Gezondheid alle pijlers

beenmergpunctie

01-04-2016 21:43 32 berichten
Komende week moet ik een beenmergpunctie ondergaan en volgens de hematoloog was dat beter te doen met een roesje. Nou is het wat lastig, omdat ik dan niet alleen naar huis mag rijden. Zonder roesje (ik neem aan Dormicum? mag dat wel, maar arts reageerde wat verbaasd. Ik ga er vanuit dat het pijnlijk is, maar dat het ook wel te doen is. Heeft er iemand ervaring hiermee?
Succes maritte, we horen het wel!
Alle reacties Link kopieren
Maritte, als je toch niet zelf zou willen rijden en je liever niet aan iemand vraagt om vrijaf te nemen, zou je bvb met het openbaar vervoer heen kunnen gaan, en afspreken dat iemand je komt halen na het werk.

Je wacht dan gewoon in het ziekenhuis tot die komt.

Dat maakt het wel een lange dag voor je, maar het is mss een optie?
(Bijkomend voordeel van opgehaald te worden: het is ook wel prettig om zo'n ingreep met iemand te kunnen praten denk ik. "A friendly face" zien zal dan wel deugd doen)
Heel veel succes maritte! En sterkte met de punctie!
Nog even laten weten hoe het gegaan is. Na alle verhalen hier en de verbazing van de arts en de verpleegkundige dat ik graag zonder slaapmiddel wilde, ging ik toch wel met een lichte spanning de onderzoekskamer in. Daar hoorde ik dat er toch ook een botbiopsie werd gedaan. De arts was nog niet aanwezig, maar een arts-assistent wilde het ook wel doen. Jonge meid, en ze heeft het geweldig gedaan, want ik heb niets gevoeld.

Ik kreeg twee verdovingen en alleen het opzuigen van het beenmerg (dat wat langer duurde omdat ze een dunne naald gebruikte) voelde ik als een soort trekkend gevoel in mijn been, maar niet echt pijnlijk. Biopsie heb ik niets van gevoeld.

Arts en verpleegkundige waren helemaal vol lof omdat ik zo "dapper" was en dat voelde wat ongemakkelijk omdat ik dus ook echt geen pijn gevoeld heb en daar waren ze ook heel verbaasd over. Het is vanmorgen gebeurd en ik heb ook nu nog geen napijn gelukkig, met het autorijden ook niets gevoeld.

En nu 3 weken wachten op de uitslag, waarover ik een stuk zenuwachtiger ben dan over het onderzoek zelf.
ow, dan was ik wel wat laat met mijn suggesties, sorry

fijn dat het zo goed gegaan is.

ik duim voor een goed resultaat!
Wat fijn maritte dat je er zo weinig last van hebt gehad! Achteraf dus goed dat je geen roesje hebt gevraagd

Veel sterkte met het afwachten en ik duim voor een goede uitslag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven