreef op 04 maart 2016 @ 23:07:

Oh en voor degenen met kinderwens: minder slapen went echt.... Laten we het hopen..
Alle reacties Link kopieren
1. Als ik moet werken om 6.45

2. Vriend en ik (en knaagdier)

3. Eerst 3x snoozen, 6.45 eruit, plassen, aankleden, haren doen, lenzen in, ontbijten, lunch inpakken, tanden poetsen, vriend een kus geven, knaagdier een stukje groente/fruit

4. Om 7.10 de deur uit, reistijd 25-35 minuten (afhankelijk van files), werk van 8-18
quote:Kirikou schreef op 04 maart 2016 @ 23:07:

Oh en voor degenen met kinderwens: minder slapen went echt.... Maar alleen omdat het moet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven