Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:tvandattum schreef op 06 maart 2016 @ 08:51:

[...]

Nijmegen gaat toch helemaal niet over de procedures?

Dat is nog altijd de IND. Die uitvoeren wat de regering opdraagt.

Precies maar dat is een signaal

Gemeenteraad gaat over speeltuintjes, plantsoenen en de sluitingstijden van het café op de hoek.

Dijkhoff hier niets mee gaat doen hoor

Net zoiets als kernwapenvrije gemeentes, daar had de gemeenteraad ook niets over te zeggen maar de "linksmens" vond zo'n bordje wel stoer staan dus hing heel Nederland in de jaren '80 vol.

Overigens gaat Heumensoord dicht i.v.m. 4 daagse

http://www.gelderlander.n ... ing-heumensoord-1.5715324
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:barbaracartland schreef op 05 maart 2016 @ 21:14:

[...]

Ik kijk nooit foto's van het azc, dus ik baseer mijn standpunt inderdaad alleen op de asielzoekers die ik tegenkom bij Lidl.

Ik snap je standpunt. Toch ben ik voorzichtig positiever dan jij.

Ik heb lang in een.multiculturele wijk gewoond. Dat heeft mij juist niet.positief gestemd. Hele rustige wijk overigens. Gebeurde nooit wat.

Maar het enorm slechte of geen.nederlands kunnen, meisjes die als assepoester ingezet worden, 8-jarige meisjes die naar opa en oma in.marokko werden gestuurd, het leven in een compleet parallelle wereld, Allah staat altijd op 1, daarna komt het land van herkomst. Daarna niks. Nederland komt er gewoon niet in voor. De denkbeelden over.vrouwen/homo's etc. Ik had goed contact met buren en het was rustig wonen. Maar het heeft mij negatief gestemd over integratie. Mensen worden ook maar een beetje aan hun lot overgelaten.
quote:hollebollegijs schreef op 06 maart 2016 @ 09:24:

[...]

Overigens gaat Heumensoord dicht i.v.m. 4 daagse

http://www.gelderlander.n ... ing-heumensoord-1.5715324Ik denk dat Nijmegen van Heumensoord af wil, omdat het niet goed voor hun linkse imago is.
quote:barbaracartland schreef op 06 maart 2016 @ 08:28:

Waarom is het zo belangrijk wat iemand op zijn hoofd heeft? Voor mijn part loop je rond met een bloempot of een pak cornflakes op je kop. Er lopen in TA geen vrouwen in burqa's, dus ik zie het hele probleem niet zo.

Overigens is de winkeldiefstal in TA niet toegenomen, zoals je in het artikel dat erover gaat kunt lezen, maar het aantal gevallen van aangifte. Dat zegt niet dat er meer gestolen wordt, wel dat er meer aangifte gedaan wordt. Zoals jullie vast wel weten, is het soms erg gecompliceerd aangifte te doen/is er in sommige gevallen een actief ontmoedigingsbeleid van de politie. Ik voorspel dat, nu er veel meer politie in het dorp is én het bureau overdag altijd open is, het aantal aangiften nog verder toe gaat nemen.Het gaat er niet om wat je op je hoofd hebt. Het gaat om de totale outfit. Hier lopen genoeg Somalische vrouwen rond die van top tot teen lange gewaden dragen. Ook zie je hier regelmatig (steeds vaker) vrouwen in van die lange zwarte gewaden. Daar kun je dus niet in werken. Zelfs schoonmaakwerk is niet te doen, want die lappen belemmeren je bij iedere handeling. Misschien moet je eens een dagje Randstad doen, want dan gaat er een wereld voor je open.
quote:mienietjefietje schreef op 06 maart 2016 @ 09:07:

"Het tentenkamp is sober, veilig en humaan, maar er is geen doorstroming. Dat creëert een uitzichtloze situatie voor de vluchtelingen", liet Cilia Daemen weten.

Nou, precies zoals de opvang in de regio is dus. Of slechter voor degenen die een appartement hadden in Istanboel en voor een huis en uitkering in Nederland op een bootje zijn gestapt, tegen betaling van duizenden euro's. En die nu ook geld hebben om vrouw en kinderen diezelfde dure tocht te laten maken?

Feit is dat er geen doorstroming is omdat de azc's al vol zitten met statushouders waar geen woonruimte voor is omdat de woningmarkt hier een puinzooi is. En als ze opeens met 60.000 tegelijk komen (en de prognose voor dit jaar is 100.000, exclusief de gezinshereniging) is het logisch dat de procedures lang duren en ze nog veel langer in de noodopvang moeten blijven.

Gewenst? Voor de migranten niet maar wel een logisch gevolg van het feit dat het systeem in zijn voegen kraakt en de woningmarkt een puinhoop is.

Als dat mensen ontmoedigt om te komen kan ik dat alleen maar als positief zien. Het weerhoudt helaas nog lang niet voldoende mensen om toch te komen asielshoppen, zoals we zien bij de grens met Macedonië. Ik ben blij dat er nog enkele landen in Europa zijn die weigeren zich onder de voet te laten lopen door een groot contignent gelukszoekers en een veel kleiner deel echte vluchtelingen. De Syriërs die in de opvang in Turkije zaten waren gewoon veilig en vallen ook gewoon onder de gelukszoekers.

Ik snap dat die mensen het willen proberen, iedereen wil een zo goed mogelijk leven voor zichzelf. Het is alleen tegen alle verdragen in wat er nu gebeurt (alleen opvang voor directe oorlogsvluchtelingen en vervolgde mensen en opvang in het eerste veilige land) en ik neem het de EU uiterst kwalijk dat ze het laten gebeuren.

Griekenland heeft met de pet gegooid naar grensbewaking omdat ze wisten dat de meeste migranten toch niet in Griekenland willen blijven. Het is ontzettend zuur voor de Griekse burgers die bijvoorbeeld op de eilanden hun broodwinning nu zien verdwijnen door de migranteninvasie.

En bovenop het wanbeleid van Griekenland kwam nog een keer de stommiteit van Merkel om migranten tijdelijk vrije doorgang te verlenen en Dublin op te schorten. Daar heeft ze nu een miljoen nieuwe Duiters aan te danken en staan er nu alweer 12.000 mensen voor de grens met Macedonië op weg naar noord Europa. En die 12.000 zijn het topje van de ijsberg want er komen dagelijks mensen bij op de eilanden die ook verder willen reizen. De teller instromers in Griekenland staat voor januari en februari al op 120.000 migranten. En dan moet de grote stroom nog komen.

Vanuit de migranten gezien is het natuurlijk ook unfair. Waarom liet Duitsland vorig jaar wel een miljoen mensen ongescand door en zitten zij nu vast in Griekenland? Dat is volstrekte willekeur en het was een enorm domme en schadelijke actie van Merkel. Waardoor er nu een nieuwe humanitaire crisis is ontstaan en dat probleem is nog 25 tot 30x zo erg als vorig jaar. De aantallen migranten zijn toegenomen met 25 tot 30% ten opzichte van vorig jaar. En dan moet het bootjes hoogseizoen nog beginnen.

De zogenaamd barmhartigheid en moreel leiderschap van Merkel heeft het probleem met de migrantenstroom richting Europa alleen maar veel en veel groter gemaakt. En de daadwerkelijke slachtoffers zijn de migranten en de onderklassen in de Europese landen waar de meeste migranten terecht komen. De bovenlaag en de bestuurlijke elite hebben er geen last van.
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 maart 2016 @ 10:57:

[...]

De zogenaamd barmhartigheid en moreel leiderschap van Merkel heeft het probleem met de migrantenstroom richting Europa alleen maar veel en veel groter gemaakt. En de daadwerkelijke slachtoffers zijn de migranten en de onderklassen in de Europese landen waar de meeste migranten terecht komen. De bovenlaag en de bestuurlijke elite hebben er geen last van.Precies, het aloude spreekwoord is hier van toepassing, Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:barbaracartland schreef op 05 maart 2016 @ 20:35:

Zodra mensen in Nederland wonen, krijgen ze minder kinderen. Dat is vooralsnog met elke instromer gebeurd en dat is een redelijke voorspeller voor nieuwe instromers.

Sorry , maar juist het omgekeerde is het geval ! Ze hoeven er immers zelf niet meer voor te zorgen. Dat geeft een impuls

Ik denk helemaal niet dat iedereen graag een laagbetaalde baan wil. Ik wil zelf ook geen laagbetaalde baan. Maar het is soms geen kwestie van willen, maar van moeten. Ik ken het verzet tegen werken maar al te goed: als de bijstand voldoende is voor alles wat jij belangrijk vindt, dan is de prikkel om te gaan werken niet bepaald sterk. In die gevallen mag je als overheid, vind ik, best een extra prikkel geven.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:barbaracartland schreef op 06 maart 2016 @ 08:28:

Waarom is het zo belangrijk wat iemand op zijn hoofd heeft? Voor mijn part loop je rond met een bloempot of een pak cornflakes op je kop. Er lopen in TA geen vrouwen in burqa's, dus ik zie het hele probleem niet zo.

Overigens is de winkeldiefstal in TA niet toegenomen, zoals je in het artikel dat erover gaat kunt lezen, maar het aantal gevallen van aangifte. Dat zegt niet dat er meer gestolen wordt, wel dat er meer aangifte gedaan wordt. Zoals jullie vast wel weten, is het soms erg gecompliceerd aangifte te doen/is er in sommige gevallen een actief ontmoedigingsbeleid van de politie. Ik voorspel dat, nu er veel meer politie in het dorp is én het bureau overdag altijd open is, het aantal aangiften nog verder toe gaat nemen.

Oh ja, meer aangifte is er gedaan.

Nou ik snap 'm hoor.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 06 maart 2016 @ 12:28:

[...]

Barbara Cartland heeft de cijfers niet goed gelezen. Een daling van het geboortecijfer vindt pas plaats bij de tweede generatie (en dan gaat het met name over Marokkanen en Turken) en ook dan is het gemiddelde gezin over het algemeen groter dan een autochtoon gezin. De cijfers komen alleen dichter in de buurt bij de geboortecijfers van autochtonen. Bij nieuwkomers is het nog steeds zo dat de gezinnen veel groter zijn dan die van (autochtone) Nederlanders.
quote:Eindeloos schreef op 06 maart 2016 @ 12:37:

[...]

Nou ik snap 'm hoor.Sommige mensen blijven willens en wetens hun kop in het zand steken. Die hebben vast nog nooit aangifte gedaan, want dat doe je echt niet voor de lol. Het kost je zeeën van tijd en het leidt nergens toe.
http://www.dvhn.nl/archie ... diefstallen-20850276.html
quote:Pientjexxxx schreef op 06 maart 2016 @ 12:39:

[...]

Sommige mensen blijven willens en wetens hun kop in het zand steken. Die hebben vast nog nooit aangifte gedaan, want dat doe je echt niet voor de lol. Het kost je zeeën van tijd en het leidt nergens toe.

Juist, wat te denken van zo'n hardwerkende Aldi chef?, die het al met een minimum aan personeel moet doen.?

Die zou echt na sluiting in zijn vrije tijd aangifte moeten doen.

Het bureau in TA is sinds heel kort weer normaal '' geopend, echter voor aangifte moet

er wel iemand uit Delfzijl komen.

Lekker op je zaterdagavond, of vrije maandag.
Was al geplaatst.
quote:mienietjefietje schreef op 06 maart 2016 @ 08:42:

http://www.gelderlander.n ... 036#.VsEyJmX5uFo.facebookJa sorry, dat de baan, huis, status, niet klaarstaat binnen een paar maanden.
quote:tvandattum schreef op 06 maart 2016 @ 09:28:

[...]

Ik heb lang in een.multiculturele wijk gewoond. Dat heeft mij juist niet.positief gestemd. Hele rustige wijk overigens. Gebeurde nooit wat.

Maar het enorm slechte of geen.nederlands kunnen, meisjes die als assepoester ingezet worden, 8-jarige meisjes die naar opa en oma in.marokko werden gestuurd, het leven in een compleet parallelle wereld, Allah staat altijd op 1, daarna komt het land van herkomst. Daarna niks. Nederland komt er gewoon niet in voor. De denkbeelden over.vrouwen/homo's etc. Ik had goed contact met buren en het was rustig wonen. Maar het heeft mij negatief gestemd over integratie. Mensen worden ook maar een beetje aan hun lot overgelaten.

De mensen worden niet aan hun lot overgelaten, dat is pertinent onwaar.......

De mensen willen in hun eigen Alla kringetje rond blijven draaien met soort/geloofsgenoten/koranles etc.

En als ze activiteiten daarbuiten ondernemen, is het voor 6 a 7 maanden op vakantie '''' naar het land van herkomst, met een volgepakte, afgeladen station met kado's van de Nederlandse uitkeringen gekocht.

Zo zit het !
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 maart 2016 @ 10:57:

[...]

Nou, precies zoals de opvang in de regio is dus. Of slechter voor degenen die een appartement hadden in Istanboel en voor een huis en uitkering in Nederland op een bootje zijn gestapt, tegen betaling van duizenden euro's. En die nu ook geld hebben om vrouw en kinderen diezelfde dure tocht te laten maken?

Feit is dat er geen doorstroming is omdat de azc's al vol zitten met statushouders waar geen woonruimte voor is omdat de woningmarkt hier een puinzooi is. En als ze opeens met 60.000 tegelijk komen (en de prognose voor dit jaar is 100.000, exclusief de gezinshereniging) is het logisch dat de procedures lang duren en ze nog veel langer in de noodopvang moeten blijven.

Gewenst? Voor de migranten niet maar wel een logisch gevolg van het feit dat het systeem in zijn voegen kraakt en de woningmarkt een puinhoop is.

Als dat mensen ontmoedigt om te komen kan ik dat alleen maar als positief zien. Het weerhoudt helaas nog lang niet voldoende mensen om toch te komen asielshoppen, zoals we zien bij de grens met Macedonië. Ik ben blij dat er nog enkele landen in Europa zijn die weigeren zich onder de voet te laten lopen door een groot contignent gelukszoekers en een veel kleiner deel echte vluchtelingen. De Syriërs die in de opvang in Turkije zaten waren gewoon veilig en vallen ook gewoon onder de gelukszoekers.

Ik snap dat die mensen het willen proberen, iedereen wil een zo goed mogelijk leven voor zichzelf. Het is alleen tegen alle verdragen in wat er nu gebeurt (alleen opvang voor directe oorlogsvluchtelingen en vervolgde mensen en opvang in het eerste veilige land) en ik neem het de EU uiterst kwalijk dat ze het laten gebeuren.

Griekenland heeft met de pet gegooid naar grensbewaking omdat ze wisten dat de meeste migranten toch niet in Griekenland willen blijven. Het is ontzettend zuur voor de Griekse burgers die bijvoorbeeld op de eilanden hun broodwinning nu zien verdwijnen door de migranteninvasie.

En bovenop het wanbeleid van Griekenland kwam nog een keer de stommiteit van Merkel om migranten tijdelijk vrije doorgang te verlenen en Dublin op te schorten. Daar heeft ze nu een miljoen nieuwe Duiters aan te danken en staan er nu alweer 12.000 mensen voor de grens met Macedonië op weg naar noord Europa. En die 12.000 zijn het topje van de ijsberg want er komen dagelijks mensen bij op de eilanden die ook verder willen reizen. De teller instromers in Griekenland staat voor januari en februari al op 120.000 migranten. En dan moet de grote stroom nog komen.

Vanuit de migranten gezien is het natuurlijk ook unfair. Waarom liet Duitsland vorig jaar wel een miljoen mensen ongescand door en zitten zij nu vast in Griekenland? Dat is volstrekte willekeur en het was een enorm domme en schadelijke actie van Merkel. Waardoor er nu een nieuwe humanitaire crisis is ontstaan en dat probleem is nog 25 tot 30x zo erg als vorig jaar. De aantallen migranten zijn toegenomen met 25 tot 30% ten opzichte van vorig jaar. En dan moet het bootjes hoogseizoen nog beginnen.

De zogenaamd barmhartigheid en moreel leiderschap van Merkel heeft het probleem met de migrantenstroom richting Europa alleen maar veel en veel groter gemaakt. En de daadwerkelijke slachtoffers zijn de migranten en de onderklassen in de Europese landen waar de meeste migranten terecht komen. De bovenlaag en de bestuurlijke elite hebben er geen last van.
quote:Eindeloos schreef op 06 maart 2016 @ 12:59:

[...]

De mensen worden niet aan hun lot overgelaten, dat is pertinent onwaar.......

De mensen willen in hun eigen Alla kringetje rond blijven draaien met soort/geloofsgenoten/koranles etc.

En als ze activiteiten daarbuiten ondernemen, is het voor 6 a 7 maanden op vakantie '''' naar het land van herkomst, met een volgepakte, afgeladen station met kado's van de Nederlandse uitkeringen gekocht.

Zo zit het !Je hebt wederom gelijk Eind. Je bedoelt denk ik de busjes met gordijntjes.
[quote]mienietjefietje schreef op 06 maart 2016 @ 09:00:

[...]

Ze zullen wel bedoelen druk uitoefenen...zoals de ene hoge piet tegen de andere zei...als jij nou eens opschiet met die procedures van die vluchtelingen, dan kijk ik of ik nog wat voor je kan doen met een gebouw laten ontwerpen door die schoonzoon van een architect van je.[/quote

quote:tvandattum schreef op 06 maart 2016 @ 09:28:

[...]

Ook mijn ervaring. Ben ook niet positief. Mensen kunnen ook zelf actief gaan w orden. Integreren begint bij het spreken van de Nederlandse taal. Dat gebeurt niet of nauwelijks in een multiculti wijk. Ze blijven in hun eigen cultuur zitten en zoeken zelf geen aansluiting. Aan je lot worden overgelaten of kansen pakken. Dat hangt toch ook echt af van je eigen actieve houding. En er zal altijd een groepje zijn dat nooit integreert. Soit maar in de steden is een veel te grote groep dat niet Nederlands spreekt en onvoldoende is geïntrigeerd.

Eigen verantwoording. Niet alleen van de overheid.
quote:Eindeloos schreef op 06 maart 2016 @ 12:37:

[...]

Nou ik snap 'm hoor.Ja leuk bedacht he. Wat goochelen met feitjes en cijfertjes en voila een hele andere uitkomst. Mooi verhaal maar daar trappen we niet in.
quote:dianavankrimpen schreef op 06 maart 2016 @ 14:03:

[...]

Ook mijn ervaring. Ben ook niet positief. Mensen kunnen ook zelf actief gaan w orden. Integreren begint bij het spreken van de Nederlandse taal. Dat gebeurt niet of nauwelijks in een multiculti wijk. Ze blijven in hun eigen cultuur zitten en zoeken zelf geen aansluiting. Aan je lot worden overgelaten of kansen pakken. Dat hangt toch ook echt af van je eigen actieve houding. En er zal altijd een groepje zijn dat nooit integreert. Soit maar in de steden is een veel te grote groep dat niet Nederlands spreekt en onvoldoende is geïntrigeerd.

Eigen verantwoording. Niet alleen van de overheid.

Ja, ik ken het ook uit eigen ervaring. Ik heb jarenlang vrijwilligerswerk gedaan in een wijkcentrum in een multiculti wijk. Verreweg de meeste allochtone mensen (Turken in dit geval) maakten geen deel uit van het verenigingsleven. Eerst werden er nog wel activiteiten bij ons georganiseerd (alleen voor eigen mensen), later kregen ze op nog geen 150 meter van ons centrum eigen ruimte ter beschikking en kwam er nauwelijks meer iemand bij ons. Alles vond toen daar plaats. In andere wijken soortgelijke ontwikkelingen met Antillianen.

Alleen de peuterspeelzaal in onze wijk had nog allochtone kinderen, maar wel in een eigen groep met allochtone leidster erbij. Waar de jongetjes niet naar luisterden. In de gemengde groep wilden ze niet.
quote:jo-elise schreef op 06 maart 2016 @ 13:42:

[...]

Je hebt wederom gelijk Eind. Je bedoelt denk ik de busjes met gordijntjes.
quote:Pientjexxxx schreef op 06 maart 2016 @ 12:39:

[...]

Sommige mensen blijven willens en wetens hun kop in het zand steken. Die hebben vast nog nooit aangifte gedaan, want dat doe je echt niet voor de lol. Het kost je zeeën van tijd en het leidt nergens toe.Als het überhaupt al lukt om aangifte te doen.
quote:Pientjexxxx schreef op 06 maart 2016 @ 12:38:

[...]

Barbara Cartland heeft de cijfers niet goed gelezen. Een daling van het geboortecijfer vindt pas plaats bij de tweede generatie (en dan gaat het met name over Marokkanen en Turken) en ook dan is het gemiddelde gezin over het algemeen groter dan een autochtoon gezin. De cijfers komen alleen dichter in de buurt bij de geboortecijfers van autochtonen. Bij nieuwkomers is het nog steeds zo dat de gezinnen veel groter zijn dan die van (autochtone) Nederlanders.

Er wordt hier genoemd dat instromers, ook als ze in Nederland zijn, heel standaard gezinnen met 8 kinderen hebben. Dat is pertinent onjuist.

Voorts weet ik helaas heel goed hoe mismoedig het je maakt om aangifte te doen, dat heb ik nota bene nog gezegd. Dat is ook de reden waarom het aantal aangiftes van winkeldiefstal in TA voorheen zo laag was: winkeleigenaren lukte het haast niet om dat te doen. Nu is dat anders.
http://www.telegraaf.nl/b ... erkracht_in_Calais__.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven