***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
goedenmorgen lieve digivriendinnetjes. Nog niemand wakker? Goed geslapen allemaal?

Ik heb wel redelijk geslapen, ben nu een uurtje op want ik mocht tot 6 uur eten. Nu alleen maar water. Manlief moest om 6.30 op het vliegveld zijn, dus dat kwam goed uit.

Layla, ik hoop dat die gekke koorts van Zahra snel over is. Je weet dat een van de bekende kinderziektes een onverklaarbare koorts van 3 dagen is he. Het is vervelend, maar hoort er een beetje bij.

Ideaal he, als ze aangeven als ze vies zijn? Finn heeft dat nu ook een tijdje, dan zegt hij bah en wijst op zijn billen! Superhandig!

Witchke, ik ben het met Lara eens. Je zult zien dat Xander ineens begint te praten, maar dan wel als hij eraan toe is. Ieder kind heeft nu eenmaal een ander tempo.

Lara, hoe was Grey's? Een van mijn lievelings series. Heerlijk een avondje bankhangen en TV kijken!

Icke, ik vind idd Jente Liselot ook lekker in de mond liggen. Leuke naam, heerlijk ook om je geen "zorgen" meer te hoeven te maken om een naam!

Wow, ik heb net even op de karwei site gekeken naar het krantje en ik wil die garage ook!!! Heb meteen mijn schoonouders een mail gestuurd. Hopenlijk krijgen die het voor elkaar er nog een op de kop te tikken. Ik hoor mijn ouders, zo Finn ook maar wakker maken, die gaat zo naar de creche zodat mijn ouders me naar het ziekenhuis kunnen brengen.

Ik ben uiterlijk op donderdag weer terug online.
Lieve Swis, succes vandaag en morgen! Hihi, heb je om 05:30 een hele berg pannenkoeken naar binnen gewerkt? Zou ik hebben gedaan! Nuchter moeten zijn is niet leuk!

Layla, i-de-aal kind is Zahra! Steijn en Hugo zeggen alleen "ja, bah" als ik vraag of ze vieze billetjes hebben. (ook handig, maar negen van de tien keer heb ik het al geroken!)

Ick, ik moest nog even antwoord geven op je vraag! De eerste echo is gemaakt door een andere (niet zo'n beste) arts als mijn eigen gynaecoloog. Die sufferd heeft de dooierzak in plaats van het vruchtje opgemeten, waardoor de uitgerekende datum ineens anderhalve week vervroegd was! Ik vond het al zo gek en dat is ook bevestigd door Dr. B.

Witch, je zal zien dat Xander ineens zal gaan praten. Je kan kletsen wat je maar wil, maar hij is er waarschijnlijk gewoon nog niet aan toe! Overigens is veel tegen hem praten goed voor zijn passieve woordenschat en die wordt vaak als veel belangrijker gezien dan de actieve woordenschat. (hee, daar komen wat restjes pedagogiek uit de krochten van mijn brein!) Zijn passieve woordenschat kan je zien als de woorden die hij begrijpt, maar (nog) niet zegt. Wijst Xander de dingen die je benoemt aan? Dan is er niets aan de hand! Voert hij opdrachtjes die je hem geeft uit? (zoals: we gaan nu eten. Zet de televisie maar uit) Wederom: helemaal niets aan de hand! Wat zeggen ze op de creche? Zij zien hem toch ook regelmatig en wellicht kunnen zij je gerust stellen.

Overigens begrijp ik wel dat je je zorgen maakt; heb ik ook gedaan met Hugo. Er was/is helemaal niets aan de hand met de taalontwikkeling van Kruimel, maar hij heeft de pech dat Broer Steijn taaltechnisch gezien vlot is. (motorisch is een heel ander verhaal!)

A. en ik zijn vandaag twee jaar geleden getrouwd! Ik moet vanavond eventjes naar school, maar daarna gaan we uit eten. Nothing fancy, want ik doe een moord voor de kipsate van de eetkroeg in de buurt!
Swis: Hier wordt ook aan jullie gedacht. Heel veel sterkte vandaag en morgen en daarna natuurlijk ook met het herstel.

Hier een heel zielig jongetje. Hij is echt heel huilerig en ik denk dat het door zijn tantjes komt. Volgens mij komt er van alles tegelijk. Hij ligt snachts jammerend in zijn bed, terwijl hij wel slaapt en nu kan hij ook niet veel hebben.

Ben ff bezig met de etiketten voor de geboortekaartjes en meneer is aan het tekenen. Dat is toch wel echt een hobby.

Zo naar de vk. Ze gaat inwendig kijken hoe het er voor staat. Ik ben benieuwd, want wil best wel gaan bevallen. Laat maar komen die baby. Vannacht heb ik mijn hele bevalling al gedroomd en er kwam een jongetje dat een exacte kopie van Koen nu is en met 4 boventanden en twee onder. Ja ja, welke details droomt een mens wel niet. Die tanden houden me bezig op het moment en Koen heeft nog niet eens vier boventanden
Swiss: Hele veel sterkte!! Denk aan je!

Muis: Gefeliciteerd!!! wat gat de tijd toch snel he... We schreven hier natuurlijk al toen jullie gingen trouwen. Ik vind het wel bijzonder dat het kan....

Fleur was vanochtend helemaal van slag bij de opvang. Haar favoriete begeleidster is weg (andere job) en dan ander is al mee dan een week ziek (voor de tweede keer) ik hoorde dat ze zelfs in het ziekenhuis heeft gelegen vanwege een keelontsteking, dus wel heftig. De leidsters die er vandaag waren kent ze niet en haar vriendje was er tot overmaat van ramp ook niet. Slechte mama voel ik me dan.... Ik heb vrij deze week en ik breng haar alleen maar weg om zelf wat makkelijker dingen in huis te kunnen doen en even wat vrije tijd te hebben.

Ik klets ook een slag in de rondte tegen Fleur en soms gaat het ineens weer heel hard met de woordjes om vervolgens weer weken niks nieuws te horen. Het komt wel goed hoor Witch!! Ik hoorde laatst (of misschien las ik het hier wel) dat einstein pas ging praten toen hij 4 was, dus wie weet is Xander wel een genie!!
Ik denk ook aan jou Buitenmeisje, hoop voor je dat het snel mag beginnen!
Shit. Mijn hele stuk weg.

Kort samengevat: Swiss, ik denk aan je!

BM: hopelijk begint het snel. Ik ben toch wel eg benieuwd wat het wordt (hoewel...het is toch ene jongen ). Sms je een van ons?

Muis: gefeliciteerd!

Ick: beetje kunnen slapen?

En nu is het tijd voor koffie.
Even een voor Swiss brengen....
Swiss, heel veel sterkte!!!! De duimen gaan hier draaien, dat de uitslag maar goed mag zijn.
Swissie, sterkte vandaag en morgen!

Vanmorgen had Zahra geen koorts en volgens mij voelt ze zich al een stuk beter. We zijn net even naar Zeeman en Action geweest om wat dingetjes te halen. O.a. bij Action heb ik wat tekenspullen gehaald voor Zahra, en wat kleine kadootjes (houten puzzel, bellenblaas) alvast voor Sinterklaas. Ik vind het wel leuk om iedere keer wat kleins te kopen, dan heeft ze veel uit te pakken. Bij Zeeman hebben ze weer babyspullen in de folder, dus ik heb nog wat molton overtrekjes gehaald en wat rompers met lange mouwen voor Zahra. Ik heb ze daar nog nooit gekocht dus ff uitproberen en witte rompers kun je nooit genoeg hebben. Ze ligt nu lekker op bed, want ze was echt moe. Ik ga ook maar even liggen zo.
BM, ik ben ook echt benieuwd hoe het vanmiddag bij de vk gaat, wie weet heb je al wat ontsluiting of kan ze je strippen zodat er wat op gang komt. Hier is er nog niks aan de hand hoor.
Wat is het koud!!

Als Puk klaar is het pannenkastje te verbouwen maar eens richting de kinderboerderij.

Dropje, niet schuldig voelen over de kdv hoor. Lekker van je vrije dagje genieten. Is ook wel eens fijn.
Sms Swissie: "So far so good. Echo lypfeklieren (wat zijn er veel) zag er goed uit. Rontgen longen gehad en nu zo naar nucliaire afdeling waar ik de gem leeftijd zwaar naar beneden breng."

Gelukkig! We blijven maar duimen.
Ah, goed nieuws van Swiss, gelukkig!!!!

Ik blijf duimen.

Ook voor BM. Spannend!!! Hopelijk meld ze zich wel even, want ik heb wel weer zin in een gezellige tribune:)

Vertelde ik toch gisteren dat Ruben nog niet uit zijn bed was gevallen? Vannacht droomde hij blijkbaar dat hij kon vliegen want hij is er dus voor het eerst uitgekukeld. Arm jongetje. Heeft een bult op zijn koppie en een blauwe plek. Moest huilen maar sliep instant verder bij ons in bed. toen maar weer in eigen bed gelegd en guess what? Niet meer gehoord tot 6.30 uur vanochtend. Bedje is trouwens amper 40 cm hoog, dus was geen vrije val, gelukkig.

Ik heb net alle spullen opgehaald voor het babykaartje en ben meteen even gaan knutselen. Helemaal leuk geworden. Wat ben ik toch creatief:) Principe is hetzelfde als bij Ruben, alleen ander materiaal en kleur. Toen hadden we vilt gebruikt, nu hebben we gedesigneerd papier gekozen. Jullie zullen het wel zien, in januari.
Laar, veel plezsier bij de kinderboerderij.

Hier heeft een bezoekje afgelopen weekend iets "leuks" opgelever..........Voorheen deed het varken" knor knor" maar sinds zondag wordt daarbij ook het doen van de grote behoefte van het betreffende dier plastisch uitgedrukt door onze zoon. Als je Ruben vraagt; 'wat doet een varken?' dan wordt er behalve geknord ook geperst, zeg maar:)

Ik zou de varkens vermijden als ik jou was!!!
Goed nieuws van Swiss, hopelijk krijgt ze nog verder goed nieuws te horen !!

Zo heb jij weer goed geshopt Layla !!

Ik ben ook benieuwd hoe het deze middag voor BM zal gaan.

Heb deze week halve dagen voor mijn opleiding. Ga volgende week weer zo een spannende eindtest doen, dit maal voor rekenen. Heb het speciaal op een donderdag genomen en dan nog wel het tweede lesblok. Kan ik woensdag thuis wat bekijken. En overlezen het eerste lesblok.

Verder heb ik mijn haren laten doen. Ze zijn nu bourgondisch rood. Maar heb er niet te veel laten afknippen.
Ah, dat is best positief nieuws van Swis! Gelukkig maar!

BM, ben je al bij de verloskundige geweest? Ik ben zo benieuwd!

Heb een drukke dag vandaag en ben nu al gaarder dan gaar. Vanochtend ben ik eerst bij de buurvrouw/vriendin geweest, daarna kwam een vriendin naar mij toe met haar zoontjes en die zijn nu net weg. Straks, als de Stinkertjes wakker zijn, moet ik nog hollen naar de supermarkt, om vervolgens weer naar huis te hollen, fruitje eten, oppas instrueren en dan ben ik pleitos. Daarna, als ik weer thuis ben, gaan we uit eten en dan ga ik naar bed! Heerlijk! Ik verheug me er nu al op...
Oh muis, nog gefeliciteerd met je tweede huwelijksverjaardag !! Wat gaat alles snel hé!
Ben terug hoor, maar heb eerst ff een tukkie gedaan. Bij vk was alles ok. Bij inwendig onderzoek was er wel al 1 cm ontsluiting en al enige verweking van de baarmoedermond. Ze heeft de baarmoedermond wat gemasseerd, maar dat mag nog niet echt strippen . Voor vrijdag een nieuwe afspraak gemaakt. We zullen zien. Dit weekend heeft de minst leuke vk dienst, dus het moet maar voor of na die tijd

Muis: Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Eetse vanavond.

Fijn dat swis tot nu toe goede resultaten

Lara: Veel plezier op de kinderboerderij.

Ik heb een heel aantal telefoonnummers in mijn gsm staan, dus als er wat is zal ik een sms sturen hoor....

Ick: Arme Ruub. Wel fijn dat hij weer wat langer geslapen heeft. Koen heeft helaas minder geslapen. Hij ligt nu wel lekker te tukken, al heeft hij ook een tijdje liggen jammeren.

En wat creatief dat je weer zelf aan het geboortekaartjes maken gaat.. pff.

Heb je trouwens in de nieuwe Wij jonge ouders gelezen over de doula? Kan me heel goed voorstellen dat je het prettig vindt.
Oeh spannend buitenmeisje, dat je al ontsluiting hebt en je baarmoedermond al wat verweekt is !!
Oei oei oei! Buitenmeisje staat op knappen! Lieverd, ik hoop dat het snel zo ver is! (vind het stiekem best bijzonder dat ik je nog een week voor de geboorte heb gezien! Tenminste, ik ga ervan uit dat je binnen een paar dagen een piepklein baby'tje hebt!)
Poe poe, BM nu komt het echt, echt echt in zicht! Spannend!! (vriend vastgebonden op een stoel en een verbod op voetbal en andere gevaarlijke sporten gedaan?? )

SMS Swiss: radioactieve onderzoek afgerond. Ging niet helemaal als gepland, maar uiteindelijk 2 lympfen gevonden die eruit gaan morgen.

Ik dacht dus dat dat slecht nieuws was van die lymphfen, maar dat was niet zo gelukkig. Hopelijk valt het morgen mee.

Zucht. Puk heeft een koekjestrommel van FP gekregen (vreselijk!) en nu weet hij de aan- en uitknop te vinden. Dat ding gaat vanavond in de kast. Ik heb echt een hekel aan die lawaaidingen...

Veel plezier Muis!
Nou zo hard zal het wel niet gaan. Vorige keer heb ik zeker een week met 3 cm ontsluiting gelopen. Maar ik hoop wel dat het opschiet. Ben het wachten zat. Was de vorige keer helemaal niet zo. Word er nu ook echt chagie van.

In wacht net zo af als jullie.....
Ik hoop het niet BM. Wachten is irritant. Volgens mij vond ik de laatste twee weken het vervelendst van die hele zs...

Ik heb zo'n leuke dag gehad! Puk was vreselijk gezellig en vooral grappig. Zijn favoriete spelletje is tegenwoordig verstoppen, maar de grap is dat ik hem meestal nog kan zien en hij keihard staat te giechelen, dus ik sowieso weet waar hij zit. Erg leuk (en beter dan het "pak me dan", want dat wordt soms wat vermoeiend).

Verder veel boekjes gelezen en met blokken gespeeld. De kinderboerderij viel wat tegen en in de speeltuin was alles nat, maar dat mocht de pret niet drukken.

Eens even een plan bedenken voor vanavond. Ik heb de Albert besteld (geweldig!), maar die komen tussen 19-21. Vriend heeft zaterdag boodschappen gedaan en dacht dat de Albert eerder kwam, dus we hebben geen avondeten voor zometeen (tenzij ze echt zo komen). Ik ben wel in voor Taco Mundo. Vriend hopelijk ook.
Alvast

Voor Buitenmeisje!!

Voordat ik straks te laat ben!!
eehh laar een koekjestrommel met geluid??????mijn god!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven