Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Lotte35 schreef op 26 maart 2016 @ 19:36:

Kassameisje vroeg vanmiddag aan iedereen: 'Wilt u de bonnetje'?

Ik heb gezegd dat ik 'het' bonnetje niet hoefde.

Volgende week terug om te kijken of ze 'het' heeft opgepikt
quote:rozediamant schreef op 26 maart 2016 @ 20:59:

Als je netjes staat te wachten in de rij en er vervolgens een nieuwe kassa wordt geopend waarbij de caissière zegt ' De eerst volgende mag hier aansluiten '. Terwijl jij de ' eerst volgende bent ' en mensen glippen gewoon nog even snel voor je !Ik had pas een oude vrouw achter mij die idd meteen begon te rennen. Haar man riep haar echter terug: Stomme trut! Je bent niet de eerstvolgende. Je moet ook altijd weer ergens als de kippen bij zijn he.
quote:rozediamant schreef op 26 maart 2016 @ 20:59:

Als je netjes staat te wachten in de rij en er vervolgens een nieuwe kassa wordt geopend waarbij de caissière zegt ' De eerst volgende mag hier aansluiten '. Terwijl jij de ' eerst volgende bent ' en mensen glippen gewoon nog even snel voor je !Ik heb al een paar keer gehad dat de caissière in zo'n geval tegen zo iemand zei dat hij of zij niet de eerstvolgende was en daarna heel vriendelijk de wél eerstvolgende uitnodigde.
quote:klop schreef op 27 maart 2016 @ 08:38:

[...]

Ik had pas een oude vrouw achter mij die idd meteen begon te rennen. Haar man riep haar echter terug: Stomme trut! Je bent niet de eerstvolgende. Je moet ook altijd weer ergens als de kippen bij zijn he.Gezellig
quote:Zippur schreef op 27 maart 2016 @ 08:50:

Ik heb al een paar keer gehad dat de caissière in zo'n geval tegen zo iemand zei dat hij of zij niet de eerstvolgende was en daarna heel vriendelijk de wél eerstvolgende uitnodigde.En zó hoort het.

[...]

Ik had pas een oude vrouw achter mij die idd meteen begon te rennen. Haar man riep haar echter terug: Stomme trut! Je bent niet de eerstvolgende. Je moet ook altijd weer ergens als de kippen bij zijn he.Eigenlijk kan het niet, maar ik vind dit echt te grappig

[...]

Ik had pas een oude vrouw achter mij die idd meteen begon te rennen. Haar man riep haar echter terug: Stomme trut! Je bent niet de eerstvolgende. Je moet ook altijd weer ergens als de kippen bij zijn he.Hahaha, die heeft of pikstraf gehad of een maand op zolder mogen slapen
Oh die man

Gisteren had ik zo'n vrouw die iedere keer als ik ergens de hoek om ging dat ze voor mijn snufferd stond, echt zo irritant.

Er stond een man naast mij bij de kassa en die had voor 250 euro aan paasboodschappen, allemachtig ! Het inpakken duurde eeuwig aangezien niet alles in 1 keer op de band kon en hij het inpakken niet kon bijhouden. Gelukkig stond ik in de andere rij.

Hij had wel lekker veel moestuintjes
Ik was eerder klaar met werk vandaag dus stond heerlijk relaxt bij mijn plaatselijke Appie in de rij. De enige kassa die open was was de kassa die je ziet zodra je binnenkomt. Dat is dan schijnbaar ook direct de servicebalie. (die ze dus wel hebben maar dus 5 hele meters verderop).

In de 5 minuten die ik in de rij stond kwamen 3 mensen muntgeld wisselen voor een karretje, 1 persoon kwam vragen of -iets wat ze kwijt was- was gevonden en een ander persoon kwam vragen of -die en die- aanbieding nog voorradig was.

Op zich prima (al vind ik het best wel dingen die je bij de bemande servicebalie kunt doen) maar stuk voor stuk onderbreken ze de caissière tussen de klanten in, en ook geen "hoi"/"mag ik even wat vragen"/"pardon".

Nee, gewoon hop "Kan je wisselen?" en het geld al in de hand duwen - "Is de Omo Color nog in de aanbieding?" en dan zodra t antwoord is gegeven dan ook geen bedankje ofzo, gewoon omdraaien en weglopen.

Ik vind dat zo bizar.

Als klap op de vuurpijl was het toen ik aan de beurt was ook raak, van mijn 10 (ofzo) items was de eerste gescant. Een vrolijke studente met een bosje tulpen hangt plotseling over de band heen, duwt t boeketje zowat in zijn neus en zegt "mag ik ff tussendoor? geen zin om de hele winkel door te lopen".

Wat doet de knul achter de kassa? Pakt mijn al gescande artikel weer terug en slaat t af, scant haar bosje, rekent af -ondertussen kijkt de vrolijke, volgens mij licht beschonken studente, mij aan en zegt "geef nie tog?". Ik antwoord maar niet, had geen zin in gedoe, dus lach maar een beetje schaapachtig.

Vervolgens gaat de knul dan weer beginnen met mijn spullen, en mijn mood komt weer terug wanneer ik de Ben and Jerry's langs de scanner zie gaan. Ik pak fijn mijn spulletjes in en realiseer me op het moment dat hij me mijn bonnetje geeft dat ik geen moestuintje heb gehad. Dus ik vraag "had ik genoeg voor een moestuintje? (wist dat ik t had) reageerd die knul SUPER gekipeerd gepikeerd, "daar kom je nu mee".

Ik bedoel kom op zeg

T zal wel weer aan mij liggen, en nu ga ik ijs eten!!
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
quote:Budhababe schreef op 31 maart 2016 @ 16:25:

Ik was eerder klaar met werk vandaag dus stond heerlijk relaxt bij mijn plaatselijke Appie in de rij. De enige kassa die open was was de kassa die je ziet zodra je binnenkomt. Dat is dan schijnbaar ook direct de servicebalie. (die ze dus wel hebben maar dus 5 hele meters verderop).

In de 5 minuten die ik in de rij stond kwamen 3 mensen muntgeld wisselen voor een karretje, 1 persoon kwam vragen of -iets wat ze kwijt was- was gevonden en een ander persoon kwam vragen of -die en die- aanbieding nog voorradig was.

Op zich prima (al vind ik het best wel dingen die je bij de bemande servicebalie kunt doen) maar stuk voor stuk onderbreken ze de caissière tussen de klanten in, en ook geen "hoi"/"mag ik even wat vragen"/"pardon".

Nee, gewoon hop "Kan je wisselen?" en het geld al in de hand duwen - "Is de Omo Color nog in de aanbieding?" en dan zodra t antwoord is gegeven dan ook geen bedankje ofzo, gewoon omdraaien en weglopen.

Ik vind dat zo bizar.

Als klap op de vuurpijl was het toen ik aan de beurt was ook raak, van mijn 10 (ofzo) items was de eerste gescant. Een vrolijke studente met een bosje tulpen hangt plotseling over de band heen, duwt t boeketje zowat in zijn neus en zegt "mag ik ff tussendoor? geen zin om de hele winkel door te lopen".

Wat doet de knul achter de kassa? Pakt mijn al gescande artikel weer terug en slaat t af, scant haar bosje, rekent af -ondertussen kijkt de vrolijke, volgens mij licht beschonken studente, mij aan en zegt "geef nie tog?". Ik antwoord maar niet, had geen zin in gedoe, dus lach maar een beetje schaapachtig.

Vervolgens gaat de knul dan weer beginnen met mijn spullen, en mijn mood komt weer terug wanneer ik de Ben and Jerry's langs de scanner zie gaan. Ik pak fijn mijn spulletjes in en realiseer me op het moment dat hij me mijn bonnetje geeft dat ik geen moestuintje heb gehad. Dus ik vraag "had ik genoeg voor een moestuintje? (wist dat ik t had) reageerd die knul SUPER gekipeerd, "daar kom je nu mee".

Ik bedoel kom op zeg

T zal wel weer aan mij liggen, en nu ga ik ijs eten!!

Ik had er wel wat van gezegd hoor, dat ie jouw artikel dan weer afslaat en groot gelijk met je moestuintjes!
Hoe schrijf je het wel? Heb geen idee

Als ik google wil het naar gekopieerd.
gepikeerd
quote:Starshine schreef op 31 maart 2016 @ 16:43:

gepikeerdOh ik dacht echt altijd dat het woord gekipeerd was, niet gepikeerd hahah, bedankt!
Maar wel ergerniswekkend ja, dat iedereen zomaar even voor gaat.

Had ook zoiets gisteren bij de Hema.

Ik had wat spulletjes neergelegd en de caissière merkt op dat van een artikel de tweede gratis was (had ik over het hoofd gezien bij dat schap).

Dus ik ga een tweede halen en onderwijl hielp ze de mensen achter mij, prima.

Maar toen ik terug kwam was de rij langer geworden en dus moest ik maar achteraan sluiten?

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat dan normaal is. Had ik mijn plekje vooraan op moeten eisen of niet? De caissière zag me terugkomen, maar wenkte zelf ook niet dat ik voor mocht.

Geen halszaak verder.
Starshine, ik vind eigenlijk dat ze je dan even zou moeten wenken inderdaad. Ik had laatst ook zoiets bij het Kruidvat en zij wenkte me, vond ik heel klantvriendelijk. Maar had ze dat niet gedaan dan had ik het ook niet geëist, maar netjes vind ik het wel.
quote:Budhababe schreef op 31 maart 2016 @ 16:46:

[...]

Oh ik dacht echt altijd dat het woord gekipeerd was, niet gepikeerd hahah, bedankt!Schattig
Eerlijk gezegd, als ik de volgende in de rij ben en de andere kassa gaat open, blijf ik staan waar ik sta. Eer ik door de rij achter mij gewurmd ben is de eerste klant bij de andere kassa al weer geholpen. Als ik wel achteraan in de rij sta loop ik wel naar de andere kassa, meestal nadat iedereen naar elkaar heeft staan kijken: ga jij of ga ik.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Even een uitstapje naar de bouwmarkt.

Ze geven bij de Gamma bij het afrekenen van die bonnetjes mee waarmee je de volgende keer dat je komt 1 of 2 euro korting kan krijgen. Ook vragen ze altijd of je een kortingspas hebt. Maar als die bonnetjes wil inleveren en geen pas bij je hebt, krijg je mooi geen korting.

Dat is op zich al heel zeikerig, maar wat ik helemaal krom vind is dat ik dan wel weer een nieuw kortingsbonnetje erbij krijg.
Pfff vandaag toch weer een ergernis waar ik dan zo niet weet of ik juist gehandeld heb.

Ik loop al 2 maanden op krukken, door een bedrijfsongeluk heb ik van alles kapot gemaakt in m'n knie. Ondertussen al best behendig geworden in van alles en nog wat, maar de supermarkt is nog een enorme uitdaging. Want op krukken en een mandje is echt de hel.

Sta ik eindelijk bij de appie in de rij voor de kassa (stuk of 6 open, overal een paar mensen in de rij). Komt er vanuit een andere rij een oudere dame met alleen een tijdschriftje vragen. Die andere kassa duurt zolang mag ik effe voor. (Dat terwijl ze de volgende is die geholpen zou worden en ik nog 3 mensen voor me heb/had). Mijn opgevoede ik laat z'n oudere dame natuurlijk voorgaan, maar kan z'n mens niet zien dat ik takke veel pijn heb van door die mega supermarkt heen stuntelen om een brood en toiletpapier te halen omdat de bezorgservice deze niet geleverd heeft

Moet toch eens leren om een keer iets minder netjes opgevoed te antwoorden
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Ik had gisteren 2x pech in de supermarkt. Eerst bij de sperciebonen. Er zat een zwaar beschimmeld exemplaar in mijn plastic tasje. Hiervoor krijg je een tasje groente en/of fruit. Jumbo. Wat doet de medewerker.. ipv dingen uit mijn kar te pakken, pakt hij dingen die ik normaliter niet zou eten. Citroen, komkommer en tomaat. Beetje balen... maar je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.

Verderop in de winkel vond ik een beschimmeld afbakbrood in een vacuumzak. Hiervoor liep ik naar de servicebalie, maar ze reageerde zo koeltjes. Er kon amper een bedankje vanaf.
Niets hoeft, paarden wel
Niet in de supermarkt maar in de rij bij het pompstation...

Vrouw achter me in de rij, zo'n vrouw die dikke dure auto rijdt, netjes opgemaakt en mantelpakjes aan... Met open mond d'r kauwgom kauwend...

Gatverdamme!!!

Ik was nog half in slaap, typische maandagochtend... Had geen energie ok er wat van te zeggen... Maar nu hoor ik al de hele week dat gekauw/gesmak in m'n oren...
quote:Marover2801 schreef op 20 april 2016 @ 17:53:

Pfff vandaag toch weer een ergernis waar ik dan zo niet weet of ik juist gehandeld heb.

Ik loop al 2 maanden op krukken, door een bedrijfsongeluk heb ik van alles kapot gemaakt in m'n knie. Ondertussen al best behendig geworden in van alles en nog wat, maar de supermarkt is nog een enorme uitdaging. Want op krukken en een mandje is echt de hel.

Sta ik eindelijk bij de appie in de rij voor de kassa (stuk of 6 open, overal een paar mensen in de rij). Komt er vanuit een andere rij een oudere dame met alleen een tijdschriftje vragen. Die andere kassa duurt zolang mag ik effe voor. (Dat terwijl ze de volgende is die geholpen zou worden en ik nog 3 mensen voor me heb/had). Mijn opgevoede ik laat z'n oudere dame natuurlijk voorgaan, maar kan z'n mens niet zien dat ik takke veel pijn heb van door die mega supermarkt heen stuntelen om een brood en toiletpapier te halen omdat de bezorgservice deze niet geleverd heeft

Moet toch eens leren om een keer iets minder netjes opgevoed te antwoorden

Je had natuurlijk prima kunnen zeggen: een andere keer graag mevrouw, maar ik zal nu zoooo blij zijn als ik weer zit.

Gewoon doen hoor. Sommige oude mensen denken dat ze meer rechten hebben alleen omdat ze oud zijn. Of ze heeft er gewoon niet bij stilgestaan.
Vandaag geen ergernis, maar ik kreeg een gratis bosje bloemen bij de Lidl.

Er staat nu een mooi bosje tulpen op tafel
quote:Starshine schreef op 31 maart 2016 @ 16:48:

Maar wel ergerniswekkend ja, dat iedereen zomaar even voor gaat.

Had ook zoiets gisteren bij de Hema.

Ik had wat spulletjes neergelegd en de caissière merkt op dat van een artikel de tweede gratis was (had ik over het hoofd gezien bij dat schap).

Dus ik ga een tweede halen en onderwijl hielp ze de mensen achter mij, prima.

Maar toen ik terug kwam was de rij langer geworden en dus moest ik maar achteraan sluiten?

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat dan normaal is. Had ik mijn plekje vooraan op moeten eisen of niet? De caissière zag me terugkomen, maar wenkte zelf ook niet dat ik voor mocht.

Geen halszaak verder.Als bijvoorbeeld de cassiere bezig is met mijn boodschappen of ze liggen nog op de band, en ik loop dan even heul snel weg, dan ga ik weer op mijn plekje staan. Anders sluit ik achter aan, want mijn beurt is gewoon voorbij. Voorgaan levert sowieso veel meer irritatie op.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Marover2801 schreef op 20 april 2016 @ 17:53:

Moet toch eens leren om een keer iets minder netjes opgevoed te antwoordenIk vind het sowieso al aardig brutaal om te vragen of je voor mag, oudere dame of puber, ik zeg sowieso nee. Meestal ben ik zelf al zo dat als ik heel veel heb en er sluit iemand achter me aan met maar 1 dingetje dan laat ik diegene voorgaan. Maar als ik zelf ook maar een paar dingetjes heb, nee hoor echt niet. En al helemaal omdat je op krukken loopt, ik ga er van uit dat de krukken duidelijk te zien waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven