Gezondheid alle pijlers

Buikkrampen

31-03-2016 11:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal, ik heb nu iets langer dan een jaar overgewicht. Ik heb een tijdje in een vervelende situatie gezeten waarin ik mijn toevlucht zocht in eten. Ik ben afgelopen jaar gestopt met roken en ik ben nu sinds vorige week bezig met voornamelijk groentes eten ('s ochtend wel een bordje yoghurt). Nu heb ik al een paar dagen last van buikkrampen, dunne ontlasting, vermoeidheid en hoofdpijn. Ik heb standaard water bij me. Ik vroeg me af of dit bijwerkingen zijn van een omslag in mijn eetpatroon of dat ik me zorgen moet maken om iets anders? Eet detoxkuur vond ik een te grote omschakeling, maar ziet het lichaam deze omschakeling ook als een soort detox? Ik hoop dat er iemand is die me hier meer over kan vertellen!
Eet je alleen maar groentes en yogurt?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
En je denkt dat dir gezond is?
Je lichaam denkt niet in termen van detox hoor. Maar als jij je eetpatroon radicaal verandert, dan moeten je darmen daaraan wennen ja.
Eet je behalve groente en yoghurt nog andere dingen? Zo niet, dan ben je echt niet gezond bezig.
Je eet 1 bordje yoghurt en voor de rest alleen groenten op een dag? Natuurlijk reageert je lichaam daarop, je krijgt waarschijnlijk veel te weinig voedingsstoffen binnen.

Als je wil afvallen, doe dit met een gezond eet- en beweegpatroon, wat je ook vol kan houden na het afvallen. Zodat je gewicht dan stabiel blijft, wat je nu doet zal waarschijnlijk voor een jojo-effect zorgen. Misschien kan je naar een diëtist die een voedingsschema kan opstellen dat bij jou past.
Tijdens de lunch wel twee volkoren broodjes, maar het idee was om tijdelijk even weinig suikers en ongezonde vetten te eten. Drink nu dus geen alcohol en frisdrank meer maar puur en alleen water en thee zonder suiker.
Wat eet je 's avonds dan?
Klinkt niet echt gevarieerd. Groentes, yoghurt en twee volkorenbroodjes klinkt wel gezond, maar als het niet meer is dan dat dan is het zeker niet gezond.
salade met verschillende groenten, noten en zaden
Ik denk dat je lichaam je met die krampen probeer duidelijk te maken dat het wat gevarieerder voedsel wil hebben.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
ga gewoon eten, je lichaam zal je dankbaar zijn
Als je echt iets wil doen aan je eetpatroon om gezond te eten kun je misschien beter naar een dietiste gaan dan zomaar vanalles schrappen. Het klinkt tamelijk eenzijdig en dat is niet zo gezond.

Daarnaast zal je lichaam op een gegeven moment ook ervoor zorgen dat je juist heel veel zin krijgt in de dingen die je jezelf ontzegt. Dan wordt het lastig om dit eetpatroon vol te houden.

Wel goed dat je ingrijpt, maar doe het alsjeblieft op een manier die langdurig vol te houden is, anders word je een jojo en dat moet je niet willen.
Je lichaam krijgt op deze manier inderdaad echt te weinig voedingsstoffen binnen. Het heeft niks om aan te 'werken' zegmaar. Door zo'n crash-dieet zullen de kilo's er ook heel snel weer aanzitten wanneer je weer wat meer gaat eten.

Het is goed dat je frisdrank etc schrapt, dat zijn loze calorieeën, maar probeer wel volwaardig te eten. Dus ook 's ochtends gewoon boterhammen of als je graag yoghurt wilt eten; volle yoghurt/kwark met fruit en noten oid. En als avondeten gewoon dingen die je lekker vind, aangevuld met extra groenten, en alles met mate. Op die manier hou je deze eetgewoonten ook veel langer vol.

En daarnaast; ga lekker bewegen! Vind je lichaam ook heel fijn:)
Oke, thanks voor jullie reacties
Wanneer je ernstig overgewicht hebt, is het toch echt verstandiger om er professionele hulp in te schakelen. En niet zelf maar een beetje aan te rommelen. Kijk niet alleen naar de hoeveelheid calorieën die je inneemt, maar ook dat dit goed gevarieerd is, en zorg voor meer beweging. Dus het liefste een coach die je in alle aspecten kan begeleiden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven