* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
quote:south schreef op 07 november 2008 @ 16:26: en dan hoef ik niet dagelijks verantwoordelijkheid af te leggen over hoe het met me gaat.Dagelijks nog wel????? Nou, zo vaak zie ik mijn ouders niet hoor!
Mijn moeder kennende hangt ze dan dagelijks aan de telefoon... Nu niet hoor.. nu belt ze om de dag
Mwuah, dit vereist gewoon wat lieg- en bedriegtechnieken. Hoe vaker je je zwangerschap verzwijgt, hoe bedrevener je er in wordt .

Mijn moeder en zus belden deze week elke dag omdat ik griep had. Ik heb verder lekker niets verteld
Ik heb direct een vriendin gebeld toen ik het wist, zij en ik weten dit soort dingen altijd als eerste van elkaar. Altijd fijn, zo'n support achter de hand. Vervolgens heb ik aan twee collega's het goede nieuws verteld en mijn teamleider (omdat ik steeds onder werktijd naar de gynaecoloog moet, is het wel zo handig als ik 'gedekt' wordt). En vandaag raadde een andere collega het nieuwtje. Ze vond mijn huid zo anders... Tsja. Toen kwam collega vier met 'waarom ben je toch zo aan het gapen, meisje? Heb je slecht geslapen? Nee? Dat is raar...' En even later 'tsjonge, en je drinkt ook al geen koffie?'

Kortom: ik denk dat zo ongeveer al mijn collega's het wel weten, alleen de artsen en de secretaresse nog niet. Alhoewel die het vast nog wel gaan raden, dat was de vorige keer ook zo. Maar zij zijn wel heel discreet in zulke gevallen, dat is fijn. Ze zullen het niet gaan zeggen tot ik het zelf heb bekend gemaakt.

Tsja... Dat is het nadeel als je in 1,5 jaar tijd al drie keer zwanger bent geweest. Dan is iedereen erop gespitst en herkennen ze je kwalen (want ik werk met alleen maar vrouwen, inclusief de artsen).
O ja, ik heb het zelf als heel fijn ervaren dat iedereen kon meeleven met de echo's en de curettages. Ik zou zulke dingen toch nooit voor me kunnen houden! Waarom sommige mensen die 12 weken grens aanhouden snap ik niet. Maar zij snappen mij vast ook niet, dat ik het zo snel al vertel!
Wij hebben het nog niemand verteld, uit een soort van zelfbescherming eigenlijk. Als meer mensen het weten, voel ik me ook meer zwanger en dan is de teleurstelling des te groter als het mis is. Gelukkig heb ik maandag al de echo en daarna gaan we het denk ik wel aan ouders, broers en zussen, paar goede vrienden vertellen.
Wij hebben het aan beide ouders verteld en ik heb het aan twee bevriende collega's verteld. Daarnaast hebben we het verteld aan een stel vrienden. Morgen vertellen we het aan de broertjes/zusjes omdat ze dan hier zijn ivm verjaardagsfeestje van dochter. Vind het namelijk wel zo leuk om het persoonlijk te zeggen, maar we zien elkaar niet wekelijks helaas.

Na het weekend vertel ik het aan mijn leidinggevende en voor de rest is het nog even lekker ons geheimpje tot aan de echo. Als die goed is mag iedereen het weten!!!
Ik word er wel iedere zwangerschap makkelijker in:

-Toen ik een miskraam kreeg wist nog helemaal niemand van mijn zwangerschap. Wilde het toen ook persé niet tegen iemand vertellen, maar achteraf realiseerde ik me pas dat ik de steun van bijv. mijn ouders toen best goed had kunnen gebruiken.

-Bij zwangerschap van dochter had ik bij zes weken een echo, daarna hebben we het aan de directe familie verteld, verder pas openbaar gemaakt na de tweede echo bij tien weken.

-Nu weten al best veel mensen het stiekem. Als de echo goed is op 1 december mag meteen iedereen het weten. (Ik vrees dat het tegen die tijd ook wel te zien is aan mijn buikje, die had ik de vorige keer al best snel dus nu zal het binnen een paar weken vanaf nu ook wel zichtbaar zijn)
Phanos: Neee wat enorm kut is dit zeg, o meid, vind het zo naar voor je. heel veel sterkte!

Hoi meiden,

Ik kom heel even langs om te zeggen dat het hier allemaal niet zo lekker gaat. heb vandaag bloedverlies gehad. De VK kon er niet zoveel van zeggen, het kan alle kanten op. Maar ik ben bang dat het mis is/gaat.

Volgende week gaan we lekker een weekje op vakantie naar Texel. Hoe het ook loopt, die rust kunnen we wel gebruiken!

verder ben ik 's avonds (of eigenlijk de hele dag) zo moe dat ik vaak al om 20.00 uur op bed lig, tegelijk met Yara. Als ik me weer wat fitter voel kom ik weer uitgebreider posten, is dat goed?

Gr. mvYara
Net als Maria wil ik het ook pas vertellen na de 1e echo. Tot die tijd zie ik mijn (schoon)familie toch niet en vind ik het gemakkelijk om voor me te houden. Wachten tot 12 weken hoeft voor mij ook niet.

Alleen mijn allerbeste vriendin weet het nu, omdat ze het raadde.

Bij onze dochter heb ik het iedereen pas verteld na de 1e echo met 8 weken. Bij de miskraam daarvoor heb ik dat achteraf pas verteld en fijne steun van iedereen gekregen.

Ik voel gewoon niet de behoefte om het nu al te vertellen. Ik wil niet al die mensen die op de 27e aan me denken, me gaan bellen en sms-en, succes wensen, kaarsjes gaan branden (schoonmoeder): aaaaaarghhh. Steeds vragen wanneer ik de echo heb. Goedbedoeld met me meeleven. Ik word daar nerveus van. Ik wil die spannende dag samen met vriendlief beleven. Daarna ben ik een open boek voor iedereen of de echo nou goed was of niet.

Afijn, ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt. Er is geen goed of fout, gelukkig.
Nee precies. Er is geen goed en fout. Iedereen moet doen waar hij/zij zichzelf het beste bij voelt.

MvYara, ik hoop dat het meevalt en toch nog de goede kant op gaat. Dikke knuffel.
Panos en Sadie, hoe is het met jullie?
Hoe is het met Panos en Sadie? Ik denk aan jullie....

Heb het goede nieuws trouwens net aan m'n beste vriendin verteld. Toch wel fijn om te delen, vind ik. Ach, en mocht het fout gaan dan hoort zij dat ook. Dus wat maakt het uit? Ik werd er iig wel blij van om het te vertellen.

MvYara: ik hoop dat het meevalt en dat het toch nog de goede kant op gaat. voor jou! Hou vol, meis!
Oh mvYara wat spannend bij jullie. Hoe nu verder? Krijg je een extra consult/echo na het weekend ofzo? Denk aan jezelf he! Extra rustig aan doen in ieder geval en jezelf in acht nemen. Sterkte, duim voor je. Hou ons op de hoogte.
mvYara: wat schrikken van het bloeverlies. :hug Doe rustig aan.

Ellen: welkom en gefeliciteerd. Super snel zeg nadat je met clomid begonnen bent.

Hier hebben we het verteld aan mijn kant van de familie, schoonfamilie nog niet. Band daarmee is anders dus dat doen we na de echo denk ik. Misschien nog wel later. Verder weet nog niemand het, maar vind ik ook nog niet nodig. De vorige keer hebben we het na de echo van 9 weken verteld aan iedereen. Toen had ik er zelf een goed gevoel over.

Pff, zit nu te wachten tot er een nieuwe telefoon gebracht word. Heb mijn abo verandert en nu zijn ze gisteren geweest maar waren we er niet, komen ze vandaag tussen 9.30 uur en 13.30 uur weer. Zul je zien dat ze om 13.30 uur komen, kan ik de hele morgen gaan zitten wachten.
quote:padababa schreef op 08 november 2008 @ 10:56:

komen ze vandaag tussen 9.30 uur en 13.30 uur weer. Zul je zien dat ze om 13.30 uur komen, kan ik de hele morgen gaan zitten wachten.Tja, da's geloof ik in 9 van de 10 gevallen zo. Heel irritant! Succes met wachten dan maar....
Ja erg irritant!

Hebben jullie dat ook, van die dromen die wel echt lijken? Ik droomde gisteren over dat we de 17de naar de gynaecoloog gingen, en dat ze mij doodleuk vertelde: 'gefeliciteerd, het zijn er twee! En het ziet er goed uit.'

Het leek zo echt, bizar gewoon. Heb ik anders nooit. Maar ja, het zal er allemaal bij horen...

Ik moet ook zo veel en vaak plassen. Soms krijg ik er gewoon kramp van.

Iedereen verder een fijn weekend!
Misschien een voorspellende droom Ring?? hihi

ik droomde namelijk voor mijn nod van een positieve zwangerschapstest en ja hoor ik ben nu zwanger!! dus wie weet!
Nou ja, ze kwamen om 12.30 uur. Hele morgen dus een beetje zitten lanterfanten en daarna mijn nieuwe phone even getest. Eigenlijk vind ik er niet veel aan telefoons, maar het is wel een mooi dingetje.

Hier niet echt dromen. Maar heb dat sowieso wel eens dat ik van die levensechte dingen droom. Raar wakker worden is dat altijd, maar heb volgens mij nog niet gedroomt sinds ik zwanger ben. Een tweeling lijkt me zwaar, maar ook wel heel leuk eigenlijk. Zit alleen bij ons niet in de familie of zo dus ik denk niet dat de kans heel groot is.

Hier zijn de klachten op het moment trouwens bijna helemaal weg. Nog wel wat moe, maar geen zere borsten meer, niet extreem moe. Ben wel blij dat ik vrijdag een echo heb, heb nu helemaal niet het idee dat ik zwanger ben. Het is ook nooit goed.....
Hoi meiden,

Ik sluit me graag bij jullie aan: afgelopen maandag op de 23e (!) verjaardag van manlief positief getest. Leuk verjaardagscadeautje

Rond de 10e verwachten we dus ons 1e kindje. Ik ben zelf 26.

Manlief wilde 't nog niet echt wereldkundig maken, maar inmiddels weten wederzijdse ouders, broers & zwagers en (schoon-)zussen het; mede dankzij manlief die zelf z'n mond niet kon houden, haha!

Ze leven allemaal erg leuk mee en zijn er nu al meer mee bezig dan wij: kleertjes kijken en kopen, m'n schoonpa (wordt voor 't eerst opa) heeft al plannen om de vijver in de tuin te verplaatsen en er een hek omheen maken: de tekeningen zijn al klaar, zeg maar.

Als ik zo alle verhalen lees, voel ik me bijna 'schuldig' dat 't binnen 3 maanden raak was... Ik heb geen 'verleden' en vind 't echt verschrikkelijk voor Panos en Sadie dat 't zo loopt...

Op een paar dagen gerommel in m'n buik en wat misselijkheid na heb ik niet echt last van kwaaltjes. Merk 't inderdaad wel aan m'n borsten: 't is nu al tijd om ff te gaan shoppen!

Volgende week maar eens naar de huisarts bellen: weet nog niks over echo's enzo (in dit dorp ben ik volgens mij aangewezen op hem of ik moet ergens ver weg een vk gaan zoeken... weet 't nog niet.)

Goed weekend allemaal!
Welkom aan de nieuwe zwangeren hier en van harte gefeliciteerd natuurlijk!

mvYara, hoe is het nu? Geen bloedverlies meer gehad? Wat maakt je dat dan onzeker he, hoe onschuldig het ook kan zijn.

Padababa, ik herken het helemaal met het verdwijnen van die klachten. Ik voel me de ene keer wel zwanger en de andere keer helemaal niet. En de ene keer fantaseer ik erop los over hoe het zal zijn als... en de andere keer blokkeer ik bewust omdat ik eerst de echo moet en wil afwachten. Maar die is gelukkig maandag al. Dan ben ik pas 6 weken en 1 dag, dus als de echo goed is, blijft het ook daarna nog heel spannend.
Welkom Loeki! En natuurlijk... gefeliciteerd!

Wauw Maria.... het is gewoon al bijna maandag! Bijna jouw echo en bijna wat meer zekerheid! Ik duim nu al heel hard voor je!
Hallo allemaal,

Ben nog een beetje beduusd en ook onzeker, maar sluit me graag aan. Ik ben Quintie, 26 jaar en ik heb een zoontje die is geboren in juni 2006. Vorige maand mijn laatste pil geslikt enne, nu al zwanger. Ik vind het bizar hoe snel het is gegaan, maar bij mijn vorige zwangerschap was het ook de eerste keer raak. Desondanks ben ik een beetje onzeker want de test gaf een heel licht streepje. Afgelopen vrijdag was ie heeeeel licht en nu vanmorgen iets duidelijker. Ik ga straks voor alle zekerheid een digitale test halen, maar eigenlijk kan het al bijna niet meer missen. Ik heb helemaal geen klachten ofzo, voel eigenlijk helemaal niets. Ik zou 14 juli uitgerekend moeten zijn, net als South. Spannend hoor!!
Hoera voor de nieuwe dames, welkom!

En hoe gaat het met de anderen, Panos en Sadie? En Ring en mvYara geen bloed meer hoop ik.

Hier wordt de misselijkheid toch wel steeds erger aan het einde van de nacht, kan er dan echt een paar uur niet van slapen. Omdat het veel erger is dan de vorige keer gokken we nu op een jongetje. Nog zo'n vijftien weken en dan zullen we het wel zien op de 20wkn echo.

Levensechte dromen heb ik ook "last" van, soms zijn ze leuk maar meestal.... Pffft. Bij de vorige zw.schap was het manlief die een paar keer badend in het zweet wakker werd omdat hij over een tweeling had gedroomd! 't Was er dus maar een uiteindelijk. Mij lijkt een tweeling ook wel leuk, maar komt helemaal niet in de familie voor dus lijkt me sterk.

Fijne dag allemaal.

Groetjes!
Welkom alle nieuwe zwangeren!

Hier vanmorgen heel wat grappigs: er zat een ooievaar in de tuin. Nog nooit een ooiveaar hier in de buurt gezien en ik kom beneden en hij komt zo aanvliegen en gaat ongeveer 3 kwartier op een lamp in de tuin zitten.

mvYara: hoe gaat het? (Of zijn jullie nu al weg? Nee toch? )

Spannend Maria dat jij ook al bijna de echo hebt. Maar inderdaad, na die vroege echo's zegt het nog niet zo veel. Ik heb een echo als ik net geen 7 weken ben.

Quintie: ik had ook een lichte streep. Eerst trouwens 2 keer een negatieve test op de dag dat ik ongesteld had moeten worden terwijl ik eigenlijk 100% zeker wist dat ik zwanger was. De volgende dag op zondagmorgen naar een supermarkt die open was voor een nieuwe test en die gaf een hele vage streep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven