Vinyl weet het niet meer...

17-10-2008 10:39 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve mensen hier,

Ik wil graag wat tegen jullie aanhouden. Enkelen hier van het forum hebben al naar me geluisterd en me advies gegeven, maar nu op deze vrijdagochtend voel ik me helemaal ellendig, dus wil mijn verhaal graag even kwijt.

Een tijdje geleden heb ik een man ontmoet. Gewoon platonisch. We hebben ongeveer dik een maand met elkaar gemaild en heel veel gedeeld. Over relaties, teleurstellingen, onze visie op het leven, de liefde. Nou ja, best wel close geraakt.

Zijn verhaal is op dit moment niet makkelijk. Ik zal het proberen zo onherkenbaar mogelijk te houden, maar hij ligt in scheiding (al toen ik hem ontmoette), heeft kinderen en hij heeft een van zijn ouders verloren nog niet zo lang geleden.

We hebben heel fijn gepraat op de mail en dit ging over in bellen, 5 of 6 uur op een avond was geen uitzondering. Het voelde heerlijk en we liepen op wolken. Gaven elkaar energie en de zon straalde, ook voor hem.

Eigenlijk waren we toen al supergek op elkaar. Zonder dat we echt hadden gedate. Dit is het, en dat wisten we allebei. Normaal geloof ik daar niet zo in, maar het was zo. Samen kunnen we de wereld aan liet hij weten, en zo was het ook!

Op een dinsdag hebben we elkaar ontmoet. Ik moest even wennen maar uiteindelijk was het een super avond. Het weekend erna ging ik naar hem (in zijn tijdelijke kamer) en... toen wist ik het echt. Hij kwam naar buiten lopen en het was hem gewoon. Een gevoel dat ik niet eerder had gehad na alle eerdere relaties. Toen ik de avond erna vertrok smste hij me nog: jij bent het!

Het klinkt zoet, het klinkt misschien ongeloofwaardig, maar dit was zo bijzonder, we waren er allebei helemaal van ondersteboven. Iemand gevonden te hebben die gewoon je soulmate is. De andere jij.

Voor degenen die nog niet gaan gruwelen ga ik verder.

Hij is dus nog niet gescheiden. We kunnen elkaar weinig zien, wonen niet bij elkaar in de buurt en hij zit met de omgangsregeling en ik met mijn studie. Geeft niet, maar is niet makkelijk.

Vorig weekend was ik er. Helaas moest hij plotseling weg. Zijn (ex) vrouw was ziek en de kinderen ook. Of hij kon bijspringen. Natuurlijk kon hij dat, en ik ging naar huis. Teleurgesteld, dat moet ik toegeven. Het voelde zo raar ineens om weg te moeten.

En daar ging het denk ik helemaal mis. Het leven in die twee werelden vond hij al moeilijk. (met mij is het goed, als hij met de kinderen is, is het goed) Maar de werelden komen dan samen en dan heeft hij gewoon een loyaliteitsconflict. Wil niemand teleurstellen maar dat gebeurt dan toch...

Zondagavond belden we en zat hij er doorheen. Helemaal in de war. Is veel bezig met het overlijden en kan niet bij dat gevoel. Wil de boel, wat hem allemaal is overkomen dit jaar, op een rijtje zetten, maar loopt vast. Hij klonk mat en somber.

Hij was vrij deze week en vroeg om een weekje rust. (waarvan hij 2 dagen op die kamer kon zijn, de rest bij de kinderen was, waar ex ook is).

Natuurlijk viel deze ommezwaai me zwaar, en heb ik hem (stom) maandag en gisteren gesmst. En hij klonk nog zo mat en somber. smsjes zijn kort en bijna zakelijk. Hij zit er echt doorheen, dat is duidelijk.

Het is nogal niet wat, wat hij voor zijn kiezen heeft gehad dit jaar. Ik snap dat hij nu een berg voor zich ziet waar hij niet overheen kan kijken. Scheiding (zal nog een week of 6-8 duren denk ik), kinderen die hij minder kan zien, overlijden van een van zijn ouders, rouwproces om de scheiding ookal koos hij er zelf voor, en ook nog eens verliefd worden als het er eigenlijk niet de tijd voor is.

Aan zijn gevoel ligt het niet, dat kan niet. Maar aan de omstandigheden wel. Volgens mij wordt zijn gevoel nu ondergesneeuwd door alles wat hij als bergen voor zich ziet, en hij kan er niet overheen kijken.

Morgenavond belt hij en ik ben zo bang. Bang dat hij ermee stopt. Bang dat hij het allemaal nog niet weet. Wat moet ik dan doen? Hem de tijd geven? Hoelang? Wil ik wel op hem wachten?

Natuurlijk wil ik op hem wachten! Als ik maar zou weten dat ik ook daadwerkelijk ergens op wacht.

Wat kan ik wel van hem verlangen, wat niet?

Ik weet het niet meer, ben gewoon misselijk van de zenuwen en kan alleen maar brullen vanmorgen. Pff... Het idee alleen al dat ik een week geleden nog naast hem wakker werd en alles gewoon goed was...

Zouden jullie hier eens op willen schijnen? Herkennen jullie dit wellicht? Ervaringen? Ik weet dat ik eigenlijk moet afwachten wat hij me morgenavond zegt. Dan belt hij. Maar het zit me zo hoog, ik vlieg tegen de muren op hier, dus praat er graag over.

PS. we kennen elkaar kort, dat weet ik. Maar mensen die zeggen dat je als je elkaar nog maar zo kort kent, je niet kunt weten of iemand het wel of niet is: ik geloofde het ook niet. Tot nu met hem. Bizar maar waar... dus daar wil ik liever niet over in discussie...
Ja, dat geloof ik ook.

En hij moet nu echt met zichzelf aan de slag, dat staat als een paal boven water.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat wat er was niet meer terug zou komen. Maar of ik dat sprankje hoop ook zo mag houden?

Maar klote is het wel, het dringt nu pas echt tot me door, gewoon op het werk, hoe stil het zal zijn en blijven.

Kan wel janken hier, maar moet me toch wel goed houden...
ik kom fniel even een dikke vette knuffel brengen!

't Klinkt misschien heel lullig, maar misschien was jij voor hem vooral 'n rebound, iets wat zijn ego heeft gestreeld in de tijd dat hij het op andere fronten moeilijk kreeg. Mannen zeggen vaak andere dingen dan ze doen, hoe mooi zijn woorden ook zijn geweest, het gaat erover hoe hij jou en jullie relatie behandelt en da's zo te lezen niet best.
Nou, ik kan je verzekeren, hij behandelt me zo ontzettend lief. Nu nog steeds.

Hij doet dit nu nog steeds om mij geen pijn te doen, mij niet te laten wachten.

Ik wilde dat ik je hier een stukje kan laten lezen van zijn verhaal, dan zul je zien dat dit gelukkig niet aan de orde is.

Maar ik zal het hier ivm privacy niet plaatsen. Maar dit is gelukkig totaal niet aan de orde!

Ik ben nog steeds voor hem het beste en mooiste wat hem is overkomen, alleen zit hij nu zo aan de grond dat hij echt aan zichzelf moet denken nu.
Hier doet ie het tenminste, in de mail niet

Als ze een rebound was, dan zou hij toch nog steeds gebruik van haar maken, wanneer het hem uitkomt? Volgens mij heeft hij juist ook aan haar gedacht bij het maken van zijn keuze.

Lieve Vinyl, ik sluit me aan bij de knuffel van Lalein!
Heb je topic meegelezen, Vinyl. Wat een ontzettend moeilijke situatie zeg! Denk dat het nu weinig zin heeft om raad te geven... Ik kom in elk geval niet veel verder dan dooddoeners over de tijd, die zal leren en wonden zal helen... en dat het uiteindelijk goed komt, zelfs als het op een hele andere manier gaat dan je nu het liefst zou willen. Hoop dat je daar wat vertrouwen in kunt hebben.

Zorg goed voor jezelf. Dat is ook het beste wat je op dit moment voor -jullie- kunt doen.

Liefs
Dankjewel Sarah!

En even als toevoeging op net:

Elninjoo, je zegt dat hij me niet best behandeld.

Deze man wil me het liefst 100% toewijding geven, alles of niets. En nu zit hij zo in de knoop dat hij me dat gewoon niet kan geven. En dat wil hij me niet aandoen. Wil me juist alles geven van de wereld maar door zijn klote-situatie nu kan dat niet.

Ik vind het heel erg dat je zegt dat hij me niet best behandeld, want als iemand met heel veel respect en liefde met me omgaat is hij het wel.

Daarom doet het nu ook zo'n pijn. Als het een klootzak was, of als hij me slecht behandelde kon ik boos zijn en blij zijn dat ik van hem af was...
Och lieve kermit toch,hier een hele dikke knuffel voor jou

Klopt, Ann Liv heeft zijn bericht wel gelezen.

En daarin lees je gewoon respect en liefde.

@ Cherrytomaatje: Ik hoop inderdaad dat de tijd een mooie factor kan spelen. Dat als hij gewoon weer lekker in zijn vel zit, we de draad weer kunnen oppakken.

Mocht dat niet zo zijn, dan zal ik het pas kunnen afsluiten als hij in goede doen kan zeggen dat het niks meer wordt. Dan pas weet ik dat zeker.
Bah meid, wat rot voor je.

Ik vind het eerlijk gezegd vooral erg rot dat jij je zo ellendig voelt. Ik vind je lief en flink met je hoop op een goede afloop van deze geschiedenis maar vooralsnog is het gewoon niet zo fijn allemaal.

Spreken jullie elkaar regelmatig? En hoe gaan die gesprekken dan? Hebben jullie het uberhaupt over de toekomst?

*aait*
Dankjewel Lalein en Superstar voor deze lieve knuffels!
quote:eleonora schreef op 03 november 2008 @ 11:22:

Bah meid, wat rot voor je.

Ik vind het eerlijk gezegd vooral erg rot dat jij je zo ellendig voelt. Ik vind je lief en flink met je hoop op een goede afloop van deze geschiedenis maar vooralsnog is het gewoon niet zo fijn allemaal.

Spreken jullie elkaar regelmatig? En hoe gaan die gesprekken dan? Hebben jullie het uberhaupt over de toekomst?

*aait*

We spraken elkaar heel veel. En hadden het veel over de toekomst.

Samen konden we de hele wereld aan, dat gaf hij ook aan.

Nu, sinds zaterdag, spreken we elkaar niet meer. Vanaf nu is het stilte. Hij moet eerst uit die put, want hij zit er goed diep in, daar schrok ik heel erg van.

Ik ben zelf nooit zo diep gegaan, en weet ook niet hoe het voelt. Maar hoor nu van ex-overspannen of depressieve mensen ook wel dat je dan echt geen lichtpuntjes meer ziet of over de berg kunt heenkijken. En dat proef ik nu ook bij hem. Hij kan alleen nog maar huilen. Echt heel rot voor hem.

Dus ik begrijp ook dat hij nu niet in de toekomst kan kijken, hoe graag ik ook zou willen dat hij dat wel kon.
Kon je de tijd maar een jaar vooruit zetten he?
Ja, ik heb ook al een winterslaap geopperd. Zou wel wat zijn!
och lieverd toch, ik heb al de hele tijd meegelezen maar nooit geweten wat ik moest plaatsen.

Maar nu wel, ik kom je een hele dikke knuffel brengen lief kikkervriendinnetje van me
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Lieve Vinyl,

Ik ben al een ruime week internetloos en lees daarom nu pas dat het niet goed gaat en dat jullie contact verbroken is. Wat ontzettend naar voor je, én naar voor hem dat het zo slecht gaat.

Voor nu een dikke knuffel!

Erwt (die hoopt op meer internet en dan meer knuffels komt brengen)
Peas on earth!
Dankjewel Kikkertje, lief van je!

@ Erwtje: op de 007 meer details. Die plaats ik hier liever niet...

Lief van jullie allemaal!
quote:Vinyl schreef op 03 november 2008 @ 11:26:

[...]

We spraken elkaar heel veel. En hadden het veel over de toekomst.

Samen konden we de hele wereld aan, dat gaf hij ook aan.

Nu, sinds zaterdag, spreken we elkaar niet meer. Vanaf nu is het stilte. Hij moet eerst uit die put, want hij zit er goed diep in, daar schrok ik heel erg van.

Ik ben zelf nooit zo diep gegaan, en weet ook niet hoe het voelt. Maar hoor nu van ex-overspannen of depressieve mensen ook wel dat je dan echt geen lichtpuntjes meer ziet of over de berg kunt heenkijken. En dat proef ik nu ook bij hem. Hij kan alleen nog maar huilen. Echt heel rot voor hem.

Dus ik begrijp ook dat hij nu niet in de toekomst kan kijken, hoe graag ik ook zou willen dat hij dat wel kon.Denk dat het goed is dat jullie dat hebben afgesproken voor nu. Voor jou wel loodzwaar om helemaal niets te weten. Wat hebben jullie afgesproken over eventueel weer contact opnemen, of elkaar op de hoogte houden? Is er volledige radiostilte, of mag je wel zo nu en dan bellen hoe het gaat? Hebben jullie een datum afgesproken waarop je weer even contact hebt? Bijvoorbeeld over een maand ofzo?
quote:cherrytomaatje schreef op 03 november 2008 @ 13:38:

[...]

Denk dat het goed is dat jullie dat hebben afgesproken voor nu. Voor jou wel loodzwaar om helemaal niets te weten. Wat hebben jullie afgesproken over eventueel weer contact opnemen, of elkaar op de hoogte houden? Is er volledige radiostilte, of mag je wel zo nu en dan bellen hoe het gaat? Hebben jullie een datum afgesproken waarop je weer even contact hebt? Bijvoorbeeld over een maand ofzo?

Nee, we hebben niks afgesproken. Dan heeft hij toch het gevoel dat hij 'op moet schieten' denk ik.

Moeilijk hoor...

Wel zei hij te zullen bellen als hij zich beter voelt, dus ik denk dat hij eerst over die berg heen moet kunnen kijken.
Och, Vinyl, ook een knuffel van mij verder weet ik ook niet veel zinnigs te zeggen.

(Je bent en blijft mijn favoriete razende reporter. )
Moeilijk. In jouw plaats zou ik heel veel moeite hebben om die onzekerheid te hanteren denk ik. Je tegelijkertijd zorgen maken over het verdriet van de man van wie je houdt en ook nog over de toekomst van jullie liefde is nogal een kluif.

Je wilt hem niet belasten met afspraken. Heb je echter wel afspraken met jezelf gemaakt? Al is het maar om wat structuur te scheppen en het wat behapbaar te maken voor jezelf. Zou het een idee zijn om met jezelf een datum af te spreken waarop je contact opneemt? Over een maand ofzo? en dat je het in de tussenliggende maand zo veel mogelijk probeert los te laten?
Nee, ik neem geen contact op.

Hij is wel jarig over 1,5 maand. Dan stuur ik een kaartje en verder niks. Hij heeft niet voor niets hier uitdrukkelijk om gevraagd.

Ik ga door, met een sprankje hoop, en pas als hij helder en zonder dip zegt dat het klaar is (wat ik nietgeloof dat dat zo zal zijn), zet ik hem echt uit mijn hoofd.

Overigens kan ik via via wel volgen hoe het met hem gaat.
In zijn beleving (zeg ik even heel onaardig) heeft hij er namelijk echt een punt achter gezet. In elk geval zolang hij zich rot voelt.

Als hij zich beter voelt neemt hij echt wel contact op. Daarom kan en wil ik ook na een maand niet bellen. Want dan voelt hij zich dus nog niet beter.

Het is inderdaad lastig, onzekerheid. Ik heb er een hekel aan...

Maar in dit geval kan ik niet anders.
OK, had niet begrepen dat hij er naar zijn idee definitief een punt achter gezet heeft.

Je bent vastbesloten om te wachten tot hij in gezonde staat kan zeggen dat hij wel/niet met je verder wil. Vind het knap dat je deze onzekerheid voor onbepaalde tijd aangaat. Denk dat ik het niet zou kunnen. Scheelt wel dat je hem stiekem een beetje in de gaten kunt houden natuurlijk.

Veel sterkte (f)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven