Het Stamcafé VII

09-03-2016 21:31 3008 berichten
Deel zeven alweer van ons topcafé!

Ditmaal zitten we lekker luxe in een mansion in het zuiden van Noord Amerika.

Stofzuigen mag. Graag zelfs. Anderzins zuigen graag elders. Ruzie en vetes houden we ook graag buiten de deur.

Klets mee met o.a. LV, Star, Yas en Lé!

quote:Moiren_ schreef op 11 maart 2016 @ 21:39:

Vandaag heeft een leerlinge een vriendschapsarmbandje voor me geknoopt en bij me omgedaan Dat is lief, zeker van kinderen van die leeftijd.
quote:AllyMcBeal schreef op 11 maart 2016 @ 21:41:

[...]

En liep hij weer als een zonnetje? Het was een fiets hè, geen rollator.
Alle reacties Link kopieren
quote:AllyMcBeal schreef op 11 maart 2016 @ 21:41:

[...]

En liep hij weer als een zonnetje?

Nee, lopen doet ie niet. Gelukkig, want dat kan ik zelf.

The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Echt deze week mijn mobiele nummer in de rugzak van dochter gedaan, word ik vanmiddag gebeld of we een rugzak kwijt zijn. Gelijk mijn staatslot bekeken, helaas.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:fietsie schreef op 11 maart 2016 @ 21:41:

[...]

Dat is lief, zeker van kinderen van die leeftijd.En heel bijzonder, ze geeft vertrouwen niet snel
quote:Solomio schreef op 11 maart 2016 @ 21:42:

[...]

Nee, lopen doet ie niet. Gelukkig, want dat kan ik zelf.

I like being a mess. It's who I am.
quote:AllyMcBeal schreef op 11 maart 2016 @ 21:40:

[...]

Toch ben ik benieuwd waarom dat zo erg zou zijn. Je lijkt me ook niet de persoon die neerkijkt op bijv mij met een mbo opleiding. Waarom zo bang dat ze je niet goed inschatten dan?Omdat het irritant is als ze het op de verkeerde gronden doen. Omdat je in een wasserij werkt, om omdat je in Oost-Groningen woont, of omdat je dik bent. Rot op zeg, ga eerst eens met me in gesprek en vel dan een oordeel over mijn intellectuele capaciteiten in plaats van andersom.
quote:Moiren_ schreef op 11 maart 2016 @ 21:42:

[...]

Het was een fiets hè, geen rollator.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:AllyMcBeal schreef op 11 maart 2016 @ 21:40:

[...]

Toch ben ik benieuwd waarom dat zo erg zou zijn. Je lijkt me ook niet de persoon die neerkijkt op bijv mij met een mbo opleiding. Waarom zo bang dat ze je niet goed inschatten dan?Weet ik niet. Ze mogen best denken dat ik mbo gedaan heb, of wat voor opleiding dan ook, maar ze mogen niet denken dat ik minder ben. Ik denk dat dat het is, Moiren zei het al. Ik wil niet dat mensen zich meer voelen dan ik. Wanneer iemand wel veel slimmer is dan ik, dat komt af en toe voor, natuurlijk, en diegene is verder heel neutraal, dan vind ik dat geen enkel probleem. Ik heb ook weleens leerlingen die intelligenter zijn dan ik (die heb ik vast vaker, maar je merkt het niet altijd), dat vind ik ook prima.
quote:Moiren_ schreef op 11 maart 2016 @ 21:35:

[...]

Veel mensen zullen slimmer zijn dan ik en daar heb ik echt geen moeite mee. Je moet alleen niet denken dat ik minder ben dan jij. En al helemaal niet op basis van functie.

Heerlijk juist als je binnen een minuut duidelijk maakt dat je ze prima op een rijtje hebt.

Ik kreeg een half jaar terug bezoek van een dame van de gemeente over de indicatie van mijn dochter.

Waarschijnlijk kwam ze net van een anders genivood klantje want ze begon het gesprek alsof ik zojuist uit een ei was gekropen.

Teksten als 'nou, wat een prrrrrachtig uitzicht hier, u zult wel eens een hértje voorbij zien huppelen he?' werden gebezigd.

Vijf minuten later zaten we op gelijkwaardig niveau te converseren.

Ze moest éven acclimatiseren.

Vandaag heeft een leerlinge een vriendschapsarmbandje voor me geknoopt en bij me omgedaan Wat lief!
quote:Lady_Voldemort schreef op 11 maart 2016 @ 21:43:

[...]

Omdat het irritant is als ze het op de verkeerde gronden doen. Omdat je in een wasserij werkt, om omdat je in Oost-Groningen woont, of omdat je dik bent. Rot op zeg, ga eerst eens met me in gesprek en vel dan een oordeel over mijn intellectuele capaciteiten in plaats van andersom.Dat verschil merk ik echt. En erger nog: ik merk dat ik zelf ook die neiging heb.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar

Vandaag heeft een leerlinge een vriendschapsarmbandje voor me geknoopt en bij me omgedaan

Lief is dat he? Ik heb overal en nergens scoobiedoosleutelhangercreaties en loombandjesdingen liggen slingeren thuis

Ik word vaak aangezien voor sowieso alleenstaande moeder en dan ook als ongeschoold.

Laatst kreeg ik nog de vraag of ik nu ook een vak zou gaan leren, nu zoon op school zit...

Ben je potverdrie al jaren afgestudeerd
quote:barbaracartland schreef op 11 maart 2016 @ 20:18:

Is verder een anekdote van niks, maar ik dacht, kom, ik breek even in.

Ik verveel me een beetje.Ik verveel me echt zelden maar vanavond ineens wel, of eigenlijk heb ik gewoon nergens zin in denk ik

quote:Eleonora-1 schreef op 11 maart 2016 @ 21:45:

[...]

Heerlijk juist als je binnen een minuut duidelijk maakt dat je ze prima op een rijtje hebt.

Ik kreeg een half jaar terug bezoek van een dame van de gemeente over de indicatie van mijn dochter.

Waarschijnlijk kwam ze net van een anders genivood klantje want ze begon het gesprek alsof ik zojuist uit een ei was gekropen.

Teksten als 'nou, wat een prrrrrachtig uitzicht hier, u zult wel eens een hértje voorbij zien huppelen he?' werden gebezigd.

Ze moest éven acclimatiseren.Nou die had ik dus meteen mijn huis uit geflikkerd. Stuur me dan maar een ander.

[...]

En heel bijzonder, ze geeft vertrouwen niet snel Dan is het helemaal een groots compliment
quote:tattou schreef op 11 maart 2016 @ 21:48:

[...]

Ik verveel me echt zelden maar vanavond ineens wel, of eigenlijk heb ik gewoon nergens zin in denk ik

[afbeelding]Legendarisch goed!

[...]

En heel bijzonder, ze geeft vertrouwen niet snel Dan is het zeker mooi. Vertrouwen is soms zo lastig. Bij kleuters in het po gaat het vertrouwen winnen nog vaak heel natuurlijk en vanzelf. Nu wel een nieuw jongetje in de klas, waar dat niet vanzelf gaat. Vanmiddag met de leerkracht even eeen planntje gemaakt.
Ik heb een tokkie-kwaliteit. Ik kan er niet zoveel aan doen. Het is lengte, stemgeluid, haarkleur, lichaamsbouw en de grootte van mijn jetsers helpt ook niet. Als ik zwart draag, valt het nog mee.

Had het al eens eerder gepost, maar er zijn moeders die nu graag willen dat onze kinderen spelen, omdat dochter extra werk doet/ze weten in welke straat ik woon/ze mijn schitterende man gezien hebben (hij is heel mooi en heeft een soort intellectuele uitstraling)/ze gehoord hebben wat voor werk ik doe. Ik baal daarvan.
quote:Lady_Voldemort schreef op 11 maart 2016 @ 21:48:

[...]

Nou die had ik dus meteen mijn huis uit geflikkerd. Stuur me dan maar een ander.

Ik vind dat juist vermakelijk.

Het amuseert me als mensen denken dat ik dom ben.

Oprecht.

Ik speel het spelletje wel eens mee.

Dan laat ik mijn mond een beetje open hangen of kijk ik steeds stomverbaasd.

Heerlijk.
quote:Eleonora-1 schreef op 11 maart 2016 @ 21:45:

[...]

Ze moest éven acclimatiseren.Dat herken ik heel erg! Ik heb een client die op K3 staat te dansen en dan dans ik vrolijk mee en doe ik lekker kinderachtig. Stap daarna bij zijn buurvrouw binnen, een jongvolwassen vrouw met een heel licht verstandelijke beperking en ik dender zo naar binnen te kinderachtig doen... gezicht op onweer haha. Ik moest diep door het stof
quote:Nouschi schreef op 11 maart 2016 @ 21:49:

[...]

Legendarisch goed!Ja en nou zou ik het natuurlijk kunnen opzoeken op YouTube, maar daar heb ik ook geen zin in, verveling alom. Wat een stom iets om te hebben ^^.
quote:tattou schreef op 11 maart 2016 @ 21:48:

[...]

Ik verveel me echt zelden maar vanavond ineens wel, of eigenlijk heb ik gewoon nergens zin in denk ik

[img]http://0.static.upcoming.nl/static/imag ... t-noup.jpg[/img]Ik heb gisteren Jiskefet herkeken. Kinderpindakaas en iets van Tampert. Ik was vergeten hoe ongemakkelijk het kon zijn.
dubbel
quote:barbaracartland schreef op 11 maart 2016 @ 21:44:

[...]

Weet ik niet. Ze mogen best denken dat ik mbo gedaan heb, of wat voor opleiding dan ook, maar ze mogen niet denken dat ik minder ben. Ik denk dat dat het is, Moiren zei het al. Ik wil niet dat mensen zich meer voelen dan ik. Wanneer iemand wel veel slimmer is dan ik, dat komt af en toe voor, natuurlijk, en diegene is verder heel neutraal, dan vind ik dat geen enkel probleem. Ik heb ook weleens leerlingen die intelligenter zijn dan ik (die heb ik vast vaker, maar je merkt het niet altijd), dat vind ik ook prima.

Maar je weet toch zelf dat je niet minder bent?

Ik snap het wel hoor maar aan de andere kant wat kan het schelen en ze komen er vanzelf achter als ze met je praten. Ik was verpleegkundige A en helaas door ziekte als huiskamer begeleider gewerkt. Vond ik heerlijk om te doen, kon me niet zoveel schelen eigenlijk wat men er van dacht. Alleen als het ter sprake kwam vertelde ik dat.
I like being a mess. It's who I am.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven