Proberen zwanger te worden - deel 3
dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
| naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
| flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
| Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
| naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
| Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
| Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
dinsdag 8 maart 2016 om 17:49
Ladies. Vandaag ongesteld geworden. Eindelijk deed m'n lijf eens wat het moest doen. Operatie gaat dus definitief door donderdag. Ik vind het erg spannend. Hoe meer je leest over endometriose hoe ellendiger sommige verhalen worden.
Het is toevallig de maand van de endometriose.
Flipje. Hoe issie met jou? Kan je het een beetje geloven? Zou toch wat zijn zeg direct je eerste poging raak!!
Ylva. Dikke knuffel voor jou.
Proeliewoelie. Wat een klote zooi zeg dat je ongesteld bent geworden. Kom je lekker met mij paaseitjes eten en daarna wijntje doen.
Het is toevallig de maand van de endometriose.
Flipje. Hoe issie met jou? Kan je het een beetje geloven? Zou toch wat zijn zeg direct je eerste poging raak!!
Ylva. Dikke knuffel voor jou.
Proeliewoelie. Wat een klote zooi zeg dat je ongesteld bent geworden. Kom je lekker met mij paaseitjes eten en daarna wijntje doen.
dinsdag 8 maart 2016 om 19:25
dinsdag 8 maart 2016 om 20:06
Gadget heeeel veel succes en gelukkig op tijd ongesteld geworden!
Hier is al eerder het onderwerp endometriose geweest, weet helaas niet meer met wie dat was. (jij was dat niet toch?)
Maar nogmaals, probeer niet te veel op internet te lezen!!
Heel erg lastig dat weet ik..
Ik weet nu sinds 10 jaar dat ik endometriose heb en heb inmiddels heel wat informatie erover.
Het belangrijkste wat ik geleerd heb is dat het internet je héél bang maakt, onnodig!
dikke knuffel voor jou!
Hier is al eerder het onderwerp endometriose geweest, weet helaas niet meer met wie dat was. (jij was dat niet toch?)
Maar nogmaals, probeer niet te veel op internet te lezen!!
Heel erg lastig dat weet ik..
Ik weet nu sinds 10 jaar dat ik endometriose heb en heb inmiddels heel wat informatie erover.
Het belangrijkste wat ik geleerd heb is dat het internet je héél bang maakt, onnodig!
dikke knuffel voor jou!
The finest pleasure is kindness to others.
woensdag 9 maart 2016 om 00:22
@ lisette, was even kwijt dat jij ook endometriose had.
Ik was het indd niet. Pas op 12 februari kwam het weer naar boven. Er is jaren geleden eens over gesproken maar toen op basis van echo uitgesloten (terwijl huidige gyn zegt dat het niet goed te zien is via echo en daarom vaak gemist wordt)
Gelukkig zijn er ook minstens zoveel positieve verhalen over endometriose en toch zwanger kunnen worden, kijk naar jou!
@ thanks allemaal voor de lieve berichtjes. Doet me echt goed. Het wordt een spannende dag maar uiteraard hou ik jullie op de hoogte.
Ik was het indd niet. Pas op 12 februari kwam het weer naar boven. Er is jaren geleden eens over gesproken maar toen op basis van echo uitgesloten (terwijl huidige gyn zegt dat het niet goed te zien is via echo en daarom vaak gemist wordt)
Gelukkig zijn er ook minstens zoveel positieve verhalen over endometriose en toch zwanger kunnen worden, kijk naar jou!
@ thanks allemaal voor de lieve berichtjes. Doet me echt goed. Het wordt een spannende dag maar uiteraard hou ik jullie op de hoogte.
woensdag 9 maart 2016 om 07:33
@gadget, absoluut. Gemiddelde diagnose tijd is 9 jaar voor endometriose, omdat het vaak over het hoofd word gezien.
Bij mij is zit het op zoveel plekken verspreid en heb ik er (met der tijd) erg veel last van, maar toch voor de tweede keer zwanger geworden en beide keren is gelukkig natuurlijk gelukt.
Je leest inderdaad echt heeeel veel horrorverhalen op internet over endo, maar denk dat dat 5% van de gevallen is.
Wist je dat 1 op de 10 vrouwen endometriose heeft trouwens?
Een groot gedeelte merkt er alleen niet veel van.
Probeer je niet te druk te maken en neem het zoals het komt, ook bij jullie komt het zeker goed
Ik laat hier een kaarsje voor je branden morgen!
Bij mij is zit het op zoveel plekken verspreid en heb ik er (met der tijd) erg veel last van, maar toch voor de tweede keer zwanger geworden en beide keren is gelukkig natuurlijk gelukt.
Je leest inderdaad echt heeeel veel horrorverhalen op internet over endo, maar denk dat dat 5% van de gevallen is.
Wist je dat 1 op de 10 vrouwen endometriose heeft trouwens?
Een groot gedeelte merkt er alleen niet veel van.
Probeer je niet te druk te maken en neem het zoals het komt, ook bij jullie komt het zeker goed
Ik laat hier een kaarsje voor je branden morgen!
The finest pleasure is kindness to others.
woensdag 9 maart 2016 om 14:21
woensdag 9 maart 2016 om 15:03
@flipje JAAA! Top!
@Proeliewoelie Uh ja, ik. En zie hierboven het effect :'). Hoeveel moet je spuiten? Ik 75 eenheden en had dus 4 enorme follikels helaas.
@Elliepie Ik ga in mei verder, na mijn huwelijksreis, en krijg dan minder hormonen. Hopelijk krijg ik dan netjes 2 ipv 4 eiblaasjes . Moest sowieso een maand rust houden om hyperstimulatie te voorkomen en de cyclus daarna valt nog nét in mijn vakantie.
@gadgetfreak Succes morgen!!! Knuffel alvast!
@hier zijn de 4 eitjes gesprongen en dat merk ik zeg... Borsten zijn erg gespannen en zwaar, plus dat ik best moe ben. Had er niet over geklaagd als het door een kindje komt, beetje jammer haha. Nog even volhouden en dan mag ik met vakantie
, tot die tijd is het druk zat op werk en daarbuiten.
@Proeliewoelie Uh ja, ik. En zie hierboven het effect :'). Hoeveel moet je spuiten? Ik 75 eenheden en had dus 4 enorme follikels helaas.
@Elliepie Ik ga in mei verder, na mijn huwelijksreis, en krijg dan minder hormonen. Hopelijk krijg ik dan netjes 2 ipv 4 eiblaasjes . Moest sowieso een maand rust houden om hyperstimulatie te voorkomen en de cyclus daarna valt nog nét in mijn vakantie.
@gadgetfreak Succes morgen!!! Knuffel alvast!
@hier zijn de 4 eitjes gesprongen en dat merk ik zeg... Borsten zijn erg gespannen en zwaar, plus dat ik best moe ben. Had er niet over geklaagd als het door een kindje komt, beetje jammer haha. Nog even volhouden en dan mag ik met vakantie
woensdag 9 maart 2016 om 16:39
@Ylva ik moet ook 75 gaan spuiten dus ben heel benieuwd wat het bij mij gaat doen. Wij wilden eigenlijk een maand rust inlassen maar dat hebben we toch maar niet gedaan. Ik ben namelijk ook bang voor over stimulatie. En dan word je al verplicht tot rust. Ik kan me helemaal voorstellen hoe frustrerend dat voor jou moet zijn. Balen dat je ook nog eens last hebt van de eitjes. Hopelijk is het na de huwelijksreis meteen raak. Ik duim voor je.
woensdag 9 maart 2016 om 18:44
@flipje
Echt super nieuws ik ben echt blij voor jullie!
@proeliewoelie
Spannend hoor! Ik hoor de eerst volgende keer wat het wordt. Waarschijnlijk ook eerst alleen hormonen spuiten.
@hier
Nog steeds geen menstruatie te vinden. Al wel ongeveer 4/5 dagen erg veel en heel pijnlijke krampen. Lijkt mij dus dat het er wel aan zit te komen. Als ik vrijdag nog niet ongesteld ben dan maak ik alvast een afspraak voor maandag. Ben heel erg benieuwd en vind het toch ook wel erg spannend hoor!
Echt super nieuws ik ben echt blij voor jullie!
@proeliewoelie
Spannend hoor! Ik hoor de eerst volgende keer wat het wordt. Waarschijnlijk ook eerst alleen hormonen spuiten.
@hier
Nog steeds geen menstruatie te vinden. Al wel ongeveer 4/5 dagen erg veel en heel pijnlijke krampen. Lijkt mij dus dat het er wel aan zit te komen. Als ik vrijdag nog niet ongesteld ben dan maak ik alvast een afspraak voor maandag. Ben heel erg benieuwd en vind het toch ook wel erg spannend hoor!
woensdag 9 maart 2016 om 23:44
@proelie Hoe ging het spuiten? Valt mee hè, deze naaldjes. Ik had 100 eenheden (~12 dagen) en dat gaf 14 follikels, een super score voor IVF of ICSI maar zou in jou geval wat veel zijn. Een 14-ling lijkt me echt een beetje veel van het goede.
Bij mij was er na 6 dagen al een eerste echo, normaal doen ze dit bij het VUmc na 7 dagen spuiten. Belangrijk om in de gaten te houden of het niet te snel/te langzaam gaat, in het begin kan de dosis nog wat aangepast worden! Daarna echo's om de 2 of 3 dagen. En bij mij werd er ook bloed geprikt om de oestrogeenspiegel te bepalen. Oestrogeen wordt geproduceerd door de groeiende follikels, dus hieraan kunnen ze nog beter dan met de echo's zien hoe je respons op de injecties is.
Bij mij was er na 6 dagen al een eerste echo, normaal doen ze dit bij het VUmc na 7 dagen spuiten. Belangrijk om in de gaten te houden of het niet te snel/te langzaam gaat, in het begin kan de dosis nog wat aangepast worden! Daarna echo's om de 2 of 3 dagen. En bij mij werd er ook bloed geprikt om de oestrogeenspiegel te bepalen. Oestrogeen wordt geproduceerd door de groeiende follikels, dus hieraan kunnen ze nog beter dan met de echo's zien hoe je respons op de injecties is.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 10 maart 2016 om 09:15
donderdag 10 maart 2016 om 09:27
quote:Miss94 schreef op 10 maart 2016 @ 09:15:
Oh mijn god. Die menstruatie duurde mij zo lang en omdat ik vanavond misschien een borreltje ga drinken dacht ik, ik doe voor de zekerheid even een test...
IK zie een heel licht streepje volgens mij!!!!
Ik weet niet hoe ik een foto moet uploaden ..
whow miss! dat klinkt al positief
normaal kun je hier een link zetten naar een website waar je dan je foto oplaadt, bvb via http://nl.tinypic.com/
Oh mijn god. Die menstruatie duurde mij zo lang en omdat ik vanavond misschien een borreltje ga drinken dacht ik, ik doe voor de zekerheid even een test...
Ik weet niet hoe ik een foto moet uploaden ..
whow miss! dat klinkt al positief
normaal kun je hier een link zetten naar een website waar je dan je foto oplaadt, bvb via http://nl.tinypic.com/
donderdag 10 maart 2016 om 10:10
quote:Miss94 schreef op 10 maart 2016 @ 09:15:
Ik weet niet hoe ik een foto moet uploaden ..Hup naar http://nl.tinypic.com/ jij!
Als het niet lukt, PB me dan even! help ik je
Ohhh het zou toch wat zijn lieve Miss!
Ik weet niet hoe ik een foto moet uploaden ..Hup naar http://nl.tinypic.com/ jij!
Als het niet lukt, PB me dan even! help ik je
Ohhh het zou toch wat zijn lieve Miss!
donderdag 10 maart 2016 om 10:27
dat is inderdaad heeeeeeeeeeeeel licht, maar ik zie het ook
was dit binnen de afleestijd ? indien dit zo was, dan zou ik binnen enkele dagen zeker nog eens testen hoor... die zou dan al veeeel duidelijker moeten zijn...
heb je enig idee wanneer je eisprong was? want als je er enkele dagen naast zat, dan ben je nu nog net maar HCG aan het aanmaken...
toch maar geen borreltje vanavond?
was dit binnen de afleestijd ? indien dit zo was, dan zou ik binnen enkele dagen zeker nog eens testen hoor... die zou dan al veeeel duidelijker moeten zijn...
heb je enig idee wanneer je eisprong was? want als je er enkele dagen naast zat, dan ben je nu nog net maar HCG aan het aanmaken...
toch maar geen borreltje vanavond?