Hoe lang last van narcose?
zaterdag 9 april 2016 om 23:04
Hoe lang hadden jullie last van de narcose na een operatie? Ik weet dat het erg verschilt per persoon, maar ben gewoon nieuwsgierig
Ik ben 2,5w geleden geopereerd, in plaats van 1,5u zijn ze 3u bezig geweest. Bij de vorige ingreep was ik amper een half uurtje onder zijl en had ik echt zeker drie weken last van de narcose. Ben bij vlagen erg dizzy, kan absoluut niet tegen bijrijden in de auto en bekaf.
Ik ben 2,5w geleden geopereerd, in plaats van 1,5u zijn ze 3u bezig geweest. Bij de vorige ingreep was ik amper een half uurtje onder zijl en had ik echt zeker drie weken last van de narcose. Ben bij vlagen erg dizzy, kan absoluut niet tegen bijrijden in de auto en bekaf.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 9 april 2016 om 23:11
Geen idee vraag het me ook af! Ben ook nog steeds heel moe en soms heb ik van due momenten dan voel ik me helemaal niet lekker! Bij vlagen ook duizelig en slechte concentratie... dus ik lees mee
operatie wel goed gegaan to
operatie wel goed gegaan to
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
zaterdag 9 april 2016 om 23:15
Volgens mij is narcose tegenwoordig zo goed afgepast dat je daar geen last meer van hebt zodra je goed wakker bent.
Sowieso kun je natuurlijk last hebben van de operatie, je lijf moet herstellen, maar last van de narcose is volgens mij eigenlijk nauwelijks nog het geval.
Sowieso kun je natuurlijk last hebben van de operatie, je lijf moet herstellen, maar last van de narcose is volgens mij eigenlijk nauwelijks nog het geval.
Everything is impossible, even if you believe in it.
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 9 april 2016 om 23:18
zaterdag 9 april 2016 om 23:33
Ik was na een operatie van plusminus een uur zo'n drie weken heel erg vermoeid. Het was in principe een vrij kleine ingreep dus ik denk dat de vermoeidheid deels ook door de narcose kwam en niet alleen door het lichamelijk herstel. Verder gelukkig niet duizelig of misselijk geweest. Binnenkort moet ik weer, de anesthesioloog zei dat je toch nog wel moet rekenen op een aantal weken vermoeidheid.
zaterdag 9 april 2016 om 23:46
Ik herken dit allemaal niet. Ben 3 jaar geleden onder volledige narcose geweest gedurende ongeveer 90 minuten. Ik werd wakker, voelde me zodanig goed dat ik uit bed "sprong". Een verpleegster zei toen: Moemoe, je moet echt blijven liggen hoor! Ben dan dik tegen m'n zin een half uurtje blijven liggen, daarna kon niemand mij tegenhouden: ik heb een wandeling gemaakt door de gangen en heb nadien geen enkele vermoeidheid of last gehad. Ik voelde me springlevend.
zaterdag 9 april 2016 om 23:48
quote:dance01 schreef op 09 april 2016 @ 23:11:
Geen idee vraag het me ook af! Ben ook nog steeds heel moe en soms heb ik van due momenten dan voel ik me helemaal niet lekker! Bij vlagen ook duizelig en slechte concentratie... dus ik lees mee
operatie wel goed gegaan toJa, dat wel, ze waren alleen veel langer bezig dan gedacht door vele verklevingen. Ze hebben essure verwijderd, en maar goed ook... De boel was dus al flink beschadigd.
operatie wel goed gegaan toJa, dat wel, ze waren alleen veel langer bezig dan gedacht door vele verklevingen. Ze hebben essure verwijderd, en maar goed ook... De boel was dus al flink beschadigd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 9 april 2016 om 23:50
De middelen die tegenwoordig bij de anesthesie worden gebruikt zijn heel kortwerkend en zijn na 24 uur al niet meer aantoonbaar in het lichaam. De duur van de anesthesie doet er in principe niet meer toe.
Klachten als vermoeidheid langer dan zeg 48 uur lijken dan ook te liggen aan bijv herstel van je lichaam op de operatie ( weefselschade dat hersteld moet worden), er is meestal ook wel lichte verhoging een paar dagen ( natuurlijke reactie vh livhaam op weefselschade). Je hebt wellicht een paar dagen pijn gehad, lichamelijk ongemak, dat kost ook energie. Vergeet ook stress niet.
Als het geen grote operatie is geweest, er geen groot bloedverlies is geweest, je geen pijn e/o livhamelijk ongemak meer hebt moeten de klachten na een week of 2 toch wel over zijn. Lief voor je zelf zijn en lief voor je laten zijn helpt.
Anders teruggaan naar de behandelaar.
Klachten als vermoeidheid langer dan zeg 48 uur lijken dan ook te liggen aan bijv herstel van je lichaam op de operatie ( weefselschade dat hersteld moet worden), er is meestal ook wel lichte verhoging een paar dagen ( natuurlijke reactie vh livhaam op weefselschade). Je hebt wellicht een paar dagen pijn gehad, lichamelijk ongemak, dat kost ook energie. Vergeet ook stress niet.
Als het geen grote operatie is geweest, er geen groot bloedverlies is geweest, je geen pijn e/o livhamelijk ongemak meer hebt moeten de klachten na een week of 2 toch wel over zijn. Lief voor je zelf zijn en lief voor je laten zijn helpt.
Anders teruggaan naar de behandelaar.
Je bent zelf een theepot
zaterdag 9 april 2016 om 23:52
quote:cip1 schreef op 09 april 2016 @ 23:29:
Ben een uur of anderhalf onder narcose geweest. Na het wakker worden klappertanden en trillen van de kou, maar daar zijn ze meteen bij. Verder heb ik geen last gehad van wat dan ook.Ze deden in het ziekenhuisje waar ik ben geopereerd een soort warmteblazer, standaard, onder de dekens, heerlijk.
Ben een uur of anderhalf onder narcose geweest. Na het wakker worden klappertanden en trillen van de kou, maar daar zijn ze meteen bij. Verder heb ik geen last gehad van wat dan ook.Ze deden in het ziekenhuisje waar ik ben geopereerd een soort warmteblazer, standaard, onder de dekens, heerlijk.
zondag 10 april 2016 om 00:12
quote:suzyqfive schreef op 09 april 2016 @ 23:48:
[...]
Ja, dat wel, ze waren alleen veel langer bezig dan gedacht door vele verklevingen. Ze hebben essure verwijderd, en maar goed ook... De boel was dus al flink beschadigd.Lijkt me toch wel iets waar je lichaam van moet herstellen. Is het met een kijkoperatie gegaan?
[...]
Ja, dat wel, ze waren alleen veel langer bezig dan gedacht door vele verklevingen. Ze hebben essure verwijderd, en maar goed ook... De boel was dus al flink beschadigd.Lijkt me toch wel iets waar je lichaam van moet herstellen. Is het met een kijkoperatie gegaan?
Je bent zelf een theepot
zondag 10 april 2016 om 00:18
volgens mij mag je een jaar geen bloed geven als je donor bent en je bent onder narcose geweest.heb ik jaren geleden gehoord, dus het kan veranderd zijn. Het blijft dus best wel een lange tijd na sudderen. Maar net als het bloed geven zelf, sommigen hebben er last van, anderen niet. en dat zal met narcose niet anders zijn. De een zal minder last ondervinden dan de ander
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert