Geld & Recht alle pijlers

Advocaat

08-03-2016 11:52 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Kan weer even door!
quote:BlackOpium schreef op 08 maart 2016 @ 12:23:

Natuurlijk hebben we wel een rechtsbijstandverzekering maar dit wordt niet gedekt en valt er niet onder

Dan wordt 'no cure-no pay' waarschijnlijk ook lastig.

Het enige dat overblijft is een goedkope advocaat zoeken en hopen op het beste.
Ik wil er niet teveel in over uitwijken ivm herkenbaarheid.

Denk aan scheiding/alimentatie/omgang; verplichting om te reageren
quote:Lamprei schreef op 08 maart 2016 @ 12:27:

[...]

Natuurlijk mag dat. Het ligt helemaal aan de zaak en of een advocaat dat wil doen.Zeker weten?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:prik schreef op 08 maart 2016 @ 12:23:

[...]

Dit. Lekker makkelijk om alles en iedereen maar de schuld te geven van je eigen domheid/onwetendheid/nalatigheid.Waarom dit soort dom gebler?
quote:BlackOpium schreef op 08 maart 2016 @ 12:26:

[...]

Ja wij hebben een rechtsbijstandsverzekering en nee dit valt hier niet onderWat voor type zaak is het dan? Want als procederen noodzakelijk is, dan krijg je meestal wel hulp van je rechtsbijstandverzekering.
quote:BlackOpium schreef op 08 maart 2016 @ 12:26:

Misschien is het handig om eerst wat extra informatie te krijgen voordat je hard van de daken gaat schreeuwen over domheid/onwetendheid/nalatigheid.

Als het niet een van de drie is, wat is het dan wel? Niet het feit dat je geen recht hebt op een pro-deo-advocaat, want dat had je vooraf kunnen weten.

En je had ook zelf in je OP alle relevante informatie kunnen melden, in plaats van alleen maar te klagen over hoe oneerlijk het allemaal is zonder verder uit te leggen wat het probleem precies is.
quote:BlackOpium schreef op 08 maart 2016 @ 12:31:

Denk aan scheiding/alimentatie/omgang; verplichting om te reagerenIk doe dit even uit m'n hoofd hoor, maar valt familierecht niet onder de sector kanton? Dan is vertegenwoordiging volgens mij niet verplicht.......
quote:Hayek schreef op 08 maart 2016 @ 12:31:

[...]

Zeker weten?Zoals ik zei, het ligt aan de zaak.
quote:prik schreef op 08 maart 2016 @ 12:32:

[...]

Als het niet een van de drie is, wat is het dan wel? Niet het feit dat je geen recht hebt op een pro-deo-advocaat, want dat had je vooraf kunnen weten.

En je had ook zelf in je OP alle relevante informatie kunnen melden, in plaats van alleen maar te klagen over hoe oneerlijk het allemaal is zonder verder uit te leggen wat het probleem precies is.scroll dan even naar boven
quote:Hayek schreef op 08 maart 2016 @ 12:33:

[...]

Ik doe dit even uit m'n hoofd hoor, maar valt familierecht niet onder de sector kanton? Dan is vertegenwoordiging volgens mij niet verplicht.......Dan is vertegenwoordiging door een advocaat verplicht als je wil reageren. Wil je niet reageren, is een advocaat niet verplicht, maar dat is niet verstandig.
quote:BlackOpium schreef op 08 maart 2016 @ 12:31:

Denk aan scheiding/alimentatie/omgang; verplichting om te reageren

Wel verplicht om te reageren, niet om te procederen. Je mag dit ook zonder advocaat afhandelen, als je er geen wil/kan betalen.

Al zou ik je wel willen adviseren een jurist in handen te nemen, want dit kunnen ingewikkelde zaken worden. Informeer een keer bij een juristenbureau/advocatenkantoor wat er mogelijk is.
quote:Lamprei schreef op 08 maart 2016 @ 12:33:

[...]

Zoals ik zei, het ligt aan de zaak.

Ja, maar het mag niet, tenzij.....

Dus niet "natuurlijk mag het...."

Natuurlijk mag het niet, tenzij het heel specifiek gaat over letsel of overlijden.
Wanneer wij niet reageren vraagt de advocaat van de tegenpartij een rechter een besluit te nemen op basis van de gegevens die zij hebben.

Wij willen dus wel reageren maar liever niet zonder advocaat.
quote:BlackOpium schreef op 08 maart 2016 @ 12:33:

scroll dan even naar bovenDat is dan toch onwetendheid?
quote:Lamprei schreef op 08 maart 2016 @ 12:34:

[...]

Dan is vertegenwoordiging door een advocaat verplicht als je wil reageren. Wil je niet reageren, is een advocaat niet verplicht, maar dat is niet verstandig.Pffff is dat in het familierecht weer anders dan? Om gek van te worden!
quote:Hayek schreef op 08 maart 2016 @ 12:33:

[...]

Ik doe dit even uit m'n hoofd hoor, maar valt familierecht niet onder de sector kanton? Dan is vertegenwoordiging volgens mij niet verplicht.......Dat kan ik inderdaad even nagaan, bedankt voor je tip
quote:Lamprei schreef op 08 maart 2016 @ 12:33:

[...]

Zoals ik zei, het ligt aan de zaak.

Jij gaf aan "Natuurlijk mag dat. Het ligt helemaal aan de zaak en of een advocaat dat wil doen."

En dat klopt niet. Het mag niet, tenzij het om een uitzonderingssituatie gaat.
Geen recht op toevoeging = bovenmodaal inkomen.

Een advocaat is duur, maar niet onbetaalbaar. Een paar duizend euro is voor de meeste zaken genoeg.

Ja, dat is veel geld. En misschien moet je daarvoor lenen of een betalingregeling treffen. Maar de meeste mensen hebben niet meer dan 1 of 2 keer in hun leven een advocaat nodig. Een een rechtsbijstandverzekering kost je in de loop van je leven ook duizenden euro's.

Gewoon slikken, een goed advocatenkantoor zonder marmeren vloeren opzoeken, en een advocaat regelen. En even met de bank overleggen over wat je kunt lenen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Stokstaartjenl schreef op 08 maart 2016 @ 12:35:

[...]

Wel verplicht om te reageren, niet om te procederen. Je mag dit ook zonder advocaat afhandelen, als je er geen wil/kan betalen.

Al zou ik je wel willen adviseren een jurist in handen te nemen, want dit kunnen ingewikkelde zaken worden. Informeer een keer bij een juristenbureau/advocatenkantoor wat er mogelijk is.Thanks!
Bedankt voor jullie info (en commentaar ) heb weer even wat tips gekregen waar ik mee aan de slag kan, thanks!
En natuurlijk is de OP weg
Vindt dat altijd zo flauw wanneer iemand de OP weghaalt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven