Gezondheid alle pijlers

LAst van hoest

05-04-2016 16:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 5 dagen last van hoest, als ik diep inadem dan heb ik een droog gevoel in mijn keel en hoest ik me een ongeluk. Het ergste is s'avonds als ik ga slapen. Ik kan in de avond ook pas laat inslaap vallen, rond 12/1 uur snachts. Het is erg vervelend. Is er iets waarmee ik die hoest kan weghalen?
Klinkt bekend. Je hebt van die tabletjes die de kriebel onderdrukken, ik geloof dat Kruidvat ze ook van eigen merk heeft. Vind ik zelf beter dan zo'n smerig kortwerkend hoestdrankje.
Alle vrijverkrijgbare (= zonder recept) middeltjes helpen niet.

Als het heel vervelend of erg wordt zou je via de huisarts om codeine kunnen vragen
Je bent zelf een theepot
Hoesten heeft wel een functie dus ik neem nooit codeïne. Thee en andere hete drankjes helpen. En honing en tijm siroop ook.
quote:SuzanneSuus schreef op 05 april 2016 @ 17:14:

Alle vrijverkrijgbare (= zonder recept) middeltjes helpen niet. Ik had altijd het idee dat noscapine wel werkte?
quote:SuzanneSuus schreef op 05 april 2016 @ 17:14:

Alle vrijverkrijgbare (= zonder recept) middeltjes helpen niet.

wat een onzin, middeltjes met Broomhexine werken prima (zit oa in Kruidvat eigen-merk). Broomhexine verdunt het slijm in je longen, dan kun je het ophoesten
Helemaal geen onzin, er is nooit bewezen dat vrijverkrijgbare hoestdrankjes beter werken dan een placebo
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 06 april 2016 @ 09:05:

Helemaal geen onzin, er is nooit bewezen dat vrijverkrijgbare hoestdrankjes beter werken dan een placebodoe even een linkje waaruit blijkt dat broomhexine niet werkt
Mijn vorige huisarts gaf altijd aan et hoesten ook voor de kinderen dat de hoestdrankjes uit de drogist commerciële onzin is. (niet mijn woorden hoor , die van de huisarts).Maar deze huisarts was ook nooit erg scheutig met medicijnen ,doorverwijzingen of afspraken maken waardoor ik omdat ik geen zeur wilde zijn mijn zoon veel te lang heb door laten lopen met longontsteking. Was in de vakantie en de vervangende huisarts was not amused dat hij mijn zoon weg had gestuurd totdat ik maar weer belde omdat het niet over ging en hij echt ziek werd!.

Nu door een verhuizing een andere huisarts en die heeft mij direct gezegd dat niemand een zeur is . Waar velen koorst hebben bij longontsteking (of ooronsteking) hebben twee van mijn kinderen dat niet(behalve als het echt op het laatst is/onbehandeld) dus al megaziek. En ja hoor twee kinderen met longontsteking twee weken geleden. Hoesten als een malle maar verder niet ziek of koorts. Toch antibiotica en het is over.

off topic: mij is altijd gezegd dat longontsteking niet besmettelijk is (kregen het achter elkaar_) omdat het een bacterie betreft en geen virus.Maar wilde dit toch nog navragen daar ik ook erg hoest nu en het pijn doet op de borst en zo.n irritant kriebel/waai gevoel in de longen (weet het niet anders te omschrijven)

lang verhaal kort: ik zou gewoon de huisarts bellen. even laten luisteren. Verwaarloosde longsontstekingen heb je ook niets aan.
I love you,because you join on my weirdness
Laurierdrop werkt bij mij. Heeeel langzaam op blijven sabbelen.

Wel de echte laurierdrop. Werd ook gek van de kriebelhoest. En een theelepeltje honing verlicht ook.
Mijn man heeft net een virale longontsteking achter de rug, als complicatie bij het influenza A virus.

Schijnt een echte rotgriep te zijn.
quote:tasminiondevil76 schreef op 06 april 2016 @ 09:44:

Mijn vorige huisarts gaf altijd aan et hoesten ook voor de kinderen dat de hoestdrankjes uit de drogist commerciële onzin is. (niet mijn woorden hoor , die van de huisarts)

Hoestdrank of een dropje werkt even goed. Maar er bestaan wel degelijk hoestmiddelen (gewoon bij het Kruidvat) die wel werken. Broomhexine bijvoorbeeld.

Ik moet zelf erg uitkijken met mijn longen, heb daarvoor medicatie van de arts, maar die ondersteun ik met de gewone Kruidvat hoestpillen.
quote:lilalinda schreef op 06 april 2016 @ 09:10:

[...]

doe even een linkje waaruit blijkt dat broomhexine niet werktbroomhexine

Onderaan bij advies.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven