Gezondheid alle pijlers

Plotselinge erge buikijn

10-03-2016 16:30 22 berichten
Hoi Dames,

Ik was benieuwd wat jullie zouden doen met het volgende. Vorige week woensdag kreeg ik uit het niets opeens een super pijnlijke buikpijn, ik was aan het rijden en de pijn was zo intens dat ik besloot de auto bij een tankstation te parkeren en na een half uur was de pijn genoeg weg gezakt om weer verder te rijden. Ik heb er verder geen aandacht aan besteed toen.

Afgelopen vrijdag kreeg ik opeens precies dezelfde pijn zo rond 3 uur op mijn werk, ik ging in een van onze relax kamertjes zitten hopend dat de pijn net zo als woensdag weg zou zakken maar na een uur was dat nog niet het geval dus heb ik snel een afspraak gemaakt bij de HA.

Ik ben van het werk naar de HA vertrokken en hij maakte zich op zich niet zo'n zorgen omdat de pijn links van mijn navel was en er daar volgens hem niet veel zit waar wat mee kan zijn, maar voor de zekerheid boekte hij me in voor een scan op Maandag.

Iets gerust gesteld ging ik naar huis met als voornemens om maar met een warme kruik op bed te kruipen en het rustig aan te doen maar de pijn werd naar mate de avond vorderde steeds erger. Zo rond 3uur s'nachts wist ik van pijn niet meer waar ik het moest zoeken en begon ik toch wat in paniek te raken. Ik ben toen naar de eerste hulp gereden van een ziekenhuis vlakbij.

Daar hebben ze bloed en urine getest, een scan gemaakt en een infuus aangelegd met pijnstilers. (Ik woon in amerika dus ze zijn hier niet zo zuinig met pijnstillers als in NL)

Uiteindelijk kwam om 8uur s'ochtends de dokter dat ze niks hadden gevonden en ze me naar huis zouden sturen met zware pijnstillers en dat ze er van uit gingen dat de pijn aan het eind van het weekend over zou zijn.

De rest van het weekend heb ik nog geen stap kunnen verzetten en amper wat kunnen eten van de pijn, Maandag was het nog niet weg en geheel tegen mijn karakter in moest ik zelfs een dag thuis blijven van het werk. Dinsdag was de pijn bijna weg en op enkel wat verhoging na kon ik gelukkig weer naar kantoor.

Nu is mijn vraag, moet ik het hier gewoon bij laten en maar blij zijn dat deze verschrikkelijke pijn over is, of zou het wijs zijn om toch terug naar de HA te gaan en aandringen op wat verder onderzoek? Ik vind het toch vreemd om 4 dagen zo'n pijn te hebben dat je uit de running bent en dat er geen 'reden' voor is.

Ik ben geneigd voor het eerste te kiezen maar vraag me af of dat verstandig is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou verder onderzoek laten doen.

Hebben ze gekeken naar galstenen oid?
Ab imo pectore
Ik zou er toch maar achteraan gaan, wie zegt dat het nu echt voorbij is. Straks zit je er volgende week weer mee.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
gewoon even aankijken , leuk dat je in de states woont trouwens!
Im a free bitch- I was born this way
Weet je wat ze allemaal hebben onderzocht en uitgesloten?
Misschien even een afspraak maken bij de gynaecoloog?
Ik zou het gewoon nog even aankijken. Kennelijk is er geen duidelijk aanwijzing voor verder onderzoek. Was dit wel zo geweest hadden je artsen wel een vervolgonderzoek voorgesteld.

En geloof me, heel vaak weten we niet waarom mensen opeens pijn hebben. En kan zich dit zo maar voordoen.

Mocht je toch nog restklachten blijven houden of komen de pijnen terug, dan natuurlijk een afspraak maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Oei, wat een rotervaring lijkt mij dit. Nierstenen en maagbloedingen zijn dus uitgesloten? Net als darmontstekingen en blindedarmontsteking?

Zorg dat de mensen om je heen weten wat er aan de hand is, zodat ze hulp kunnen inroepen als je dat zelf niet meer kunt. STerkte.
Hebben ze naar je eierstokken gekeken?
Galstenen? Ook veel buikpijn gehad dat steeds kwam en ging.. Na 2 jaar kwamen ze er via een echo achtet
Voor zover ik weet is bloed en urine onderzocht op infecties en dergelijke en op de scan zouden dingen zoals galstenen naar voren moeten komen?

Er waren wat nierstenen te zien maar niet genoeg om pijn te veroorzaken op de plek waar ik pijn heb.

Als er een scan van je buik word gemaakt kijken ze dan ook naar je eierstokken? Ik ben een beetje goed van vertrouwen als dat ik er van uit ga dat ze 'overal' wel naar gekeken hebben maar als ik terug denk aan de pijn dan denk ik wel van shit dat was echt geen normale ongemakkelijke pijn.
Je hebt niet toevallig essure?

En waar zat je in je cyclus?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:dwynwen schreef op 10 maart 2016 @ 17:56:

Voor zover ik weet is bloed en urine onderzocht op infecties en dergelijke en op de scan zouden dingen zoals galstenen naar voren moeten komen?

Er waren wat nierstenen te zien maar niet genoeg om pijn te veroorzaken op de plek waar ik pijn heb.

Als er een scan van je buik word gemaakt kijken ze dan ook naar je eierstokken? Ik ben een beetje goed van vertrouwen als dat ik er van uit ga dat ze 'overal' wel naar gekeken hebben maar als ik terug denk aan de pijn dan denk ik wel van shit dat was echt geen normale ongemakkelijke pijn.

Ik wil niemand angst aanjagen, maar echt, blijf altijd zelf scherp en verantwoordelijk als het om je gezondheid gaat. Dokters kunnen heel veel dingen missen en daarom moet je zelf altijd alert blijven.

Hebben ze iets gezegd over IBS? Dit komt ook vaak als diagnose uit de bus als de rest is uitgesloten. Misschien herken je de klachten?
Geen essure.

Toevallig werd ik wel ongesteld op ik geloof zaterdag of zondag en ik had dit keer ook helemaal niet de menstruatie pijn die ik normaliter heb. Godzijdank want de buikpijn was al erg genoeg.

Kan ibs opeens de kop opsteken, of gewoon 1x? Ik heb normaal gesproken echt nooit last van mijn buik/maag/darmen.

Maar idd ik wil ook niet te laks zijn want normaal is het niet om 4 dagen kermend van de pijn op bed te liggen.
quote:dwynwen schreef op 10 maart 2016 @ 18:45:

Geen essure.

Toevallig werd ik wel ongesteld op ik geloof zaterdag of zondag en ik had dit keer ook helemaal niet de menstruatie pijn die ik normaliter heb. Godzijdank want de buikpijn was al erg genoeg.

Kan ibs opeens de kop opsteken, of gewoon 1x? Ik heb normaal gesproken echt nooit last van mijn buik/maag/darmen.

Maar idd ik wil ook niet te laks zijn want normaal is het niet om 4 dagen kermend van de pijn op bed te liggen.

Het is iets wat vrij veel voorkomt en vaak continu aanwezig is. Maar ik ken ook mensen die kromlagen van de koliekpijn en dan was het toch IBS. Daarom opper ik het.

Maar zoals jij je pijn omschrijft en dan het menstruatieverhaal erbij (minder pijn daarvan, wel tegelijk) zou ik toch echt even aandringen bij je huisarts op verdere onderzoeken. Better safe than sorry toch. Hoe gaat het nu met je?
quote:tzippa2 schreef op 10 maart 2016 @ 19:02:

[...]

Het is iets wat vrij veel voorkomt en vaak continu aanwezig is. Maar ik ken ook mensen die kromlagen van de koliekpijn en dan was het toch IBS. Daarom opper ik het.

Maar zoals jij je pijn omschrijft en dan het menstruatieverhaal erbij (minder pijn daarvan, wel tegelijk) zou ik toch echt even aandringen bij je huisarts op verdere onderzoeken, als die maandag niet met een plausibel verhaal en/of voorstellen komt. Better safe than sorry toch. Hoe gaat het nu met je?

Nu goed dank je Ik kon Dinsdag weer aan het werk maar kon nog niet echt veel eten maar ik heb gisteravond eindelijk weer een fatsoenlijke avond maaltijd gehad en geen enkele pijn meer.

Mijn baas was zo lief om op het werk te komen met van die hipster vitamin ginger shots haha, wel aardig.

Maar idd, beter safe than sorry dus kan altijd weer even met de ha overleggen.
Ok, dat klinkt goed (en leuk van je baas!), je kan er ook voor kiezen om het voor nu even aan te kijken? Als het weer terugkomt, dan gelijk aan de bel trekken. Maar dat is iets wat jij zelf het beste aanvoelt. Als je er niet gerust op bent is dat altijd een reden om een dokter te raadplegen.

Ik zou wel even de onderzoeken opvragen van het zh, waar je op getest bent etc. Je kan het maar vast weten voor mogelijk vervolg. Ik ben er echt voorstander van dat mensen zelf goed weten wat er gebeurd met ze op medisch vlak zodat ze zelf mee kunnen blijven denken.
Absoluut, dat doen ze hier ook wel goed vind ik want als je een ha of ziekenhuis verlaat krijg je altijd 'ontslag papieren' mee waar alles in staat dus deze kan ik altijd mee naar de HA nemen.
Geen endometriose?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Windje dwars?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
haha retrostar was het maar een windje dwars! kan me niet voorstellen dat je daar 4 dagen lang krom van ligt

niet bij endometrioses nagedacht maar ik heb ong 2 jaar terug een inwendige echo gehad omdat ik weinig menstrueerde en daar kwam niets vreemds uit.
Links van je navel zit je dikke darm. Misschien nog eens vragen of nakijken of daar ook naar is gekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven