Lijf & Lijn alle pijlers

Spiraaltje

12-03-2016 10:02 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vivaatjes!

Deze vraag is waarschijnlijk al een aantal keer gesteld maar het was me toch niet helemaal duidelijk.

Zijn er vrouwen die ervaring hebben met een spiraaltje? Doet het plaatsen van een spiraaltje pijn? Ik lees hele uiteenlopende verhalen. Waarschijnlijk verschilt het heel erg per persoon maar zou toch graag willen weten hoe jullie het hebben ervaringen en of zo'n spiraaltje echt fijner is dan de pil. Ik slik de pil nu 6 jaar en begin toch steeds meer m'n vragen erover te hebben. Zo merk ik echt sterk aan mijzelf dat tijdens mijn stop week ik al een stuk meer opgewonden ben tegenover mijn partner en ik ook wat ''rustiger'' overkom zeg maar. Veel minder hoofdpijn en ook vaak vrolijker. Ik dacht altijd dat het tussen m'n oren zat maar ook mijn partner valt het op, vooral dat opgewonden gedeelte dan haha! Het moment dat ik weer begin merk ik vaak de 2e dag al een beetje een soort druk op m'n hoofd. Nog geen andere type pil geprobeerd omdat ik liever helemaal geen hormonen pillen wil slikken :(!

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Liefs.
Het schijnt bij iedereen anders te zijn.

Ik heb nu 4 maanden de mirena en zou het niemand aanraden. Plaatsen deed ongelofelijk veel pijn, ben zelfs flauwegevallen. Nu 4 maanden later nog steeds veel bloedverlies en stekende buikpijn. Nu wil ik je niet helemaal afschikken, de huisarts vermoed dat hij niet goed zit en ik krijg deze week een vervolgonderzoek om te zien wat er mis is. In mijn omgeving hoor ik zowel positieve al negatiefe verhalen.
quote:madamecannibale schreef op 12 maart 2016 @ 15:22:

Het schijnt bij iedereen anders te zijn.

Ik heb nu 4 maanden de mirena en zou het niemand aanraden. Plaatsen deed ongelofelijk veel pijn, ben zelfs flauwegevallen. Nu 4 maanden later nog steeds veel bloedverlies en stekende buikpijn. Nu wil ik je niet helemaal afschikken, de huisarts vermoed dat hij niet goed zit en ik krijg deze week een vervolgonderzoek om te zien wat er mis is. In mijn omgeving hoor ik zowel positieve al negatiefe verhalen.Dat kan toch bijna niet? Net na het plaatsen en zes weken nadien wordt een echo genomen, is hij daarna nog gaan wandelen?
quote:fluttershy schreef op 12 maart 2016 @ 15:57:

[...]

Dat kan toch bijna niet? Net na het plaatsen en zes weken nadien wordt een echo genomen, is hij daarna nog gaan wandelen?De huisarts heeft hem bij mij geplaatst en hier wordt daarna niet standaard een echo genomen. Alleen na 6 weken gecontroleerd of de draadjes nog zichtbaar zijn. Het is ook nog niet zeker of hij verkeerd zit, om dat te bepalen (uit te sluiten) wordt nu wel een echo gemaakt.
Pijn bij het plaatsen hangt misschien af van of je wel of niet bevallen bent. Ik nog niet en het plaatsen deed enorme pijn. Gelukkig was dit in 5 minuten gepiept, daarna viel de pijn me ontzettend mee. Na een maand ben ik wel non-stop gaan bloeden (4 weken lang onafgebroken). Dat is nu gelukkig gestopt. Toch raad ik iedereen aan een spiraal te nemen ipv de pil. In de pil zit echt troep. ik merk het nu eigenlijk pas, nu ik gestopt ben met de pil! Libido is weer helemaal terug en geen hoofdpijn meer
Hier sinds september Mirena, hiervoor pil en ook een keer een koperspiraal gehad. Koperspiraal bezorgde mij te zware bloedingen tijdens menstruaties, ik moest voortdurend aan de staalpillen, niet zo fijn. Wilde van de pil af omdat ik inmiddels al redelijk ver over de 40 ben en de bloedingen ondanks doorslikken pil steeds heftiger werden als ik een paar dagen een stopperiode instelde(om de 3 strips 4 dagen stoppen en weer verder). Dus overgegaan op Mirena. De eerste maand wat gevloeid af en toe, maar na een paar weken was dat over. En nu tijdens menstruatie amper bloed, ik gebruik wat inlegkruisjes tijdens die dagen. Ik denk dat het zo individueel is. Iemand die geen zware bloedingen heeft tijdens ongesteldheid zal er minder mee zitten met een koperspiraal, denk ik. Libido is trouwens vooruitgegaan sinds de pil, een heel verschil. Mijn libido tijdens koperspiraal was hetzelfde als nu met Mirena.
Only you can change your life. No one can do it for you.
Ik heb vandaag mn spiraaltje laten plaatsen en had na mn doktersbezoek maar 1 gedachte: waarom was ik forums gaan lezen!?

Ik was voor het plaatsen van m'n spiraaltje alle sites af gegaan op zoek naar info. En wat krijg je het meest te lezen? 'Het deed pijn', 'ik dacht dat ik dood ging' enz enz... ik was na het lezen van alle berichten onwijs bang! Dus die nacht amper geslapen en met zweet handjes richting de dokterspost gegaan.

En toen kwam het moment waar ik nachtmerries over had...

Nou dikke onzin!!

Je gaat liggen en de eendenbek wordt ingebracht. Tja, prettig is anders maar pijnlijk kan ik het niet noemen. Uit m'n onderzoek voorgaand de behandeling wist ik dat ze gingen meten. Hoor ineens "4cm". Dacht echt 'huh, ben je al nqar binnen geweest??'. Vervolgens pakken ze met een tang je baarmoedermond, dit was een oei-gevoel, maar deed geen pijn en je voelt het misschien 1 seconden. 'Hij zit er in' hoor ik van beneden. Mijn reactie was dat ik hem niey geloofde. Ik heb het écht niet gevoelt!

Dus 1 tip, laat je niet gek maken!
quote:xxIrisV schreef op 23 maart 2016 @ 20:57:

Ik heb vandaag mn spiraaltje laten plaatsen en had na mn doktersbezoek maar 1 gedachte: waarom was ik forums gaan lezen!?

Ik was voor het plaatsen van m'n spiraaltje alle sites af gegaan op zoek naar info. En wat krijg je het meest te lezen? 'Het deed pijn', 'ik dacht dat ik dood ging' enz enz... ik was na het lezen van alle berichten onwijs bang! Dus die nacht amper geslapen en met zweet handjes richting de dokterspost gegaan.

En toen kwam het moment waar ik nachtmerries over had...

Nou dikke onzin!!

Je gaat liggen en de eendenbek wordt ingebracht. Tja, prettig is anders maar pijnlijk kan ik het niet noemen. Uit m'n onderzoek voorgaand de behandeling wist ik dat ze gingen meten. Hoor ineens "4cm". Dacht echt 'huh, ben je al nqar binnen geweest??'. Vervolgens pakken ze met een tang je baarmoedermond, dit was een oei-gevoel, maar deed geen pijn en je voelt het misschien 1 seconden. 'Hij zit er in' hoor ik van beneden. Mijn reactie was dat ik hem niey geloofde. Ik heb het écht niet gevoelt!

Dus 1 tip, laat je niet gek maken!Mag ik vragen of je kinderen hebt? Het schijnt.....dat het minder pijnlijk is als je al kinderen hebt gehad?
Ik heb zware bevallingen gehad maar vond het inbrengen van het spiraaltje ook echt heel pijnlijk. Juist vooral het opmeten van de baarmoeder, als dat staafje tegen de bovenkant van je baarmoeder komt. Een heel nare indringende scherpe pijn.
Al 7.5 jaar tevreden met mijn Mirena.

Aan de 2de bezig. 2 keer laten plaatsen door de gynaecoloog.

Medisch gezien is het dit of niets qua anti-conceptie.

Vanaf dag 2 nihil last.

En nagenoeg geen druppel bloed meer gezien.

De eerste Mirena is vanwege mijn medische problemen (en verzekeringsredenen) onder totale verdoving gezet.

De volgende wou de gyn wel eerst zo proberen.

Want uiteindelijk duurt de plaatsing nog geen 5 minuten.
Ik vond het inbrengen echt reuze meevallen, eerder wat onprettig dan dat het pijnlijk was. Ben er heel tevreden over, geen last meer van mood swings en ben sindsdien niet ongesteld meer geweest.

Geen kinderen trouwens en bij de huisarts laten plaatsen.
Ik ook een Mirena, bij de huisarts laten plaatsen, half jaar geleden ongeveer. Geen kinderen, eind twintig. Hiervoor twee jaar lang geen anticonceptie (ja ok, condooms natuurlijk) en daarvoor de nuvaring.

Plaatsen stelde niks voor, naproxen en paracetamol avond van tevoren en 's ochtends op aanraden van de huisarts. Wandelde zo weer naar buiten. Dit verschilt per persoon.

Ik heb de eerste vier (!) maanden constant last gehad van bloedverlies; moest constant een tampon gebruiken. Dit lijkt nu weg maar ik wacht het nog even af, ben er nog niet gerust op..

Wat ik echter het aller aller ergst vind en waar ik totaal niet op voorbereid was is de verandering van mijn huid. Huisarts had hier niks over gezegd en ik had er (misschien naief) niet bij stil gestaan. Voorheen nooit puistjes, gave huid.. Nu behoorlijke acné. Als ik dit geweten had, had ik het denk ik niet gedaan. Het ding zit er nu in en het schijnt te kunnen normaliseren, dus ik geef het nog even, maar als het zo blijft dan gaat ie er echt weer uit. Wordt er echt niet blij van om zo'n onzuivere huid te hebben met zo'n overduidelijke oorzaak.
quote:giraf007 schreef op 12 maart 2016 @ 15:20:

Ik ben vanaf de pil overgestapt op de mirena, voornaamste reden waren de moodswings die ik had door de pil, kon er een enorme heks van worden en had ook depressieve gedachten. inbrengen van de mirena voelt niet heel fijn maar ik vond het goed te doen (ik heb geen kinderen) na hetinbrengen nooit meer ongesteld geworden. Geen last meer van moodswings en libido is nog steeds prima :-). Ik ben dus een groot voorstander van de mirenaGiraf007, interessant om te horen dat jij ook last had van depressieve buien met de pil, en die met de mirena helemaal niet aanwezig zijn! Ik ben namelijk om die reden van de hormonen afgestapt en heb 3 jaar geleden een koperspiraal laten zetten. Binnenkort gaat de koperspiraal er weer uit, omdat de menstruaties gewoon echt wel heel hevig zijn en de krampen lang aanhouden. Ook buiten m'n menstruaties om heb ik veel last van buikkrampen en om die reden ben ik er nu gewoon echt helemaal klaar mee.. Een koperspiraal kan ik dus zeker niet aanraden. Bovendien vertrouw ik dat ding ook niet volledig, meerdere mensen in mijn omgeving zijn ondanks de koperspiraal toch zwanger geworden.. Ik neem dus ook de mirena in overweging! Tot die tijd maar het oude vertrouwde rubbertje, haha. ;P
Je vroeg of ik al kinderen had gehad. Nee heb ik niet. Ben 20 jaar oud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven