* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Wat een fijne berichten hier (Ring!!!) en ook spanning voor enkele dames (mvYara). Ik ben bijna bijgelezen en zal vanaf nu ook op jullie brechtijes gaan reageren. Bedankt voor het warme welkom ook.

Ik ben sinds zondag echt strontmisselijk (sorry voor het gebruikte woord) wat pas weer wegtrekt rond een uur of 12. Ik eet eerst in bed wat en sta dan op. Tot zover gaat alles prima. Maar tegen de tijd dat ik naar mijn werk moet, klein uurtje later, heb ik echt het gevoel dat alles eruit moet. Gelukkig tot nu toe nog niet hoeven spugen, maar die misselijkheid is ook niks zeg. Ik heb mijn man op pad gestuurd voor gemberthee, dat schijnt te helpen.

Nu is de misselijkheid over, maar ben ik er wel moe van. Dus lig ik lekker even op de bank. Tjonge, als dit een voorproefje is. Maar ja, alles voor het goede doel he? :-)

Het is wel erg leuk om jullie ervaringen te lezen. We hebben wel wat mensen ingelicht, maar daarna valt er niet veel meer te zeggen natuurlijk. En die lichamelijke toestanden gepraat je ook niet even over de koffie. Terwijl ik er wel de hele dag over zou willen praten.....

Oh ja, afscheiding heb ik wel meer ja, maar ik heb dan ook een schimmelinfectie (getsiegatsie). Gisteren met een kuurtje begonnen en het lijkt al minder te zijn. (Dit willen mijn collega's helemaal niet weten natuurlijk...)
Scuba, dat schijnt ook vrij uniek te zijn hoor. Dat zei de gyn. Hij zei nog: 'reken erop dat we niks kunnen zien hoor! Het is nog wel vroeg namelijk, het hartje kan ook pas over een paar dagen gaan kloppen.' Maar gelukkig was het heel goed te zien juist! Fijn, ook al zegt het niet veel.
Scuba, wat fijn dat je zelf mag kiezen wanneer je die echo laat doen. Ik kan pas 11 december en dan zit ik al in de tiende week. Is ook nog eens na de eerste afspraak met de VK dus misschien dat ik nu met die steken maar eens ga bellen om te kijken of de echo niet eerder kan. Begin nu bijna zo neurotisch te worden dat ik elke keer als ik naar de wc moet kijk of er ook echt geen bloed is. Gelukkig ben ik daarmee niet de enige, gezien de verhalen hier. Nooit gedacht dat ik zó'n stresskip zou zijn

Nerwen, sterkte met de misselijkheid. Ik zou zeggen: probeer het binnen te houden. Al wil alles gewoon :puke: ook wel eens helpen. Of geldt dat niet bij zwangerschapsmisselijkheid?
Ik heb dan toch ook maar een afspraak voor een echo gemaakt hihi. Ik kan 4 december al. Dan ben ik volgens mij iets van 7,5 week ofzo. Jippie heb er nu al zin in.

Nerwen: Gatver die misselijkheid is echt erg. Hopelijk wordt het niet nog erger en is het snel over.

Pippa: maar in de tiende week kun je het wel al heel goed zien. Dat is dan weer het voordeel En als je je echt zorgen maakt, gewoon bellen hoor.
Scuba, met 7,5 week kan je al heel wat zien hoor. (Sowieso het hartje, en het begin van de ledematen. Soms ook de dooierzak, dat had ik ook.) Leuk. En mag je dan wel rond de 12 weken weer?
Ring, wat ongelooflijk schrikken zeg! En wat goed dat je gelijk terecht kon. Helemaal goed natuurlijk dat het er nog zit en dat het loos alarm was. Heel fijn!!!!!!!!!
Ring, gelukkig loos alarm. Fijn dat jij ook nu al een kloppend hartje kon zien.

FF voor de mensen uit de medische molen hier: weten jullie wat tegenwoordig gebruikelijk is met echo's? Ik moest/mocht dus bij zes weken i.v.m. eventueel verstopte eileiders, heb de volgende bij 9 weken en mag dan over naar de VK. Is dan de volgende echo pas rond 20 weken of ook nog rond 12?

Trouwens wel fijn dat het op mijn werk nu iets minder hectisch is dan voorheen. Kan ik tenminste een beetje op tijd naar huis en heb ik geen stress.
Een vriendin van mij kreeg de eerste keer bij de verloskundige ook nog een echo, voor hun eigen administratie. Dus het kan best dat het bij jou ook zo gaat.
Maria, geen idee!!!! Maar we komen er snel genoeg achter!
Wat dat betreft zijn we wel een bijzonder maandtopic zo he? Er zijn bijna geen meiden die 'gewoon' pas met 12 weken naar de verloskundige gaan.

De verloskundigen hier houden trouwens de eerste echo afspraken aan met 8 weken. In verband met prenataal onderzoek.
Ring wat een fijn nieuws na de schrik op de wc vanmorgen! Verder niet zo veel te melden hier, steeds misselijker en net een lekkere huilbui waarbij manlief het even moest ontgelden. (sorry schat, als je dit leest...)

Maar eens vroeg m'n bed in, lekker naar S1ngle kijken over een uurtje.

Ben het wel met Ring eens dat dit Juli 2009 topic wel bijzonder is, niet omdat wij het zijn, maar wel omdat er zoveel meiden zijn die een niet zo'n onbezorgde zwangerschap hebben. Blijft voor iedereen spannend. Over een paar maandjes als alle buiken gaan groeien komt er hopelijk ook wat meer ontspanning, dan zitten we al in "ons" jaar: 2009!!!
Ik weet het eigenlijk ook niet van de echo's. Volgens mij is dat bij iedereen en bij elke VK anders. Sommige VK's hebben ook wel eens hun eigen apparaat en dan wordt er vaker gekeken geloof ik.

Ring: Goed om te horen dat er iets te zien valt met 7,5 week. Ging me alweer druk maken dat het te vroeg was Er was trouwens iets met dat hartje. Iets in de trent van: als het hartje klopt wordt de kans op een miskraam kleiner, maar voordat ik mensen blij ga maken moet ik dat eerst even checken.

We zijn inderdaad een bijzonder topic. Toch moet ik er even bij vertellen dat ik "pas" met 10 weken naar de VK ga voor het intake gesrpek en inderdaad ivm het prenataal onderzoek (wat ik wel ga doen trouwens, ben nl 36 en heb dus een verhoogd risico) maar verder heb ik eigenlijk niks (even afkloppen natuurlijk). Ik ben verder heel snel zwanger geworden en mag gewoon naar de VK. Ik hoop dat ik het zo kan houden

Sorry dat ik hier trouwens zoveel post hoor. We hebben het nog helemaal niemand verteld. Logisch ook aangezien het pas 2 dagen geleden is en ik ben zo blij dat ik het er in ieder geval met jullie over kan hebben.

We hebben besloten om het met Sinterklaas te gaan vertellen. We gaan dan mijn dochter een shirtje aantrekken met een leuke tekst erop. Lijkt me zo grappig om te timen hoe lang het duurt voordat het kwartje valt hihi.
quote:Scuba schreef op 11 november 2008 @ 20:15:

Ring: Goed om te horen dat er iets te zien valt met 7,5 week. Ging me alweer druk maken dat het te vroeg was Er was trouwens iets met dat hartje. Iets in de trent van: als het hartje klopt wordt de kans op een miskraam kleiner, maar voordat ik mensen blij ga maken moet ik dat eerst even checken.Volgens mij heb je gelijk Scuba, mijn vk zei bij mijn vorige zw.schap bij de eerste echo na 6,5 week dat het feit dat het hartje klopte een erg goed teken was en dat de kans op een miskraam een stuk kleiner was als het hartje eenmaal klopt. Garantie heb je helaas helemaal nooit. (wil jullie niet bang maken maar laatst stond er op dit forum een topic over een vrouw wiens kindje na 39 opeens was overleden).
quote:Scuba schreef op 11 november 2008 @ 20:15:

Sorry dat ik hier trouwens zoveel post hoor.

Ja, dat vinden we echt hééééél erg! Is toch juist gezellig? Ik ben ook verslaafd aan het forum, hoor!

Leuk idee trouwens, om het met sinterklaas te vertellen mbv je dochter. Spannend!
quote:jojon schreef op 11 november 2008 @ 20:40:

[...]

Garantie heb je helaas helemaal nooit. (wil jullie niet bang maken maar laatst stond er op dit forum een topic over een vrouw wiens kindje na 39 opeens was overleden).Néééééé!!!!! Dat soort dingen wil ik dus niet horen! Bestaat gewoon niet, kop in het zand steken en doorgaan!
quote:jojon schreef op 11 november 2008 @ 20:40:

[...]

Volgens mij heb je gelijk Scuba, mijn vk zei bij mijn vorige zw.schap bij de eerste echo na 6,5 week dat het feit dat het hartje klopte een erg goed teken was en dat de kans op een miskraam een stuk kleiner was als het hartje eenmaal klopt. Garantie heb je helaas helemaal nooit. (wil jullie niet bang maken maar laatst stond er op dit forum een topic over een vrouw wiens kindje na 39 opeens was overleden).Ja dat topic ken ik en dat kan ik dus niet lezen zonder echt met tranen in mijn ogen te zitten. Zo zielig, dan breekt mijn hart gewoon. Je moet er maar niet teveel aan denken wat er allemaal kan gebeuren anders wordt je inderdaad gillend gek. Ik sla ze dus maar over vanaf nu.
Goedemorgen allemaal,

Wat is er lekker veel gekletst.

Ring: super dat je terecht kon voor een echo en dat het hartje al zo goed klopt! Toch even fijn om te zien. Hoever ben jij nu?

Scuba: ik denk dat de laptop wel te repareren is. Hebben jullie dat nieuwsbericht gelezen over de windowsvirusscanner die een virus vond en als je die liet verwijderen verwijdert hij iets dat nodig is om windows op te starten. Dat had ik dus. Moet er alleen nog even tijd voor hebben om weer te repareren.

Sinds eergisteren ben ik nu toch af en toe wat misselijk. Of eigenlijk meer weeeig op de maag en kokhalzen. Kan me dat nog herrineren van rond de 7 weken bij de eerste. Dat was toen met kerst en ik zou met mijn zus een 3-gangen menu in elkaar zetten voor de familie en stond te kokhalzen bij het maken van de garnalencocktail. Gisteren was ik champigons aan het snijden en toen had ik het weer en vanmorgen ook voordat ik gin ontbijten. En ik ben moe, maar dat is man ook dus weet niet of dat wel aan de zwangerschap ligt of gewoon druk.

Nog 2 nachtjes slapen en dan naar de gyn, hoop dat ze bij mij ook al wat kunnen zien.

O ja, ik liep in de eertse zwangerschap eerst bij de vk en die had een eigen echo apparaat en ik ben er 2 keer geweest en kreeg beide keren een echo (met 9 weken bij de intake en met 13 weken bij de 2e controle) en daarna ben ik naar de gyn doorgestuurd en die deed sowieso elke keer een echo. Voor de 20 weken echo ben ik toen wel naar een appart echocentrum geweest. Heb van die zwangerschap bijna om de 2 weken een echo gehad geloof ik.

En prenataal onderzoek; wij hebben de vorige keer alleen gekozen voor de 20-weken echo, niet voor de combinatietest. Ik ben ook 28, dus risico is kleiner en ik zou dan ook niet weten wat voor keuze ik moest maken. Denk dat we het nu weer zo doen. 20 weken echo wil ik wel, zeker omdat er bi eerste wat te zien was en het toen in het slechtste geval wel belangrijk was dat hij in een ziekenhuis was met speciale beademingsapparatuur en in het streekziekenhuis zou dit niet geweest zijn. Gelukkig was het niet nodig.

Nou wat een verhaal weer, ga maar eens aan het werk. Volgens mij denkt mijn collega dat ik allemaal mails aan het versturen ben
Goedemorgen dames,

Tjee wat een gezellige drukte hier al! Ik kan nog steeds niet helemaal geloven dat ik zwanger ben. Heb wel 3 testen die het heb hebben bewezen (waarvan 1 digitaal), maar ik voel helemaal niets! Ik ga vandaag de VK ook maar eens bellen. Spannend hoor! Fijn dat het met jullie allemaal ook goed gaat. Wie houdt trouwens het schema bij? Ik denk dat er inmiddels weer wat dames bij mogen, including myself

Zal ook helpen om de namen een beetje te gaan onthouden!
Jane, houd het schema bij.... Dat is omdat zij de topic geopend heeft en dan kan het in de openingstekst staan.
Is ik weer !

Ik heb het schema net bijgewerkt.

Nerwen, ik mis je leeftijd nog.

Ring, wat fantastisch dat je een kloppend hartje hebt gezien !!!

Wat een opluchting, nadat je bloedverlies had *ieks*.

De kans dat het nu goed blijft gaan is 97-99%. Is opbeurend hè?

En Maria ook al een kloppend hartje. Wow zeg...

Ik moet nog 2 weken wachten tot het moment suprème...

Net als Padabada heb ik ook geregeld overdag een enorm weeïg gevoel, soort van misselijkheid. Als ik dat weer iets eet, gaat het wel, maar het eten staat dan juist erg tegen. Lastig lastig...

Gisteravond moest mijn vriend maar koken, want ik kon niet boven die etenslucht hangen.

Mijn reukvermogen is ook weer ver-100-voudigd. Echt irritant.... ik ruik allemaal (met name vieze) luchtjes (bijv. iemands adem) en moet dan m'n best doen om niet te kokhalzen....

Verder ben ik heel druk op m'n werk en heb ik een uitnodiging voor een sollicitatie. Ook wel raar als je zwanger bent. Ik ga er in het 1e gesprek sowieso niets over zeggen. Misschien pas als het bijna rond is. Maar zover is het nog niet !

Sjees er weer vandoor !
Oh ja Ring, durf je al in het schema?

(zo ja, dan heb ik nog even je gegevens op een rijtje nodig)
Jane, dat heb ik ook. Dat ik nu heel sterk iemands adem ruik. Echt smerig!!!!! Laatst moest mijn klas optreden op school (ben juf), we hadden allerlei verkleedkleren van zolder gehaald. En die roken zóóó vreselijk muf! Dus ik zeg tegen de ouders die kwamen kijken: sorry dat ze allemaal zo stinken, dat komt door de zolder. 't Is echt vies, maar ze wilden die kleren nu eenmaal aan. Die ouders kijken mij aan en zeggen: nou, wij ruiken niks!

Daarna bedacht ik me pas: o ja, ik ben zwanger..... hihi!
Ja, gek hè?

Ik had dat de vorige keer ook. Ik ruik alles zoveel sterker.

Ze kunnen ons wel inzetten bij de narcoticabrigade. Ik pik die koffers er zó uit volgens mij
Ik heb een collega die stiekem rookt op z'n kamer. Nou stoort me dat altijd al maar nu ruik ik het extra goed. Het maakt me ook zo kwaad, ga lekker naar de rookruimte zodat ik niet in die stank hoef te zitten!
Welkom nieuwe dames, begint nu toch een gezellige boel te worden. Ik word helaas toch ook steeds wat misselijker, vooral ' s ochtends, maar het is nog te verhelpen met wat eten gelukkig. Verder is mijn zoontje (14 maanden) nu niet lekker en zijn de nachten wat zwaarder dan normaal, kan ik er niet echt bij hebben.

Die sterke reuk heb ik ook.... bah!!!

En pippa, roken... daar zou ik echt niet tegen kunnen, kan je het niet gewoon vragen of ie ergens anders naar toe gaat?

Ik heb het nu al een paar vriendinnen verteld (als ik niet drink namelijk moet er wel heel wat aan de hand zijn). Een aantal reageren toch wel als: dat is snel... (na de eerste dus). Ik vind het naar van mezelf maar ga dan toch liggen piekeren, terwijl ik weet dat we er lang genoeg over nagedacht hebben. Maar goed volgens mij had ik dergelijke piekermomenten de eerste keren ook.

Fijn voor veel van jullie dat jullie al zo snel naar gyn, echo of vk kunnen. Mijn eerste echo is toch echt pas na een week of 10 denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven