Gezondheid alle pijlers

Heel erg koud hebben

20-03-2016 12:13 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 weken geleden kreeg ik griep, goed last van gehad. Sinds begin van de week over, dus 2 weken goed last van gehad.

Maar nu heb ik sinds toch weer de woensdag ik het ijs en ijs koud heb.

Zit hier in een dikke fleecepyama sokken, pantoffels, hele dikke warme sjaal om dat je bijna een deken kan noemen (zo word hij vaak genoemd ) Maar warm heb ik het nog niet... Handen voelen ijs en ijs koud aan.

Er staat niets open, heb alles juist dicht gegooid. Mn woning is gerenoveerd, dus dubbelglas nu, een cv er in. Maar ik heb nu de verwarming overdag op 23 graden staan... En nog heb ik het koud.

Moet niet goed zijn lijkt me.. S'nachts zet ik hem terug op 20 graden in de hoop dat ik onder warme dekens de volgende dag het gewoon weer normaal warm heb, maar nee helaas....

Het is maar een woonkamer van 15m2 dat gestookt moet worden dus dat lijkt me ook het probleem niet, denk eerder dat het aan mij ligt.

Iemand die dit ook had na de griep te hebben gehad? En hoe lang hield het aan?
Eet je te weinig of heb je ondergewicht? Dat wil er ook nog wel eens voor zorgen dat je het koud hebt.
Te lang binnen geweest? Ga eens een stevige wandeling maken.
Nee is het ook niet , ik ben iedere dag hier in de natuur gaan wandelen een uurtje, juist om ook lekker buiten te zijn.

Ik heb geen ondergewicht, ben 158 lang en weeg 62 kg.
Puntje van mijn neus ook ijs en ijs koud, en toch geeft de teller ook nu weer gewoon 23 graden aan.
Toch weer griep?
Thee/ warm water/ soep drinken?

Even een hete douche nemen?

Zorg in ieder geval dat je voeten warm worden.
Prrrr, mauw miawwwww.
Zwanger?
quote:brokenhearted78 schreef op 20 maart 2016 @ 12:37:

Zwanger?

Niet mogelijk Of ik heb iets gemist in mijn slaap (en ik slaap al maanden alleen) En daarvoor een man met zaadbalkanker die geen zaad meer "gaf" dus praktisch onmogelijk lijkt me

Warme douche doe ik twee keer per dag, warme melk drink ik. Lust geen warm water brrr
In de overgang?
Er wordt ook wel eens een koude douche aangeraden, minimaal voor 1 minuut. Schijnt je interne kacheltje op te doen laaien.

Laat je het weten of het werkt?
Heb je je temperatuur al opgenomen? Dat lijkt me stap 1.
quote:theamuts schreef op 20 maart 2016 @ 12:49:

In de overgang?Ik ben 23
quote:zwitsal_nijntje schreef op 20 maart 2016 @ 12:54:

[...]

Ik ben 23Oww
hahaha Zou een vroege overgang zijn dan :P

Ik heb geen thermometer (meer) hij is gesneuveld. Dus heb geen idee, voel me ook niet grieperig meer ofzo. Echt alleen dat ijzig koude verders voel ik me wel fit.

Koude douche voor 1 minuut. hmmm.. Nou vooruit proberen waard natuurlijk!

Wel ben ik erg moe, besef ik me nu ik dit type. En dat was alweer even geleden dat ik weer zo erg moe was.
Heb je veel last van stress gehad de laatste tijd?
quote:theamuts schreef op 20 maart 2016 @ 13:01:

Heb je veel last van stress gehad de laatste tijd?Ja en dat zal het komende jaar ook nog wel even aanhouden. Tot alles is opgelost.
Lage bloeddruk? Heb ik zelf ook en heb daardoor altijd koude handen/voeten en heb het veel sneller koud dan anderen.

Klopt die thermostaat wel? Is die niet stuk? Is het inderdaad 23 graden binnen en geeft dat ding niet veel te hoog aan?

Anders zijn het misschien de naweeën van de griep of heb je nog iets anders onder de leden. Klinkt niet gezond in ieder geval. Als het aanblijft, ga even naar de huisarts.
quote:waterlelieke schreef op 20 maart 2016 @ 13:10:

Lage bloeddruk? Heb ik zelf ook en heb daardoor altijd koude handen/voeten en heb het veel sneller koud dan anderen.

Klopt die thermostaat wel? Is die niet stuk? Is het inderdaad 23 graden binnen en geeft dat ding niet veel te hoog aan?

Anders zijn het misschien de naweeën van de griep of heb je nog iets anders onder de leden. Klinkt niet gezond in ieder geval. Als het aanblijft, ga even naar de huisarts.Nja het is allemaal nieuw wat hier hangt sinds november dus mag aannemen dat het dan nog gewoon werkt? Ik ga sowieso morgen naar de huisarts en dit aankaarten.
Goed plan, het zou inderdaad gerelateerd kunnen zijn aan stress.
quote:theamuts schreef op 20 maart 2016 @ 13:14:

Goed plan, het zou inderdaad gerelateerd kunnen zijn aan stress.Doet de huisarts dan niets mee, ben ik bang. Ben nog aan afwachten op de aanvraag andere huisarts..
Je moet er zelf natuurlijk ook wat aan doen. Heb je een hobby? Zingen ofzo? Of is mindfulness niets voor jou?
quote:theamuts schreef op 20 maart 2016 @ 13:21:

Je moet er zelf natuurlijk ook wat aan doen. Heb je een hobby? Zingen ofzo? Of is mindfulness niets voor jou?Sporten is mijn hobby, ik fitness 5 dagen per week en ik loop elke dag 1 uurtje buiten.
Het kan heel goed de nasleep van de griep zijn, het is een hardnekkig virus dat heerst. Maar vraag het de huisarts inderdaad even. En koop een thermometer.
Mijn ervaring is, dat je bij een vit D tekort het ook erg koud kan hebben. Ik ben niet kouwelijk, maar ineens had ik ijskoude handen en voeten.Toen de vit D was aangevuld werd ik weer warm.

Misschien een keertje bloed laten prikken of gewoon een poosje wat extra multivitamines proberen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven