Lijf & Lijn alle pijlers

Personal Body Plan - Ervaringen?

07-01-2015 21:09 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Zoals vele anderen met mij heb ik ook het goede voornemen om in 2015 ein-de-lijk eens écht dat bikinilijf te halen, voordat het zomer is. Inmiddels al vele pogingen WeightWatchers verder, de ene succesvoller dan de andere. Ik ben wel blijvend afgevallen, een kilo of 7. Ik ben alleen nog steeds niet klaar en heb nog steeds licht overgewicht. Naast dat ik die laatste 8-10 kilo kwijt wil, vind ik het nog belangrijker om weer 'in shape' te komen. Via social media kwam ik op de site www.personalbodyplan.nl terecht. Ondanks dat ik het duur vind (¤ 79 per maand) spreekt de hele persoonlijke begeleiding en coaching me wel aan en overweeg ik nu me in te schrijven. Ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft met personal body plan? Zo ja: hoe bevalt het? En is het 6 maanden vol te houden (want zo lang zit je er aan vast)?
Ik heb gisteravond uiteindelijk toch besloten om het nog niet te gaan doen...

Ik ga eerst nog 1 maand zelf proberen met een trainingsschema van een bevriende personal trainer. Mocht ik over een maand nog tegen dingen aanlopen en boek ik geen resultaat, dan schrijf ik me alsnog in voor PBP 1 mei.
Nero wat goed!!!

Maar wat deed je dan precies verkeerd toen je zelf bezig was?

Vanaf 30 april ga ik een "cursus"krachttrainen en voeding volgen via een sportschool in de buurt, dat is 175 euro voor 8 zaterdagen. Wanneer dat me niet verder brengw il ik tzt toch PBP gaan proberen denk ik.

Oh en Niekje...het krachthonk/mannenhoek heb ik dan geen problemen mee...maar een hipthrust ( https://www.youtube.com/watch?v=cBrHdatPj9g ) en cabel pull thru ( https://www.youtube.com/watch?v=A32WSOB-6Gw) moet ik toch even wat weg slikken...
quote:ednaloy schreef op 31 maart 2016 @ 10:40:

Nero wat goed!!!

Vanaf 30 april ga ik een "cursus"krachttrainen en voeding volgen via een sportschool in de buurt, dat is 175 euro voor 8 zaterdagen. Wanneer dat me niet verder brengw il ik tzt toch PBP gaan proberen denk ik.

Oh en Niekje...het krachthonk/mannenhoek heb ik dan geen problemen mee...maar een hipthrust ( https://www.youtube.com/watch?v=cBrHdatPj9g ) en cabel pull thru ( https://www.youtube.com/watch?v=A32WSOB-6Gw) moet ik toch even wat weg slikken...Qua voeding at ik al met al toch best wat vet, nu 'mag' ik maar 52 gram per dag en daar zit je zo aan. Ik dacht dat ik vrij gezond at, maar al met al kreeg ik over de gehele dag best wat vet naar binnen. Nu eet ik meer eiwitten tov vet. Daarnaast doe ik qua trainingen echt andere oefeningen dan ik gewend ben, ik kom wat dat betreft uit m'n comfort zone waardoor ik me weer bewust voel van hele andere spieren.
quote:nero schreef op 31 maart 2016 @ 15:07:

[...]

Qua voeding at ik al met al toch best wat vet, nu 'mag' ik maar 52 gram per dag en daar zit je zo aan. Ik dacht dat ik vrij gezond at, maar al met al kreeg ik over de gehele dag best wat vet naar binnen. Nu eet ik meer eiwitten tov vet. Daarnaast doe ik qua trainingen echt andere oefeningen dan ik gewend ben, ik kom wat dat betreft uit m'n comfort zone waardoor ik me weer bewust voel van hele andere spieren.Ah ja ik ben zelf aan het vogelen en in my fitness pall heb ik carbs op 35 % vet 30% en eiwit 35% staan....eerst had ik vetten hoger...maar gister even bijgesteld. Je hoort veel tegenstrijdige dingen...laats bij een Clinic van Fanatiek dat een vrouw ivm hormonen best hoog in de vetten mag zitten....dus zeker niet te laag inzetten. Maar kijken wat dit doet! Bevalt het niet is het zo weer terug gezet.
[quote]niekje92 schreef op 31 maart 2016 @ 00:49:

@Jilliebillie hoezo schaam je je, met welke oefeningen? Ik ben ook echt benieuwd of de krschttrainingen echt wat voor mij zijn. Vind het moeilijk om die 'mannenhoek' in te gaan op de sportschool..

/quote]

Nou, precies. Hip thruster en Cable pull through zien er.. raar uit.;) en mannen zijn niet subtiel met staren. En sommige arm-oefeningen op je zij liggend op een bankje vind ik ook niet echt fijn.

Qua voeding inderdaad zoals al werd gezegd, je denkt soms dat je iets goeds eet terwijl het tegengestelde waar blijkt te zijn. Zo at ik véééél te veel koolhydraten t.o.v. eiwitten. Nu hou ik niet zo van vlees en heb ik dus shakes en eiwitrijke producten op mijn voedingslijstje staan, en mijn spierpijn is minder, mijn kracht is groter en mijn hongergevoel gedeeld door twee!

Ik neem het niet zo héél nauw met de 'groene balkjes' (de macro's die je moet halen en waar je niet overheen mag) want als ik vis eet heb ik bij wijze van al mijn vetten al opgemaakt. Doehoeei, zolang ik maar mijn calorieen en eiwitten aanhou vind ik het goed!
quote:ednaloy schreef op 31 maart 2016 @ 10:40:

Nero wat goed!!!

Oh en Niekje...het krachthonk/mannenhoek heb ik dan geen problemen mee...maar een hipthrust ( https://www.youtube.com/watch?v=cBrHdatPj9g ) en cabel pull thru ( https://www.youtube.com/watch?v=A32WSOB-6Gw) moet ik toch even wat weg slikken...Ik denk dat veel cursussen dezelfde visie hebben als PBP, het verschil is gewoon dat er bij PBP een dagelijkse controle zit (mits je een goede coach hebt). Je voert iedere dag in wat je eet, je coach leest dit ook, dus voel je je misschien iets verantwoordelijker om het goed te doen. (op de langere termijn moet het natuurlijk uit jezelf komen, maar die stok achter de deur is echt fijn). Maar ik durf wel te stellen als jij alles consequent doet zoals je personal trainer zegt.. en je macro's telt en bijna zeker weet dat dat op afval en/of onderhoudsbasis is, je het ook zonder PBP kunt. Zoals PBP tot kotsend aan zegt : "consequentie is de sleutel tot succes".
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt....de cursus die ik nu ga volgens is meer om me te motiveren meer uit mijn trainingen te halen...ik wil me zelf te weinig uitdagen...ik heb wel iemand nodig die me daar een beetje in pusht. Maar een PT sessie vind ik te duur.

Qua voeding met al een poos zelf consequent bezig.
Ah Jilliebillie ik zag je eerdere post niet...je hebt helemaal gelijk hoor...je eiwitten in de gaten houden en je calo's...maar met vetten schiet je snel uit...tenminste ik wel...hahahha
quote:ednaloy schreef op 01 april 2016 @ 21:52:

Ah Jilliebillie ik zag je eerdere post niet...je hebt helemaal gelijk hoor...je eiwitten in de gaten houden en je calo's...maar met vetten schiet je snel uit...tenminste ik wel...hahahhajaa echt he! Maar zolang het niet altijd de chips-vetten zijn, is het niet zo erg ;) (in mijn ogen). Avocado, love it. Vis, love it. Noten, love it. Tsja, dan zit je al gauw boven 50 gram per dag. Jammer maar helaas, ik ga niet iedere dag kip en kalkoen eten. En ook zo heeft het super gewerkt voor mij. Ik ben echt veel veranderd qua figuur, niet normaal.
Ik ben helaas niet zo'n vis lover.....op zich lust ik wel zalm (dat is wel goed) paling (iets minder) en makreel ook wel( ook goed) maar ik koop het niet veel.

Avocado gaat dagelijks in mijn groenten smoothie als ontbijt. MAAR ik moet heel eerlijk toegeven dat op vrijdag en zaterdag een halve zak chips passend maak of een bak popcorn en eigenlijk ga ik daar zeker qua vetten (vooral bij die chips bij de popcorn heb ik het zelf in de hand) de mist een beetje in....

Niet dat mijn lijf niet veranderd is hoor...ik kan je mooie before en after pica's laten zien van af 2010 tot nu, maar het gaat wat langzamer, dat zijn natuurlijk ook die laatste kilo's.

Eigenlijk moet ik ten opzichte van 2010 heel erg tevreden zijn met mijn lijf. Ik merk ook echt dat de krachttraining me de laaste 8 maanden super goed doet!

Maar ik weet van mezelf als ik echt zou willen (en dat gaat vast nog wel komen...daarom is die krachttrain cursus een mooie stok achter de deur) dat ik die perfectionistische laatse kilo's er ook heus wel af zou krijgen. Ik heb geen haast!
Ja precies! Het is echt hoe je het zelf wilt. Maar langzaamaan kom je er ook hè, het moet leuk blijven. Superstreng maar superstrak is natuurlijk geen kut aan... :D (houd ik mezelf voor)
quote:jilliebillie schreef op 02 april 2016 @ 14:42:

Ja precies! Het is echt hoe je het zelf wilt. Maar langzaamaan kom je er ook hè, het moet leuk blijven. Superstreng maar superstrak is natuurlijk geen kut aan... :D (houd ik mezelf voor)Hahahahaha...Jilliebillie...ik mag jou wel!!
Heb hier ook besloten om PBP te gaan doen, weliswaar pas over een half jaar maar toch. Wil vanaf juni eerst is een paar maanden Macro’s en calorieën los laten. Dat gaat zeker wel rust geven en heb ik ook wel verdiend na 7 strenge maanden. Heb al veel resultaat gehad dankzij de juiste Macro’s maar het is wel vermoeiend. Dus dan ben ik over 6 maanden weer opgeladen om weer 6 maanden te knallen.

Enige is dat ik niet specifiek voor afvallen of aankomen PBP ga doen. Wil meer energie krijgen en een betere balans tussen sport en rust. En uiteraard het laatste buik vet weg krijgen, maar dat is niet de hoofdreden dat ik mee ga doen.

Overigens had ik niet gedacht dat ik het zou doen. Doe zelf veel krachtraining en cardio en heb veel zicht over macro’s en calorieën. Maar wil ook af en toe naar hun sportschool zodat ze me kunnen wijzen op oefeningen als deadlift en dergelijke. En Haarlem naar Amsterdam is dan ook wel goed te doen.

Zijn hier mensen die ook meer energie hebben gekregen terwijl ze al wel sportte voordat ze begonnen met PBP ? Of is het constant onder onderhoud eten en daardoor juist minder energie ?.
quote:marc-30 schreef op 06 april 2016 @ 16:55:

Heb hier ook besloten om PBP te gaan doen, weliswaar pas over een half jaar maar toch. Wil vanaf juni eerst is een paar maanden Macro’s en calorieën los laten. Dat gaat zeker wel rust geven en heb ik ook wel verdiend na 7 strenge maanden. Heb al veel resultaat gehad dankzij de juiste Macro’s maar het is wel vermoeiend. Dus dan ben ik over 6 maanden weer opgeladen om weer 6 maanden te knallen.

Enige is dat ik niet specifiek voor afvallen of aankomen PBP ga doen. Wil meer energie krijgen en een betere balans tussen sport en rust. En uiteraard het laatste buik vet weg krijgen, maar dat is niet de hoofdreden dat ik mee ga doen.

Overigens had ik niet gedacht dat ik het zou doen. Doe zelf veel krachtraining en cardio en heb veel zicht over macro’s en calorieën. Maar wil ook af en toe naar hun sportschool zodat ze me kunnen wijzen op oefeningen als deadlift en dergelijke. En Haarlem naar Amsterdam is dan ook wel goed te doen.

Zijn hier mensen die ook meer energie hebben gekregen terwijl ze al wel sportte voordat ze begonnen met PBP ? Of is het constant onder onderhoud eten en daardoor juist minder energie ?.

Dat klnikt goed, jouw resultaten tot nu!!

Ik sportte iedere dag, maar bij PBP moet je een stapje terug eigenlijk. Ik deed vetverbranding, dus ik begon met 3x per week krachttraining, 3x per week iets "actiefs" en dan een rustdag. Ik was gewend 5 dagen zwaar trainen.

In het begin viel het me niet zo zwaar, ik vond veel alternatieven. Na een maand of 2 kwam het mij neus uit en deed ik een maand niks en daarna vond ik de middenweg en eet ik soms wat lekkers, soms wat goeds. En dat werkt eigenlijk supergoed. Je eet echt niet té veel onder je onderhoud, dat mag ook niet. Mijn coach gaf me op mijn donder als ik 300 kcal minder at dan voorgeschreven.

Plus, als je omschakelt naar spieropbouw mag je eten voor je leven! Zo veel soms dat je gewoon niet altijd honger hebt eigenlijk...
@Marc-30

Gister had ik een gesprek met een kennis die ook aan PBP deed en zij kan het iedereen aanraden. Ze zit nu in haar laatste maand en gaat daarna verder zonder coach, ze had het over samen met haar vriend de app delen...dan delen ze dus de workouts en zij neemt het stukje voeding. Ik vraag me af hoe dat dan gaat zonder coach.....

Die gym in Amsterdam schijnt super mooi te zijn. Ik blijf het prijzig vinden, hoewel mijn cursus vanaf 30 april is ook niet goedkoop, voor 8 zaterdagen 175 euro. Maar het gaat voorals nog wel goed met MY fitness pall en mijn sporten.
Zonder coach betekent dat je gewoon weer een schema krijgt en je voeding kan blijven tracken (maar dat kun je in mfp net zo goed) Als je vragen hebt zet je dat op de tijdlijn in de community en dan reageert er hopelijk een coach op. That's it.

Ik heb een half jaar PBP gedaan en ben op een gegeven moment helemaal uitgeput omdat ik steeds minder moest gaan eten. Ik heb een trage schildklier (vooraf gevraagd of ze daar genoeg verstand van hadden) en omdat ik maar niet afviel (wel minimaal resultaat zag op de foto) moest ik steeds minder eten (1200 kcal op een trainingsdag) van mijn coach. Ik werd in maand 3 en 4 helemaal niet lekker elke keer (vind je het gek :-s maar toen had ik nog maar weinig kennis en vertrouwde op mijn coach) en dus uiteindelijk gestopt. Ik train nu met een PT, dat gaat veel beter.
Jeetje koekske...1200 cal. is wel heel weinig. Voor bij mijn basaal methabolisme zit ik op de 1300 cal. (ik ben dan ook bijna 50 verkijk je daar maar om af te vallen zit ik rond de 1500-1600 Op onderhoud zou ik rond de 1900 zitten. Ik kan me voorstellen dat je met 1200 slap voelt...zeker wanneer je nog sport!
@ednaloy, thanks!, dat is goed om te horen!. Tja, het is inderdaad niet goedkoop, heb nu uitgerekend dat met korting en in 1 keer betalen dat je dan op 69,- per maand kan uitkomen. Dit kan ik wel missen.

Ik train al jaren hetzelfde en dat bevalt me eigenlijk wel, ook met goede resultaten. Maar het lijkt me ook leuk om gewoon is een keer 6 maanden anders te trainen. En bevalt het niet, dan ga ik na 6 maanden weer terug naar mijn oude patroon. Ook lijkt het me leuk om af en toe naar de HUB te gaan en dat ze me is goed de houding van bijvoorbeeld Deadlift vertellen. Ik ben iemand die dingen traag oppakt of verkeerd doet. Dus met goede video's of PT bij hun HUB moet het goedkomen. Ben nu meer van isolatie oefeningen, en het zou geweldig zijn als ik na die 6 maanden meer weg zou zijn van compound oefeningen.

Dus ik zie die 6 maanden als 6 maanden met extra kennis, goede trainingsschema's en correcties op mijn manier van eten. En de coach zie ik als bonus, dat is nog geen eens de hoofdreden dat ik mee doe. Als ik een coach had gewild, had ik wel een PT genomen

@koekske73, oef!, dat is inderdaad wel erg weinig en tegen het ongezonde aan. Denk dat een vrouw niet snel onder de 1500Kcal moet gaan. Dat is het nadeel als je niet veel verstand hebt van Kcal. Ik zou zelf al nooit onder de 2500 gaan zitten omdat ik dan gewoon nauwelijks energie heb. Dus als PBP me dat zou aanraden, dan zou ik toch bij mezelf afvragen en ook vragen of dat echt nodig is.
[quote]marc-30 schreef op 08 april 2016 @ 08:29:

Ik train al jaren hetzelfde en dat bevalt me eigenlijk wel, ook met goede resultaten. Maar het lijkt me ook leuk om gewoon is een keer 6 maanden anders te trainen. En bevalt het niet, dan ga ik na 6 maanden weer terug naar mijn oude patroon. Ook lijkt het me leuk om af en toe naar de HUB te gaan en dat ze me is goed de houding van bijvoorbeeld Deadlift vertellen. Ik ben iemand die dingen traag oppakt of verkeerd doet. Dus met goede video's of PT bij hun HUB moet het goedkomen. Ben nu meer van isolatie oefeningen, en het zou geweldig zijn als ik na die 6 maanden meer weg zou zijn van compound oefeningen.

Precies, ik ben vorig jaar toevallig aan een gratis maand PT gekomen en heb die maand elke week drie keer begeleiding gehad in de compound oefeningen.

Ik merk wel dat nu ik weer "los" train dat ik sneller naar andere dingen grijp, eerder op de toestellen ga zitten. Daarom is die cursus wel weer even lekker, dat er idd weer naar mijn uitvoering wordt gekeken. En mijn eetschema wordt gelijk onder de loep genomen ik ben wel benieuwd of mijn verhodingen qua macro's wel goed is. Adviseren ze wat anders ga ik dat gewoon weer een tijdje proberen...ik zie wel.

Ik zie wel op tegen de huidplooi meting...whahaha...lijkt me erg confronterend.

Maar heb er meer vertrouwen in dan die weegschaal bij mijn eigen sportschool.
quote:marc-30 schreef op 08 april 2016 @ 08:29:

@koekske73, oef!, dat is inderdaad wel erg weinig en tegen het ongezonde aan. Denk dat een vrouw niet snel onder de 1500Kcal moet gaan. Dat is het nadeel als je niet veel verstand hebt van Kcal. Ik zou zelf al nooit onder de 2500 gaan zitten omdat ik dan gewoon nauwelijks energie heb. Dus als PBP me dat zou aanraden, dan zou ik toch bij mezelf afvragen en ook vragen of dat echt nodig is.

Dat bedoel ik...ik zit dus ook rond de 1500 en als MFP door middel van mijn fitbit aangeeft dat ik meer mag eten doe iets meer.

Ik zou me met 1200 erg slap voelen...heb een poosje 5:2 vasten gedaan en mocht ik 2 dagen in de week in een eetraam van 5 uur 500 cal. Voor de rest van de week at ik normaal. Ik viel af als een tierelier...maar begon me zeker met sporten (zelfs op de dagen dat ik niet vastte) heel slap te voelen. Daarom ben ik nu over op If vasten (lean gains) bevalt stukken beter!
@ednaloy ik werd er zelfs ziek van. In combinatie met 4 dagen sportschool (daarnaast hockey ik nog) was ik compleet overtraind. Ik had een coach die me maar bleef pushen niet boven die 1200 te komen en dan maar komkommer te eten. Daar heb ik denk ik echt pech mee gehad. Dat vind ik ook het nadeel van PBP; het zijn soms hele jonge grietjes die zelf een half jaar PBP hebben gedaan en geen gedegen opleiding (al doen ze daar inmiddels wel wat meer aan)

Ik ben daarna voor online begeleiding gegaan van Guy Droog en in inmiddels ben ik (na een dip door een langslepende longontsteking waardoor ik niets kon) daarmee zelf weer aan de slag. Dat gaat super. Voordeel vind ik ook dat het schema niet elke 6 weken erg verandert, we veranderen maar hele kleine dingen.

Die cursus klinkt leuk, is dat gewoon van je sportschool?

@marc het is idd goed dat je zelf al veel weet qua voeding ed, dan kun je zelf ook beter ingrijpen. Al blijft het absurd dat een coach zulke lage kcal voorschrijft.
Ooooh Guy Droog...ben groot fan van hem en zijn groep. Hij heeft mij toch wel de ogen geopend toen heel even dwalende was en heilig in de hormoon factor geloofde.

Ik wordt wel moe van zijn instagram met zijn eeuwige foto's van mega pizza's maar dat moet hij verder zelf weten...hahahaha.

Hoe ervaar je het verschil in PBP en zijn online begeleiding, Koekske? Werkt het verder wel het zelfde? Ik geloof dat je een ook een besloten facebook groep hebt e.d.?

Die cursus is op een andere sportschool dan de mijne. Dus komt bovenop de kosten van mijn sportschool. Maar ik zie het als een soort personal trainen en dan valt het wel weer mee, want we zitten in een groep van 5 en we krijgen wel allemaal een individuele huidplooi meting. Verder is het 8 zondagen "les" van 1,5 uur en ik mag die periode daar vrij trainen. Ik betaal 175 euro omdat ik daar geen lid ben geloof dat leden 150 euro betalen.

Nou dat is vind ik op zich niet duur ik krijg nog een tussentijd meting en een eind meting. Dus er wordt best wel tijd in je gestopt!
Hai @ednaloy Toen ik de begeleiding bij Guy deed, waren er nog geen FB groepen, nu wel inderdaad. Je hebt wekelijks contact en je krijgt echt een schema op maat en macro's op maat. Dat wordt elke week aangepast nav je resultaten.

Team Droog zit er dus veel meer bovenop en het is meer op maat, wat mij betreft. Bovendien vind ik dat je inhoudelijk veel meer met ze kunt sparren.

Inmiddels train ik dus nu weer zelf, met het schema van Guy. Ik denk dat ik na de zomer weer een tijdje online begeleiding doe, als ik een paar maanden verder ben. Als je meer wilt weten; stuur gerust een PB.

Die cursus klinkt echt super. Waar is dat?
Voordeel van Guy is volgens mij dat hij 10 euro per maand goedkoper is en per maand opzeg baar...bij PBP ga je voor een half jaar een contract aan. Wat op zich ook een mooie stok is...
@ednaloy,

Als je de kortingscode gebruikt en je betaald in 1 keer, dan kom je omgerekend ook op 69,- per maand uit bij PBP. Maar heb ook zeker goede verhalen gehoord over Guy droog, volg hem ook al jaren en zijn team is ook steeds groter geworden. Zijn tegenwoordig zoveel partijen die pakketten aanbieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven