Tips kleine slaapkamer
zaterdag 19 maart 2016 om 18:49
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of iemand nog goede en handige tips heeft voor kleine slaapkamers. De kamer is ongeveer zo groot als twee tweepersoonsbedden. Ik zou tips willen hoe de kamer groot te laten ogen terwijl hij toch gezellig is. Ik had al bedacht, als ik zo veel mogelijk wit doe, zal het wel ruimer ogen, maar gezellig is hetniet toch?
En ik heb maar zo veel mogelijk onder mijn bed gedaan maar nog steeds niet genoeg ruimte om dingen op te bergen.
Dus als iemand zelf een kleine slaapkamer heeft en slimme oplossingen heeft laat maar weten
Ik vroeg me af of iemand nog goede en handige tips heeft voor kleine slaapkamers. De kamer is ongeveer zo groot als twee tweepersoonsbedden. Ik zou tips willen hoe de kamer groot te laten ogen terwijl hij toch gezellig is. Ik had al bedacht, als ik zo veel mogelijk wit doe, zal het wel ruimer ogen, maar gezellig is hetniet toch?
En ik heb maar zo veel mogelijk onder mijn bed gedaan maar nog steeds niet genoeg ruimte om dingen op te bergen.
Dus als iemand zelf een kleine slaapkamer heeft en slimme oplossingen heeft laat maar weten
zaterdag 19 maart 2016 om 20:07
Nee, ik ga gewoon lekker op mijn bed zitten met laptop, ik zat te denken aan zo'n laptop tafel voor in bed en misschien een groot kussen om tegen aan te leunen, dan misschien die pax kast waar ik bijna alles in kwijt kan en heb m'n bed verhoogd met een paar bakstenen zodat ik er meer onder kan pleuren.
Maar ik weet eigenlijk niet of dat comfortabel is, ik heb van die kussens gezien zo'n leunkussen maar wil t niet bestellen zonder te weren of het handig is. Ik ben namelijk niet rijk en wil niet te veel uitgeven.
Maar ik weet eigenlijk niet of dat comfortabel is, ik heb van die kussens gezien zo'n leunkussen maar wil t niet bestellen zonder te weren of het handig is. Ik ben namelijk niet rijk en wil niet te veel uitgeven.
zaterdag 19 maart 2016 om 20:18
Als bed zou je kunnen kiezen voor een "twijfelaar", lekker tussen 1 en 2-persoons in, anders bijvoorbeeld een fijne hoogslaper waar dan ook een tafel en een stoel onder kan met eventueel daarnaast nog ruimte voor een boekenkast, gebruik één wand voor hoge open en dichte kasten van de vloer tot aan het plafond en plaats een grote (pas)spiegel tegen 1 (of 2) van de (kleding)kastdeuren, zorg voor een inklapbaar trapje of verplaatsbaar laddertje voor de bovenkasten.
Geef uiteindelijk één van de wanden jouw eigen kleur die jij wilt en geen andere en maak idd de overige wanden zo licht mogelijk, eventueel een tv-hoekje met een paar losse lekkere stoelen (geen bank) en een opbergkist/koffer voor je boeken als salontafeltje, TV kan tegenwoordig vaak zelfs rechtstreeks tegen de wand.
Kortom; lekker veel in de hoogte werken en creatief indelen, kom je heel ver mee, succes!!!
Geef uiteindelijk één van de wanden jouw eigen kleur die jij wilt en geen andere en maak idd de overige wanden zo licht mogelijk, eventueel een tv-hoekje met een paar losse lekkere stoelen (geen bank) en een opbergkist/koffer voor je boeken als salontafeltje, TV kan tegenwoordig vaak zelfs rechtstreeks tegen de wand.
Kortom; lekker veel in de hoogte werken en creatief indelen, kom je heel ver mee, succes!!!
zaterdag 19 maart 2016 om 20:24
Voorbeeldje voor tgeval je niet van wit, straks of ikea houdt: http://nymag.com/homedesign/spring2009/56426/
zaterdag 19 maart 2016 om 21:07
Mocht een hoogslaper ook tot de mogelijkheden behoren, dan heb ik net deze site gevonden http://eenigwonen.nl/klein-behuisd-4-hoogslapers/ . Zo niet, dan ook veel voorbeelden voor extra opbergruimte onder je bed http://eenigwonen.nl/klein-behuisd-5-opbergruimte-bed/
Google is your friend
Google is your friend
"I love not Man the less, but Nature more..."
zaterdag 19 maart 2016 om 21:48
quote:lizet114 schreef op 19 maart 2016 @ 20:07:
Nee, ik ga gewoon lekker op mijn bed zitten met laptop, ik zat te denken aan zo'n laptop tafel voor in bed en misschien een groot kussen om tegen aan te leunen, dan misschien die pax kast waar ik bijna alles in kwijt kan en heb m'n bed verhoogd met een paar bakstenen zodat ik er meer onder kan pleuren.
Pas wel op met die bakstenen s.v.p., als je bed van die stenen afschuift kunnen de poten van je bed afbreken, kun je jezelf lelijk bezeren.
Verder zie ik toch al aardig wat goede tips, belangrijkste met een kamer met klein oppervlak blijft de hoogte, veel in de hoogte werken tegen de wanden van de vloer tot plafond, ook voor het opgeruimde effect, liever een paar leuke boekenplankjes extra tegen de muur i.p.v. weer een kastje extra op de vloer erbij, kan heel voordelig en mooi vaak ook met afvalhout en likje verf.
Pas wel op met die bakstenen s.v.p., als je bed van die stenen afschuift kunnen de poten van je bed afbreken, kun je jezelf lelijk bezeren.
Verder zie ik toch al aardig wat goede tips, belangrijkste met een kamer met klein oppervlak blijft de hoogte, veel in de hoogte werken tegen de wanden van de vloer tot plafond, ook voor het opgeruimde effect, liever een paar leuke boekenplankjes extra tegen de muur i.p.v. weer een kastje extra op de vloer erbij, kan heel voordelig en mooi vaak ook met afvalhout en likje verf.
zaterdag 19 maart 2016 om 22:30
zaterdag 19 maart 2016 om 23:13
Ik zou kijken naar een eenpersoons bed met opstaande randen, netjes opmaken en extra kussens en het zit als een bank, 1 wand vullen met kasten evt schuifdeuren met planken aan de muur erachter, volledige hoogte en breedte benutten, schuifdeuren kosten vrijwel geen ruimte en zijn groot en ogen daardoor rustig. Klaptafel bij het raam met een fijne stoel. Fijn om te eten, te lezen en te zitten met laptop. Kies voor een kleurenschema. Bijvoorbeeld lichtroze, iets donkerder roze, wit, lichtbruin en grijs.. Gordijnen, dekbed, kussenhoezen, muren, kastdeuren, stoel, houtwerk, lampen allemaal in maximaal 5 kleuren die passen. Evt groen van enkele planten. Niet alle muren wit, gebroken wit oogt zachter dan wit. Boven het bed zou je open planken kunnen plaatsen. Liefst net teveel onder je bed, want je heb wel vochtafvoer door je matras heen.
Overigens denk ik bij kleine slaapkamer aan 2,5 bij 1,5..
Overigens denk ik bij kleine slaapkamer aan 2,5 bij 1,5..
zondag 20 maart 2016 om 04:11
quote:_Doortje_ schreef op 19 maart 2016 @ 22:30:
De metalen hoogslaper van Ikea vond ik een drama. Als ik nieste wankelde mijn bed, seks was onmogelijk en het bed verschonen een pokkewerk. En dronken erin klimmen ook Nu heb ik een gewoon bed, maar ben ik nooit meer dronken Voor een studentenkamer heeft het voordelen en nadelen.+1
De metalen hoogslaper van Ikea vond ik een drama. Als ik nieste wankelde mijn bed, seks was onmogelijk en het bed verschonen een pokkewerk. En dronken erin klimmen ook Nu heb ik een gewoon bed, maar ben ik nooit meer dronken Voor een studentenkamer heeft het voordelen en nadelen.+1