Bekende homo's en lesbi's gezocht

04-11-2008 21:31 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een lesgeven op mijn school over homosexualiteit. Ik ben op zoek naar bekende mensen (mag Nederlands zijn) die homo of lesbo of mogelijk bi zijn. Ik wil daar dan foto's van opzoeken om aan mijn leerlingen te laten zien dat er veel mensen zijn die homo zijn en dat het vaak mensen zijn waarvan je het niet zou verwachten. Mijn leerlingen hebben laten zien nogal bekrompen te zijn hierin en ik wil ze er met andere ogen naar laten kijken.

Dus wie kan mij wat bekende namen geven, ik kom niet verder dan Gordon, Gerard Joling etc. Ik zoek naar bekende mensen waarvan het niet zo duidelijk is dat mijn leerlingen dat ook weten.

Wie kan me helpen???
quote:Majo1979 schreef op 04 november 2008 @ 21:53:

[...]

Neeeeeee! Dat kan toch niet?? Wat zonde!Niet voor de heren ;) !
quote:hi1777 schreef op 04 november 2008 @ 21:58:

[...]

Niet voor de heren ;) !Haha, das dan weer waar. Helaas gaan mijn fantasiën nou in lucht op...
jeetje hahahahaha
Freek Bartels; de winnaar van Op zoek naar Joseph, schijnt ook een vriend te hebben (check shownieuws
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Volgens mij is Miljuschka Witzenhausen bi of lesbi (een van de twee in iedergeval) Zij is vj geweest bij TMF. Dan heb je direct een herkenbare voor je doelgroep. Ze heeft het naar ik meen eens zelf tijdens een van de uitzendingen vertelt.
De Nederlandse top tien

1. Herman Tjeenk Willink. Hij is niet de bekendste homo van Nederland, maar als vicepresident van de Raad van State misschien wel de meest invloedrijke. Niet voor niets wordt hij wel de 'onderkoning van Nederland' genoemd.

2. Paul de Leeuw. De bekendste homo van ons land. De zanger, acteur en presentator werd meerdere malen verkozen tot populairste televisiepersoonlijkheid .

3. Gerda Verburg. Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en de eerste openlijk lesbische minister van Nederland.

4. Joop Wijn. Was in het kabinet Balkenende minister van Economische Zaken en de eerste openlijk homoseksuele minister. Sinds juni 2007 is Wijn directeur van Rabobank Nederland.

5. Arendo Joustra, hoofdredacteur van Elsevier en schrijver van Het Homo-erotisch Woordenboek.

6. Albert Verlinde. Televisiepresentator en theaterproducent.

7. Claudia de Breij, cabaretière, televisiepresentatrice en radio-dj.

8. Gerard Spong. Vooraanstaand strafpleiter. Maakt daarnaast door zijn veelvuldige aanwezigheid in tv-programma's onderdeel uit van de meningencarrousel.

9. Frank van Dalen, voorzitter van homobelangenorganisatie COC en veelvuldig aanwezig in de media.

10. Carry Slee, schrijfster.

http://www.dag.nl/1068643...te-homo-van-Nederland.htm
Pink

Sarah Kroos

Mark Overmars

Jensen (niet uit de kast, maar het kan bijna niet anders ;) )

Hans Kesting

Patrick Martens (van Wie is de Mol, zat vroeger ook in GTST)

Linsay Lohan

Gina Gershon

Ben trouwens wel benieuwd hoe je je les gaat opzetten verder? Vanuit het coc kunnen ze je hierbij ook ondersteunen, die hebben daar zelfs lespaketten voor.
Zij van goedemorgen nederland

Mirella van Marcus

o.k niet echt een grote en stoere ster...maar toch niet verwacht...

Vind dat er zowiezo weinig stoere optie voorbij zijn gekomen hier! Zal ook eens even beter nadenken...
quote:Dushi74 schreef op 04 november 2008 @ 22:18:

Volgens mij is Miljuschka Witzenhausen bi of lesbi (een van de twee in iedergeval) Zij is vj geweest bij TMF. Dan heb je direct een herkenbare voor je doelgroep. Ze heeft het naar ik meen eens zelf tijdens een van de uitzendingen vertelt.Nee, dat zei ze in een aflevering van Spuiten en Slikken
quote:loomii schreef op 04 november 2008 @ 22:18:

5. Arendo Joustra, hoofdredacteur van Elsevier en schrijver van Het Homo-erotisch Woordenboek.

Nee!!! Die vind ik zo leuk! Dat is de reden dat ik de Elsevier lees. Op de eerste pagina een foto van.......
Wijlen Pim Fortuin

Boris Dittrich

En heb eens indertijd voor Joop Braakhekke zijn kerstkaarten in enveloppes gestopt die naar zijn clientele ging. Wat een naar, uit zijn bol gestegen ventje is dat zeg.
Lindsey Lohan.
Hans Klok

En die Bastiaan Ragas

Portia de Rossi (van Ally Mac Beal)

Jodi Foster

Jean-Paul Gaultier

Tom Ford

Dolce & Gabana
Samantha Fox.
John Blankenstein

(12 February 1949 - 25 August 2006)

Nederlandse hoofd scheidsrechterszaken bij de KNVB, was scheidsrechter betaald voetbal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sir Ian Murray McKellen

(5 May 1939)

Britse akteur, geboren in Burnley, Engeland. Hij studeerde aan het St. Catharine's College, University of Cambridge. McKellen was genomineerd voor een Oscar voor zijn rol in "Gods and Monsters". Voor zover ik weet is McKellen de eerste openlijk homoseksuele akteur die genomineerd is geweest.

X-men (2000), The Lord of the rings - The fellowship of the ring (2001), The Lord of the rings - The two towers (2002), The Lord of the Rings - The return of the king (2003), X-men2 (2003), Emile (2003), The Da Vinci Code (2006), X-men: The Last Stand (2006), The Golden Compass (2007, voice)

http://gayinfo.tripod.com/
quote:MaddyAlbright schreef op 04 november 2008 @ 22:58:

Hans Klok

En die Bastiaan Ragas

Bastiaan Ragas? Die is toch netjes getrouwd met Tooske? Niet dat dat altijd zoveel wil zeggen natuurlijk...
Spongebob Squarepants

Volgens de Amerikaanse sociaal-conservatieve groepen 'Focus on the family' en de 'American Family Association' is het animatie-figuurtje 'Spongebob Squarepants' of zelf homoseksueel of stimuleert hij, hoewel hetero, de homoseksuele lifestyle.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 november 2008 @ 23:35:

Spongebob Squarepants

Volgens de Amerikaanse sociaal-conservatieve groepen 'Focus on the family' en de 'American Family Association' is het animatie-figuurtje 'Spongebob Squarepants' of zelf homoseksueel of stimuleert hij, hoewel hetero, de homoseksuele lifestyle.En die ene paarse van de Teletubbies met zijn handtas schijnt ook homo te zijn.
Cynthia Nixon (dingetje, van SATC).
Dan kun je een van de teletubbies ook aan het rijtje toevoegen, Tinky Winky, de paarse bink van het stel droeg een handtas.
quote:Majo1979 schreef op 04 november 2008 @ 23:32:

[...]

Bastiaan Ragas? Die is toch netjes getrouwd met Tooske? Niet dat dat altijd zoveel wil zeggen natuurlijk...

Ow, tuurlijk... Wie was dat dan? Die ene die een relatie had met Jamai? Ow dat was die Ron van Tarzan! OEPS

Sorry Bastiaan!
...Bert en Ernie...

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very Cherry

Chickie78, ik ben ook benieuwd hoe je die lessen gaat aanpakken en hoe je leerlingen er op reageren.

Mijn oudste zoon heeft op een opleiding gezeten met alleen jongens in de klas en is omdat hij homo is vreselijk getreiterd. Wat er allemaal naar zijn hoofd geslingerd is, herhaal ik liever niet. Het ging tot doodsbedreigingen aan toe en uiteindelijk heeft hij de opleiding moeten staken. Dat zijn klasgenoten zo reageerden was al erg genoeg, maar wat mij het meest teleurstelde was de reactie van zijn leraren en mentor: Het kwam er in het kort op neer dat hij het er zelf naar gemaakt had, want hij had het moeten ontkennen.

Vandaar mijn meer dan normale interesse in jouw lessen over homoseksualiteit. Hopelijk houd je ons hier een beetje op de hoogte.

Petje af dat je hier aandacht aan geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven