Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Bloesem, ik heb die familiekamers gezien en die waren best groot. Volgens mij was er een slaap- en een zitgedeelte. En je zit toch de hele dag buiten dus maakt het niet echt uit of je je kont kunt keren toch.

Het restaurant van CV vond ik juist prima, zo zie je maar, smaken verschillen. Restaurant vande buren van CV en van Mama's zijn ook lekker (vlakbij CV) Tuna bay ken ik verder niet, weet alleen dat dat deel van Besar vrij druk is qua accommodatie.

Om te snorkelen is het strand van CV veel mooier dan dat van TB. Qua lekker liggen bakken zal het niet veel uitmaken denk ik.

Bako heb ik 1 nacht geslapen, nooit meer! (En ik ben echt niet moeilijk qua acco!)
quote:mayou schreef op 28 maart 2016 @ 01:40:

Bloesem, ik heb die familiekamers gezien en die waren best groot. Volgens mij was er een slaap- en een zitgedeelte. En je zit toch de hele dag buiten dus maakt het niet echt uit of je je kont kunt keren toch.

Het restaurant van CV vond ik juist prima, zo zie je maar, smaken verschillen. Restaurant vande buren van CV en van Mama's zijn ook lekker (vlakbij CV) Tuna bay ken ik verder niet, weet alleen dat dat deel van Besar vrij druk is qua accommodatie.

Om te snorkelen is het strand van CV veel mooier dan dat van TB. Qua lekker liggen bakken zal het niet veel uitmaken denk ik.

Bako heb ik 1 nacht geslapen, nooit meer! (En ik ben echt niet moeilijk qua acco!)

Dank je Mayou! Dan skippen we die overnachting in Bako denk ik....maar willen wel graag een avond/ochtend jungletocht. Zou dat vanuit Kuching ook mogelijk zijn? Ik kan namelijk alleen dagtours vinden van pak hem beet 9-17 uur.

Of anders elders , in een ander NP?
Bloesem, wij slapen in Permai Rainforest resort. Van wat ik lees erg leuk, vanuit daar kun je ook een dag naar Bako en je slaapt dan ook al in de jungle. Ik weet niet hoe vergelijkbaar die jungle is, maar je kan er ook leuke excursies doen. Wij gaan denk ik niet naar Bako, maar dat komt ook omdat ik denk dat het te zwaar is voor onze kinderen en we ook nog naar Mulu en Kinabatanang gaan. Dan zullen we wel genoeg zien ga ik vanuit....

Vwb de Perhentians, wij zijn een paar jaar geleden bij Tuna Bay geweest. Is mij goed bevallen. Eten was prima. Ik heb het niet als druk ervaren en er was voor zover je kon lopen geen andere accomodatie. Ik vond het eerder wat te afgelegen, maar wij waren er 6 dagen en dat is voor mij echt te lang op een tropisch eiland. Ik hou van wat meer actie om me heen... Maar goed dat is persoonlijk. Volgens mij kan je hier met deze 2 resorts niet echt een foute keuze maken.

Wanneer gaan jullie ook al weer weg? Wij hebben voor deze zomer eindelijk alles rond qua planning en met dank aan de tips op dit forum heb ik er een heel goed gevoel over dat het schema goed in elkaar zit!

Het is dit uiteindelijk geworden:

2 dagen Singapore

2 dagen Kuching

3 dagen Permai Rainforest

3 dagen Mulu

3 dagen Kinabatanang

1 dag Kota Kinabalu

4 dagen manana borneo bij Kota Belud

Voor mij genoeg te zien en te doen en voor de kinderen ook genoeg plekken met strand of hotel met zwembad!
Knor, 5 dagen voor iedere plek en dan heb je ook nog 5 dagen over voor bijv Penang of Pankor. Ik zou niet ook nog naar Thailand vliegen. Likt me een beetje druk voor die kleintjes.
Bloesem, als ik zo de foto's van de acco van TB bekijk ziet dat er beter uit dan die van CV. CV is nogal oudbollig qua acco. De strandbedjes van TB zien er ook beter uit bij TB. De ligging en snorkelplekken van CV zijn alleen veel beter dan die van TB en het is er een stuk rustiger.
@Mayou: Het hele topic heb ik inmiddels doorgelezen, al was ik al op de helft toen ik mijn berichtje plaatste.

Heerlijk topic dit trouwens!

Heb nu iets meer bedacht hoe en wat..

Zou dit iets kunnen zijn?

-Vliegen op Singapore

- Paar dagen Singapore (Hoelang is leuk?)

- Bus naar Malakka

- Bus naar KL en vliegen naar Borneo (Kuching, Kuta Kinabula of Sandaken) Wat is handigste?

- Het stuk op Borneo twijfel ik nog heel erg over. Hoe strict moet ik het advies van minbuza nemen over o.a. Sandaken?

Dat lijkt mij een prachtig stuk maar door het advies neig ik er toch naar om het over te slaan. Ook Mabul staat op mijn lijstje maar dan ook maar niet doen? Ik reis ook nog eens alleen.

- Kuching (Hoelang is dit leuk en wat zijn de echte aanraders in deze omgeving?)

- KK (Is hier genoeg te doen in de omgeving? Ik ga de berg niet beklimmen ;) )

- Dan vanaf ergens in Borneo vliegen naar Penang (Of Langkwani maar volgens mij kan dat niet of wel?)

- Cameron Highlands

- Lake Kenyir (Is dit vanaf CH te bereiken met OV?)

- Kota Bharu (Kan dit vanaf Lake Kenyir?)

- Perhentian islands

- En dan terug naar KL via een tussenstop of ander mooi eiland?

Sorry voor het volgens mij wat warrige berichtje.. Het is ook nog wat warrig in mijn hoofd, haha.
Heb ik hierboven ook al ergens gezegd, waarom op en neer naar Borneo? Je kunt - lijkt mj - beter eerst naar Borneo en dan Maleisië, of andersom. Scheelt je een reisdag.

Ik zou dan doen:

Dag of 2-3 Singapore

2 nachten Malakka

3 KL

2 Cameron Highlands

2 Taman Negara (indien niet naar jungle op Borneo)

3-4 penang

3-4 Langkawi (niet Lankwanie )

4-5 Perhentian Besar

Vliegen van Kota Bahru naar Kuching of KK en dan verder op Borneo en dan via Singapore of KL weer naar NL

Hierboven staat ook al e.e.a over advies opvolgen minbuza. Ik zou gewoon gaan. Er zijn vrijwel geen ontvoeringen en die er waren, waren gericht op Chinezen. Daarbij is er meer beveiliging. Het toerisme op Sabah en Mabul gaan ook gewoon door hoor. Sandakan kan ook prima. Ik zou niet te lang in Kuching en KK blijven hangen. Mulu is ook zeker aan te raden en Danum Valley ook.

Lake Kenyir ken ik verder niet.
@mayou: Op en neer naar Borneo is vooral omdat ik graag af wil sluiten op het strand aan de oostkust.. En voor mijn gevoel moet ik sowieso op en neer want je vliegt weer terug vanaf KL of Singapore. Ik doe dus graag eerst Borneo en daarna het schiereiland.

Wat zou dan handiger zijn?

Vliegen op KL en dan na een dag meteen doorvliegen naar Borneo? Daar het rondje doen en dan vanaf Borneo op Penang vliegen en daar mijn rondje doen met op het einde Perhentian en dan eventueel via Malakka naar Singapore terug?

Hum.. klinkt toch ook niet geheel logisch, haha.

Nog best lastig dit logisch te plannen ;)

Zou ik vanaf Malakka ook kunnen vliegen naar Borneo? Singapore - Malakka - Borneo - En dan schiereiland en terug vanaf KL. Misschien iets logischer nog.

Denk er nu over om toch Kuching over te slaan en dan vooral Sabah aan te doen. Of is dat heel erg zonde? Het wordt anders zoveel vliegen.

Is het handig om vanuit KK dagtripjes te doen naar de parken of beter daar ter plekke overnachten op de plekken?

Denk dat ik de eilanden bij Mabul toch oversla omdat ik niet duik en denk dat er verder dan niet heel veel te beleven is, of wel?

In plaats daarvan dacht ik nu aan Kadut bij Tip of Borneo en dan zeker wel Sandakan met de rivier en misschien turtle island.
Sabah is vrij veilig omdat de (weinige) ontvoeringen die er zijn niet op westerlingen gericht zijn, en bij de ontvoeringen die er zijn komen ze snel met bootjes vanuit zee, ontvoeren iemand en gaan dan snel weer weg. Althans, dat is wat ik vorig jaar te horen kreeg toen we bij de Kinabatangan zaten. Daar zou ik zeker heen gaan, is heel mooi. Krokodillen, (neus)apen, neushoornvogels, olifanten etc. gezien. In Sandakan is trouwens niets te doen.

KK vond ik niks aan. Wij zouden de berg wel opgaan maar die was dicht ivm de aardbeving. We hebben wel een dagtrip naar het park en de hotsprings gedaan, dat was wel erg leuk. Wel ruim 2 uur rijden vanaf KK.

De omgeving van Kuching vond ik geweldig. We zijn naar Bako NP, semenggoh orang oetan opvang en permai rainforest resort geweest. Mulu was een ander hoogtepunt.
mayou is het te doen met een baby van 10 maanden en peuter van 3 jaar.

Hoe is de vlucht erheen? waar kan ik hotels boeken voor elke plek?

groet knor
@Daantje: Dankjewel. Mag ik vragen welke route jij op Borneo hebt gedaan? Ter inspiratie

Misschien dan toch Kuching niet laten vallen, haha. Rondom KK weet ik dan niet zo heel goed wat te doen, behalve dat Kudat (tip of Borneo) vanaf daar per bus is te bereiken en je ook nog wat leuke snorkeleilandjes vlakbij hebt. En dan de hotspring/park.
@sensotouch, nou als je niet te veel wilt vliegen moet je niet onze route nemen. KL-Kuching-Miri-Mulu-KK-Sandakan-KL.

Kuching 1 nacht Bako NP (accommodatie niet al te best, zat een muis in de prullenbak, maar zo gaaf met zwijnen rond de lodge en een legioen makaken in de voortuin. Mooie wandelingen gemaakt.), 2 nachten Permai rainforest resort. Mijn zoon wil terug voor de spaghetti. We zaten in een boomhut, heel mooi uitzicht op zee.

Via Miri naar Mulu, daar 3 nachten. Heel mooie grotten, bat exodus indrukwekkend (kwam geen eind aan, zo'n 3 miljoen vleermuizen vliegen uit, een aantal ook naar onze accommodatie), canopy walk vond zoon geweldig. Wil ooit terug voor caving en the pinnacles beklimmen, en de headhunters trail lopen. Helaas vlogen we na 3 dagen verder naar KK.

Bij KK zouden we zoals gezegd Mt Kinabalu opgaan wat niet doorging door de aardbeving. De stad zelf is niet veel aan. Het was rotweer toen wij er waren, hele dagen regen en ik was ziek. Als je naar het park wilt zou ik daar overnachten. Met de dagtrip hebben we daar een korte wandeling gedaan, mooi.

Daarna doorgevlogen naar Sandakan, daar 1 nacht gebleven. Wist ik veel dat daar niets te doen was en dat Sepilok een betere optie is De volgende dag opgehaald voor de rit van zo'n 3 uur naar de Kinabatangan. Daar 2 nachten verbleven, mooie boottochten gedaan en een leuke wandeling.

In
@Daantje: Ik ben een angsthaas wat betreft vliegen en ja het zit allemaal tussen mijn oren maar het wilt er niet tussenuit ;)

Mulu lijkt mij echt prachtig maar zag dat het vrij prijzig was.

Ik zou KK-Sandakan ook gewoon overland doen per bus, is ook goed te doen en ik heb de tijd er ook voor.

Sandakan zou voor mij dan uitvalbasis zijn voor Kinabatangan en Turtle Island.

In Kuching hebben jullie alleen Bako gedaan? Niet de longhouses bijv.?

Want voor alleen Bako vind ik het zelf wel wat omslachtig er heen te gaan, zeker als ik toch ook al Kinabatangan ga doen.
permai rainforest resort ziet er ook leuk uit .Had eigenlijk een ander hotel op het oog (in Kuching), dus moet nog maar eens kijken.

Ik vind het bepalen van de route ook zo lastig; En eigenlijk zoek ik nog een echt bounty eiland met een super de luxe accommodatie (huisje op palen in zee bijvoorbeeld)

Maar dat is niet te vinden. Dus denk dat we het maar bij de Perhentians houden. Denk ook dat je op een gegeven moment gewoon een knoop door moet hakken. Je kan toch niet alles in 1 reis

Wij gaan overigens pas in juli 2017. Eigenlijk was het plan komende zomer, maar een familiefeest gooit wat dat betreft roet in het eten (midden in de zomervakantie van de kinderen, dus kunnen komende zomer geen 3 weken achter elkaar weg)

Maar desondanks ben ik al langer aan het inlezen zodat ik straks na de zomer als ik goede ticketprijzen zie meteen kan toeslaan

Heb gezien dat je al voor 550 euro naar KL vliegt vanaf AM (via Dubai). En nog wel in de A380 (voor zoonlief geweldig)
Bloesem, dat is er wel hoor. Google maar eens op Pangkor Laut!
En bij pulau kapas zit ook een eilandje met huisjes op palen, pulau Gemia.
quote:sensotouch schreef op 28 maart 2016 @ 16:46:

@mayou: Op en neer naar Borneo is vooral omdat ik graag af wil sluiten op het strand aan de oostkust.. En voor mijn gevoel moet ik sowieso op en neer want je vliegt weer terug vanaf KL of Singapore. Ik doe dus graag eerst Borneo en daarna het schiereiland.

Wat zou dan handiger zijn?

Vliegen op KL en dan na een dag meteen doorvliegen naar Borneo? Daar het rondje doen en dan vanaf Borneo op Penang vliegen en daar mijn rondje doen met op het einde Perhentian en dan eventueel via Malakka naar Singapore terug?

Hum.. klinkt toch ook niet geheel logisch, haha.

Nog best lastig dit logisch te plannen ;)

Zou ik vanaf Malakka ook kunnen vliegen naar Borneo? Singapore - Malakka - Borneo - En dan schiereiland en terug vanaf KL. Misschien iets logischer nog.

Denk er nu over om toch Kuching over te slaan en dan vooral Sabah aan te doen. Of is dat heel erg zonde? Het wordt anders zoveel vliegen.

Is het handig om vanuit KK dagtripjes te doen naar de parken of beter daar ter plekke overnachten op de plekken?

Denk dat ik de eilanden bij Mabul toch oversla omdat ik niet duik en denk dat er verder dan niet heel veel te beleven is, of wel?

In plaats daarvan dacht ik nu aan Kadut bij Tip of Borneo en dan zeker wel Sandakan met de rivier en misschien turtle island.

Vliegen naar KL en dan meteen door naar Borneo (kan met air asia). Is even een ruk maar je heb tijd zat om uit te rusten. Dan Borneo doen en dan via Singapore (of KL) je rondje Maleisie doen en eindigen op de Perhentians. Van Kota Bahru terug naar KL en door naar NL. Lijkt mij makkelijk en logisch.

Bepaal eerst wat je wel en niet wil doen en maak daar dan een planning naar.
Nou heb een poging gedaan tot een planning.

Op deze manier klinkt die voor mij logisch. Ik sluit dan wel af met steden maar dat is bewust vanwege het shoppen.

Wel is het flexibel dus de dagen staan verder niet vast en ik kan ook altijd nog in 1 ruk doorreizen naar Singapore als ik toch ergens anders langer wilt blijven of een extra bestemming toe wil voegen.

De binnenlandse vluchten wil ik wel boeken dus Borneo moet ik iets strakker plannen maar ook daar kan ik tussen de vluchten door nog wel flexibel zijn qua dagen.

Ik begin in KL en blijf daar dan eerst even 2 dagen om bij te komen van de reis, jetlag en beetje acclimatiseren. Om vervolgens door te vliegen. In 1 ruk door vind ik iets te veel van het goede omdat ik daarna dan meteen de jungle in wil..

4 juli – Vlucht naar KL

5 juli – aankomst KL

6 juli – KL

7 juli – KL

8 juli – vliegen naar Sandakan en door naar Sepilok

9 juli – Tour Sepilok en rivier

10 juli – Tour

11 juli – Tour

12 juli – Sepilok

13 juli – Reis naar Mt. Kinabalu

14 juli – Kinabalu park en Hot springs

15 juli – Reis naar KK

16 juli – KK

17 juli – reis naar Kudat

18 juli – Kudat

19 juli – Kudat

20 juli – Kudat

21 juli – Reis naar KK

22 juli – KK

23 juli – Vliegen naar Penang

24 juli – Penang

25 juli – Penang

26 juli – Penang

27 juli – Penang

28 juli – Reis naar CH

29 juli – CH

30 juli – Reis naar Perhetian Islands

31 juli – Perhetian

1 aug – Perhetian

2 aug – Perhetian

3 aug – Perhetian

4 aug – Reis naar Kapas island

5 aug – Kapas

6 aug – Kapas

7 aug – Kapas

8 aug – Reis naar KL

9 aug – KL

10 aug –KL

11 aug – Reis naar Malakka

12 aug – Malakka

13 aug - Naar Singapore

14 aug - Singapore

15 aug - Singapore

16 aug - Vlucht naar Amsterdam
Yes!!!

Ik heb geboekt.

Zoveel zin in Maar ook wel erg spannend hoor.

Heb de binnenlandse vluchten met AirAsia ook geboekt en ga dan in Sabah wel het één en ander vastleggen omdat het daar in Juli snel vol kan zitten op sommige plekken. Zo boek ik o.a. de Uncle Tan's jungle trip en de eco lodge in Kudat.

Op Borneo dus wat minder flexibel maar goed ik heb daar ook vaste dingen die ik graag wil zien.. Op het schiereiland hoop ik wat flexibeler te kunnen zijn.. Hoe denken jullie daarover? Is dat goed te doen op de bonnefooi? Ik vind een basic hutje op het strand echt helemaal prima en hoef niet iets luxe te hebben. Of is het ook daar toch wel aan te raden vooruit te boeken?
Sensotouch, het schiereiland vond ik in de zomermaanden prima te doen op de bonnefooi. Buskaartjes kun je het beste een dag van tevoren gaan halen op het busstation, dan ben je zeker van een plekje.

Hou er wel rekening mee dat het rond het einde van de ramadan heel erg druk is. Hotels zijn dan vaak duurder en snel volgeboekt. En het ov zit dan een paar dagen ramvol.
Ik had op mijn reis naar borneo en maleisie ook borneo veel vast gelegd. Ik had daar maar een beperkt aantal dagen voor dat ik weer naar Kl vloog. Ik vond dat wel prima. In maleisie heb ik flexibeler rond gereist. Ik boek vaak een dag van te voren een slaapplek online. Er was altijd wel plek hoor. Ik was er in september.

Fijn vooruitzicht, ik heb het goed naar mijn zin gehad in Maleisie.
@lmc: Goed om te horen!! Ik blijf ongeveer 2 weken op Sabah en wel een mooie planning volgens mij. Al wat accomodaties gemaild dus hopelijk is er nog gewoon plek!!

@stippensokken: Tijdens einde ramadan zit ik in KL en hoorde dat het daar dan juist rustiger zou zijn maar of dat klopt? Ga daar ook wel vast accomodatie boeken dus als je goede tip hebt in KL? Op 8 juli vlieg ik dan door naar Sandakan. Die vlucht is al geboekt. Wel wat prijziger volgens mij maar als nog best heel goedkoop voor die afstand.
Ik vond het nak hotel in sandakan echt heerlijk. Sandakan zelf is niet veel aan maar het dakterras en de kamer van het nak hotel was top.
quote:lmc schreef op 03 april 2016 @ 20:04:

Ik vond het nak hotel in sandakan echt heerlijk. Sandakan zelf is niet veel aan maar het dakterras en de kamer van het nak hotel was top.Thanks! Was alleen van plan om in Sepilok te overnachten. Juist omdat Sandakan niet zoveel aan schijnt te zijn. Maar ga nak hotel wel even bekijken
quote:sensotouch schreef op 03 april 2016 @ 19:33:

@stippensokken: Tijdens einde ramadan zit ik in KL en hoorde dat het daar dan juist rustiger zou zijn maar of dat klopt? Ga daar ook wel vast accomodatie boeken dus als je goede tip hebt in KL? Op 8 juli vlieg ik dan door naar Sandakan. Die vlucht is al geboekt. Wel wat prijziger volgens mij maar als nog best heel goedkoop voor die afstand.

Wat zoek je precies voor soort onderkomen?

Ik slaap in KL altijd in het Backhome Hostel, in Chinatown. Een modern designhostel met riante dorms en mooie privékamers. En een fijne binnenplaats met veel planten. Maar als je meer een gewoon hotel zoekt, dan is dit wellicht niet wat voor je.

Ik was twee jaar geleden in die periode in KL en vond het echt bizar druk eigenlijk. Vooral op straat viel me op, bijna iedereen heeft dan ook vrij die dagen, moslim of niet. Eén van die dagen ging ik naar één van de buitenwijken bij een vriendin op bezoek, maar daar was het juist uitgestorven rustig op straat. Zo'n verschil met het centrum!

Mijn hostel was toen helemaal volgeboekt en de prijzen lager zo'n 15% hoger dan normaal. Ik zou zeker wat reserveren voor die dagen en als je rond die periode met de bus naar een andere plek wilt, boek je dat buskaartje beter ook een dag of twee/drie op voorhand als dat mogelijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven