December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
zo nou ik ben redelijk bijgelezen over de afgelopen periode maar reageren begin ik niet meer aan hoor. Daarvoor is het echt teveel.

Dus maar weer lekker instappen vanaf hier.

A1mee hier ook van die half verteerde luiers regelmatig. Bijvoorbeeld worteltjes komen er weer helemaal uit zoals ze dr in gegaan zijn. Ik denk dat dat komt omdat Brian ze zo lekker vind dat hij ze amper kauwt. Eigenlijk is zo'n vieze prutluier bijna standaard hier hoor. Rode billen heeft Brian bijna nooit. Iedereen die Brian verschoont smeert altijd goed met sudocreme oid.

Tinus ja we hebben wel veel aan ons hoofd hier maar het lukt allemaal wel hoor. Alleen de nieuwe babys zijn we nog helemaal niet mee bezig geweest, namen verzinnen of extra spullen kopen gaat waarschijnlijk pas op het laatste moment gebeuren.

Ja het is logisch dat het wennen bij Manu makkelijker is.

Brian is nu echt in de war, ook doordat er de afgelopen weken bijna iedere dag een klusjesman voor het een of ander hier in huis was.

Veel herrie waardoor we m vaak naar het kdv, oma of tante gebracht hebben. Morgen voor t laatst de electricien en dan kan hij weer lekker in zn normale ritme komen.

Het is zelfs zo dat we voor de begrafenis zaterdag ervoor kiezen om Brian niet naar een 'vreemde' oppas te doen (de reguliere gaan allemaal naar de begrafenis) maar dat Peet gewoon thuis blijft met m.

haha knor jullie zijn allemaal welkom hoor, en we hebben een hele mooie keuken al zeg ik t zelf alleen ik heb niet het kooktalent wat daarbij past jammer genoeg. Maar gelukkig hebben we nu een 5 pitkookplaat, een oven en een combi magnetron dus daar moet t wel mee lukken.

Ligt Joeri al in een groot bedje eigenlijk? Omdat je schrijft dat hij een pyama en een luier had gepakt. Inderdaad wel superschattig ja.

Flodder balen dat Floor weer zo onrustig is 's nachts. Brian wordt toch ook nog wel 1 of 2 keer per nacht wakker hier. Blijft vervelend.

Falcon ja hoi. Ik had al gezien dat er een nieuwe naam meeschreef. Wat grappig dat je al zo lang hebt meegelezen. Dat je dat volgehouden hebt zeg.

Nursie ja goed op groei betekend dat ze nu nog net zo groot zijn als een eenling. Op een gegeven moment gaat dat wel verschillen heb ik begrepen. Maar de gyn hier schat dat mijn baby's wel op een kilo of 3-3,5 gaan uitkomen. Kleintjes vergeleken met Brian die ruim 4200 was maar ik vind t wel groot genoeg.

Hee jullie zijn Roxanne ook aan t wennen in een groot bed? Wij hebben straks natuurlijk ook 3 kleintjes dus wij zijn ook van plan om Brian naar een groot bedje over te doen, te krenterig om 3 ledikantjes met dure matrasjes te kopen hahah. Maar goed ik weet niet of dat gaat lukken hoor. Brian gaat al zo moeilijk slapen en als ik m in een groot bedje leg klimt hij dr meteen uit.

Nou ik ga s boodschappen doen. spreek jullie later weer!

x
Zo, terug van de gym. Weer een k nacht achter de rug. Blegh. Het lijkt wel of ze aan het dromen is ofzo maar blijft er verveolgens in hangen. Heb vanacht mijn oordoppen weer ingedaan. En nu dus hoofdpijn......

K ga ff Floortje op bed leggen....
A1mee, vraag 1 blijf ik ook een lastige vinden, maar neig toch naar iest van plassertje ofzo.

En vraag 2 de samenstelling van poepluier is hier ook zeer veranderlijk!

Tinus, ok dan houden we de foto's tegoed!

Knorretje, en wil het lukken met de nieuwe trap?

Wat lief dat Joeri zijn beer ook een pyama aan wou doen!

Heb je nog wat gekocht bij de IKEA?

Mainecoon, piloes!? hoe komt ze daar nou bij!?

Falcon, zo he na 1 week al een tand! Dat is zeker vlot!

Dat bevallingsverhaal houden we nog wel te goed dan, als je zin hebt hoor!

Nurse, balen dat Roxanne zo aan het spoken is!

Wel slim opgemerkt zeg van die lenzen!

Oef, wel proberen te genieten hoor van die 2 ukkies in je buik! Ookal heb je het heel druk met andere dingen op het moment!

Floddertje, er komt geen eind aan het bij jullie met die rotnachten...

Lekker rustig aan dan maar vanmiddag (ik hoop dat dat kan tenminste!)

Schoenen kopen was gisteren een drama, Justin wou alleen maar hele dure...en dan vind ik jongensschoenen ook nog eens een stuk minder leuk dan bij de meidenschoenen, maar uiteindelijk is het toch gelukt!
Hoi!

Nou,na het mopperen gisteravond om 22:00 is ze dan toch gaan slapen. Even echt streng toegesproken (mama en papa zijn moe en gaan slapen, dit is de laatste keer dat mama is geweest.) een allerlaatste kus gegeven en toen was ze stil.

Zal dr straks ook eens flink door de tuin laten rausen, misschien scheelt dat ook

Marloes:

Hoe duur kwam je nu uit?

ik vind het juist moeilijk om meiden schoenen te kopen en als ik dan bij de jongens kijk zie ik veel en veel leukere dingen staan...

*zucht*

Flodder:

Tjee das ruk!

Jullie zijn dus wel in jullie eigen bed blijven liggen?Hoelang houdt ze dat huilen enzo dan vol? En overdag, dan zal ze ook wel gebroken zijn ist niet?

Was je aar de gym of naar de gyn geweest? Volgens mij gym, en ga je ´gewoon´ naar de vk...

Ohja, onze 20wkn echo is verzet naar as maandag als ik dan oppas heb iig. Ben morgen 19 wkn

Oef:

Twee kindjes van 3-3,5 kilo per stuk betekend dat je straks voor zo ongeveer 7 kilo aan kind rondschouwt! vind t nogal!

En ja, we zijn t aan het proberen met Roxanne maar het lukt voor geen meter... laat het zo maar ff, vandaag zeiden ze bi het CB dat de meeste kindjes pas ergens tussen de 2 en 3 jaar naar een groot bed overgaan, dan zou ze ook erg vroeg zijn nu...

Weet niet ofdat je een campingbedje hebt maar die kun je dan ook altijd gebruiken voor jullie Brian, scheelt weer een ledikant.

Oh, Yasmine heeft vandaag dr 11 mnd inentingen gehad en niet gehuild! Dapper ding!

Ze weegt nu 9430 bij een lengte van 77,5 cm en een hoofdomtrek van 45 cm.

Scheelt nogal met ons Roxanne destijds, die woog 11.150 bij 80,5 cm en 46cm hoofd.

Yasmine zit ook qua gewicht op t gemiddelde en lengte ver daarboven... lang en slank, net als dr moeder.

Wahaha!

Nou, ze zullen zo wel wakker worden.

Kuss!
Zei ik gyn ?? Bedoel dan gym.

Hoop vragen :-) FF denken. We zijn idd in bed gebleven. Ik denk dat ze droomt maar blijft er heel lang in hangen (ook na troosten). Maar dat was afgelopen nacht dus zo dat we er 3 keer zijn geweest en daarna heb ik oordoppen ingedaan. Dus ik weet niet hoelang ze heeft gegild. Maar als we dat niet doen dan kan ze het echt 2 a 3 uur volhouden. Dan komt ze steeds om de 15 minuten zo'n beetje.

Vandaag was ze tijdens de gym al helemaal kapot. Stond in haar ogen te wrijven en begon om alles te gillen. Dus heb haar vanmiddag lekker laten tukken zo tegen de drie uur denk. En daarna ben ik naar het dorp gelopen met kids en hond om boodschappen te doen maar ben uiteindelijk zo iets van 3 uur weg geweest. Dus ze zal wel helemaal rozig zijn :-)

Heel soms slaapt ze door maar meestal wordt ze zo 2 keer wakker 's nachts.

Leuk leuk de echo !! Toch spannend weer. Al weet je ondertussen het meeste al toch :-)

Dapper van Yasmine !!

Ohhhhhh ik moet 8 december met Timo voor zijn prikken !!!! Ben heel erg benieuwd !! Denk dat we hem met 4 man moeten vast houden !! Als hij iets niet wil..........

Marloes; vreselijk jongens schoenen !! Tenminste, als je minder dan 90 euro wil besteden...... Heb uiteindelijk bij bristol een paar ecco's gescoord met korting, denk van de vorige collectie ofzo.... Want ik vind het wel weer belangrijk dat het een goede schoen is...

Pffff, zwager is kraan gebeuren aan het maken (is keukenboer) en ik kan niet meer. Maar we moeten nog eten. Dacht gezellig te eten als de kindjes op bed liggen......
Eeeeehhhhhhh...

Nee, sorry, dat f*cking klein beelscherm hè

Dr stond idd gyM

Okay, thanks voor je antwoorden, las mn stukkie nog ff na en zag dat het eigenlijk idd alleen maar vragen waren

Hopelijk slaapt ze vannacht door.... duim voor jullie! (en haar natuurlijk )

Enne, klopt, t meeste weten we al maar toch ´durf´ ik me pas helemaal te ontspannen en wat nieuwe dingetjes te kopen als die echo goed blijkt te zijn...

Je posting was trouwens net pas om 20:42, moet je nu dus nog eten?! mèn!

Toch nog een fijne avond..

Ohja, de moeder en zus van die maat van M. waren langsgeweest, hij mag van t wknd naar huis en ze kwamen nu wat dingen ophalen die M. nog mee had genomen van t werk en M. kreeg een mok met lekkers en een dinerbon van een geweldig restaurant hier in de buurt!

Echt heel lief!

Nou, dat was ie weer...ik hoor Roxanne nog steeds buurten, is nu alweer bijna een uur dat ze wakker ligt te zijn...

Misschien als t aanhoudt iets gaan schipperen met dr middagslaapje ofzo?? Maar aan de andere kant, ze huilt nu niet ofzo, ligt gewoon te babbelen.

Nahja.

Fijne avond allemaal!

Kuss!

(ohjee, te snel gezegd dat ze alleen ligt te babbelen, nu begint t mama-geroep dat zo overgaat in huilen wed ik....)
jaja, we gaan nu ongeveer aan tafel. Heb een tortilla en stokbrood strokanofgehakt van de kaaswinkel. Maakt ie altijd vers. Ben benieuwd want deze heb ik nog nooit op. De lasagne wel. Die is heeeeerlijk. Met brie en salami en ham enz enz

Maar daarbij heb ik een seasar sallade (weliswaar kant en klaar van de appie).

Roxanne is ook lekker in de weer. Is ze nog gaan huilen ? Als het bij Floor over gaat in huilen slaapt ze meestal wel snel. Als ze gilt niet :-).
Hoihoi,

even snel, ik ben vandaag heel moe. M was tot 2 uur gisternacht een paar keer wakker, sliep gelukkig wel elke keer snel weer door, maar dan werd hij een half uur later weer wakker met gehuil.. dromen misschien? Ik heb niet echt lekker geslapen dus. Hij is ook nog erg zielig van de waterpokken, die jeuken heel erg.

Ik was nog vergeten te zeggen tegen Tinus dat ik in het noorden van het land woon (volgens mij ben ik de enige hier, of niet?) Verder ben ik 32 nu, 30 toen M werd geboren.

En Floddertje, ik wil heel graag nog een kind, en zelfs een derde sluit ik niet uit, maar dat hangt er helemaal vanaf hoe het leven loopt. Het gevoel voor een tweede is wel zo van 'per se', maar voor meer kinderen heb ik dat niet, dat is nog te abstract denk ik. Ik heb het met mijn man ook nog nooit gehad over meer dan twee. Ik denk dat we over een jaar weer gaan proberen, als M 3 is. Het lijkt me erg prettig als hij zelfstandig is, met de bekkenproblemen van de vorige keer moet ik er niet nog een peuter bij hebben die af en toe getild wil worden.

Mette en a1mee, jullie hadden ook zo veel bekkenklachten, hoe is dat nu? Mette met de tweede zw schap en a1mee als herstellende van de bevalling?

Mijn bevallingsverhaal kan ik nog kopiëren uit een mailtje dat ik destijds heb verstuurd naar de meiden van de zwangerschapsgym. Samengevat: het was een eitje (2,5 uur), ik heb meer pijn gehad tijdens menstruaties, en tijdens de bevalling dacht ik al dat het zo snel ging dat ik het nog een keertje mee wil maken Ik kan dus niet meepraten met andere vrouwen over pijn en lange bevalling..

Ik ben zelfs bang dat het een volgende keer nog sneller gaat en dat de verlosk. er niet op tijd bij is. Dus bevalling gaat me goed af, maar herstellen daarentegen... ik heb door boedverlies na die tijd 10 weken bloedarmoede gehad waardoor ik mijn kraamtijd niet zo fijn vond, en anderhalf jaar last van bekken en stuitje.

nou hier komt ie, en groetjes! Falcon

Dinsdag de 21e om half vier 's nachts werd ik wakker in een nat bed, de vliezen waren gebroken. Ik wachtte even af wat er gebeurde en heb het bed verschoond, want ik dacht dat we wel weer door konden slapen. Maar toen we goed en wel weer lagen begonnen om kwart over vier de weeën, meteen om de vier minuten. We zijn opgestaan en om tien over vijf heeft man de verloskundige gebeld omdat het inmiddels een uur duurde en wat heftig werd, ik kon iet meer staan, had van die 'golven' door mijn lichaam. Ze zei: bel over een uur maar weer. Maar al direct nadat man ophing had ik persdrang, en man belde dus na vijf minuten nog eens. Ze kwam om ongeveer half 6, en ik mocht meteen persen.. Er was geen tijd meer om nog naar het ziekenhuis te gaan, wat ik eigenlijk had gewild. Om 6:20 is M geboren, drie uur nadat ik wakker werd! De ontsluitingsweeen hebben in totaal dus maar een uur geduurd, en daardoor heb ik ze niet als pijnlijk ervaren, voor mij was het vergelijkbaar met hele erge menstruatiepijn (de persdrang die moest wegpuffen tot de verloskundige aankwam, was natuurlijk wel vervelend, maar dat duurde ook maar kort).

Het meepersen vond ik achteraf ook meevallen, maar tijdens het persen durfde ik niet tot het uiterste te gaan uit angst voor meer (echte) pijn. De baby had daardoor eigenlijk wel drie weeen eerder kunnen komen, maar ach.

Doordat het zo snel ging heb ik de bevalling niet als heel heftig, maar dus ook niet als heel intens of emotioneel ervaren, wat bijna jammer is.. man vond het wel heel mooi.

Het verhaal had wel een staartje.. Doordat ik een paar uur na de bevalling steeds niet kon opstaan (werd heel duizelig), en niet kon plassen, bleef ik veel vloeien (de baarmoeder krimpt pas als de blaas leeg is). De kraamverzorgster heeft de verloskundige gebeld en van haar moest ik naar de wc. Onderweg naar de wc ben ik flauwgevallen en heel veel bloed verloren, waardoor ik bijna in shock raakte. Ze hebben 112 gebeld en in het ziekenhuis ben ik gecatheteriseerd en alsnog gehecht, en ik knapte snel op, zodat ik 's middags weer naar huis mocht. (Daar heb ik dus wel flinke bloedarmoede aan overgehouden helaas, erg jammer want ik was zoooo moe de eerste weken).
o intussen zijn er alweer mensen langs geweest, haha. Flodder eet smakelijk en Nurse, ik heb dat verhaal denk ik gemist (op HM gezet misschien?) maar klinkt heftig, een zwaar ongeluk bij je man op het werk?

o ja, Tinus en Mainecoon: ik las op nu.nl bij de rubriek gezondheid dat er een ontdekking is gedaan wat betreft fibromyalgie. In de hersenen is een bepaald deel beter doorbloed bij mensen met fibromyalgie, misschien kan de ziekte dus in lichaam aangewezen worden (nu nog niet, blijkbaar?)
Tinus Gefeliciteeeeeeerd met je verjaardag!!!!!

Basu! (toch?) ook gefeliciteeerd met je verjaardag!!!!!

Hee wat lief, Yora!! Haha, ik zat net alles bij te lezen van de laatse twee dagen (ben nog in mijn up op kantoor nu). Leuk dat je iets van Fokke en Sukke hebt geplakt, ik ken die tekenaar ivm mijn werk een beetje.

Ik ben sinds vandaag 31. De 30 was een mijlpaal, maar 31 is echt zo'n nutteloos getal vind ik, haha. En daarbij voel ik me nog steeds een twintiger, whahahahaha!!!

Haha, Jp was het vanmorgen ook vergeten. Toen ik tegen Manu zei: Krijgt mama van jou wel een verjaardagskus (met een knipoog naar JP) schrok hij ervan en ik kreeg toch nog een dikke knuffel.

Morgen vier een ik een feestje: housewarming en verjaardag in één. Heb er zin in!

Falcon: Mooi om te lezen hoe je bevalling is gegaan. Wel een naar einde, met die bloeding en die ziekenhuisopname. Mijn moeders baarmoeder is pas verwijderd en zij had ook zo'n zelfde complicatie. Dus ik weet wat voor impact zoiets kan hebben op je herstel.

Indian Rose woont trouwens ook in het Noorden.

Bedankt voor je berichtje over fibro, ik zal het straks eens gaan nalezen. Ben wel benieuwd.

Floddertje: Waaaaardeloos dat gebrul 's nachts. Manuel doet dat soms ook nog weleens. Dan val je net een beetje in slaap en dan schrik je iedere 10 minuten weer wakker van het gehuil.

Nurse: Wat leuk dat Roxanne dat zei van je lenzen! Toch knap dat ze de associatie legt met bril en lenzen.

Manuel is ook echt aan het kletsen zeg. Iedere dag hoor ik weer een nieuw woordje. Echt genieten!

Wel balen dat Roxanne zo moeilijk gaat slapen opeens. Misschien toch een beetje angst ivm het grote bed in haar kamertje? Ik weet het niet hoor, doe ook maar een gooi. Ik zou als ik jou was maar 1 of 2 x langsgaan en haar verder lekker laten liggen. Of maakt ze ook Yasmine wakker met haar geroep?

Succes met je echo komende maandag. Ik zal de uitslag dinsdag pas lezen als ik op mijn werk ben.

Marloes: Ik kreeg laatst van Manuels neefje hele leuke Puma's die bijna als nieuw waren nog. Ik ben gelukkig weer even klaar met schoenen kopen dus.

Oef: Het lijkt me een juiste keus dat Peet bij Brian blijft tijdens de begrafenis. Al die verschillende oppassen, nieuwe kamer, nieuwe crèche, nieuw huis... Ik voelde me ook helemaal schuldig tegenover Manuel dat we hem zo vaak moesten wegbrengen. Ik merkte vooral dat hij naar JP heel vervelend was. Tenminste... hij hing zo erg aan Jp dat die er helemaal gek van werd. Die kon niet eens even naar de wc of er hing weer een jammerend kind aan de deur. Echt een soort verlatingsangst naar zijn papa toe, omdat die zoveel weg was.

Fijn dat de twins zo goed groeien! Ben je nu ook vaker op controle dan bij een zwangerschap van één kindje eigenlijk?

By the way, ik mag een cursus webdesign gaan doen. Leuk hè?!

Manuel was woensdag voor het eerste een hele dag op zijn kdv. Het ging best goed. Hij was heerlijk aan het spelen toen ik hem kwam halen. Alleen had hij heel slecht geslapen. Bij toeval kwam ik erachter dat ze zijn knuffel waren vergeten te geven!! Aaaaach!! Arm kind! Hij is echt verslaafd aan de heilige twee-eenheid schaap en speen, en dat in combinatie met een vreemd bedje.

Ik heb nog eens nagevraagd hoe het zit met de vieze vloer, maar de leidster die ik sprak zei dat ze er wel heel erg op letten. Dat er wel overslofjes lagen maar dat die niet zo vaak werden gebruikt, behalve als het regenachtig weer was en ouders met natte schoenen binnen lopen. Nou ja, ik hou het wel in de gaten.

X

Een taartje hoort erbij! Gefeliciteerd Tinus en Basu!

Hier even een snel berichtje...

Joeri zit in bad en ik ga zo douchen maar wilde even melden dat ik helemaal happy ben met onze nieuwe trap!!! Jiehoe!!! En Joeri kan er ook goed op en af! Nog meer Jiehoe!
anoniem_203 wijzigde dit bericht op 07-11-2008 10:09
Reden: 1e taart was errug groot!
% gewijzigd
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Knor: Je had die eerste taart best mogen laten staan hoor, hihi.

Zo lekkkeeeer rtrouwens. Vandaag geen gebak, want ik wacht ff tot volgende week als alle collega's er zijn.

Fijn dat je trap mooi is geworden!! Maar terug naar je kind jij, straks verzuipt ie!
Zo, heb ze weer in bed gelegd, nu even snel forummen, hyven en mail checken en dan t huis aan kant maken, M. is vroeg thuis vandaag en wil ik het huis netjes hebben omdat ik meteen dr tussenuit piep als ie dr is om te gaan shoppen met mn schoonmoeder

Falcon:

ja, klopt, de vaste werkmaat van M. heeft een soort van hartstilstand gekregen een week of 2 geleden, M. was alleen met hem en door zijn snelle handelen is het toch nog allemaal goed afgelopen. Het is wel even heel spannend geweest...

Oeh, zo´n nasleep van een bevalling lijkt me idd heel erg klote... Wel prettig dat je het geen reden vind om niet voor een tweede of zelfs een derde te gaan

Moet zeggen dat je verhaal een heel eind vergelijkbaar is met die van mij, ontsluitingsweën heb ik haast ook niet, idd die soorgelijke menstruatiekramp waar jij t over hebt.

Omdat ik snel ontsluit en beval ben ik nu wel eens bang dat M. de bevalling wel eens zou kunnen missen van deze baby, hij werkt zo´n uur en een kwartier van huis, nog maar te zwijgen hoelang ie dr over doet in de spits

Bij de 2e eerste zat ie in de winterstop dus toen geen ´problemen´ op dat gebied maar nu is ie staks weer een maand aan de gang en ik uitgerekend....Beetje slecht gepland he?

Flodder:

Had t nog gesmaakt?

Enne, we zijn niet meer bij Roxanne weze kijken, het bleef bij mama roepen en wat klagen.

Als het hier overgaat in echt huilen dan gaan we dr altijd wel heen omdat ze het ontzettend lang kan volhouden meestal is een keer (of 2) langsgaan bij dr wel genoeg om dr stil te krijgen zodat ze gaat slapen maar pas bleef ze aan de ging en toen heb ik dr maar gelaten. Yasmine wordt meestal niet wakker van dr zus maar merk wel aan haar dat als Roxanne heeft liggen spoken dat Yasmine een korter lontje heefft de volgende dag, dus dat ze ook niet super heeft geslapen.

Hoe zit dat bij jullie?

Knor:

Ruikt ie weer naar roosjes?

Foooootooowww van de trap!!

Enne, jee,kan ie trap op én af? Dat kan onze meid nog niet hoor!

Tinus:

Ik stond dr ook van te kijken Kun je toch nagaan dat ze stiekem heeel veeel oppikken he?

Enne, geen idee ofdat t aan dr nieuwe kamertje ligt, dat zegt ze dan weer niet....

Fijne dag vandaag, ben toenstraks ff langsgeweest op je hyves

Zo, posten en dan aan de gang!!

Kuss!!
Hoi meiden,

Tinus: Van harte meis!!

Oef; veel sterkte morgen.

Knor; foto van de trap? Ben benieuwd! Wij hebben het dressoir verkocht en het lichte bankje. De tv kast staat nu op de plaats van het dressoir. En we hebben een lichtbruin stroeltje erbij. Het is iig lekker ruim geworden!

Falcon: jeetje dat ging snel dan! Heb je ook door die snelle bevalling zo'n last gekregen van je stuitje?

Ik heb een bekkenontwrichting gehad, en een gebroken stuitje. Ik heb hele intensieve fysio gehad (en nog), en daardoor gaat het eigenlijk heel goed. De laatste week heb ik wel af en toe weer dat ik door mijn rechterbeen zak, dus moet het weer even aangeven bij de fysio. Ook het omdraaien in bed gaat weer wat lastiger. Nu ben ik ook wel erg druk geweest deze week.

Ik heb de 'ophang'spieren zo getraind dat het de instabiliteit van m'n bekken redelijk opvangt.

Flodder; af en toe lijk ik de kleine wel te voelen, maar dan twijfel ik weer of dat het nou was of niet, hahaha!

Ik hou het hier even bij, heb nog een programma opgenomen en dat wil ik even kijken voordat Noof wakker wordt.

xx
Hey meiden,

We zijn net terug van een midweekje Landal Green Parcs, de kids liggen in bed dus ik heb even tijd om te komen kletsen. Stijn is nu eindelijk stil, terwijl we hem om kwart over twaalf al op bed hebben gedaan. Hij ligt dan heel gezellig te brabbelen en tegen zijn knuffels te vertellen dat ie stout is enzo. Hele verhalen heeft ie dan, leuk om naar te luisteren. Maar hij is nu eindelijk stil en ik hoop maar dat ie dat even volhoudt René is nu namelijk weer terug naar het bungalowpark, hij was z'n telefoons vergeten Op de heenreis waren we al halverwege toen hij erachter kwam dat ie z'n jas was vergeten, met daarin z'n portemonnee en dus ook de pinpas. Dus konden we weer terug. De heenreis was dus alles behalve prettig. Maar we hebben een heerlijke vakantie gehad. De kids hebben elke dag uitgeslapen tot een uur of 9 dus dat was echt luxe voor ons (normaal tussen 7 en 8) Woensdag zijn we nog naar de dierentuin geweest en Stijn vond het echt geweldig!!!! Hij vond vooral de olifanten erg interessant en toen we daarbij wegliepen zei die " doei oooieefant" Hij begint echt heel erg te praten, kan ons ook vrij goed duidelijk maken wat ie wil. En zijn favoriete woord is "pippies" Nou dan weten jullie vast wel wat ie daarmee bedoelt hahhaha.

Waar we nu wel meer moeite mee krijgen zijn z'n driftbuien! Als ie zijn zin niet krijgt begint ie met dingen te gooien, zo ook gisteravond in een restaurant. We konden nog net voorkomen dat zijn bord spaghetti over de grond gesmeten werd. Ik vind het moeilijk om op een goede manier met zulke situaties om te gaan. Meestal zet ik hem dan in de hoek om af te koelen, maar een minuut later doet ie het zo weer. Het is duidelijk, de peuterpuberteit komt eraan! En ik vrees dat we aan Stijn een hele kluif gaan krijgen. Iedereen zegt dat ie zo op René lijkt qua uiterlijk en gedrag en René was vroeger echt een vreselijk moeilijk kereltje. Maar er zijn ook genoeg momenten waarop ie me weer laat smelten. Het is gewoon een heerlijk boefje!

Nou, dat was wel weer genoeg ego dacht ik zo! Spring er vanaf hier weer in en hoop weer lekker vaak met jullie te komen kletsen!

Tinus, ook hier even: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Falcon, wat leuk dat je al die tijd meegelezen hebt! En nu dan toch de stap zet om mee te gaan schrijven, welkom!!! Waar in het noorden woon je eigenlijk? Want ik kom ook uit het noorden... Mooie naam heeft jullie zoontje trouwens!

Mette, wat een goed nieuws hebben jullie gehad!!! Ben helemaal blij voor jullie...

Veel liefs
Hee Tinus, van harte! Ik vind 31 een prachtige leeftijd.

Ha Indian, ik woon in de stad "waar niets boven gaat" (G dus).

Ik vond (vind) het altijd erg leuk om jullie ervaringen te lezen, omdat ik weinig mensen met kinderen ken, en andere kinderen met precies de leeftijd van je eigen kind is toch het interessantst.

M is ook wel eens driftig, maar ik heb door dat hij heel snel is af te leiden en ook snel luistert. Gelukkig, want daardoor durf ik een volgende keer ook sneller iets af te kappen. Opvoeden moet je echt helemaal leren hè.

Mette, mijn bekkenklachten zijn niet door de bevalling gekomen, maar door de gewone verweking. Mijn stuitje staat een beetje schuin naar binnen (heeft de fysio gevoeld), dus die zal daardoor wel last hebben gegeven. Absoluut niet zo ontzettend heftig als bij jou dus. Jij krijgt nu een keizersnede hè? Volgende keer ga ik ook eerder naar de fysio, ik ben nu pas aan de bel gaan hangen toen M al bijna een jaar was. 9 maanden op en 9 maanden af was voorbij, dus ik dacht: dit is niet normaal meer.

Ik ga nog even aan het werk,

fijn weekend!

Falcon
Ik kom alleen even voorbij vliegen:

Sannie, super de Lobbes-tip! Ik wist nl niet dat je daar ook als particulier kon bestellen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een soort mozaiek insteekkralen, nergens te vinden. In de speelgoedwinkels keken ze me meewarig aan; nou mevrouw dat verkopen wij al jááááren niet meer.

Voor Noof is het motorisch gezien zo'n goede oefening en ze vindt het ook zo leuk om te doen bij de fysio.

Nu even bij Lobbes gekeken, kan zelfs uit 3 verschillende versies kiezen!! Ben er helemaal blij mee!

Ik ga nu gauw Nova uit bed halen.
He meiden,

Net even wat foto's van de afgelopen tijd op de laptop gezet, hier zijn er een paar:

Chicken wassen. (ik heb m daarna nog even gewassen hoor! Pff wat was ie vies!)

Geknutseld met Nova. Het is haar favoriete nummer: op een grote paddestoel.

Creabea geweest met een Ikeasetje.

Nova is nu aan het huilen/piepen. Ze heeft net een filmpje op de camera gezien van de kermis. Nu wilt ze persé in de draaimolen. Nu!

Hoi meiden,

Nogal druk gehad om terug te lezen.

Chronisch slaapgebrek gaat toch ook wel z'n tol eisen. Eize komt nog steeds 2x per nacht. Het is een veelvraatje, maar een hartstikke schatje! Boyd ook ! Ik heb echt 2 heerlijke kereltjes op de wereld gezet. Het is en blijft genieten met ze.

Mette

Kleertjes vind ik erg leuk om te krijgen. Lichte kleuren staan Eize het leukste en rood ook. De echt harde kleren (blauw, paars e.d. horen niet zo bij hem, omdat hij nog lichte blauwe ogen heeft).

Ik heb gisteren nogal wat kleertjes bij de Hema gekocht, dus mocht je daar willen kijken, heb je kans dat je met iets komt dat hij al heeft.

Doe het maar in maat 68, hij groeit zo hard en in die maat heb ik nog weinig.

Verder heb ik nog niet teruggelezen bij jullie allemaal, de reacties houden jullie nog even tegoed. Eize ligt ook wat te huilen in de box, die wil even aandacht. Meestal is hij 's avonds wat mopperig.
Haha, heb ook al bij lobbes besteld. Floor haar ceadeau !!

Jammer dat ie niet in het roze is maar vooruit :-)

Mette; wat crea bea !! Leuk hoor. Ik ben soms blij dat ze dat op het kdv doen hahaha.

Nurse; Floortje krijgt Timo niet wakker hahaha. Heerlijk !! Er is trouwens maar weinig wat hem wakker krijgt. Hij slaapt naast de badkamer zeg maar tegen de douche maar ook douchen kan gerust hoor !! Wel lastiger als je merkt dat de ander er last van heeft.

Vanacht gign het weer prima trouwens. 1x GILLEND wakker. Denk echt dromen. Heel afstandelijk is ze dan, duwt me weg en wil niks. Ben maar naast haar gaan zitten op de schommelstoel en verder weinig gezegd. Na een poosje wilde ze wel op schoot om een liedje te zingen. Daarna heb ik haar niet meer gehoord. Heerlijk !!

Falcon; heb ook last van mijn bekken. Bij Timo behoorlijk maar was echt 6 weken na de bevalling over. Bij Floortje was is ik er veel sneller bij omdat ik het sneller (h)erkende en ben ik gelijk naar de fysio gegaan. Gelijk de zaal in. Maar het heeft heel lang geduurd voordat ik weer pijn vrij was. Afgelopen juni om precies te zijn. Vanaf toen heb ik geen fysio meer. Ik heb nu voor maandag al weer afgesproken. Heb nu al weer pijn. Na het wandelen, bij het opstaan, bij het sporten. Maar nu ook veel in mijn kruis zeg maar. Dat is nieuw. En ik pies al weer in mijn broek met niezen, sporten enz. Dus de boel wordt al weer flink week.

Wat een supersnelle bavalling zeg. Mijn tweede ging ook zo snel (1u20m maar de weeen alleen 3 kwartier). Maar ik was blij dat het bij de tweede was. De eerste duurde 6 uur en hoewel dat ook kort is kon ik daar wel wat meer in mee komen dan ofzo. Maarja, je hebt het niet voor het zeggen he ?!

De keuze voor mij om nu al een derde kindje te mogen krijgen is dat ik er dan vanaf ben. Zie het ook niet zitten om eerst een paar jaar te gaan aansterken en dan weer terug bij af te zijn. Ik denk dat dat weke gebeuren dan niet minder zal zijn ofzo....

Maar snap jou ook zeker. Timo en Floortje zitten dicht op elkaar. Leek ons leuk. Is het ook maar ik had natuurlijk niet verwacht dat het bij Floor zo lang zou duren. Had gewoon stiekem het idee dat het na 6 weken over zou zijn. Maar nu ben ik er op ingesteld en wordt het ff bikkelen :-)

Pffffffff, heb geen fut. Zo lekker maar weer mijn nestje in !!
Mainecoon, Nurse en Joni; ZWAAI !! Alle drie betrapt in wie hier :-) !! Tegelijk, we zijn goed vertegenwoordigd :-)
Nurse, was nu maar ¤25,00 kwijt! Zal ik dan voor jouw kids schoenen gaan kopen ,dan mag jij met Justin op stap!

Leuk ma weer een echo!

Jeetje, zag dat Yasmine haar 11 maanden inenting had gehad, dat grietjes is ook bijna weer een jaar, wat gaat dat snel!

Fijn dat M z'n collega weer naar huis mag! En leuk/lekker zo'n dinnerbon!

Nog wat leuks gekocht vandaag?

Floddertje, jeetje jij hebt lang op je eten moeten wachten gisteren! Was het wel lekker?

Wat een gave keuken!!! jammer dat we niet zo veel ruimte hebben hier...

Lekker dat je weer een goede nacht hebt gehad!

Falcon, wat sneu dat M zo'n last heeft van de waterpokken...heeft hij vanacht een beetje beter geslapen?

Je bevalling klinkt inderdaad niet al te beroerd! Jammer dat het dan zo'n nasleep heeft....

Tinus (en Basu), ben nog net op tijd....GEFELICITEERD!!!!! Gezellige dag morgen!

leuk zo'n cursus!

Lekker dat het vande week zo goed ging op het kdv!

Knorretje, leuk dat de trap goed is uitgevallen! foto!

Indian, lekker zeg dat jullie er even uit zijn geweest!, wat een gedoe zeg met dat heen en weer gereis...zaten jullie ver van huis?

Pittig kunnen ze zijn he die driftbuien, succes er mee!

Mette, wat een leuke foto's! Crea hoor!

En wat ben jij nou voor een moeder dat je niet even op zoek gaat naar een draaimolen!

Joni, lekkere binkies heb je!

Vanmiddag wezen helpen bij Justin op school om van de poppenhoek een kasteel te maken en Amber mocht mee van de juf! Was echt leuk hoe ze lekker liep te scharrelen door die klas!

En het kasteel is nog best gelukt ook moet ik zeggen!
ook stom. Ik denk dat ik op iedereen reageer maar als ik Marloes haar stukje lees denk ik heel veel; O ?? Oja ?? Niet gelezen.............
Flodder:

Heel stom ja

Ik ga ook naar bed, morgen is een volgeplande dag dus wordt een beetje lastig om te komen posten maar wie weet!

Hopelijk slaapt iedereen door!

Kuss!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven