Gezondheid alle pijlers

Overstap thyrax -> euthyrox

04-04-2016 11:35 7 berichten
Natuurlijk zijn er al topics over, maar vraag mij af of iemand anders dit zo heeft gedaan en wat je ervaringen zijn: er is mij aangeraden om bij de overstap om en om eerst een paar weken (maandje) te gebruiken. Dus de ene dag thyrax, andere dag euthyrox. En als dat dan goed is gegaan, dan pas volledig op de euthyrox.

Dat in verband met dat bij veel toch de overstap niet 1:1 is, en vaak mensen hyper worden op zelfde dosering euthyrox. Dan kan je makkelijker bijschaven ofzo.

Als de opname allemaal even snel gaat, dan zou dat niet zo'n gek idee zijn toch? Vooral om de kans op hyperen zo klein mogelijk te houden (vanwege een boel andere medische dingen).

Hier iemand ervaring ermee?
Ik zou gewoon doen wat je arts/apotheek je adviseert en niet op basis van anderen wat gaan uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijd geleden overgestapt maar dat was meer omdat de euthyrox doseringen van 188 had en ik bij thyrax alleen maar pilletjes aan het breken zou zijn.

Ik heb geen last gehad van de overstap of dat denk ik want mijn schildklierwaardes schommelen eigenlijk vaker.

Het zal voor iedereen weer anders zijn. Dus doe het alleen in goed overleg met je arts.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Dat om en om zou ik juist niet doen. Als de euthyrox bij jou iets sterker werkt, wil je dat weten. Dat half half gedoe geeft alleen maar uitstel van hyperen. Uiteindelijk ga je toch 100% euthyrox gebruiken en dan wil je een goede dosering.

Hoor trouwens veel positieve reacties over de overstap!!

Mijn roze zijn nog steeds op voorraad, anders zou ik het ook wel willen proberen.
Waarom vraag je je huisarts en apotheek niet gewoon om advies. Daar zijn ze voor.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij niet zo handig. Want als je dan je waardes gaat controleren moet je dan evt minderen/meerderen met thyrax of juist euthyrox? En op een gegeven moment moet je toch helemaal over. Is volgens mij meer een uitstel van klachten. Mij mij werkt euthyrox juist sterker dus moet een andere dosering dan thyrax.
verkeerde topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven