Napraattopic 56

25-02-2016 20:13 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
De mensen die ons land besturen en toch n voorbeeld moeten zijn, die worden ook steeds grover in de mond. Van 'ff dimmen voorzitter' tot 'minder, minder, minder'. Als zíj het zeggen, mogen wij ook id dan het logisch gevolg.

En dan het eeuwige 'dat is mijn mening'. Want dan mag alles gezegd he, van ronduit racistisch tot vilein onder de gordel.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alles is gewoon platter en onbeschoft geworden, hoe grover hoe beter. Er heerst vooral de IK cultuur. Vroeger was het not done om je borsten te showen nu is het een trend.
Alles is verhufterd. En wat Solo en Impala zeggen.
quote:Ttass28 schreef op 07 maart 2016 @ 09:11:

Alles is gewoon platter en onbeschoft geworden, hoe grover hoe beter. Er heerst vooral de IK cultuur. Vroeger was het not done om je borsten te showen nu is het een trend.

Wij lagen in de jaren 90 en masse topless. Maar niet om te showen maar gewoon omdat we dat comfortabel vonden en mooier bruin werden.

Nu zou dat echt een soort idiote provocatie zijn om met een groep van 10 meiden topless in een park te gaan liggen.
quote:impala schreef op 07 maart 2016 @ 08:42:

Het internetpubliek is ook veranderd. Vijftien jaar geleden was het nog enigszins elitair en vooruitstrevend om internet te hebben en op fora te schrijven. De discussies hier waren ook van veel hoger niveau.

En met de opkomst van mobiel internet is het allemaal nog platter geworden. Vroeger moest je er echt voor gaan zitten en kon je er niet even snel een oneliner uitgooien.Zo had ik er nooit over nagedacht maar het verklaart veel.
quote:yasmijn schreef op 07 maart 2016 @ 08:23:

Maar puppyfotos mogen dan weer niet. Onbegrijpelijk beleid.

Dat Sanoma haar naam aan racisme gekoppeld laat worden is op zijn minst bizar.Bizar.
In de jaren 70 en 80 lagen we al topless. Nu lang niet meer zoveel. Echt niet!
quote:impala schreef op 07 maart 2016 @ 08:42:

Het internetpubliek is ook veranderd. Vijftien jaar geleden was het nog enigszins elitair en vooruitstrevend om internet te hebben en op fora te schrijven. De discussies hier waren ook van veel hoger niveau.

En met de opkomst van mobiel internet is het allemaal nog platter geworden. Vroeger moest je er echt voor gaan zitten en kon je er niet even snel een oneliner uitgooien.Eens.
Iedereen met naam en toenaam en profielfoto op viva. Denk dat het dan een stuk gemoedelijker eraan toe zal gaan. zodra mensen zich in anonimiteit kunnen hullen gaat het toch vaak mis op het internet
quote:Vivaneesje schreef op 07 maart 2016 @ 09:56:

Iedereen met naam en toenaam en profielfoto op viva. Denk dat het dan een stuk gemoedelijker eraan toe zal gaan. zodra mensen zich in anonimiteit kunnen hullen gaat het toch vaak mis op het internetTuurlijk, want Facebook is echt een toonbeeld van beleefdheid.

Iedereen met naam en toenaam en profielfoto op viva. Denk dat het dan een stuk gemoedelijker eraan toe zal gaan. zodra mensen zich in anonimiteit kunnen hullen gaat het toch vaak mis op het internetIk zou zo zeggen, geef het goede voorbeeld.

Iedereen met naam en toenaam en profielfoto op viva. Denk dat het dan een stuk gemoedelijker eraan toe zal gaan. zodra mensen zich in anonimiteit kunnen hullen gaat het toch vaak mis op het internet
quote:WD-40 schreef op 07 maart 2016 @ 09:58:

[...]

Ik zou zo zeggen, geef het goede voorbeeld.Ja verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Ik ga dit briljante idee zeker voordragen aan de mods
quote:Vivaneesje schreef op 07 maart 2016 @ 10:00:

Ik ga dit briljante idee zeker voordragen aan de mods Prima idee.
quote:Solomio schreef op 07 maart 2016 @ 08:40:

[...]

In de hele maatschappij is racisme enorm toegenomen.

Zeg ik zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, maar gebaseerd op wat ik zie.

Ik denk niet dat de maatschappij verhufterd is (meer dan het al was) of dat racisme is toegenomen.

Je ziet het alleen meer, omdat iedereen zijn mening op internet plempt.
.
quote:Ttass28 schreef op 07 maart 2016 @ 09:11:

Dat is nou juist een goed voorbeeld van het platter worden van de maatschappij. Dat topless als onbeschoft en grof wordt gezien. Vroeger was bloot gewoon bloot. Niks bijzonders. Het was ook toleranter, en dus juist het tegendeel van de IK-cultuur. Nu vind elke IK dat de rest van de maatschappij aan zijn of haar normen moet voldoen, ipv anderen de vrijheid gunnen.

Dit lijkt misschien in tegenspraak met wat ik hierboven zei, maar ik denk niet dat mensen op zich grotere hufters worden, dat waren ze al. Ze zijn wel minder tolerant naar anderen, waardoor je er meer last van hebt. Als je dat minder tolerant worden ook als verhuftering ziet, dan verhuftert de maatschappij dus wel.
.
Ik zie nog genoeg topless hoor en ook op tv wordt je met naaktheid doodgesmeten. Dat adam en eva programa is nu gelukkig van de buis maar ik kijk ook weleens naar wie is de sjaak en die mensen hebben echt geen enkele gene.
quote:Vivaneesje schreef op 07 maart 2016 @ 10:17:

Ik zie nog genoeg topless hoor en ook op tv wordt je met naaktheid doodgesmeten. Dat adam en eva programa is nu gelukkig van de buis maar ik kijk ook weleens naar wie is de sjaak en die mensen hebben echt geen enkele gene. Dat bedoel ik dus: wie nu naakt gaat wordt beschuldigd van 'geen gene' hebben. Negatief beoordeeld dus, op basis van de waarden en normen van ene IK.
.
quote:impala schreef op 07 maart 2016 @ 10:20:

[...]

Dat bedoel ik dus: wie nu naakt gaat wordt beschuldigd van 'geen gene' hebben. Negatief beoordeeld dus, op basis van de waarden en normen van ene IK.Ja en ook die ene ik mag zijn mening hebben toch.
quote:Vivaneesje schreef op 07 maart 2016 @ 10:28:

[...]

Ja en ook die ene ik mag zijn mening hebben toch. "Ja maar... dat is mijn mening"
quote:yasmijn schreef op 07 maart 2016 @ 10:33:

[...]

"Ja maar... dat is mijn mening""Ja maar... ik wil in mijn waarde gelaten worden maar doe dat bij een ander niet"
Met jou is geen gesprek mogelijk, geloof ik.
quote:[yasmijn schreef op 07 maart 2016 @ 09:34[/message]:

In de jaren 70 en 80 lagen we al topless. Nu lang niet meer zoveel. Echt niet!

topless was vroeger heel normaal.

mijn dochter van 8 zag laatst een foto van mij, waar ik topless opsta, zegt ze;

,,Mam, hadden ze vroeger nog geen bikini,s?,,

ik heb haar uitgelegd dat wij destijds topless heel normaal vonden.

nu zie je het amper meer op stranden.
wij slapen nooit.
quote:impala schreef op 07 maart 2016 @ 10:05:

[...]

Ik denk niet dat de maatschappij verhufterd is (meer dan het al was) of dat racisme is toegenomen.

Je ziet het alleen meer, omdat iedereen zijn mening op internet plempt.Ja, dat bedacht ik na mijn post. Het racisme is meer zichtbaar.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven